Waardevolle spullen in de auto

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
FemkeVonk1990
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mar 2017, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Waardevolle spullen in de auto

Bericht door FemkeVonk1990 »

We vertrekken over 5 weken naar Amerika, onwijs veel zin in! Nog een vraag.. We hebben een GoPro gekocht om dingen te kunnen filmen. Dit is echter best veel GB waardoor we dachten dat het handig is om een laptop mee te nemen om daar de filmpjes op te zetten. Nu hebben we uiteraard geen zin om tijdens onze wandelingen te moeten sjouwen met een laptop in de rugzak. We kunnen ook een externe harde schijf meenemen en het daar opzetten en deze dan wel meenemen.
Mijn vraag is eigenlijk: hoe veilig is het om waardevolle spullen in de auto te laten liggen? Hoe doen jullie dit? De koffers blijven natuurlijk ook gewoon in de auto, maar het is meer het idee dat zo'n laptop dan in de auto ligt terwijl je toch op "openbare" parkeerplaatsen staat.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door sanook »

Hangt er oa vanaf wat voor auto je hebt en hoe je je bagage uit het zicht kunt opbergen. Wij hadden op onze laatste trip een standard SUV waar géén afdekking zat achterin (mogelijk omdat er een 3e rij stoelen in de auto was) dus al onze bagage was van buiten uit zichtbaar, wat niet zo heel veilig is. Een kleedje erover lijkt misschien wel veiliger maar kan juist ook het idee opbrengen dat er wat te verbergen is...
Maar mocht je een auto hebben waar je dit wel af kunt dekken of dat de bagage niet zichtbaar is (bv een sedan) dan is het al wat veiliger.
Sowieso zou ik de laptop altijd in een (afgesloten) koffer doen.
Laatst gewijzigd door sanook op 29 jul 2017, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Njit »

Bij ons liggen de spullen ook gewoon in de auto als we ergens gaan wandelen, shoppen, pretpark bezoeken etc. Zolang het niet in het zicht ligt is jouw auto niet aantrekkelijker dan de rest van de auto's die er staan. Inmiddels al 13x naar de USA geweest en nog nooit problemen mee gehad.

We hebben er ook een kleedje overheen liggen. Of dat wel of niet nodig is zijn de mening over verdeeld: viewtopic.php?f=30&t=46840
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Frasi »

Aja, de kleedjesdiscussie :mrgreen:

De meeste SUV's hebben geen rolhoes of andere afscherming van de bagageruimte. Gelukkig zijn de achterste ramen doorgaans verduisterd zodat het zicht op de spullen achter in de auto al beperkt is. Voorgaande jaren had ik altijd een fleece deken (opengeslagen fleece slaapzak) over mijn spullen gelegd. Om wat ruimte te gewicht te besparen heb ik voor komende keer op Ebay een dun kleedje gekocht om potentiële boeven voor het lapje te houden. Volgens de statistiek nergens voor nodig (zie poll) maar voor mijn eigen geruststelling.

Als ik meerdere dagen in hetzelfde hotel/lodge verblijf, laat ik de -waardevolle- spullen daar. De eerste jaren nog in de reistas die met kabeltjes en slotjes afgesloten en vastgelegd was. Intussen gewoon in de dichtgeritste tas (de laptop open op de tafel laten liggen gaat me nog iets te ver).
Ben ik op doortocht en ga onderweg een stuk lopen of de stad/mall in, blijft alles in de bagageruimte achter, onder het kleedje....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Trails »

In een minivan kun je de dingen in de "bakken" leggen waar je de stoelen in kunt klappen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Tipsy_1 »

Ik laat altijd vanalles in de auto - uiteraard niet in het zicht maar ik denk dat mensen met slechte bedoelingen ook wel weten dat er in koffers computers en zo kunnen zitten.
Wij gaan meestal wandelen zonder rugzak.
Nog nooit iets voorgehad... (hout vasthouden want ik geloof best wel dat het kan dat alles weg is bij terugkomst).
Het zou niet in mij opkomen met een rugzak met labtop rond te lopen :lol: :lol: :lol:
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door knaapje »

Misschien even zoeken. Een stuk zwart afdekplasticfolie.
Door de veelal getinte achterruiten en het zwarte gekreukelde plastic zie ja van buiten vrijwel niets van.
Meestal niet in een bouwmarkt te koop, maar bij een zaak in land- en tuinbouwartikelen meestal wel.
BertenGea
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2017, 17:50

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door BertenGea »

En wat is jullie ervaring met campers? Is het raadzaam dat we bij elke wandeling onze waardevolle spullen bij ons dragen?
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door lyan »

Gewoon geen dingen in het zicht laten liggen en je portemonnee en paspoort wel meenemen, de rest is vervangbaar.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door hemmie »

Volgens mij komt inbraak in campers maar heel weinig voor, ik zou me daar echt niet druk om gaan maken. Natuurlijk nog steeds het spul uit het zicht leggen (dus niet voor het raam), maar verder gewoon in de camper laten.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door lsl »

Aja, de kleedjesdiscussie
inderdaad :-)
viewtopic.php?f=30&t=46840&hilit=kleedje+auto
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gast

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Gast »

Ach een kleedje....

Iedereen die een beetje geïnteresseerd is in diefstal uit een auto ziet aan de buitenkant dat de auto wel of geen huurauto is aan de streepjescode stickers op de voor/achter/zijkant.... huurauto’s betekent grote kans op toeristen, dus dan heeft een kleedje relatief weinig zin...

Ik zou idd zoals al eerder gezegd waardevolle spullen bij je dragen, en zo weinig mogelijk in het zicht wat compact, klein en makkelijk mee te grissen is door een raam....

Een goede aanvullende verzekering als je meer dan de standaard dekking aan spullen bij je hebt (bv foto
/film apparatuur).

Ik snap sowieso niet de ‘obsessie’ van mensen om een laptop mee te nemen als je op vakantie gaat.... zelfs in NL laat ik nooit mijn (zakelijke) laptop in mijn auto liggen. Kwaadwillenden die met WiFi scanners rondlopen rond je auto weten of je een laptop erin hebt liggen, dus waarom zou je risico lopen op een inbraak in je auto?

In het geval van GoPro, koop een HDD (eventueel met SD slot) en zet het daarop over, of koop extra kaartjes.
Op een 64GB kaartje past ruim 3uur film op 1080 resolutie...hoeveel denk je te gaan filmen?
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door opvakantie »

Tenzij je de GoPro met een zuignap op je auto zet en constant laat opnemen denk ik dat je met een 64GB of 128GB kaartje een heel eind moet kunnen komen. Vorig jaar 90GB aan film (4k) door alleen te filmen wanneer het interessant was. Geen autorit van 5u laten opnemen. Je moet ook bedenken dat thuis niemand naar een film van 4 uur gaat kijken van je vakantie. Dat knip je op zodat er een half uur of misschien een uur van over blijft.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Njit »

Terpies schreef:Ik snap sowieso niet de ‘obsessie’ van mensen om een laptop mee te nemen als je op vakantie gaat.... zelfs in NL laat ik nooit mijn (zakelijke) laptop in mijn auto liggen. Kwaadwillenden die met WiFi scanners rondlopen rond je auto weten of je een laptop erin hebt liggen, dus waarom zou je risico lopen op een inbraak in je auto?
waarom zou het een obsessie zijn? sommige mensen houden een blog bij, kijken er films op etc etc. Kan ook op een tablet maar is toch minder makkelijk.

Als je laptop uit staat dan zend hij geen Wifi signaal uit. Dus lijkt me een beetje een broodje aap verhaal :) Ik zet hem altijd in Hibernate mode.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door roelb »

Een computer die uit staat staat uit, punt. Alleen een Windows tablet die connected standby geimplementeerd heeft (Surface, Dell Venue, etc) en die dus niet uit staat, maar op standby, kan eventueel eens in de zoveel tijd wat netwerkverkeer genereren. Maar ook alleen maar als er al een netwerkverbinding is. Anders niet.

En @terpies: er zijn een hoop mensen die wellicht gewoon moeten (kunnen) werken, ook tijdens een vakantie. Plus dat een laptop natuurlijk voor veel mensen ook een mediacenter is. Niet alleen in het vliegtuig, maar met een HDMI kabeltje in je koffer kun je ook een keer lekker een filmpje kijken op de TV in je hotelkamer.
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door MiniMe »

Hier gaat ook een laptop mee. Foto's en filmmateriaal worden al tijdens de reis zelf verwerkt en wie graag ook wat tekst verwerkt tussendoor (blog e.d.) vindt een keyboard toch vaak handiger dan een (kleine) tablet. Van een obsessie zou ik dus niet meteen durven spreken, veeleer een persoonlijke voorkeur in functie van de eigen behoeften.
Memories...
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Njit »

roelb schreef:met een HDMI kabeltje in je koffer kun je ook een keer lekker een filmpje kijken op de TV in je hotelkamer.
helaas schermen steeds meer hotels hun TV af of leggen er een aparte afstandsbediening bij zodat je niet naar de HDMI poort kunt switchen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door roelb »

Oh, maar meestal zijn er ook trucjes hoor :-) En overigens zijn er ook steeds meer hotels die juist een mooi access panel in het meubilair inbouwen met o.a. een HDMI poort, maar steeds vaker ook met bluetooth.
Laatst gewijzigd door roelb op 31 jul 2017, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door Njit »

I know.. maar wordt wel steeds lastiger :) De input knopjes zijn vaak helemaal afwezig of uitgeschakeld.
Ik heb helaas geen telefoon met IR blaster. En om nu ook nog een universele remote mee te nemen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waardevolle spullen in de auto

Bericht door roelb »

Mijn oude universal remote zit inderdaad altijd in de koffer. Niet als ik alleen met handbagage reis, maar op langere trips wel :-)

Maar bij Sofitel/Novotel en kornuiten dus inmiddels standaard HDMI en bluetooth in de nieuwe worldwide room layout.

Bij Marriott eigenlijk ook altijd wel zo'n externe connector (jack pack) ergens in het bureau. Bij Hilton (Hampton Inn's) werkt het gewoon altijd op de TV. Bij Choice hotels ook altijd direct op de TV, daar is nooit iets speciaals. Kimpton ook nooit een probleem gehad. Laatst in Australie had ik wel infrarood nodig om er omheen te werken, was bij een Sir Stamford. In Vegas tot nu toe ook altijd gelukt bij verschillende hotels.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer