Mist Trail - Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Brambu
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jan 2017, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Mist Trail - Yosemite

Bericht door Brambu »

Over precies een maand vertrekken we naar de Verenigde Staten. 21 en 22 Juli zullen wij in Yosemite zijn. Ik meende gelezen te hebben dat de Vernal en Nevada Falls zogoed als opgedroogd zijn in de zomer. Aangezien er zo'n grote sneeuwval is geweest dit jaar, weet ik niet of dit nog steeds geld. Dus eigenlijk heb ik twee vraagjes. Zullen beide watervallen nog stromen? Is het het waard om de Mist Trail te lopen als de watervallen niet zo spectaculair zijn?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Beide watervallen blijven het hele jaar door stromen. En met deze winter zal het zeker nog de moeite waard zijn om de Mist Trail in juli te lopen.
Of het de moeite waard is, is afhankelijk van wat je anders zou kunnen doen. En hoe ver je zou willen gaan. Tot aan de brug bij de Vernal Fall is het niet zo ver en kost het je ook niet veel tijd. Wil je tot boven bij de Nevada Fall dan is de Panorama Trail misschien een optie? Dan kom je ook langs de Mist Trail, maar je ziet veel meer, en je loopt geen stukken dubbel.

Wij liepen in 2006 een stuk van de Mist Trail op 1 augustus. Zie hier om een idee te krijgen van de Vernal Fall in die tijd van het jaar.

Marianne
Brambu
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jan 2017, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Brambu »

Bedankt! Ik zat zelf te denken aan de Mist Trail heen en de John Muir Trail terug.

Ik heb even naar de Panorama Trail gekeken, maar die is voor ons "amateurs" toch wel redelijk pittig. Ik weet daarom niet of het wel zo'n goed idee is om deze te lopen.
KevinC
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door KevinC »

Ik ben zelf in Yosemite geweest op 6 en 7 juni en heb 2 day hikes gedaan: de upper yosemite falls trail en de combo Four mile trail met Panorama trail.
Wegens de vele sneeuw deze winter zijn de watervallen heel krachtig!! Kans is reeël dat deze nog niet zullen droog zijn dan, minder krachtig natuurlijk.
En langs de Mist trail werd je sowieso goed nat, geen ontkomen aan :lol:
Maar de beste periode om de watervallen op hun mooist (en sterkst) te zien is mei/juni normaal.

Have fun!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Brambu schreef: Ik heb even naar de Panorama Trail gekeken, maar die is voor ons "amateurs" toch wel redelijk pittig. Ik weet daarom niet of het wel zo'n goed idee is om deze te lopen.
Tja, dat kan ik niet inschatten, maar de Mist Trail is ook niet eenvoudig. Zoals gezegd hangt het er na af hoe ver je hem wilt doen. Voordeel is dat je op elk moment om kunt draaien; bij de PT moet je wel door. Maar de Mist Trail tot de Nevada Fall is net zo moeilijk als de PT schat ik zo. De keuze is ook afhankelijk van hoeveel tijd je hebt.

Marianne
Brambu
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jan 2017, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Brambu »

Mmmm. Dan de Panorama Trail toch maar even overwegen. Het feit dat je je kan omdraaien bij de Mist Trail is wel fijn.

We willen hier eigenlijk de hele dag voor uittrekken, of in ieder geval een groot gedeelte. Het is de bedoeling dat we 's ochtends beginnen aan de hike. Tegen de avond willen we naar Glacier Point. Ik zie dat de Panorama Trail daar ook begint.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Het leuke van de PT is dat je zowel Glacier Point als de vallei doet. Je begint bovenin en je loopt - grotendeels - naar beneden.
Maar een stuk van de Mist Trail en dan zelf naar GP rijden is ook niet gek. Je zou dan onderweg de wandeling naar Taft Pont (zie ons 2015-verslag) of naar Sentinel Dome kunnen doen. Zo heb je ook wat afwisseling en geen hele lange wandeling.

Marianne
Brambu
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jan 2017, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Brambu »

Dat lijkt me een hele mooie optie! Eerst een stuk van de Mist Trail doen. Daarna terugkeren en dan uiteindelijk naar Glacier Point met een tussenstop bij Taft Point. Dat gaat hem worden denk ik!

Ik zie dat de Trail naar Taft Point slechts een 3,5km is. Dat moet zeker te doen zijn.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Anneleen »

Wij hebben de Mist Trail gedaan en dan langs de John Muir Trail naar beneden. Héél mooi. We waren er in augustus en de watervallen waren absoluut niet opgedroogd en blijkbaar is er dit jaar een pak meer sneeuw gevallen dan het jaar dat wij er waren.
Brambu
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jan 2017, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Mist Trail - Yosemite

Bericht door Brambu »

Laten we hopen dat het een mooie tocht wordt! Bedankt allemaal :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer