extra taxen / kosten bij hotels

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
heartfield
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 apr 2017, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door heartfield »

Ik heb reeds enkele hotels opgezocht via booking.com en hotels.com. Komen er nog extra taxen/belastingen bij de prijs die
wordt aangegeven ? Bij hotels in Vegas bvb komt er een resort toeslag bij. is dit bij alle hotels in het zuidwesten ?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door PSVwally »

Nee, dat komt niet bij elk hotel in het Zuidwesten. Gewoon altijd de voorwaarden lezen. Ik weet zo even niet hoe dat bij booking.com zit, maar meestal krijg je op het punt in de boeking dat je kunt betalen de rekening incl taxes te zien. Afhankelijk van waar je zit en waar je geboekt hebt komen er bv parkeerkosten of resortkosten bij (bv parkeerkosten bijMGM hotels in Vegas bij veel hotels in SF).
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Mademoiselle »

Met name de resort fees kunnen behoorlijk oplopen dus dit wil je echt in de gaten houden. Denk je een kamer voor een leuke prijs te hebben geboekt, wordt ie toch nog duur door de resort fee. Deze fee houdt vaak in gebruik van wifi, kluisje, kranten, koffie/thee/water in de lobby etc. of in geval van zwembaden/strand badhanddoeken en bedjes en parasols. Soms ook parkeren.

Vaak staat de prijs van fee en wat het inhoud op de eigen website van het hotel(dus niet de booking.com sites) dus ik zou zeker even de hotels googlen.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij zijn bij booking.com de resortfees al meegenomen maar hou dat inderdaad goed in de gaten. Kijk ook altijd bij het hotel zelf voor de prijs, dat kan goedkoper uitvallen. Zeker als je voor een AAA korting of seniorenkkorting in aanmerking komt.
Taxes zie je bij de sites van de hotels pas als je de reservering bijna helemaal doorlopen hebt.
De prijzen bij de boekingssites zijn al inclusief tax. Bedenk wel dat deze prijzen een indicatie zijn,
op basis van de huidige dollarkoers. Je betaalt ter plekke de dan geldende koers.

Marianne
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Sentinel »

Resort fee ben ik tot nu toe alleen in Las Vegas tegen gekomen en in de Oasis inn in Death Valley. Wellicht dat hotels in San Francisco en LA dit ook hanteren maar dat weet ik niet.

De prijzen op sites zoals booking.com zijn, zover ik kan zien, afhankelijk van je taal/landinstellingen.
Bij Nederlands/euro zijn de prijzen doorgaans incl alle belastingen. Bij Engels/dollar zijn de getoonde prijzen exl belastingen en dergelijke.
Als je dan het hotel kiest uit de lijst komen bij de meeste sites alle kosten naar voren.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door knaapje »

...........Resort fee ben ik tot nu toe alleen in Las Vegas tegen gekomen en in de Oasis inn in Death Valley. Wellicht dat hotels in San Francisco en LA dit ook hanteren maar dat weet ik niet................
Nou, misschien aan de westkant.
In Florida en met name rond Orlando kennen ze er ook wat van.
Als er al iets meer is dan een zwembad komt er al gauw zo'n $ 10 p.k. bij.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Mademoiselle »

Zeker, in Miami(Beach), Orlando en de Florida Keys hebben ze er ook een handje van. Wij betaalden $34(exclusief tax) aan resort fee per kamer in het hotel in Key West. Kwam neer op +- €36,= per kamer. We zaten er notabene één nacht (veel te kort, grootste fout van die trip maargoed je leert ervan) en dan is het behoorlijk prijzig voor faciliteiten die je niet eens gebruikt.

Volgend jaar september zitten we 3 nachten in de MGM Grand in Las Vegas en betalen we $120 in totaal (excl tax) aan resort fee. Dus met $10 ga je het echt niet redden, reken minimaal op 3 voudige afhankelijk van je locatie of zoek accommodaties uit die dit niet hebben(maar dus ook minder faciliteiten/service) al ontkom je er in grote steden vaak niet aan.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Sentinel »

Ik heb (jammer genoeg) geen ervaringen met het oosten van Amerika dus daar kan het inderdaad anders zijn. Ik baseerde mijn opmerking met wat ik nu tegen kom. En wat ik tot nu toe ben gekomen is dus Las Vegas en Death Valley.

Overigens vind ik het "resort fee" wel een raar concept, Ik zou zeggen gooi dan gewoon je kamerprijs omhoog, want betalen moet je toch.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Mademoiselle »

Sentinel schreef: Overigens vind ik het "resort fee" wel een raar concept, Ik zou zeggen gooi dan gewoon je kamerprijs omhoog, want betalen moet je toch.
Helemaal mee eens. Net als de verkoopprijzen in winkels; zet toch gewoon de prijs inclusief tax op het kaartje, veel overzichtelijker. Ach, 's lands wijs, 's lands eer!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Sentinel »

Nou de prijzen exclusief tax is mij een keer uitgelegd door een Amerikaan.
Winkeliers/bedrijven willen hiermee laten zien wat de overheid opstrijkt. Ik weet niet of het klopt maar ik vind dat nog wel logisch klinken
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: extra taxen / kosten bij hotels

Bericht door Frasi »

Volgens mij is het ook gemakzucht van de retailers: nu kunnen ze met één prijskaartje voor de hele VS toe. Elke staat hanteert andere taxen en anders zouden ze in elke staat anders moeten prijzen.
Ik probeer er tijdens het winkelen wel aan te denken dat er nog zo'n 8-10% bijkomt aan de kassa. Maar het levert toch ook weer vaak verrassingen op bij het afrekenen ("oh, ik had het zelf een beetje opgeteld en kwam veel lager uit").
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ook de Amerikanen hier moeite mee hebben. Als je dan ook nog alles met een credit-card afrekent kan ik me voorstellen dat velen op het eind van hun salaris nog een week over hebben :shock: .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer