Tunnel in Zion park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

In Oktober gaan wij onze eerste amerika roadtrip maken met een camper, ik heb hier vandaan alle vele info en tips mogen ontvangen, daarvoor mijn dank!!
Alleen heb ik nu ook een vraag wat betreft de tunnel in Zion, wij rijden met een camper van 29 - 32ft en volgens de afmetingen van de tunnel, zouden wij met onze camper 5cm spelling hebben aan de bovenkant, we durven de gok niet te nemen om het toch te gaan proberen en dat we dan als nog om moeten keren en een andere route te moeten nemen.

Zijn er mensen die dit gedaan hebben en zo ja ook met dezelfde afmeting van de camper, of kan ik beter gelijk een andere route nemen?

Alvast bedankt
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door covri »

Ik heb geen idee of het kan maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen en lekker relaxt met de shuttle bus gaan :D
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
de shuttlebus rijdt daar niet, tunnel verbindt de eastingang ( en bryce, kanab, page) met springdale en zion canyon.5cm is wel heel weinig. ik heb er wel al gezien dat campers in het midden van de weg rijden waar er wat meer hoogte is. en op tripadvisor :

We were driving a 30ft long, 11ft high class C motor home. It cost $15 to take it through the tunnel, but that includes a return trip through within 7 days. They run the tunnel with one way traffic and you drive down the center so that you fit.

jacques
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door kalaman »

covri schreef:Ik heb geen idee of het kan maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen en lekker relaxt met de shuttle bus gaan :D
Daar komt de shuttlebus helemaal niet. De tunnel ligt langs de UT-9.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door ingrid1955 »

deze pagina hebt u waarschijnlijk wel bezocht :

https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... tunnel.htm

jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ernaar informeren als je in het park bent. Of via Facebook contact opnemen.
Het zou jammer zijn als je dat stuk zou missen.
Overnacht je in het park? En waar kom je vandaan en waar ga je naar toe?

Marianne
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Goedenavond,

Alvast bedankt voor de reactie's!!!

Jacques, ja klopt deze site die u opgeeft heb ik inderdaad bezocht!

Marianne, ik kan het inderdaad wel in het park informeren maar mocht het toch niet lukken dan zijn wij genoodzaakt om weer helemaal terug te rijden en dat vinden we een iets groot risico en helemaal zonde van de verloren tijd, maar via Facebook is inderdaad een goede tip!
Wij komen uit Bryce en willen dus via Zion over route 9, inderdaad zouden wij dat stuk ook niet willen missen maar we rijden daar vandaan door naar las Vegas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Martin & Marianne »

Als je uit Bryce komt moet je er inderdaad van te voren naar informeren; was de route andersom dan kon je het in het park navragen.
Met 5 cm heb je op zich natuurlijk voldoende speling.

Marianne
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Marianne,

Ik heb een email gestuurd naar Zion, hopen dat ik daar antwoord van krijgt en zo ja dan laat ik het weten wat zij ervan zeggen.

Sarah
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Hans B »

Geen paniek, je kunt met je camper door de tunnel :thumbup:
Ik ben er zelf in 2014 doorheen gereden en doe het in augustus weer.

Je moet in het visitor center een ticket kopen, $25 of zoiets en aangeven wanneer je er door wil.
Op het moment dat je er komt en aan de beurt bent wordt het verkeer vanuit de andere kant stilgezet.
Je hebt dan alle ruimte om in het midden van de tunnel te rijden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Chrissie35 »

Waar huur je de camper, anders daar even vragen? Wij zijn er pas doorheen gereden met een C30 van Cruise America, ging prima. Kaartje gewoon gekocht aan de toegangspoort aan de oostkant en er keek niemand op van de omvang van de camper.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door vinceG »

Of je moet wel een heeeeeele grote camper huren en anders pas je er gewoon doorheen. Ik heb daar echt flinke campers door de tunnel zien komen. Prima systeem met het verkeer stilzetten!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Martin & Marianne »

Maar ze geven toch zelf aan dat de camper bijna net zo hoog is als de tunnel? Dan is het toch wel verstandig om de maten exact te weten.
Ik vermoed ook dat het geen probleem is, maar vragen kan geen kwaad.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Hans B »

Natuurlijk staat vragen vrij.
Maar kijk even goed naar de foto op de link die gegeven is.
Hierop zie je twee borden. Een in het midden van de tunnel (13.4) en een op de zijkant (11.4). Als ik het goed zie.
In de waarschuwing gaat men uit van de zijkant.
Maar sinds ca. 1990 zet men het verkeer stil en kun je er altijd in het midden langs.

Een camper zoals ik heb en velen zijn hebben een hoogte van 11.5 tot 12 foot.

Dus fee betalen en je komt er in het midden veilig door :thumbup:

Sarah39 veel plezier.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ionnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 dec 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Ionnie »

Wij zijn vanmorgen uit Zion gereden na een schitterend verblijf van 2 dagen. Ik denk dat je de tweede tunnel bedoeld op de senic drive van Bryce naar Zion, in Zion NP. Geen zorgen, het is ons ook gelukt met een RV van 30 ft. Er staat een ranger die het verkeer regeld zodat er slechts 1 richting tegelijk rijd. Als je in het midden van de tunnel blijft rijden is er niets aan de hand. Geniet van de voorpret, wij genieten van onze vakantie!
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reactie's en omdat dit onze eerste keer wordt, ben ik toch nog niet geheel zeker van mijn zaak om toch door deze tunnel te rijden met onze rv 29 - 32 ft, de hoogte van de camper wordt omschreven als 13 feet en de tunnel is 13,1 feet.
Ik heb aan het park gemaild, de touroperator en de verhuurder van de camper, waarmee ik dus ook 3 verschillende antwoorden heb terug gekregen: park twijfeld ook omdat zij op de website aangeven dat voertuigen van 13 feet of hoger weigeren voor toegang, touroperator zegt ja het kan, en verhuurder (road bear) zegt nee omdat we maar 1 iches over hebben.
Omdat dit natuurlijk onze eerste keer is zijn wij hier vrij onzeker over omdat we ook totaal geen idee hebben.

Want hetzelfde geld voor Yosemite daar lezen we ook over tunnels en nu hebben we ook hier onze twijfels over, we willen van lee Vining via tioga pass naar el portal dan is het rijden via de 120 en 140 en hebben we ook te maken met 2 tunnels op de el portal road een tunnel van 12,1 feet en de big ook flat road naar de vallei 10,3 feet en vanaf de vallei 13,8 feet maar ik heb geen idee of we dus tegen komen waar deze tunnels dus zijn.

En de wawona tunnel naar vallei 10,2 feet en vanaf de vallei 13,6 feet
En glacier point kunnen we ook niet verder rijden dan de ski en snowboard area omdat vanaf 30 en langer niet is toegestaan om verder door te rijden.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten en zit een beetje in een paniek situatie, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen

Sarah
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door theborgh »

Zelfs grote touringcars rijden door de tunnel, midden op de weg. wij hadden 29ft camper.
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Blont »

Banden leeg laten lopen en lekker zwaar beladen, scheelt zo een paar cm. :thumbup:
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Ja is ook een idee van de banden!! Maar is ook zo wat hahaha
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door heidem »

Wat betreft Yosemite lijkt de El Portal Road (de 140) een probleem, want https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/restrictions.htm vermeldt een maximumhoogte van 12 feet 10 inches.

De Big Oak Flat Road zou geen probleem moeten zijn. De website van de NPS houdt in:
Height restrictions: tunnels, into Yosemite Valley: 10 feet 3 inches; from Yosemite Valley, 13 feet 8 inches (the height of the tunnel at the white fogline is higher and California-legal vehicles are able to drive through the tunnel while remaining in their lane).
De maximumhoogte van voertuigen in Californië is 14 feet. Alle voertuigen van 14 feet en kleiner passen volgens de NPS dus door de tunnels van de Big Oak Flat Road.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer