Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Robbie&Irene »

Tijdens het maken van een concept nieuwe roadtrip voor 2018 kwam ik voor onderweg van het stuk Chinle -Farmington deze prachtige arch tegen, zie bijgaande foto.
Nu vind ik op internet wel wat over de plaats van deze Royal Arch en de gps -coordinaten etc, voornamelijk van onze duitse buren. Maar dit zijn gegevens van 2011. Zijn hier nog forumgangers die bekend zijn met deze arch of recentelijk er geweest en vooral is een HC SUV echt nodig voor het laatste stukje ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Hans B »

Niet bekend mee, maar wel geïnteresseerd.
Mogelijk rij ik daar in de buurt over 3 maand.
Waar ligt die precies of welke website kan ik hier iets over vinden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Pete.Z »

http://arches.marbleart.us/TheView1.htm


Aardig stukje met routebeschrijving, min of meer.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door elninjoo »

Leuk geschreven!!!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Hans B »

Thanks, mooi stukje. Maar zoveel dirt road gaat emvoor mijn camper niet worden. Helaas.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Floydian »

Ligt in Navajo Land, dus een permit nodig en dan nog maar de vraag of je er komt, want overal staan hekken en de laatste keer dat ik daar was een hoop prikkeldraad. Het lijkt er dus op dat men er niemand meer wil hebben, net als op zoveel plekken in het zuid westen.
Met een camper kun je het helemaal wel vergeten, je zal een high clearance 4x4 moeten hebben als je toch gaat.

Suc6,

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Robbie&Irene »

Op deze site: https://www.thewave.info/ShiprockCode/Map.html ook wat informatie gevonden, er wordt niets vermeld over prikkeldraad etc ,wel inderdaad een vermelding over een permit! In een ander verslag wordt verteld dat de rechtstreekse route wel geblokkeerd was met draad ( die direct langs het Chapter House waar ik me dan wel iets bij kan voorstellen) Wanneer was jij er voor het laatst Floydian , misschien stond je ook voor deze wegblokkade?
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Floydian »

Ik was daar in 2015 en kon nergens een doorgang vinden en zag dat men veel had afsloten dmv prikkeldraad en hekken. De weg (wat niet echt een weg is) is tevens heel erg slecht met veel diepe kuilen en gaten.

Dat met die permits is vaak dubbelzinnig. Want je haalt er eentje in Cameron, betaalt er flink voor maar vervolgens willen de mensen die daar daadwerkelijk wonen jou daar eigenlijk niet zien. Dat met die Navajo's blijft een vreemd iets.
Dit heb ik al ervaren in the Painted Desert en ook bij Eggshel Arch....altijd moeilijk moeilijk. Ik ga geen hekken meer openzetten als die er zijn. Ik heb in 2013 White Mesa Arch bezocht, ook die route is nu dicht. Blue Canyon is ook al dicht...kortom, het wordt er niet beter op.

Die Wave site laat vaak toegangen zien, maar als je daar vervolgens komt blijkt het niet altijd actueel te zijn.

Suc6,

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Robbie&Irene »

Ok bedankt voor je reactie Henk. Sowieso rijden wij er "langs" en dat we misschien eens bij de plaatselijke Chapter House informeren. Dat permit systeem is inderdaad vreemd want het komt er op neer dat je bijvoorbeeld een permit in Groningen ophaalt om bij een afgelegen boer in Zeeland het terrein op te gaan, maar ja wie ben ik om dat verder te beoordelen...
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door swissdutchie »

We hebben eind september dit jaar via Indian Route 13 van Chinle naar Farmington gereden met een kleine omweg naar Cove. Vanaf het stukje naar Cove toe kun je Royal Arch in de verte wel zien liggen, heel dichtbij kom je echter niet. Als je dichterbij wilt komen, moet je inderdaad via een vrij slechte dirtroad en dat was met onze Dodge Grand Caravan geen optie. Maar de omweg via Cove loont ook zo, want het uitzicht vanaf deze weg is werkelijk fantastisch. Wij vonden de hele route van Indian Route 13 en dan met name het stuk tussen Lukachukai en Ship Rock zeer de moeite waard, maar het stukje naar het plaatsje Cove toe was echt het toefje op de slagroomtaart. Royal Arch is ook vanaf een afstand best indrukwekkend hoor! Bovendien zijn er ook nog verschillende andere mooie, rode rotsformaties in dit gebied. Anders dan op de meeste wegenkaarten aangegeven is Indian Route 13 en ook het stuk Indian Route 63 en 33 tussen Red Rock en Cove gewoon doorgaans verhard en dus ook met een camper goed te berijden. Ik zou zeggen: Zeker doen! Alvast heel veel plezier!
Hier kun je een foto van Royal Arch vinden, die ik vanaf de weg naar Cove heb genomen:
https://photos.app.goo.gl/Bv35HPotD43nnl1K2
Helaas stond de zon niet erg gunstig op dat moment.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Robbie&Irene »

Toch een imposante arch en mooie foto Klaas en Franziska! Wij gaan zeker ook deze route rijden, dus zullen we er half april langskomen met een suv. Eens kijken of we dan dichterbij kunnen komen!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Tipsy_1 »

Floydian schreef: Blue Canyon is ook al dicht...kortom, het wordt er niet beter op.
Is Blue Canyon dicht? Wat jammer, is een van mijn mooiste Zuidwest herinneringen... (wij waren er in 2013)
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Royal Arch Arizona iemand mee bekend?

Bericht door Robbie&Irene »

Weet niet hoe nu de situatie is, maar in 2015 waren wij ook in Blue Canyon en was het gewoon open!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer