Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Souraia »

Dude nee het was in mei. Ik dacht zelf dat het lag omdat het regende en ze daardoor hun hollen uitkwamen. Normaal ga ik altijd in juli/augustus en ben ze in heel Amerika (thank god) nog nooit tegengekomen. Ik wil het graag zo houden :lol:
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Franciscus »

Op eerdere reizen door de VS zag ik alleen doodgereden slangen op of langs de weg liggen. Vogelspinnen of schorpioenen nooit gezien. Dit jaar wisselen we motels en kamperen af. Door dit topic ben ik me gaan realiseren dat de kans dat we dit soort beesten tegenkomen een stuk groter is. Vooraf helemaal niet aan gedacht. :shock:

En mijn vraag is; wat moet je eigenlijk doen als je een slang, schorpioen of vogelspin tegenkomt? Of wanneer er ineens eentje vlakbij de tent zit. Ik heb inmiddels ergens gelezen dat je moet opletten bij het oprollen van de tent omdat schorpioenen daar nog wel eens onder willen kruipen? Maar verder?

Waar zitten die beesten eigenlijk? We kamperen bijvoorbeeld in Redwood SP (zal wel een soort van vochtig zijn) en in Kodachrome Basis SP (zal wel kurkdroog zijn).
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Roelarex
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jul 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Roelarex »

Wat leuk om de ervaringen te lezen! Heel wisselend dus, we zullen wel een beetje geluk moeten hebben.
Ik hoop vooral op tarantula's, ik vind het prachtige beesten. Met hun wollige vachtjes zijn ze voor mij een beetje de hamsters onder de spinnen, totaal niet eng. Ik heb ze wel eens op mijn handen gehad.
Niet dat ik (zomaar) een wilde op zal pakken trouwens, een nukkig exemplaar kan de haren van zijn achterlijf los "borstelen", en dat jeukt.
Of bijten, dat 'jeukt' ook wel :D

@Ed-USA:
Leuke mod overigens, die ETX ;-)
Ha! Kleine wereld!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door SuzieQ »

Vorig jaar niet echt veel gezien.
Dit hoop ik ook zo te houden!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een terugkerend onderwerp. :lol: Tien jaar geleden is hier bijvoorbeeld ook al eens over gepraat.
Zie viewtopic.php?f=7&t=9611

Het topic begint met regen, gaat dan over in een discussie over teken en dan komen de slangen en spinnen te voorschijn. Zelf hebben wij ook een keer een ratelslang gezien. De oudste dochter ging er in 2004 bijna bovenop staan. Zie het topic.

Martin
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door PSVwally »

En mijn vraag is; wat moet je eigenlijk doen als je een slang, schorpioen of vogelspin tegenkomt? Of wanneer er ineens eentje vlakbij de tent zit. Ik heb inmiddels ergens gelezen dat je moet opletten bij het oprollen van de tent omdat schorpioenen daar nog wel eens onder willen kruipen? Maar verder?
Je kan het beste even teruguit stappen. Zeker met slangen. En dan met een ruime boog eromheen lopen. Meestal zijn de beesten nog banger voor jou dan andersom en zullen ze al snel weggaan. Alleen hebben sommige slangen nogal eens de neiging opgerolt te blijven liggen. Stap bv nooit zomaar over een omgevallen boom.
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Southerner »

Loek schreef:Ik woon bijna 25 jaar in Colorado en heb nog nooit een ratelslang in het wild gezien
Idem dito hier. Ik heb 16 jaar in Colorado gewoond en nog nooit een ratelslang gezien, althans nooit een levende, wel een paar dode op de weg naar Rabbit Mountain Open Space tussen Lyons en Longmont, waar ik wel vaker ging wandelen in de 11 jaar dat we in Longmont hebben gewoond.
Ik heb daar wel ratelslangen gehoord, en in datzelfde gebied is een paar jaar geleden een fietser door een ratelslang gebeten, waarna ze per helikopter naar een ziekenhuis in Boulder is gebracht. Overigens heette het vroeger Rattlesnake Mountain.
http://www.timescall.com/longmont-local ... -bitten-by
https://www.tripadvisor.com/ShowUserRev ... orado.html
https://www.bouldercounty.org/open-spac ... -mountain/
Laatst gewijzigd door Southerner op 12 jul 2017, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
area51
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Belgie

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door area51 »

Hi,

Zag nooit 1 schorpioen of een grote spin in de USA.

Ratelslangen zeldzaam ? Dacht het niet lol.

1 op 1m afstand van me tijdens de Panorama trail in Yosemite ( effe gillen ). ( al sissend,ratelend en kruipend )

1 mooi opgerold aan het slapen in Sequoia NP onder het bruggetje op weg naar de grot !

Toch afstand houden, maar ik leef nog ;)

Veel plezier !

L. :thumbup:
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door nancywittebols »

Op mijn 7 reizen in de US:
1 ratelslang in Devil's Garden, 1 in Zion, eentje in Lost Dutchman (bijna op getrapt. Gelukkig riep mijn vriendin juist op tijd, ben blijven staan tot ze zelf wegkroop), 1 in Plaza Blanca (New Mexico) en eentje nabij Sedona.
Vele tarantula's in Carslbad Caverns (eind mei: periode dat de mannetjes op zoek zijn naar vrouwtje) en eentje op de weg naar the Wave.
1 schorpioen: bij het afbreken van mijn tent op mijn raftingtrip in de Grand Canyon. Was in augustus. Ze was echt heel klein, gelukkig hadden onze gidsen ons op voorhand gewaarschuwd.
Maar in Colorado nog geen ratelslangen gezien. Prachtige beesten slangen, spinnen niet zo. Brrr.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1763
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Lilo »

Wij hebben in september in Mt Diablo SP zo'n 60km oost van San Francisco 2 tarantula's tegengekomen. Was wel spannend, hoewel ik er ook heel bang van ben, wou ik toch heel dichtbij komen, ben tot op zo'n meter afstand geweest. Normaal is september wel te laat hier voor die beesten, maar wij hadden geluk. (zie op www.usacali.wordpress.com bij dag 20).

Ooit net voor duister zijn wij zeker een 20-tal tarantula's tegengekomen bij het verlaten van Kings Canyon. Heb daar geen enkele foto van omdat we toen nog geen slaapplaats hadden en het steeds donkerder werd en we toch wel wat ongerust werden. Was op een enorme kronkelweg waar we moeilijk konden stoppen, eerst hadden we zelfs niet eens door dat het tarantula's waren. Achteraf veel spijt dat we toch niet gestopt zijn, tot dan een paar jaar later eindelijk nog eens geluk met Mt Diablo SP. In het regenwoud ondertussen wel grote(re) vogelspinnen gezien (met roze voetjes) in palmbomen, was ook bij een avondwandeling met gids en koplampjes.

In de VS wel al heel veel slangen gezien, maar de meeste kleintjes van zo'n meter, 1 staart van een ratelslang die nog net wegslibberde over het Bright Angel Trail in de Grand Canyon. Voor de rest gopher snakes (neprateslangen) vooral in Capitol Reef en 1 king snake (de ongevaarlijke rood/geel/zwarte met het bekende rijmpje: red next to black venom lack) op een trail in ik dacht Yellowstone.
Schorpioenen nog nooit gezien, ook niet bij kamperen in wilderness territory.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door PSVwally »

Bij Gator Park langs de TaMiami trail in Florida nam deze jongen, of eigenlijk dame (volgens mij mathilda ofzoiets) de tickets aan..... :shock:
schorpgatorpark.jpg
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Dude »

Is dat jouw hand Paul ? :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
mits wat geluk kom je toch wel geregeld een slang tegen. Vaak van in de auto, als ze de weg over kronkelen, en soms al wandelend. Zoals aan de Grand Canyon een gopher slang. En nabij Escalante, tijdens de wandeling naar Peekaboo slotcanyon. Je stapt al vlug een helling af, beneden woont (woonde?) blijkbaar een ratelslang, want heb er nadien nog over gelezen. In Arches toch enkele slangen zien straatkronkelen, wel allemaal kort na zonsopgang.

Afbeelding

Afbeelding

Jacques
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door PSVwally »

Dude schreef:Is dat jouw hand Paul ? :mrgreen:
Nee, zoiets heb ik liever op 9m15 afstand. En bij mij zijn even alle fotos offline, dus had mijn foto van dit schatje even niet paraat.... Na afloop ging dat beest even rond langs het publiek. Toen zei die man ook nog trots dat ze in diverse films had meegespeeld en een echte diva was :lol: Maar hij zei ook dat het bij schorpioenen zo was dat hoe kleiner, hoe gevaarlijker.
Gebruikersavatar
Roelarex
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jul 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Roelarex »

Prachtige beesten, mooie foto's!
Duidelijk is wel dat de ervaringen zeer wisselend zijn, maar dat de schopioenen het minst gezien worden. Ook wel logisch, want het zijn échte nachtdieren. Ze komen wel veel meer voor dan slangen en spinnen, en ik heb het idee dat je ze 's nachts wel makkelijk kan vinden, vooral met een UV lampje denk ik dat ze niet te missen zijn. Gaaf!
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Joke »

Ik heb 20 jaar in Colorado, en 10 jaar in Arizona gewoond, en heb één keer een slang gezien, toen we ons huis aan het bouwen waren. In Arizona zat er een keer een vleermuis buiten op de muur, maar verder nooit iets gezien.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door chippie777 »

Dit jaar bij de Horse Show Bend een slang gezien, was geen ratelslang, tenminste dat denk ik, hij ratelde niet :-)
Een paar jaar geleden, tijdens onze trip door Texas in het Pualo Duro State park heel veel Spinnen gezien. Het had net geregend en het werd al behoorlijk warm. Ze kwamen overal vandaan. Ik heb er toen zeker een stuk of tien gezien.
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... lac-ranch/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Dude »

Gisteren hier een pool party gehad. Zat er plots een tarantula op het terras laat op de avond :mrgreen:
We hebben ze terug richting 'desert' geduwd.

Afbeelding
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door SanFran »

Iehhh ik krijg echt overal rillingen als ik die foto zie :shock:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Roelarex
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jul 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Roelarex »

Lievv!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer