Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door sennevr »

Hallo iedereen

Op zaterdag 2 september vertrek ik voor de eerste keer samen met mijn vriendin naar de VS. We zullen 2 weken gaan rondtrekken rond het zuidwesten (LA - Death Valley - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon - Grand Canyon - LA). Ik zou graag zonder enige stress vertrekken en daarom heb ik nog een aantal vragen waar ik een antwoord op zoek. Dit forum heeft me al zeer hard geholpen met de voorbereidingen van mijn reis, dus dacht ik nogmaals naar hier te komen voor hulp. Ik zal de vragen nummeren, dit maakt het makkelijker om te antwoorden.

1. Ik zou graag mijn gsm gebruiken als GPS. Is er op de meeste plaatsen een verbinding met een mobiel netwerk mogelijk?

2. Om mijn gsm als GPS te gebruiken moet ik natuurlijk een nieuwe simkaart kopen. Ik heb op dit forum al wat gelezen over Prepaidzero, Zipsim en USAprepaidcard.com. Deze aanbieders geven je wel niet de mogelijkheid tot een 4G netwerk, en ik weet ook niet of ik met deze simkaarten genoeg ontvangst zal hebben. Wat is de beste optie voor mij? Ik heb enkel mobiele data nodig. Koop ik dan best een simkaart in de VS zelf van vb. Verizon?

3. Wij stijgen op in Düsseldorf en wij vliegen dan naar Amsterdam om vervolgens daar een overstap te maken naar onze vlucht die ons rechtstreeks naar LAX vliegt. Ik zat nog wel met wat onzekerheden over de overstap in Amsterdam. Moet je terug langs de douane? Wordt je bagage automatisch overgeplaatst naar onze andere vlucht? Ik heb alleen nog maar met de luchthaven in Zaventem (Brussel) gevlogen, en als je hier van je vlucht kwam kon je alleen maar naar buiten de luchthaven gaan. Moet ik dan in Amsterdam terug opnieuw binnengaan in de luchthaven?

4. Smartphone apps: Zijn er applicaties die jullie gebruiken om bv. te navigeren in de Nationale Parken? Is er een applicatie die je de mogelijkheid geeft tot offline maps? (Google Maps doet dit maar enkel op een beperkt gebied)

5. Huurauto: Ik heb een huurauto gehuurd met Alamo. Ik zou deze wel ter plekke gaan betalen met een bankkaart, aangezien ik nog geen kredietkaart heb (ik ben nog student). Heeft iemand al eens betaald met een gewone bankkaart bij Alamo? Ik heb al contact met hen opgenomen, en ze zeggen mij dat dit mogelijk is met een terugvlucht (die ik heb), maar toen ik nog eens terug belde zeiden ze dat het niet mogelijk was.

6. Wat zijn zoal jullie favoriete wandelingen om te doen in de volgende parken: Zion NP, Bryce Canyon en Grand Canyon? Ik moet enkel nog kiezen welke wandelingen we gaan doen, maar er is zoveel keuze dat ik het zelf niet goed weet :D .

Alvast heel erg bedankt om deze post te lezen en eventueel te antwoorden!
Groetjes Senne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door Mrvanilla »

Je hebt geen nieuwe simcard nodig voor GPS. Als je de kaarten via Google Maps download heb je ook geen data nodig. Werkt super goed. Bereik is geen enkel probleem. Zorg wel voor een kabeltje in de auto voor het sparen van je batterij. Het enige wat je niet ontvangt is actuele verkeersinfo. Ik vond GoogleMaps heerlijk en gebruiksvriendelijk. Je kunt ook gewoon POIs invoeren ipv adressen; bijvoorbeeld de naam van je hotel en de applicatie doet de rest.

In de parken heb je geen navigatie nodig. Je krijgt een mooie map bii de ingang en er staan overal bordjes.

Jouw punt 5 is erg zorgwekkend. Je MOET een creditcard hebben om je auto mee te krijgen!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door Bushmaster »

1. ligt er maar net aan waar je zit en welke sim kaart je kiest. kijk even op de site van de provider naar de "coverage map"

2. Voor de GPS functionaliteit heb je geen SIM nodig. Koop de app "Sygic" en je kan zelf de staten kiezen welke je offline beschikbaar wil hebben.
vwb de keuze van de simkaart lees even dit topic door ==> viewtopic.php?f=10&t=59964

3. bagage wordt normaliter doorgelabeld naar je eindbestemming. Waar je wel of niet door de douane/tsa/security moet, zou ik me niet druk over maken wijst zich vanzelf

4. Sygic
https://www.sygic.com/gps-navigation

5. Geen idee of het mogelijk is, maar aangezien je stressloos wil nastreven, zou ik op voorhand toch een creditcard regelen (via je ouders?).
Hetgeen je via de telefoon wordt verteld wil nog wel eens afwijken met wat de "gewone man aan de balie" weet.
Wij hebben ooit een RV gehuurd en de borg cash betaald. Ging perfect totdat we de RV terug brachten, en niemand in de kluis kon om ons de borg cash terug te betalen, lijkt me dat je met een bankpas voor de zelfde uitdaging komt te staan om de borg terug te krijgen.

6. Zion: Angels Landing
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door babarage »

Eens, je hebt geen nieuwe sim nodig. Je kunt via google werken met gebieden die je voor offline gebruik download. ook zonder downloaden kun je google maps vaak gebruiken om je te oriënteren waar je zit in de gebieden waar je online al eens gekeken hebt, dat onthoudt hij ook een beetje. daarnaast heb je navigatie apps zoals here we go, gratis, waarbij je de kaarten van de staten waar je heen gaat kan downloaden. werkt alllemaal met je ned/belgische sim.

en, een ouderwetse kaart werkt ook prima, zeker in amerika. alleen in de steden kan navigatie wel eens fijn zijn (al gebruik ik het daar ook maar weinig maar goed das tic van mij :))

wat betreft die creditcard, daar zou ik toch snel achterheen gaan want ik voorzie daar wel problemen. hoe heb je die auto besteld? is hij al afgerekend? Kun je bij je bank nog op korte termijn een studenten creditcard regelen?

je bagage wordt doorgelabeld. en in adam ga je door de douane omdat je Schengen gebied verlaat.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7749
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door mtl »

In Schiphol ga je door de Koninklijke Marechaussee, niet door de douane. En schaf inderdaad zo snel mogelijk een creditcard aan, is ook handig voor hotels. Gebruik niet andermans creditcard!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door babarage »

kmar / douane formeel heb je gelijk. in volksmond ist utzelfde :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door sennevr »

Mrvanilla schreef:Je hebt geen nieuwe simcard nodig voor GPS. Als je de kaarten via Google Maps download heb je ook geen data nodig. Werkt super goed. Bereik is geen enkel probleem. Zorg wel voor een kabeltje in de auto voor het sparen van je batterij. Het enige wat je niet ontvangt is actuele verkeersinfo. Ik vond GoogleMaps heerlijk en gebruiksvriendelijk. Je kunt ook gewoon POIs invoeren ipv adressen; bijvoorbeeld de naam van je hotel en de applicatie doet de rest.

In de parken heb je geen navigatie nodig. Je krijgt een mooie map bii de ingang en er staan overal bordjes.

Jouw punt 5 is erg zorgwekkend. Je MOET een creditcard hebben om je auto mee te krijgen!
Ik dacht eerst ook dat je een creditcard moest hebben, maar na wat getelefoneer met Alamo verzekerden ze me dat het ook zou gaan met een bankkaart (debit card) aangezien ik een return flight heb... Toch nog maar eens bellen naar de balie in bij LAX.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door Mrvanilla »

Ik kan het me niet voorstellen. Ik snap de link ook niet met de terugvlucht. Je kunt best betalen met iets anders dan een creditcard maar je hebt die wel nodig voor borg. De creditcard dient ook op naam te staan van de hoofdbestuurder. Kijk eens naar de algemene voorwaarden die je bij de reservering kreeg. Daar staat vast iets in over dit soort zaken.
Groetjes,
Daniel
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door babarage »

alleen denken zij ws aan een amerikaanse debit kaart en het is maar zeer de vraag of je kaart met maestro logo gaat werken. je kunt de balie in lax proberen te bellen maar ws wordt je doorgelust naar het algemene callcenter en zelfs al spreek je iemand van lax zelf dan is het de vraag of je een duidelijk antwoord krijgt of liever of je ze aan dat antwoord kan houden als je de auto ophaalt en je kaart blijkt toch niet te werken. Ik zou vooral m'n energie er in steken om te kijken of je nog een creditcard kan regelen hier.

dit staat op de site van alamo, ik heb deel vet gemaakt :

Renting a Car with a Debit Card
Debit and check cards are considered to be any non-credit card bearing the VISA, MasterCard or Discover Card logo. Any other non-credit card without one of these logos is not accepted as a valid form of payment.


When renting a car in the US, Debit/Check cards are accepted for customers with proof they have deplaned or disembarked at the rental location. Customers must have proof of a ticketed return or outbound trip from the location where the vehicle will be returned on an airline, cruise ship or train. For customers not deplaning or disembarking at the rental location and/or do not have evidence of a return or outbound trip, Debit/Check cards are only accepted as a form of payment at the time of return. This applies to all airport, sea port, train and bus station locations in the US and Canada.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door Mrvanilla »

Ik zag het ook net. Ik kan me niet voorstellen dat je een pinpas hebt anders dan maestro. Zoals hierboven gesteld; ga heel snel een creditcard regelen. Ook voor studenten kan dit mogelijk zijn.
Groetjes,
Daniel
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door sennevr »

Dankjewel.

Ik heb al een tijdje geleden enorm zitten zoeken achter een mogelijkheid om een kredietkaart te bemachtigen als student in België, maar er is toen niets uit de bus gekomen... Als er iemand iets weet mag je dit altijd laten weten. Ik ga verder op zoek gaan...

Update: een tijdje geleden had ik ook al een kredietkaart voor studenten gevonden met een limiet van €750. Toen dacht ik dat dit waarschijnlijk niet genoeg zou zijn, want ik moet €800 betalen voor de wagen. Of is er een manier waarop dit wel goed kan zijn?
Laatst gewijzigd door sennevr op 13 aug 2017, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door Mrvanilla »

Ik zie dat je deze vraag ook in februari gesteld hebt, blijkbaar heb je alsnog een auto gehuurd terwijl toen al gesteld werd dat dat erg lastig is zonder cc.

Kan je vriendin er niet een aanvragen? Of je ouders anders eentje op jouw naam zetten?

Ik zou dit echt niet te licht opvatten anders sta je straks in LA zonder auto...

Succes in ieder geval!
Groetjes,
Daniel
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door sennevr »

Mijn vriendin is ook nog student.

Ik heb toen toch een auto gehuurd omdat ik toen een aantal keren met Alamo had gebeld en er werd mij verzekerd dat het moest lukken met een bankkaart onder het Maestro logo.

Ik heb wel een prepaid credit card aangevraagd bij KBC. Deze kaart heeft het MasterCard logo. Bij Alamo konden ze mij wel niet direct vertellen of ze deze zullen aanvaarden.

Ik zoek verder.
Laatst gewijzigd door sennevr op 13 aug 2017, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door babarage »

en als je op die creditkaart geld stort? kan dat?
kijk ook eens naar de revolut card. wordt wel spannend of die op tijd binnen is (9 werkdagen) maar zou net moeten lukken en is een kans dat die geaccepteerd wordt want heeft het mastercard logo
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door sennevr »

Ik weet niet precies hoe prepaid kredietkaarten werken, maar stel nu dat ik €2 000 euro stort op deze prepaid kaart, dan kan ik deze toch gebruiken voor de betaling en de borg? Of niet? Bij KBC zelf konden ze mij hier geen antwoord op geven...
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door babarage »

ik zou lekker voor die prepaid kaart van kbc gaan. zo te zien met vijf werkdagen in huis. kun je aan je rekening koppelen of in ieder geval in je betaal app koppelen en zo te zien redelijk simpel opladen. ik ken. de app van kbc verder niet hoor maar zo lijkt het wel op hun site. en je kan max 5000'op de kaart hebben staan. per laad beurt 1250 euro er op zetten. dus dan kun je die 2000 er in twee keer op zetten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door roelb »

Prepaid kaarten kun je over het algemeen niet gebruiken voor autohuur.

Heb je geen ouders of andere familie met een normale credit card die een extra card op jouw naam kunnen aanvragen? Bij de meeste gold of platinum cards van Visa en Amex is dat kostenloos en binnen een paar dagen geregeld. Auto ga je met een europese bankpas niet meekrijgen, maar ook voor de meeste hotels zul je echt een credit card moeten hebben.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door babarage »

ik denk dat die prepaid kaart in dit geval onder het kopje debit card gaat vallen. het is voorzien van een mastercardlogo. garantie heb je niet maar als je binnen nu en 2 weken iets moet hebben is jet ws het beste wat je nog kan regelen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7749
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door mtl »

Hoe zit het met de hotels? Zijn die al geboekt en betaald? Ook hotels vragen wel eens om een borg dmv creditcard.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Enkele algemene reisvragen voor een stressloos vertrek

Bericht door Trails »

Onze dochters zijn ook student en pas 19 en 22 jaar. Beide hebben een bankkaart die ook dienst doet als credit card. Nou weet ik niet of dat hier in Frankrijk anders is dan in België, maar hier betaal je dus de tol op de Autoroute met een credit card (of cash), en het was bij het openen van de bankrekening automatisch debit/credit card in één. Bij jullie niet?

Vroeger, zijn wij ooit naar Australië gegaan en hadden ook geen credit card, onze vader wel en die heeft voor ons toen een "gezinslid kaart" aangevraagd. Is dat een optie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer