Yosemite accommodatie.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Yosemite accommodatie.

Bericht door Stan.Gobien »

Volgend jaar doen wij een rondje California. We starten op 13 juni en eindigen op 3 juli. Net voor de grote drukte denk ik dan.
Ik heb nu een voorlopige route opgezet en wou de beschikbaarheid in Yosemite village controleren. Ik dacht dat ik er nog vroeg bij was. Maar helaas enkel nog tenten zonder badkamer te verkrijgen in Half Dome village. Geen kamers in hotel, lodge of cabins meer.

Nu heb ik een "Half Dome Village Unheated Canvas Tent Cabin" geboekt, voor 1 nacht. Maar eerlijk gezegd hebben we liever iets met eigen badkamer.
Maar aangezien we Panorama Trail willen doen is er geen andere optie lijkt me. Komen sommige van die opties weer vrij (annulaties?) en is dat op een bepaalde datum of gewoon doorlopend?

Via Tripadvisor vond ik dan een kamer in Yosemite Valley Lodge bij AMOMA en ROOMDI wel voor de hoge prijs van +-360€ per nacht.
AMOMA
ROMMDI

Hoe kunnen zij dan nog een kamer aanbieden? Is dat betrouwbaar denk je?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Yosemite accomodatie

Bericht door PSVwally »

Je zou ook eens kunnen kijken via Airbnb in Yosemite west of via Scenic wonders. Alleen weet ik niet hoe je dan vanuit daar boven bij Glacier Point zou moeten komen zonder eerst naar de vallei of dergelijke te moeten rijden.

Ik heb in 2012 expres geen tent genomen (unheated was toen 160 dollar....) vanwege de prijs. En toen wij er toevallig langs liepen vond ik het ook nog niet echt heel schoon eruit zien, dus was ik daar erg blij mee. Na die ziektegevallen een aantal jaar geleden vanwege de diertjes heb ik me overigens laten vertellen dat alles in Yosemite Valley enorm opgeschoond is.

Ik kan me niet voorstellen dat er niets meer vrij komt, al moet je daar wel geluk mee hebben natuurlijk. Is er ook niets meer vrij in El Portal?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Yosemite accomodatie

Bericht door Stan.Gobien »

El Portal zal wel geen probleem zijn, maar dat is ook weer 1 uur rijden tot aan de Valley. Ik zou natuurlijk liefst in de Valley zitten.

Nu heb ik voor de nacht erop wel een Stoneman Standard Room kunnen boeken in Half Dome Village. Misschien schuif ik de overnachtigen in San Francisco zodat we 1 nacht later toekomen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Yosemite accomodatie

Bericht door mtl »

Amoma kom ik wel eens tegen zodra ik een hotel zoek. Ze bieden soms inderdaad prijzen die flink lager liggen dan andere aanbieders. Via google recensies gelezen waar ik niet vrolijk van wordt. Ik vermijd amoma dus.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Yosemite accomodatie

Bericht door Hinko »

ja het is er druk Stan. Heb in juni meteen toen het kon, plus 366 dagen, een reservering gemaakt. Een paar uur later zijn alleen nog maar de tenten beschikbaar.
Ik heb twee periodes al weet ik nog niet of ga ik. Dan weet ik ook pas volgend jaar denk ik. Hoewel wellicht ook wel al in oktober :wink:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Yosemite accomodatie

Bericht door Stan.Gobien »

Die kamer via AMOMA is in De Yosemite Lodge en is volgens mij zelfs veel duurder als rechtstreeks.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yosemite accomodatie

Bericht door Pepito »

Vorig jaar ben ik pas in april gaan zoeken naar een plek in Yosemite park of Valley, ik ben er nog niet geweest, en wilde graag in het park verblijven om oa reistijd te beperken, zeker voor onze toen drie-jarige dochter.
(Uiteindelijk is het niet doorgegaan omdat mijn zwager uit Peru een week van te voren had bedacht de rest van de schoonfamilie in LA op te komen zoeken op precies die dagen, en mijn vrouw wilde haar broer natuurlijk niet missen.)

Anyway, het was voor wo 29-6 tot vr 1-7. Liefst valley and goed ruimte voor 3 personen, dus queen with bunk kamer.

In eerste instantie was er haast niets te vinden, en al helemaal niet voor meerdere dagen, alhoewel sommigen wel als 'beperkt beschikbaar' gekleurd waren.
Toen dus per nacht gaan zoeken, en elke ochtend hetzelfde zoekrondje herhalen totdat er iets vrij kwam waar ik wat aan had, en uiteindelijk tot ik helemaal tevreden was.

28 april de eerste booking voor de 2de nacht gedaan in, Yosemite Valley Lodge, traditional queen
4 mei de 1ste nacht in Big Trees Lodge geboekt, queen w/o bath
6 mei de 2de nacht nogmaals geboekt, nu Queen w/ Bunk Rm
24 mei de 1ste nacht nogmaals geboekt , nu Yosemite Valley Lodge, Queen w/ Bunk Rm

De eerste 2 geboekte kamers in de loop van mei weer geannuleerd, bevestigingsmails daarvan duren echter lang dus kan niet meer precies zijn wanneer.
En een week voordat ik er zou zijn moest ik helaas het hele Yosemite bezoek annuleren. Wel precies op tijd om mijn geld nog terug te krijgen, alhoewel ik daar wel in discussie moest over het tijdsverschil, omdat ze eerst naar een mail timestamp van de Europese verstuur mailserver keken, en ik ze toch via hun eigen ontvangsttijd kon laten zien dat de annulatie volgens de tijd daar op tijd binnen was...

Ondanks dat resultaat uit het verleden geen garantie voor de toekomst is, verwacht ik dat er nog wel wat vrij komt, en aangezien je gratis kan annuleren, kan je ook makkelijk een en ander los boeken en later verbeteren.


Voor volgend voorjaar is er weer een poging om naar Yosemite te gaan, begin mei, maar nu hebben we met de schoonfamilie een huis in Mariposa gehuurd voor een week. (Ik hoop dat de reistijd van en naar het park dan meevalt.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Yosemite accomodatie

Bericht door Old Faithful »

Stan.Gobien schreef:El Portal zal wel geen probleem zijn, maar dat is ook weer 1 uur rijden tot aan de Valley.
Ik denk dat je daar enkele reis zonder file minstens de helft af kunt doen. Het is ongeveer 20km.
Voor een bezoek aan Glacier Point en Mariposa Grove maakt het niet uit of je in de vallei of in El Portal zit.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer