Bedankt iedereen! Heb nu pas gemerkt dat hier reacties op gekomen zijn.
PSVwally schreef:
Dat klinkt ook niet best? Hoe dit zo? Misschien heeft iemand anders daar later nog wat aan>?
Ik dacht hier inderdaad na thuiskomst nog een apart topic over te maken of zo, ik weet niet of het hier wel past.
Om een heel lang verhaal kort te maken: onze credit cards werden geblokkeerd OP de autohuur.
We hadden een midsize SUV gehuurd bij Hertz, betalen bij ophalen. Dit werd echter - zo bleek achteraf - door Atos als verdachte transactie gezien omdat we in Las Vegas een betaling probeerden uit te voeren naar Hertz Oklahoma (hoofdkantoor van Hertz). We hebben dan geprobeerd de hele reservatie over te zetten op mijn naam, maar dan werd ook deze kaart geblokkeerd. Omdat dit op vrijdagochtend Las Vegas tijd was (reeds na 17u in België) hebben we tot de volgende dinsdag avond (rond 20u) moeten wachten vooraleer alles opgelost was. Op vrijdag hebben we naar de Amerikaanse noodnummer van Atos gebeld maar die zeiden dat het aan onze bank (KBC) lag. Bij KBC kan je in het weekend geen mens bereiken. De enige persoon die te bereiken valt is de jobstudent die het twitteraccount bemant, maar verder niets kan doen. Deze verzekerde ons echter dat alles op zondag-avond Las Vegas tijd, maandagochtend in België zeker zou opgelost zijn en we ons geen zorgen moesten maken. Op dat moment moesten we natuurlijk al beginnen omboeken en ons verblijf in Las Vegas verlengen (in een weekend - dus zeer dure grap). Gelukkig waren onze bestaande hotelreservaties allemaal nog gratis te annuleren, MAAR tot 48u op voorhand... Dit bracht ons een beetje in een lastig parket want we hadden voor maandag en dinsdag overnachtingen in de Maswik Lodge in de grand canyon. We wisten dat als we deze zouden annuleren en toch zouden kunnen vertrekken, we nooit opnieuw een reservatie zouden kunnen krijgen. Maandagochtend kwam en toen werd ons bij KBC gezegd dat het probleem TOCH bij Atos moest liggen. Zij hebben dan contact met ons opgenomen om ons te laten weten dat da kaarten binnen de 48 uur (!!) weer zouden worden opengesteld. Uiteindelijk was dit dinsdagavond - te laat om nog door te rijden naar de GC en dus 2 nachten Maswik in de prullenbak.
Bij Hertz hadden ze ons gelukkig al verzekerd dat onze reservatie nog gehonoreerd zou worden.... tot we daar weer naartoe gingen. Ze zouden de reservatie aanvaarden, alleen had men geen Midsize SUVs meer ter beschikking.... Een andere (kleinere) auto meegeven aan hetzelfde tarief was onmogelijk. We konden wel een nieuwe reservatie maken voor 1800$ (onze oorspronkelijke reservatie was 270$), dus daar hebben we vriendelijk voor bedankt. Terug naar het hotel en daar een nieuwe reservatie gemaakt bij Alamo en via een code hier op het forum (dankjewel!!!) uiteindelijk "maar" 350 dollar kwijt. Woensdagochtend konden we dan eindelijk vertrekken, maar wisten we niet goed waarheen... Uiteindelijk besloten om in 1 ruk door te rijden naar Page (waar we normaal die dag zouden heen rijden) om zo weer op schema te raken. Was een lange dag, maar uiteindelijk is het zo goed gekomen.
Onze kredietkaarten stonden echter wel "geseind" als "risico op verdachte transacties" en zijn later opnieuw geblokkeerd geweest. Ik had een reservatie bij Choice voor een hotel in Anaheim. Op de reservatie stond dat 24 uur op voorhand het bedrag zou worden afgeschreven van mijn rekening. Hierop werd mijn Visakaart WEER geblokkeerd (want we waren in Nevada op het moment van afschrijven). Ik was hier zelf niet van op de hoogte - ook geen enkel bericht gekregen van het hotel of zo, tot we probeerden in te checken om 22u 's avonds... Dan werd ons verteld dat de reservatie was geannuleerd wegens geweigerde credit card. Ook hier konden we wel opnieuw een reservatie krijgen, maar tegen walk-in tarief dat 3x zo hoog lag dan het oorspronkelijk geboekte tarief. Dus daar ook weer een nieuw hotel gezocht. Dit is ondertussen 2 weken geleden en mijn kaart is sinds gisteren pas opnieuw gedeblokkeerd.
Ik vraag me af of hier een les uit te leren valt voor de toekomst... Kan je hier iets tegen doen? Ik heb het Atos gevraagd en het enige wat zij zeggen is dat we pech hebben gehad. Wat mij vooral stoorde aan de hele zaak is dat zij toch ook moeten weten dat het onmogelijk is om een auto af te halen met de credit card van iemand anders?! Want toen ze ons opbelden wisten ze dat het om autohuur ging. Verder, ja, je voorzorgen nemen... Wij hebben ieder maar 1 échte kredietkaart en verder ieder 2 (prepaid) mastercards. Door die mastercards zaten we dus gelukkig niet zonder geld (stel je voor, voor 4 dagen!), maar voor autohuur worden die niet geaccepteerd. Voor hotelreservaties overigens ook niet altijd, we hebben in Las Vegas moeite moeten doen om een hotel te vinden dat een prepaid waarborg wou aanvaarden. Als je de mogelijk hebt, neem dus zeker een extra echte kredietkaart mee.