Verschil Potash road en Shafer trail

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KD2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2017, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door KD2017 »

Hey,

Ik vind online zeer weinig over Schafer trail.. weet iemand of dit gwn de Potash road is dat ze bedoelen of is er nog een echte trail? Indien het een echte trail is, heeft iemand die al gedaan? Ervaring? Eventueel foto's?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet hetzelfde, maar ze liggen in elkaars verlengde zo te zien; kijk eens op de kaart op http://www.nps.gov/cany. En kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl bij Canyonlands en dan onder onverharde wegen.
Met de zoekfunctie op het forum zul je wel wat ervaringen kunnen vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door kalaman »

Als je bovenaan begint, dan is de Potash Road het verlengde van de Shafer Trail.
En in tegenstelling tot wat velen vermoeden is die véél slechter dan de Shafer Trail.
We reden beide nog afgelopen april, waarvan ik de blog nog moet bijwerken. Maar via onze indexpagina vind je een video van de volledige route. 4x4 is niet nodig, maar wél absoluut high clearance. Uiteraard zijn beide 'impassable when wet".
KD2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2017, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door KD2017 »

Hey Kalaman,

Dank u voor de reactie.. hoelang hebben jullie er over gedaan toen? En hoeveel of hoelang hebben jullie ook stops gemakt?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door kalaman »

Langs de Shafer Trail kan je niet stoppen, wegens veel te smal (zie video). Enkel helemaal beneden is er voldoende plaats om te stoppen.
Toen we in 2012 de Potash Road deden, lag die er heel wat slechter bij dan afgelopen april. Toen moesten we, zelfs met een in Moab gehuurde Jeep Wrangler 4x4, regelmatig stoppen om grote keien te verplaatsen. Afgelopen april was dit veel beter te doen, zelfs met gewone stock SUV's.
Langs de Potash Road zijn er heel wat stopmogelijkheden, oa bij Thelma & Louise Point. Zodoende is het heel moeilijk te zeggen hoelang je er echt over doet. Alles hangt af van het aantal stops.
Google Maps geeft 1u45 op van de Island in the Sky Road (start Shafer Trail), tot de UT-279 (einde van de Potash Road). Dat zal er niet zo ver naast zijn, maar uiteraard zonder stops en afhankelijk van hoe de toestand van de weg is.
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door leonl »

De Shafer Trail bestaat zoals hierboven gezegd uit de Potash Road en de Shafer Canyon Road (142). Wij hebben in april jl gereden met een full size SUV. We vertrokken om 09.30 uur in Moab en waren om 12.30 uur boven bij Island in the Sky visitor Center. Daarbij hebben we op ons gemak gereden en zeer vaak een fotostop gemaakt (en 1 plaspauze). Bij ons was het niet druk, waardoor je gemakkelijk even aan de kant van de weg een foto kunt maken. De Switchsbacks op de Shafer Canyon Road zijn niet erg breed, maar ruim genoeg voor een tegenligger of om een auto te laten passeren om zo af en toe een schitterde foto te maken.

Wij vonden de weg erg goed, deze leek wel onlangs geschaafd, waardoor het eigenlijk met elke auto wel te rijden was. (Bij de toegang van de Road wordt een SUV 4WD met highclearance geadviseerd).
Deze weg vond ik een van de hoogtepunten van mijn vakantie, een absolute aanrader!
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door Hans B »

Het lijkt mij wel gaaf om deze naar beneden te fietsen :thumbup:

Maar wie brengt mij omhoog :clap:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door leonl »

@Hans B, wij kwamen een groep fietsers tegen op de Shafer Canyon Road, welke met een mountainbike lekker full speed naar beneden kwamen. Deze groep werd gevolgd door een 'bezemwagen'. Vanuit Moab worden er diverse tours georganiseerd. En, zoek voor de adrenaline kick alvast op YouTube naar wat leuke filmpjes van mountainbikers die je zijn voorgegaan.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door hke »

Wij hebben de shafer trail in 2012 gereden.
Toen hebben we toch enkele keren stenen aan de kant moeten leggen.

Toen we beneden waren, kwamen we uit bij de filmset van de Loneranger. :clap:
Er stonden ook complete oude treinstellen.
Een hele mooie ervaring.

http://keersmaekers2012midwest.blogspot ... getje.html
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door Hans B »

leonl schreef:@Hans B, wij kwamen een groep fietsers tegen op de Shafer Canyon Road, welke met een mountainbike lekker full speed naar beneden kwamen. Deze groep werd gevolgd door een 'bezemwagen'. Vanuit Moab worden er diverse tours georganiseerd. En, zoek voor de adrenaline kick alvast op YouTube naar wat leuke filmpjes van mountainbikers die je zijn voorgegaan.
Ik had al het idee dat dit mogelijk zou zijn.
We hebben zelf fietsen, dus nu zoek ik naar iemand die ons naar boven brengt
Anders moet ik zelf die 750 hoogtemeters verschil beklimmen en zo getraind ben ik niet.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door Bianca89 »

Heb ook een vraag die hierop aansluit:
Op een van de aanbieders van het huren van jeeps vond ik dat je naar deze plekken mag rijden: Gemini Bridges, Shafer Trail, Long Canyon, Onion Creek, Fisher Towers, Chicken Corners/Hurrah Pass, Klondike Bluffs. Ik kwam hierop door de shafer trail die me tof lijkt.
Klopt het dat een 4x4 huren hier de moeite waard is? (een 2doors modified Wrangler hebben we nu op het oog)
Weet één van jullie of dit (plekken waar je met de 4x4 mag komen) bij de meeste aanbieders hetzelfde is?

Daarnaast vraagje over de verzekeringen wat me na het een en ander lezen niet helemaal duidelijk is: Als we een jeep huren voor een dag, hebben we dan genoeg aan een glass- and tire verzekering, of komen er nog meer verzekeringen bij op? ("Tire/Glass covers the full value of one tire or windshield with no deductible at a cost of $25.00 for the term of the rental. This is good for all of our rentals – Jeeps and cars.")
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
KD2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2017, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door KD2017 »

Welke richting moet je rijden om de Shafer trail berg af te rijden?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door markro »

Kijk op de landkaart van het Canyonlands National Park, klik hier (en zoom in).
Daarop zie je de Shafer Trail Road in de buurt van het Island in the Sky Visitor Center, daar begin je hoog en rijd je de route naar beneden. Op het kaartje zie je in het verlengde de Potash Road, die als wegnummer 279 naar iets ten noorden van Moab loopt en op Highway 191 uitkomt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door kalaman »

Voor diegenen die nog eens zowel de Shafer Trail als de Potash Road op video willen zien, we hebben net de blog bijgewerkt van onze groepsreis van afgelopen april. Daarin heel wat foto's/video's van beide parken en uiteraard ook van False Kiva. 6 april 2017

Afbeelding2017-04-06 Green River-Moab by Kalaman Travel, on Flickr
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Verschil Potash road en Shafer trail

Bericht door vinceG »

Oeh prachtig Kalaman!
Inspireert mij om volgende maand ook maar te doen als het weer mee zit en we de juiste auto kunnen scoren!

Wel jammer van het filmpje over het doorverkopen van de nationale parken pas :roll: haha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer