Tunnel in Zion park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Blont »

Wij vertrekken 27 september en gaan 37 dagen door de NP's zwerven.... met camper dus wie weet komen we elkaar onderweg tegen??
Voor mijn gevoel zitten er hele busladingen Nederlanders in oktober in California, Utah en Nevada... als ik lees wie er allemaal een camperreis gaan maken in die periode en datzelfde gebied ...Druk!!!
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Ja volgens mij is het inderdaad druk daar, maar wel gezellig haha nederlanders zijn er altijd en overal!
Wij vertrekken 4 oktober voor 21 dagen
pat48
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 sep 2016, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door pat48 »

Je kunt met de camper door de tunnel, geen probleem. Wij zijn er pas geweest. Verkeer wordt stop gezet voor de camper, zodat de hele weg gebruikt kan worden.
Groetjes Patricia
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Update tunnel in Zion

Bericht door Sarah39 »

Ik baal verschrikkelijk!! Wij kunnen helaas niet door de Zion tunnel met onze camper (4 mrt hoog) en kunnen ook helaas niet van lee Vining via de tioga pass naar el portal, we moeten nu 2 uur omrijden via de sonora pass, als ik dit eerder had geweten hadden we een lagere camper (3,40) gehuurd, maar is ook echt een fout van de reisoperator die ons hier op had moeten wijzen, ze kijken of het nog omgezet kan worden naar een andere camper maar daar zitten kosten aan verbonden,ben daar uiteraard niet mee eens!!! ik ben er gelukkig via dit forum te weten gekomen over de tunnels anders hadden we voor de tunnels ter plekke een groot probleem gehad.

Nu missen we dit en we missen al de highway 1 en mariposa grove, het is niet de route die ik voor ogen had voor onze eerste Amerika roadtour, maar we hebben toch wel heel veel pech.

Sarah

note mod: Topic samengevoegd met bestaand topic
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Trails »

Ik zou toch maar even goed kijken naar die Sonora Pass met een camper (RV), wij nemen weg 88 bovenlangs omdat we Sonora Pass en Ebbet's Pass worden afgeraden met een RV. Dit heb ik zojuist gevonden:

"Compared to the high-speed trans-Sierra routes such as Highways 50 and 80, driving the Ebbetts Pass is a truly unique and unparalleled experience. At both ends of the byway (between Arnold and Lake Alpine to the west and between Markleeville and Silver Creek to the east), the road is a modern, full-width, two-lane State Highway that is maintained for year-round travel, with a double yellow center line, shoulders and passing lanes. Visitors travel through seemingly endless miles of pristine scenery, interjected only occasionally by welcoming communities.

"However, in the middle portion between Lake Alpine and Silver Creek, the road and the travel experience changes dramatically, becoming a narrow two-lane road with no center line and no shoulders as it slowly winds its way up and over the Sierra crest.

"This part of the byway contains some steep, narrow and curvy portions with a few precipitous drop-offs. The route is recommended for cars and motorcycles, but is not accessible to tractor-trailers, buses or large recreational vehicles (RVs)."

From Wikipedia:
"Today, Ebbetts Pass is one of the least traveled passes in the Sierra Nevada. An extensive section of highway over the pass is less than two lanes with no dividing line. It has very steep sections with hairpin corners. The eastern slope is particularly difficult, as many of the hairpin corners are blind, and steepen suddenly at the apex, making it necessary to shift to first gear in most vehicles. It is rarely used by commercial traffic and is not recommended for vehicles towing long trailers."

I have driven Highway 4 -- one time. I would never do it again. The part referred to above as "a narrow two-lane road with no center line and no shoulders" -- in some places it goes down to a one-lane road -- at best, one and a half lanes and certainly not enough width for two cars to pass if going only 15 miles per hour. Someone needs to stop while the other car gets by.

I know people who love this highway. It is one where you are definitely up close with nature -- nature and you and no one else -- and a cell phone that is only a piece of plastic as there is probably no cell reception. It's not for me.

I have never driven Highway108 but lots of people drive it. It is also very scenic. It is more of a normal highway than Highway 4. Highway 108 is used a lot.

About Highway 108, this is from Wikipedia:
"Sonora Pass (el. 9,624 ft. / 2,933 m.) is the second-highest highway pass in the Sierra Nevada, lower by 321 ft. (about 98 m.) than Tioga Pass to the south.

"The pass connects the communities of Sonora to the west and Bridgeport to the east. The highway over the pass is extremely steep (up to 26% in some locations), narrow and winding between Kennedy Meadows on the west side and Leavitt Meadows on the east. The route is not recommended for vehicles or vehicle combinations that are unusually wide, heavy or long."
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door heidem »

Zoals ik op de vorige pagina schreef, kan je volgens de NPS wel de Big Oak Flat Road rijden (net als de Wawona Road) maar is de El Portal Road geen optie. Dat zou betekenen dat je wel de Tioga Pass kunt rijden, maar niet in El Portal kunt komen vanaf die kant.
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Nu snap ik er niets meer van, want volgens het reisbureau zou ik juist niet over de big road flat kunnen rijden. Ik zou het heel graag willen over de tioga pass kom ik dan via de kant dat de tunnels 13,6 en 13,8 zijn, want dan neem ik het risico gewoon omdat onze camper dan 13ft is dan zou het moeten lukken

Sarah
gastxyz

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door gastxyz »

Voor Big Flat Oak Road mag het niet groter zijn dan 10 feet 3 inches.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door heidem »

Er staat echter ook:
the height of the tunnel at the white fogline is higher and California-legal vehicles are able to drive through the tunnel while remaining in their lane
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Zou ik dan ook de 120- 49-140 kunnen rijden via coulterville en briceburg? Of kom ik dan gggggggrrrrr tunnel tegen
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Hans B »

In wat voor een camper rij jij als die 4 meter hoog is.
Zie mijn avatar deze is nog net beneden de 12 foot, heb jij bus met etage's. ???
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Hans B »

BTW Ik ben drie dagen geleden door de tunnel bij Zion gereden.
Geen enkel probleem.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Sarah39
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:53

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Sarah39 »

Hans,

Ja ik rij inderdaad in een soort van bus, maar niet met etage's erop!!!
Deze is 13 feet hoog, wij hebben van roadbear de a29-32ft gehuurd en deze valt helaas hoger uit dan de meeste campers, bv star rv heeft deze camper ook, maar heeft de bescheiden hoogte maat van 3,40 mtr.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Mies2301 »

Ik ben vorig jaar gewoon met de Road Bear A29-32 door de Zion tunnel gereden hoor, max hoogte daar is 13ft 1inch. Ik ben vanaf San Francisco over de 120 naar de valley gereden, zonder problemen. Mocht je Tunnel View willen bekijken, dan rijd je daar vanuit de Valley zo naartoe. Vanaf de Valley richting Tuolumne Meadows en vanuit daar weer verder naar Body / Mammoth Lakes. Allemaal geen probleem.
Als je van oost naar west rijdt is het helemaal geen probleem:

Wawona Tunnel, into Yosemite Valley: 10 feet 2 inches at curb; from Yosemite Valley, 13 feet 6 inches at curb
Big Oak Flat Road: tunnels, into Yosemite Valley: 10 feet 3 inches; from Yosemite Valley, 13 feet 8 inches
Proper
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2017, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Proper »

Hallo allemaal,

---------------------------------------------------
Wij vertrekken over 1 week, en hebben ook een A29-32FT gehuurd van RoadBear, en ook voor ons de eerste keer met een camper.
Mag je deze camper besturen met een normaal B-Rijbewijs ? Onze reisorganisatie zegt van wel, maar ik heb zo mijn twijfels ?
Het is namelijk best een groot voertuig. Heeft iemand hier ervaring mee ?

---------------------------------------------------
Betreft Tioga Pass naar Yosemite Valley;
Daar is dus die tunnel op de "Big Oak Flat Road". Op internet staat het volgende;
Height restrictions: tunnels, into Yosemite Valley: 10 feet 3 inches; from Yosemite Valley, 13 feet 8 inches (the height of the tunnel at the white fogline is higher and California-legal vehicles are able to drive through the tunnel while remaining in their lane).
Maar dan bekijken we de tunnel ingangen via Google Maps - Streetview.
Hier zie je dat als je Yosemite Valley in wilt rijden een hoogte kan hebben 13,8 ft,
maar terug vanuit Yosemite Valley een hoogte kan hebben van 10,3 ft.
Dit komt niet overeen met wat er op de site staat, het lijkt wel alsof het andersom vermeld staat ? Of lees ik het verkeerd ?
Wij vinden het verwarrend. Heeft iemand hier ervaring mee en weet wat juist is ?

---------------------------------------------------
Betreft tunnel van Zion naar Bryce;

Hier zou je volgens mij doorheen kunnen met zo'n Tunnel Permit.
Alleen als je vanuit Bryce komt weet ik niet waar je die kunt halen ?
Misschien dat iemand anders dat weet ?

---------------------------------------------------

Gr, Perry
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door PSVwally »

Zullen we het topic maar 'tunnels' in Amerika noemen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Martin & Marianne »

Zie ook dit topic over tunnels in Yosemite.
Proper schreef:Wij vertrekken over 1 week, en hebben ook een A29-32FT gehuurd van RoadBear, en ook voor ons de eerste keer met een camper.
Mag je deze camper besturen met een normaal B-Rijbewijs ? Onze reisorganisatie zegt van wel, maar ik heb zo mijn twijfels ?
Het is namelijk best een groot voertuig. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Een beetje te laat om je dat af te gaan vragen. :wink: Maar volgens mij mag het inderdaad; ik denk dat maar weinig camper-rijders een groot rijbewijs hebben.

Marianne
Jeanine_
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 feb 2017, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Jeanine_ »

Proper schreef: Betreft tunnel van Zion naar Bryce;

Hier zou je volgens mij doorheen kunnen met zo'n Tunnel Permit.
Alleen als je vanuit Bryce komt weet ik niet waar je die kunt halen ?
Misschien dat iemand anders dat weet ?

---------------------------------------------------

Gr, Perry
Bij de ingang van het park. Gewoon aan het poortje waar je je pas laat zien. 2 dagen geleden gedaan.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door mirjamenjasper »

Vanavond met 2 campers door de tunnel (zion) gereden, er was niemand meer om ons te helpen (uurtje vergist met wel geen zomertijd in arizona/utah) en we hadden geluk, geen tegenliggers gehad, in de tunnel geseind voor evt tegenliggers. 1 camper was 13.3 en 1 12. Ik zou onze manier zeker niet aanraden hoor!!!! Niet heel verstandig natuurlijk! Wat ik er wel mee aan wil geven is je je er ook niet al te druk om hoeft te maken, als ze de tunnel voor je vrij houden (15 dollar, en let dus op de 'openingstijden!!! Verschillen per maand/seizoen) En je bent niet te hoog is het heel goed te doen!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tunnel in Zion park

Bericht door Hans B »

@mirjamenjasper
Even of the record. Je schrijft dat je een camper hebt van 13ft hoog en een van 12ft hoog.
Ben benieuwd naar merk en type vooral van die hoge.
Ik heb een 40ft lange Discovery, toch een redelijk stevige jongen en die is 'maar' 12ft hoog.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer