Reis/accommodaties via reisorganisatie of zelf zoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis/accommodaties via reisorganisatie of zelf zoeken

Bericht door GinnyUSA » 01 sep 2017, 18:04

Ik ben ook voorstander van zelf boeken. Ik begin meestal ongeveer een jaar van te voren met plannen maken, en het plan is pas definitief op dag van vertrek. Tussendoor verander ik regelmatig van gedachten over wat ik zou willen doen en zien, soms ook afhankelijk van de weersomstandigheden. De route verandert daardoor ook steeds. Het is dan handig dat je de al geboekte accommodatie zonder kosten kunt annuleren. Ook kijk ik regelmatig of ik een betere aanbieding voor hotels of auto zie.
In de afgelopen jaren zijn er zeer regelmatig heel gunstige vliegtarieven te boeken, ik vraag me af of reisbureaus ook deze tickets aanbieden (vliegen voor €300,- of zelfs veel minder zoals van de week bij AirCanada).

Ja, dit kost wel wat tijd en die spendeer ik hier graag aan!

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 02 sep 2017, 08:34

Ja zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind het zelf ook vele malen prettiger en vooral ook leuker om alle boekingen zelf te doen. Je moet wel goed kijken naar de boekingsvoorwaarden en of je vooruit dient te betalen of pas achteraf of dat een deel in rekening gebracht wordt. Bij oa hotels.com en booking.com staat dit er altijd duidelijk bij.
Zelf start ik 10 maanden van tevoren met uitstippelen en boeken van tickets/hotels. Vooral de hotels boek ik dan via een annuleerbare boeking. In de maanden erna blijf ik op diverse sites (zowel hotelsites als brokers) kijken wat de prijzen doen en verander ik regelmatig van hotel. Hiermee wordt de vakantie iedere keer weer een stukje goedkoper en vaak ook wat luxer doordat het hotel wat beter is of op een gunstigere plek. 1 a 2 maanden van tevoren ga ik dan nog eens de reserveringen door en kijk ik of er goedkopere prepaid tarieven zijn die niet meer te annuleren zijn en boek ik die ook nog vaak. Zo maak ik gebruik van de fluctuatie in prijzen en daarnaast is het ook gewoon leuk.

Het is leuk dat je het "samen" met een reisorganisatie doet, maar dan besteed je heel veel tijd aan contact met de organisatie. Terwijl ik nu in een rustig half uurtje even wat boekingssites af kan struinen om een gunstiger tarief te vinden.
Mademoiselle schreef: Ik heb ook betere ervaringen met direct boeken bij de eigen website van een hotel/motel. Op mijn werk worden veel zakenreizen geboekt waarbij de office manager accommodaties inderdaad vaak via een booking.com achtige site boekt. Als administratie zijnde kan ik dan complete creditcard afschriften uitpluizen want een fatsoenlijke factuur/afschrift van Booking.com krijg je niet en contact met ze opnemen is echt een crime zoals ReisM al zei. Ook het moment van afschrijven varieert sterk bij dit soort sites.
Bij het hotel zelf kun je vaak kiezen; of direct afschrijven vaak tegen gereduceerd tarief(omdat je dan ver vooruit betaald, soms staat er een minimum aantal dagen voor), of bij in- of uitchecken zoals jij zegt. Veel makkelijker te traceren.
Je krijgt ook geen afschrift van booking.com. Je boekt via deze broker, maar je betaald gewoon aan het hotel. Ook het afschrift op mijn creditcard geeft gewoon de hotelnaam aan en achteraf krijg ik gewoon een factuur van het hotel. Bij hotels.com en booking.com staat er heel duidelijk bij de reservering wanneer je betaald, dus dit is geen voordeel tov direct bij het hotel reserveren.
Ik gebruik al vele jaren naar grote tevredenheid booking.com. Ook dit jaar is 50% geboekt via deze site. Maar je moet vooral kijken wat de beste voorwaarden zijn tegen welke prijs. Vooral veel vergelijken is het advies! :wink:

En als je net als ik ook graag spaarpunten/miles spaart voor een volgende reis dan moet je ook nog eens goed kijken bij welke site of hotel je het meeste voordeel hiervan hebt. En dat maakt de uitdaging nog een stukje leuker. Voor mij dan...
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 02 sep 2017, 08:44

Voor onze laatste trip heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van de hotels van de Wyndham keten (https://www.wyndhamhotels.com/) en de Choice keten (https://www.choicehotels.com/), hier zitten heel veel bekende namen tussen met in bijna iedere plaats wel 1 of meerdere hotels van deze ketens.
Als je je (gratis) opgeeft bij http://www.abnsave.com/ krijg je voor beide ketens een kortingscode waarmee je naast het voordeligste tarief (vaak goedkoper dan de tarieven op de bekende sites) óók nog de beste annuleringsvoorwaarden krijgt (en dat maakt een groot verschil met de bekende sites want die hebben voor hun aanbiedingen vaak geen annuleringsmogelijkheden). Ook kun je bij beide ketens nog sparen voor punten en zo als je je aanmeldt voor hun programma's. En doordat je rechtstreeks bij de hotels boekt is wijzigen/annuleren/beheren van je boekingen heel eenvoudig.
Op deze manier is het zelf organiseren van je vakantie leuker en goedkoper !

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 02 sep 2017, 11:51

Annemieke68 schreef: Maar ja, wij vinden het wel fijn om terug te kunnen vallen op een reisorganisatie mocht er ergens een kink in de kabel zijn.
Vergeet dit. Een travel agent die hotelkamers voor je boekt kan niets, en dan ook echt niets voor je doen. Als jij om 20.00u daar wilt inchecken en je reservering is niet bekend is het in Nederland 05.00u 's ochtends en kun je niemand bereiken. Geen enkele travel agent biedt 24/7 support, behalve online travel agents zoals booking.com/hotels.com, maar dat wordt door de meeste mensen hier gezien als "zelf regelen".

Mijn advies: boek zoveel mogelijk gewoon direct bij het hotel / de chain zelf. De kans dat er iets mis gaat is dan nihil en je bent ook nog een meer gewaardeerde klant. Bij Choice hotels heb je al snel een gratis overnachting en hun AAA rates (waar je als ANWB lid gewoon recht op hebt) zijn bijna altijd gunstiger dan rates via online travel agents.

Voor je hotelkeuze: gebruik Google Maps en hun lodging search functie. Veel makkelijker wordt het niet. Of tripadvisor. Of een combinatie daarvan.

RobinCarlo
Amerika-ontdekker

Bericht door RobinCarlo » 07 sep 2017, 21:16

Ik boek en organiseer alles zelf, máár ik vind dit ook heel leuk om te doen, en dat is denk ik waar je vooral rekening mee moet houden.

Ik steek echt gigantisch veel werk en tijd in onze reis, ik heb een roadbook dat verschrikkelijk uitgebreid is en dit heeft ons vorige keer ook een prachtige reis bezorgd. Maar ik zie dit echt als hobby, en ik kan mij inbeelden dat niet iedereen dit leuk vind.

Tijd is ook geld vind ik, dus als je het niet met veel plezier doet dan kost je reis in principe ook meer door het zelf te doen.

Dus als je daar geen zin in of tijd voor hebt kan je ook op een reisorganisatie terugvallen. Sommige gaan misschien erg generieke reizen uitwerken. Ik krijg altijd een heel goed gevoel als ik op de website van Tioga tours ben moet ik eerlijk zeggen. Heeft iemand ervaring met hun?
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 08 sep 2017, 08:12

roelb schreef: Vergeet dit. Een travel agent die hotelkamers voor je boekt kan niets, en dan ook echt niets voor je doen. Als jij om 20.00u daar wilt inchecken en je reservering is niet bekend is het in Nederland 05.00u 's ochtends en kun je niemand bereiken. Geen enkele travel agent biedt 24/7 support, behalve online travel agents zoals booking.com/hotels.com, maar dat wordt door de meeste mensen hier gezien als "zelf regelen".
Klopt, onze eerste USA reis was ooit nog via een reisbureau. Bij 2 hotels was onze reservering niet doorgekomen. Dit werd trouwens ter plekke door de hotels opgelost maar niet door het reisbureau hoor.
De 10 USA reizen daarna zelf geboekt ;-) en maar 2 keer een "probleem" gehad.
- 1 keer per ongeluk verkeerde datum geboekt (maand en dag omgewisseld), na een mailtje naar het hotel toch gewoon mijn geld terug gehad
- 1 keer hotel overboekt en er lag al info klaar van een ander hotel van dezelfde keten 10 km verder waar ze ons dan naar overgeboekt hadden
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 13 sep 2017, 16:54

Wij boeken alles zelf. Behalve dat je inderdaad vaak goedkoper uit bent, kun je alles precies zo regelen als je zelf wilt, tot in de kleinste details. Buiten dat is de voorpret onbetaalbaar.

reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil » 13 sep 2017, 17:01

Wij boeken ook alles zelf. Vaak plannen we vooraf en dan kan de route en het hotel nog weleens wisselen. Ik vind het vooral prettig om in de buurt van de wat grotere NP bijvoorbeeld al wat vast te leggen. Een goed voorbeeld hiervan is Springdale bij Zion, als je daar niks hebt moet je toch al wat langer rijden om in het park te komen en dat is irritant wanneer je 's ochtends vroeg aan een wandeling wil beginnen.

We hebben ook weleens pas hotels geboekt tijdens de reis en helemaal geen route vooraf vastgelegd. Ook heel leuk en de prijzen waren meestal ook erg in orde. Maar niet altijd plaats in de hotels die je eigenlijk wilt, waardoor je soms dus inderdaad wat verder weg zit of in een hotel waar je eigenlijk niet wil zitten ;).

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer