Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Wat een reacties. Geweldig :thumbup: We hebben nog niet definitief besloten, maar ik stuitte gisteren op Sahara Inn in Burbanks. Deze ligt gunstig t.o.v. Universal en heeft zelfs een shuttleservice. Wat we ook leuk vinden is dat dit hotel verschillende keren decor is geweest in films en series. O.a. in Apollo 13 en dat is een van onze favoriete films. Bovendien krijg je, als je dit hotel boekt, early admission tot Harry Potter in Universal. Je mag dan een uur voor openingstijd naar binnen. Dat maakt het natuurlijk nog aantrekkelijker. Wel wat verder van Hollywood Blvd, maar we denken daar met de hop on hop off te kunnen komen. Ook wat duurder dan Coral Sands die we eerst in the picture hadden. We dachten eerst bij Palm Springs naar het Skylark Motel te gaan. Leek mij erg leuk, maar is niet heel goedkoop. Ter compensatie kunnen we voor Skylark een goedkopere zoeken en dan Sahara inplannen.
Wat is het toch heerlijk om vakantiestress te hebben :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door roelb »

Ik denk dat je de Safari Inn bedoeld.

Houd er wel rekening mee dat Burbank echt uit de richting is voor alles behalve Burbank en wellicht downtown en Hollywood.

Als je ook de kust (Santa Monica, Venice) wilt verkennen dan is halverwege tussen Hollywood/downtown en de kust wellicht een betere optie.
BIANCAW
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mei 2015, 16:36

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door BIANCAW »

Wij zaten vorig jaar in travelodge hollywood. Redelijk centraal gelegen met zwembad, ontbijt en parkeren. Een tip: als je naar universal studios gaat pak de metro. Verkeer in LA is een chaos met lange files. Met de metro zit je er zo. Vanaf het metro station wordt je met een pendelbus naar de studios gebracht
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Neil mcauly »

Ik vraag me soms af naar welke Verenigde Staten iemand geweest is. Het verkeer in Los Angeles een chaos met lange files?
Dat het druk verkeer is in LA wil ik geweten hebben maar als je op een zonnige dag naar de Belgische kust rijdt doe je er per kilometer veel langer over dan in LA waar de bevolkingsdichtheid toch vele malen hoger is dan België.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
BIANCAW
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mei 2015, 16:36

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door BIANCAW »

Vorig jaar meerdere malen ruim anderhalf uur vast gestaan over een paar kilometer dus ja het is echt druk. Op de terugreis van het hotel naar het vliegveld, een half uurtje rijden, werd ons door de lokale bevolking aangeraden om hier zeker 3 uur voor uit te trekken. Uiteindelijk hebben wij er ruim 2 uur over gedaan dus druk?? Zeker wel ja!
richden
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 aug 2009, 12:04

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door richden »

Het Coral Sands motel is ons prima bevallen in Los Angeles. Wij waren hier van 7 t/m 9 augustus en sliepen er samen voor nog geen 100 euro per nacht. Tegenover dit hotel zit een metrostation met een directe verbinding ( rode lijn ) naar Universal Studio's. Wij hebben een kaart gekocht voor een dollar en daar een enkele reis op gezet voor de heenweg. Totale kosten 2 dollar 75. Na nog geen 10 minuten waren we bij Universal studio's en volgend we het sign shuttle bus. Vanaf dat punt bracht een shuttlebus ons tot de ingang van het park. Ook terug ging prima door op de kaart weer 1 dollar 75 te zetten.
Aangezien we online al kaartjes hadden gekocht mochten we ook gebruik maken van het extra uur in Harry Potter land. Zelf heb ik ook gekeken naar de safari inn maar die vond ik aanzienlijk erg aan de prijs.
MarcMSK
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door MarcMSK »

Ons is Coral Sands ook prima bevallen. Het is dichtbij (+- 100 meter) een supermarkt waar broodjes werden afgebakken en een Starbucks. Van het gerenoveerd zijn en het grote zwembad heb ik ook niet veel van gemerkt. Het waren gewoon simpele, degelijke kamers.
Wij zijn ook met de metro naar de Studio's geweest, het bespaart je de parkeerkosten. Het Metrostation ligt op een paar honderd meter van het motel.
Bij de metro kan je gratis een shuttle nemen die je brengt naar de ingang van het park.
Wij hadden twee lege metro-passen gekregen aan de balie van het motel, daar kon je dan geld opzetten en mee reizen. We zijn dan ook met de metro naar de Boulevard gereisd en zelfs naar Santa Monica, spaart je een hoop parkeerkosten.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Op de terugreis van het hotel naar het vliegveld, een half uurtje rijden, werd ons door de lokale bevolking aangeraden om hier zeker 3 uur voor uit te trekken. Uiteindelijk hebben wij er ruim 2 uur over gedaan dus druk?? Zeker wel ja
Meldt er dan even bij welk hotel dit was, of waar. Inmiddels 3x in LA geweest. Één keer in de spits van LAX naar Bakersfield gereden en daar 3u over gedaan (uurtje extra door files). En 1x zo stom geweest om in de spits naar downtown te rijden vanaf Venice. Maar nog nooit het gevoel gehad of erger meegemaakt dan de spits in Nederland.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Voorlopig houden we de Safari Inn nog even in the picture. We maken ons niet heel veel zorgen over files. We zijn al een paar keer LA door gereden van Anaheim/Orange naar Hollywood (Disney - Universal v.v.) en hebben toen geen megafiles gezien. Best druk, dat klopt. Maar de spits hier is ook niet mis.
BIANCAW
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mei 2015, 16:36

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door BIANCAW »

PSVwally schreef:
Op de terugreis van het hotel naar het vliegveld, een half uurtje rijden, werd ons door de lokale bevolking aangeraden om hier zeker 3 uur voor uit te trekken. Uiteindelijk hebben wij er ruim 2 uur over gedaan dus druk?? Zeker wel ja
Meldt er dan even bij welk hotel dit was, of waar. Inmiddels 3x in LA geweest. Één keer in de spits van LAX naar Bakersfield gereden en daar 3u over gedaan (uurtje extra door files). En 1x zo stom geweest om in de spits naar downtown te rijden vanaf Venice. Maar nog nooit het gevoel gehad of erger meegemaakt dan de spits in Nederland.
hotel staat in de vorige reactie, 2 kopjes er boven :wink:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Frasi »

Ik volg BIANCAW: het Travelodge Hollywood Sunset/Vermont.

Zelf afgelopen december 3 dagen verbleven. Redelijk geprijsd en gratis parkeren.
Ideaal met de metro naar Universal (of de andere kant op naar Downtown).
En vanuit het hotel is de Hollywood Boulevard te lopen (of ook met de metro).

https://goo.gl/maps/5TUuRqwcmkG2
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Anonymous123

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door Anonymous123 »

Ik heb op Hotwire echt een deal gepakt: Studio City Courtyard voor 32.50 inclusief alle taxen per nacht en ik heb 2 kamers en 3 nachten geboekt!
Was een foutje op de Hotwire site, wat wel vaker gebeurd, want deze had 60 euro hoger moeten liggen!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hotel in Los Angeles. Tips gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Gisteren hebben we de Safari Inn geboekt. Nu rest ons nog het wachten :sadcry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer