Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan volgend jaar een nieuwe camper wegbrengen van Chicago naar Las Vegas. Daar willen we dan een auto huren en nog een paar dagen eraan plakken. Via Death Valley willen we naar Los Angeles. Daar staat in elk geval een dag Universal Studio's op het programma en we willen een dagje een Hop on Hop off bustour doen om o.a. Hollywood Blvd te bekijken.
We zijn op zoek naar een gunstig gelegen hotel. Wie heeft tips? Bij voorkeur met (gratis) parkeerplaats en als het kan met ontbijt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Je zou voor LA ook goed naar airbnb kunnen kijken.
Veel hotels hebben gratis parkeren, alleen in downtown is het vaak betalen.

Ik zou LA zelf met de auto doen als je deze ter beschikking hebt ipv de bus. Hollywood blvd heb je vaak snel gezien. Maar Mulholland drive, griffith observatory, Santa Monica/Venice of een wandeling door downtown nemen meer tijd in beslag
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door SanFran »

Wij hebben 2x overnacht in de sportmen's lodge. Vlakbij hollywood boulevard en de universal studio's.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Neil mcauly »

Deze vakantie in het Coral Sands motel verbleven. Ligt op wandelafstand van Hollywood Blvd. Was onze 4e keer in LA en moet zeggen de volgende keer dat we terug in LA zijn wordt het zeker terug Coral Sands.
Gratis parking, groot zwembad, gerenoveerde kamers. Voorkant en lobby kunnen wel wat t.l.c. gebruiken maar de kamers en badkamers waren splinternieuw.

Hebben 400$ betaald voor 2 kamers voor 2 dagen. Ze hebben ook een groot zwembad maar wel geen gratis ontbijt.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
gastxyz

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door gastxyz »

Wel of geen ontbijt?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Dank voor jullie reacties. Een air B&B zien we om ons eigenlijk ook onbekende redenen niet zitten. De Sportsmen's Lodge gaan we bekijken. Coral Sands hadden we inmiddels zelf ook gevonden en gaan we nog nader bestuderen. Klinkt goed. Dat er geen ontbijt is, is niet het grootste probleem. Zou wel mooi meegenomen zijn, maar niet per definitie een dealbreaker.
Ik had Hollywood Blvd gezegd om aan te geven in welke richting jullie moesten denken. Het zal dan ook zeker niet alleen Hollywood Blvd worden. We dachten dat het handig zou zijn om de Hop on Hop off te nemen. Mogelijk kan de auto op de parking bij het hotel blijven staan en hoeven we geen parkeerplaats in de stad te zoeken. Ongetwijfeld zijn die ook niet gratis. Dan kunnen we her en der uitstappen en van daaruit een wandeling langs leuke dingen maken.
We hebben maar 1 dag naast Universal Studio's, dus heel veel uitstapjes zullen er niet in zitten verder. Mogelijk wordt het 1,5 dag, want we overwegen met LOT te vliegen en die gaat pas 's avonds deze kant op.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Daarom is het juist handiger om met je eigen auto wat te doen. Er zijn volgens mij 5 of 6 hoponoff buslijnen in LA. Die bussen staan ook gewoon vast in de drukte. Maar maar 1 dag ben je heel beperkt in vergelijking met steden als Las Vegas of SF waar de bezienswaardigheden veel dichter op elkaar liggen.

Je zou wel een startour kunnen boeken op de walk of fame. Dan rij je via hollywood blv, bel air, Beverly hills en sunset boulevard door de heuvels langs de huizen vd sterren en enkele bezienswaardigheden in Hollywood en Culver city. Dit duurt gem. een uur of 2.

Ik had tot vorig jaar ook mijn twijfels bij airbnb, maar ik heb het nu zowel in Europa als in Amerika gedaan en het bevalt mij echt prima. En vaak nog mensen die je veel kunnen vertellen over bezienswaardigheden in de omgeving.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door vinceG »

Coral Sands kan ik ook aanbevelen! Naar mijn weten geen ontbijt, maar daar zou ik ook niet naar op zoek gaan.
Om de hoek diverse restaurants en een supermarkt. Het voordeel daar is vooral het gratis parkeren.
Het "grote" zwembad wat hier boven voorgesteld wordt ben ik niet tegen gekomen. Wel een jacouzi met een plonsbadje ernaast :lol:

Airbnb zou ik zelf ook niet doen :wink:
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door MikeAmerika »

Wij hebben 2 jaar geleden in Los Angeles AirBNB gebruikt. Was betrouwbaar, mooi nieuw appartement, vlakbij het hollywood sign.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door roelb »

Wat is je budget en op welke data? Er zijn honderden hotels in LA, en prijzen zijn dagkoersen.

Budget, maar wel goed, redelijk ok gelegen en met parkeerplaats: Hollywood Orchid Suites. Geen ontbijt, maar wel een keuken.

Luxe, (maar nog steeds OK qua prijs vergeleken met Santa Monica) en alle drie in Century City (prima uitvalsbasis): Kimpton Palomar, Beverly Hilton of een klasse minder: de Courtyard Century City/Beverly hills. Allen zonder ontbijt (maar genoeg eettentjes op wandelafstand) en bij de eerste twee geen gratis self parking (bij beide wel een valet en bij het Palomar iig een parkeergarage een paar deuren verderop).
SRings
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door SRings »

Wij zijn in mei ook in Hollywood Orchid Suites geweest en dat is heel goed bevallen (één van de fijnste hotels tijdens onze rondreis).
Geen grote luxe, maar alles netjes in orde. In tegenstelling tot wat roelb aangeeft was bij ons ontbijt wel inbegrepen en heel goed verzorgd.
Het hotel heeft ook een centrale ligging, om de hoek van Hollywood Boulevard.
2017: rondreis Westkust
2019: New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door IngridZw »

Wij hadden ook een aantal jaren terug een overnachting in Orchid Suites. Ontbijt inbegrepen en de auto kan gratis in de parkeergarage. Er is een zwembad(je) aanwezig. Het is een toplocatie maar daarom ook toch wel behoorlijk aan de prijs. (ca. 200 dollar per nacht) Kan het geen budgethotel noemen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door roelb »

Hoe wil je het dan noemen? Het is en blijft een budget motel, netjes, ruim en schoon, maar qua kamerinrichting ook wel oud en een beetje shabby. En minder dan $200 per nacht voor een suite in hartje hollywood inclusief parkeren is toch helemaal niet duur?
Mariskaaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 okt 2016, 14:18

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Mariskaaa »

Wij verbleven in Hollywood City Inn.
Eenvoudig maar prima hotel. Ruime kamer.
Klein ontbijtje wat je ophaalt bij de receptie om vervolgens buiten een plaatsje te zoeken of op de kamer op te eten (eethoekje aanwezig op de kamer)
Parkeren overigens ook gratis.
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Purk87 »

Wij sliepen in Rodeway Inn Hollywood, 777 North Vine Street.
Was prima, omdat je toch niet veel op je hotel bent. Ontbijt was ook even ophalen en dan ergens op eten. Parkeren was gratis (op hun eigen parkeerterrein). Toen wij er vorig jaar waren, waren ze aan het verbouwen.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Bonkers
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Bonkers »

travellodge hollywood Bijna naast de metro Voor een dagje la verkennen kan ik https://www.adayinlatours.com/ aanraden
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Neil mcauly »

vinceG schreef:Coral Sands kan ik ook aanbevelen! Naar mijn weten geen ontbijt, maar daar zou ik ook niet naar op zoek gaan.
Om de hoek diverse restaurants en een supermarkt. Het voordeel daar is vooral het gratis parkeren.
Het "grote" zwembad wat hier boven voorgesteld wordt ben ik niet tegen gekomen. Wel een jacouzi met een plonsbadje ernaast :lol:

Airbnb zou ik zelf ook niet doen :wink:


Is toch een redelijk zwembad?
Dat het geen olympisch zwembad is ok, maar hier kan je toch een baantje trekken i.p.v. plonsen?

Zoek eens een foto op google img? moet mijn foto's niet nemen want op al mijn foto's staat mijne smoel in de weg :lol:
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Mariskaaa schreef:Wij verbleven in Hollywood City Inn.
Eenvoudig maar prima hotel. Ruime kamer.
Klein ontbijtje wat je ophaalt bij de receptie om vervolgens buiten een plaatsje te zoeken of op de kamer op te eten (eethoekje aanwezig op de kamer)
Parkeren overigens ook gratis.
Ook ooit eens verbleven. Zit ook vrij dicht bij een metro station
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Sassya »

Prima hotel inderdaad. En dichtbij bushaltes, het is met de bus paar haltes naar de Walk of Fame en het startpunt Hop on Hop off bus.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door ChristaDoel »

wij hebben voor twee nachten LA hotel Mama shelter geboekt. excl. ontbijt maar met gratis parkeren.
Ervaring kunnen we nog niet delen want we moeten dus nog gaan :wink:

We hebben 180,- euro per nacht betaald, leek ons voor een vrij luxe hotel midden in hollywood een goede prijs. Zeker vergeleken met de andere hotels binnen onze prijsklasse die wij toch vrij shabby vonden allemaal. :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer