Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

@jill1234 Met camper en overnachtingen zal dat inderdaad niet veel schelen. Maar wel met boodschappen doen en uit eten gaan.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door Angelique67 »

Ik lees met belangstelling mee! Ben nu bezig met de voorbereiding van een reis voor volgend jaar. We zijn twee jaar geleden in het Zuidwesten geweest en hebben toen voornamelijk met de auto en de tent gereisd. Dat is heel goed bevallen, maar we kamperen in Europa ook graag. In principe willen we nu weer met de auto en de tent. We zijn dit keer alleen met 5 volwassenen... Nu ik de positieve verhalen over de camper lees, ga ik weer twijfelen :roll: Hier doen we vakanties met de caravan. De camper lijkt me ideaal om de redenen die worden genoemd, maar er zijn 2 grote nadelen vind ik. Tijdens de reis kun je niet meegenieten van de uitzichten als medereizigers (zitplaatsen en geen goede raampjes voor naar buiten kijken). En wij vinden vaak het autorijden door alle mooie natuurgebieden al een beleving op zich. En ten tweede, dat gedoe in de parken met de camper weer van de plaats, rondrijden en parkeerplaatsen zoeken. Daar heb ik geen zin in. Hoe zien anderen dat? We doen overigens verblijven o.a. in de parken Yellowstone, Grand Teton, Moab/Arches/Canyonlands en Capitol Reef.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door roelb »

Je geeft aan dat je met 5 volwassenen bent. Is het dan niet een idee om het te combineren, en zowel met een camper als auto te rijden? Beetje afwisselen en je hebt best of both worlds.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

Angelique67 schreef:
13 aug 2019, 12:31
En ten tweede, dat gedoe in de parken met de camper weer van de plaats, rondrijden en parkeerplaatsen zoeken.
Dat ligt ook aan de periode die je wilt gaan. Wij gaan altijd buiten het seizoen (juni en/of september) en onze ervaring is dat het met name in de Parken Yellowstone en Arches soms best lastig is om een parkeerplek te krijgen, laat staan met een camper. Je kan dit natuurlijk voorkomen om erg vroeg in het park te zijn en dan de bekendere highlights te bekijken.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door Angelique67 »

@roelb Bedankt zeg, dat vind ik een goede suggestie, daar was ik nog niet op gekomen. Daar ga ik over nadenken. Het geeft vind ik echt veel voordelen als we ook een camper mee hebben. Ik word hier wel enthousiast van. We zitten dan wel met de huur van een auto die gereden wordt door een jongeling, dus dat kost extra geloof ik, maar ik ga het eens uitzoeken.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kostenplaatje camperreis West-Amerika.

Bericht door BonnyR »

Angelique67 schreef:
13 aug 2019, 12:31
De camper lijkt me ideaal om de redenen die worden genoemd, maar er zijn 2 grote nadelen vind ik. Tijdens de reis kun je niet meegenieten van de uitzichten als medereizigers (zitplaatsen en geen goede raampjes voor naar buiten kijken). En wij vinden vaak het autorijden door alle mooie natuurgebieden al een beleving op zich.
Haha, door jouw opmerking schoot me iets te binnen om door te geven aan de camper verhuurmaatschappij voor de bouw van nieuwe modellen. 8) Wij waren voor het eerst met 4 volwassenen en dus altijd twee mensen achterin die zeker prima door het zijraam naar buiten kunnen kijken, maar je hebt toch een ander ( beter) zicht door de voorruit. Helemaal met die koof boven je moet je dan bukken om wat te zien. Nu heb ik Cruise even de suggestie aan de hand gedaan dat ze even twee leuke ramen in de nieuwe modellen moeten plaatsen.
34088376.jpg
:lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer