Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite Falls parkeerplaatsen reserveren in Augustus
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Yosemite Falls parkeerplaatsen reserveren in Augustus
Voor de vakantiegangers die in Augustus in de weekenden naar Yosemite gaan. Hou eventueel rekening met het onderstaande!
The Yosemite Valley is in the heart of Yosemite National Park and draws thousands of visitors each summer for its awe-inspiring landscape of waterfalls, sheer granite cliffs, deep valleys, grand meadows, ancient giant sequoias, vast wilderness area and much more. On summer weekends and holidays, parking may be extremely limited. Non-reservable first-come, first-served parking spots may also be available at this location. However, the parking lot regularly fills during summer weekends and holidays.
In 2017, Yosemite National Park will offer parking space reservations at Yosemite Falls Day Use Parking Area in an effort to reduce congestion in Yosemite Valley. Visitors may reserve parking spaces for day use activities for the weekends of August 5-6, August 12-13, August 19-20 and August 26-27. Each reservation is good for one day only.
Reservation holders must occupy a parking space between 7:30 a.m. and 4:00 p.m. Pacific Time or forfeit the reservation. Arrivals before 7:30 a.m. can park in any available non-reservable parking space.
Departure Time. Cars must depart the parking lot no later than midnight. Departing from a parking spot at any time during the day terminates the reservation.
Maximum reservations. Customers are limited to one parking reservation per transaction.
Fees. Parking is free. However, there is a $1.50 advance reservation service fee which is non-refundable.
https://www.recreation.gov/camping/yose ... kId=144690
The Yosemite Valley is in the heart of Yosemite National Park and draws thousands of visitors each summer for its awe-inspiring landscape of waterfalls, sheer granite cliffs, deep valleys, grand meadows, ancient giant sequoias, vast wilderness area and much more. On summer weekends and holidays, parking may be extremely limited. Non-reservable first-come, first-served parking spots may also be available at this location. However, the parking lot regularly fills during summer weekends and holidays.
In 2017, Yosemite National Park will offer parking space reservations at Yosemite Falls Day Use Parking Area in an effort to reduce congestion in Yosemite Valley. Visitors may reserve parking spaces for day use activities for the weekends of August 5-6, August 12-13, August 19-20 and August 26-27. Each reservation is good for one day only.
Reservation holders must occupy a parking space between 7:30 a.m. and 4:00 p.m. Pacific Time or forfeit the reservation. Arrivals before 7:30 a.m. can park in any available non-reservable parking space.
Departure Time. Cars must depart the parking lot no later than midnight. Departing from a parking spot at any time during the day terminates the reservation.
Maximum reservations. Customers are limited to one parking reservation per transaction.
Fees. Parking is free. However, there is a $1.50 advance reservation service fee which is non-refundable.
https://www.recreation.gov/camping/yose ... kId=144690
Re: Yosemite Falls parkeerplaatsen reserveren in Augustus
Heb ik ook gezien en ja, ik heb er eentje gereserveerd. Altijd handig en voor 1,5 kun je niet sukkelen, zeggen ze bij ons. 
Memories...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een pilot. Vorig jaar hebben het ze het voor het eerst uitgeprobeerd tijdens het laatste weekend van juni en het weekend van 4 juli. Dit jaar proberen ze het uit gedurende vier weekends in augustus. Het is handig voor mensen die niet in het park overnachten. Het zal niet de files in de vallei oplossen, daar blijf je in staan.Wel garandeert het je een parkeerplekje mocht je die nodig. Voor die 1,5 dollar kan je je daar dan van verzekeren. Voor een RV kan je overigens geen plek reserveren
Het beste advies is nog steeds vroeg komen of in het park overnachten - je auto kan je dan bij de tent e.d. laten staan en dan de shuttlebus nemen.
Martin
Het beste advies is nog steeds vroeg komen of in het park overnachten - je auto kan je dan bij de tent e.d. laten staan en dan de shuttlebus nemen.
Martin
-
Marlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij verblijven in augustus (minimaal) 3 nachten op een campground in de valley en willen dus voornamelijk gebruik maken van de shuttle bus. Misschien een vreemde vraag, maar heeft de bus dan geen last van opstoppingen / verkeersdrukte in de valley? Tijdens ons eerste bezoek aan Yosemite (2006) was het in mijn herinnering niet zo druk en hebben gewoon gebruik gemaakt van onze eigen auto. Nu hoor en lees ik overal dat het drukker is geworden en vraag me af of de shuttle bus daar ook last van heeft (of dat er een 'busbaan' is
)?
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Zuidwest Canada in 2007
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn inderdaad aparte busbanen. Maar het is ook niet zo dat je overal in de vallei in de file staat. De meeste files zul je hebben als je de vallei inrijdt. De meeste mensen zullen dan een parkeerplaats proberen te vinden en niet zelf rondrijden in de Village.
Marianne
Marianne
-
chartyhill
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de TIP! Wij zijn er het weekend van 12 augustus, dus meteen maar een plek gereserveerd voor $1,50 
-
Marlies
- Amerikafan
Dank voor de info! We gaan proberen er op tijd te zijn, zodat de files zoveel mogelijk kunnen vermijden. Ik zag op Instagram een berichtje dat het park aanraadt om er voor 9.00 uur 's ochtends te zijn. Weet niet of we dat helemaal halen, maar we doen ons best. We slapen de nacht ervoor gelukkig al in de buurt (Groveland).
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Zuidwest Canada in 2007
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mocht je toch geen parkeerplaats kunnen vinden, dan kan je altijd de truc gebruiken die de fantastische site van Yosemitehikes (http://www.yosemitehikes.com/hikes.htm) geeft ten aanzien van parkeerproblemen bij een trailhead.
MartinParking: There are parking lots with frequent turnover at both trailheads; if your lot's full, do a lap or two and something should open up shortly. If not, let your passengers get out and start spreading rumors that bear cubs are signing autographs just up the road.
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ze waren begin juni veel aan de weg bezig in de vallei om de schade te repareren van de overstromingen. Dit zorgde samen met de drukte best voor files waar ook de shuttlebus regelmatig in vast stond. Het zou kunnen dat de welzaamheden nu volledig afgerond zijn hoor, hoop van wel.Martin & Marianne schreef:Er zijn inderdaad aparte busbanen. Maar het is ook niet zo dat je overal in de vallei in de file staat. De meeste files zul je hebben als je de vallei inrijdt. De meeste mensen zullen dan een parkeerplaats proberen te vinden en niet zelf rondrijden in de Village.
Marianne
Ik heb ook de mogelijkheid tot reserveren gezien en wil dat gaan doen. Ik heb de bus naar Glacier Point gereserveerd op 5 augustus om 10.00 am. Duidelijk is dat we vroeg op pad moeten en het handig is om een parkeerplek te reserveren. Mij is niet duidelijk wat ze bedoelen met:
We zijn twee dagen bij het park, maar weten niet zeker (waarschijnlijk wel natuurlijk) of we de tweede dag ook gaan (of dat we met de bus gaan). Voor $1,50 lijkt het mij dat je dan voor de zekerheid een parkeerplaats reserveert en dan daar kijkt of je er gebruik van maakt. Alleen vind ik het vreemd als dat plaatsje dan tot 4:00 p.m. gereserveerd zou blijven (ook als je niet komt).
Weet iemand hoe dit precies zit?
Nog een laatste vraag. We komen vanuit Oakhurst, 1 uur en 25 minuten rijden volgens google maps. Hoe laat is het dan verstandig om te vertrekken 's ochtends (indien je niet uiterlijk 07:30 je parkeerplek moet claimen)? We hebben dus de bus van 10:00 am naar Glacier Point. Om 07:00/07:30 wegrijden vroeg genoeg?
Kan je ergens tussen die tijden je parkeerplek komen claimen? Of moet je er uiterlijk 7:30 a.m. zijn om van je reservering gebruik te kunnen maken?Arrival Time. Reservation holders must occupy a parking space between 7:30 a.m. and 4:00 p.m. Pacific Time or forfeit the reservation. Arrivals before 7:30 a.m. can park in any available non-reservable parking space.
We zijn twee dagen bij het park, maar weten niet zeker (waarschijnlijk wel natuurlijk) of we de tweede dag ook gaan (of dat we met de bus gaan). Voor $1,50 lijkt het mij dat je dan voor de zekerheid een parkeerplaats reserveert en dan daar kijkt of je er gebruik van maakt. Alleen vind ik het vreemd als dat plaatsje dan tot 4:00 p.m. gereserveerd zou blijven (ook als je niet komt).
Weet iemand hoe dit precies zit?
Nog een laatste vraag. We komen vanuit Oakhurst, 1 uur en 25 minuten rijden volgens google maps. Hoe laat is het dan verstandig om te vertrekken 's ochtends (indien je niet uiterlijk 07:30 je parkeerplek moet claimen)? We hebben dus de bus van 10:00 am naar Glacier Point. Om 07:00/07:30 wegrijden vroeg genoeg?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe ik het lees met je idd tussen 7.30 's morgen en 16u in de middag je plekje claimen. Is het om 16u niet bezet dan ben je de reservatie kwijt en kunnen er anderen parkere. Voor 7:30 zijn er dus genoeg parkeerplaatsen vrij voor mensen die er dan al aankomen in de niet gereserveerde plekken.Kan je ergens tussen die tijden je parkeerplek komen claimen? Of moet je er uiterlijk 7:30 a.m. zijn om van je reservering gebruik te kunnen maken?
Er valt nu helemaal niets over te zeggen hoe lang je over die rit gaat doen. Ik zou zeker marge nemen. Wij kwamen ook vanuit Oakhurst en de 41 was die dag ineens afgesloten door een omgevallen vrachtwagen... uren omrijden dus om via de andere kant het park binnen te komen. Als je rond 7:30 uit Oakhurst vertrekt lijkt het me wel dat je normaal gesproken ruim op tijd bent voor de bus.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Maar hoe zit dat dan als je een reservering hebt in het park? Bijvoorbeeld in 1 van de hotels of tenten? Heb je dan een parkeerplek omdat je een kamer hebt? Of moet je bij aankomst (wij komen later in de middag aan is de verwachting omdat we de Tioga rijden) evengoed zoeken en wachten? Want reserveren heeft dan geen zin omdat ik niet verwacht dat we er voor 16u zijn. Of eigenlijk, we willen ons niet moeten haasten om er voor 16u te zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals Martin al aangaf is het handig voor mensen die niet in het park overnachten. Als je in het park overnacht heb je een parkeerplaats in de buurt van je accommodatie.
Ik zou op tijd vertrekken als je de bus moet halen. Je kunt in het park ontbijten, naast de bushalte heb je de foodcourt bij de lodge. Of je neemt wat broodjes mee. Als je heel vroeg bent kun je nog even naar de Lower Fall lopen, of een rondje meadows.
Marianne
Wat bedoel je met die bus? Vanuit Oakhurst zul je met de auto naar de vallei moeten gaan.Sonnie schreef:We zijn twee dagen bij het park, maar weten niet zeker (waarschijnlijk wel natuurlijk) of we de tweede dag ook gaan (of dat we met de bus gaan).
Ik zou op tijd vertrekken als je de bus moet halen. Je kunt in het park ontbijten, naast de bushalte heb je de foodcourt bij de lodge. Of je neemt wat broodjes mee. Als je heel vroeg bent kun je nog even naar de Lower Fall lopen, of een rondje meadows.
Marianne
Ik dacht dat het mogelijk was als je later bij het park komt dat je ergens aan het begin parkeert en dan verder de shuttlebus neemt. Kan dit, of is het gewoon een kwestie van achteraan aansluiten als je wat later bent?Wat bedoel je met die bus? Vanuit Oakhurst zul je met de auto naar de vallei moeten gaan.
Dit is ons plan idd, gewoon op tijd weg en als alles meezit en we heel erg op tijd zijn vervelen we ons daar vast niet.Ik zou op tijd vertrekken als je de bus moet halen. Je kunt in het park ontbijten, naast de bushalte heb je de foodcourt bij de lodge. Of je neemt wat broodjes mee. Als je heel vroeg bent kun je nog even naar de Lower Fall lopen, of een rondje meadows.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Oakhurst komt en je wilt naar de vallei dan is eigenlijk de enige manier om met de auto te gaan en te parkeren op een van de grote parkings in de vallei. Als je naar Glacier Point wil kan het zijn dat je aan het begin van de weg naar GP moet parkeren en verder moet met een shuttlebus. Dat gebeurt als de parkeerplaatsen boven vol zijn. Dat is een andere shuttle dan die in de vallei. Maar goed, ik neem niet aan dat je naar GP gaat want dat doe je al als je de 4MT gaat lopen. Is er een reden dat je die wandeling doet en niet de Panorama Trail?
Je kunt die eerste dag al een goed beeld krijgen van de drukte, zeker als je om 10 uur naar GP rijdt; dan doe je deels dezelfde weg al wanneer je van Oakhurst naar de vallei rijdt.
Misschien is het niet gek om te kijken of je nog iets in het park kunt vinden? Dat scheelt je veel heen en weer rijden vergeleken met Oakhurst.
Marianne
Je kunt die eerste dag al een goed beeld krijgen van de drukte, zeker als je om 10 uur naar GP rijdt; dan doe je deels dezelfde weg al wanneer je van Oakhurst naar de vallei rijdt.
Misschien is het niet gek om te kijken of je nog iets in het park kunt vinden? Dat scheelt je veel heen en weer rijden vergeleken met Oakhurst.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 jul 2017, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt "om met de auto te gaan en te parkeren" denk ik. 
Een hele bus zou natuurlijk ook wel stoer zijn. Maar zie die maar eens te parkeren.
Een hele bus zou natuurlijk ook wel stoer zijn. Maar zie die maar eens te parkeren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha ha. Ik had die bus nog in mijn hoofd zitten blijkbaar. Heb het aangepast.
Marianne
Marianne
Is er een groot verschil tussen de twee? Ik acht dat de 4MT degene was die je "moet" hebben gedaan. De 4MT is steiler zie ik, maar de panorama duurt dan weer een stuk langer.Martin & Marianne schreef:...als je de 4MT gaat lopen. Is er een reden dat je die wandeling doet en niet de Panorama Trail?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ze zijn toch wel heel verschillend. De 4MT is een en al switch backs, met grotendeels hetzelfde utizcht, hoewel je natuurlijk steeds lager komt. Kijk eens in ons 20113-verslag daarvoor, of op mijn wandelsite.
De PT is langer maar ook gevarieerder. En met een redelijke conditie ook goed te doen. Je loopt dan vlak langs de Nevada en Vernal Falls, wat op zich al een wandeling waard is. Wij liepen de PT in 2015.
De watervallen zullen nu minder krachtig zijn dan toen wij er waren (juni) maar vanwege de enorme sneeuwval deze winter zullen ze nog steeds goed lopen.
De PT is toch wel de de trail je je gedaan moet hebben.
Marianne
De PT is langer maar ook gevarieerder. En met een redelijke conditie ook goed te doen. Je loopt dan vlak langs de Nevada en Vernal Falls, wat op zich al een wandeling waard is. Wij liepen de PT in 2015.
De watervallen zullen nu minder krachtig zijn dan toen wij er waren (juni) maar vanwege de enorme sneeuwval deze winter zullen ze nog steeds goed lopen.
De PT is toch wel de de trail je je gedaan moet hebben.
Marianne
Ik heb de PT bekeken en ben overtuigd, als we genoeg zin hebben die dag gaan we de PT doen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1243 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 24 Reacties