Hoeveel kleding nemen jullie nou mee?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Hoeveel kleding nemen jullie nou mee?

Bericht door Renée76 »

Zal waarschijnlijk al honderden keren gevraagd worden maar het is toch iets wat me bezig houdt.
Hoeveel kleding moet ik meenemen.
We reizen met zijn vieren, twee volwassenen en twee pubers. Meisje en jongen.
Ik had in gedachten voor man en zoon ieder 1 lange broek ( jeans zal het handigste zijn met paardrijden later), 5 korte broeken (zoon draagt vooral van die korte sweat broeken) en ongeveer 8-10 shirts. Ze hebben het beide snel warm en zweten behoorlijk. Dan een paar gympen, wandelschoenen en slippers. En 1 zwembroek. Zijn speciale korte wandelsokken handig? Voor man 1 vest, voor zoon 2.
Nu dochter en ik. Voor ieder ook 1 jeans. We hebben beide een voorliefde voor jurken. Er gaan denk ik 4 korte broeken mee voor ieder. 8 shirts en drie jurken ofzo. Ook weer een paar gympen, wandelschoenen en slippers. En misschien wil ik zelf nog een paar nette slippers meenemen. Dan voor ieder 2 vestjes
Moet ik nog een jas meenemen voor in SF?
De jeans, wandelschoenen doen we aan in het vliegtuig, samen met 1 shirt en vest.

Zijn jeans handig of kan ik beter gaan kijken voor een wandelbroek achtig iets?

Je moet je maar ergens druk om maken als vrouw. :oops:
Maar jullie advies is welkom.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door markro »

In welke periode van het jaar gaan jullie?
Een afritsbroek is heel handig. Soms 's ochtends aan als lange broek, ga je op pad en het wordt warmer zijn de pijpen er zo van af en stop je die in je rugzak/bagage. 's Avonds andersom. Een trui of vest is welkom. Die heb je zeker nodig in de restaurants, waar de airco vaak op standje koud staat.
En een dun jack, makkelijk opvouwbaar voor in de rugzak.
Zorg dat je laagjes over elkaar heen kan trekken, dus niet al te warme kleding, dan kan je net zo veel/weinig aantrekken als nodig is.
En neem vooral niet te veel mee, want op veel plekken kan je wel een (hand)wasje doen.
Mocht je iets te kort komen, daar is alles te koop.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Renée76 »

21 juli tot 16 aug. Je zou dus denken warm. Maar in san francisco kan het ook dan behoorlijk fris zijn begreep ik.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Trails »

Zo zeg, dat is veel.
Blijven jullie in hotels?
In veel hotels kun je ook een wasje draaien. Wassen en drogen duurt bij elkaar een uur.
Kamperen jullie?
Ook op veel campings kun je een was draaien.
Wij gaan 7 weken en nemen niet zo veel mee.
De regel is meestal:
leg klaar wat je mee wilt nemen. Haal daar de helft van weg en dan heb je nog te veel bij je.

Zeker als je ook nog van plan bent om daar kleding te kopen zou ik daar rekening mee houden met inpakken.

En ja, wij (3 vrouwen en 1 man) maken ons inderdaad nergens druk om. :thumbup:
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Renée76 »

Te veel dus, wat zou jij dan inpakken?

We blijven in hotels trouwens.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door markro »

Over het algemeen zal je misschien wel de hele vakantie in korte broek en T-shirt lopen in die periode.
Aan de kust kan het fris zijn, evenals in de hogere gebieden 's morgens vroeg en 's avonds. Dan is een vest wel lekker.

Zelf neem ik mee: afritsbroek (dan heb ik dus een lange en tevens korte broek) en die trek ik aan op reis, een 2de korte broek, stuk of 5 T-shirts, een longsleeve T-shirt, vest, dun opvouwbaar/oprolbaar jack, zwembroek, 5 onderbroeken, 5 paar lage sokken, 2 paar hogere wandelsokken, hoge wandelschoenen, lage wandelschoenen (sommigen noemen het gympen/sportschoenen), slippers.
Al vrij vlot in Amerika koop ik een spijkerbroek en een paar T-shirts, en onderweg koop ik nog wel eens een T-shirt met print van bijvoorbeeld een stad of natuurpark.
Zo nu en dan een wasje in een hotel/motel (kwartjes sparen voor de machines) en regelmatig 's avonds even een handwasje op de hotelkamer. Is doorgaans de volgende ochtend droog, anders even uithangen over een rugleuning in de auto. Daarvoor neemt mijn vrouw altijd een grote tube wasmiddel mee van huis.
Soms komt het jack ongebruikt weer thuis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Vito »

Gaan jullie nog shoppen tussendoor?
Ik neem ongeveer net zoveel mee maar was dan ook niet onderweg. Zonde van mijn tijd, dat doe ik in Nl. wel. En dan koop ik ook nog heel veel :oops:
Als ik maar binnen de 23 kg blijf, dus veel lichte kleding.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Renée76 »

Wassen wil ik wel, shoppen is een twijfelgeval. Man en kinderen zijn niet zo van het winkelen dus die doe ik daar geen lol mee.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Trails »

Wij hebben van die kledingzakjes van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30235115/
Per persoon nemen we de 2 grootste mee en dat is het dan.
In mei heb ik, tijdens onze rondreis in Canada 2 keer in een hotel gewassen. Ik blijf er echt niet bij staan maar ga gewoon terug naar de kamer om daar mijn ding te doen. Dus, ik vond het ook niet echt zonde van mijn tijd.
In september/oktober gaan we 7 weken met een camper en we hebben daar enkele campings met een laundry en ook daar ga ik er niet bij zitten wachten tot het klaar is.

Meestal nemen wij ook oude spullen mee die we daar laten en kopen wat nieuws als we in een outlet/Walmart zijn.
We gaan vooral voor praktisch en comfortabel.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Ing »

Ik ben het niet helemaal eens met de reacties over wat jullie meenemen dat dat heel veel is.. Haha.

Je hebt gewoon allemaal 23 kg beschikbaar en je reist met de auto dus het is weinig sjouwen, dus waarom zou je niet gewoon gebruik maken van wat je mee mag nemen? Altijd natuurlijk wat minder op de heenweg, dan blijft er ruimte over voor eventuele aankopen. En met 20/23 kilo kom je een heel eind!

Kijk. Tuurlijk kun je met 2 broeken en 2 shirts een vakantie doorkomen, maar dan heb je dus overal hetzelfde aan. Zelf vind ik t ook leuk om afwisselend te kleden en niet op elke foto hetzelfde aan te hebben. En ik vind een handwasje ook toch wat minder fris als je bijvoorbeeld hebt gezweten na een hike of wat dan ook.

Jouw puberdochter; die zal toch ook wel zelf willen kiezen wat ze meeneemt?

Laagjes meenemen lijkt me sowieso zinvol. In SF had ik in de zomer spijkerbroek en een jasje aan.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Renée76 »

Mijn puberdochter is geen standaard pubermeisje. Kleding boeit haar totaal niet. Jurken wil ze vooral omdat dat makkelijk zit en je hoeft niks te combineren.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Felicitas »

Wij nemen voor ruim een week kleding mee. Ik neem veel dun spul mee. Het is vaak warm op vakantie. Stuk of acht shirtjes (ook een paar met lange mouwen) en dunne wandelbroeken (korte broek en afritsbroek). Verder nog een rok of jurk, een of twee dunne vestjes, een warm (fleece) vest, een lichtgewicht regenjas, sportsokken en ondergoed. In het vliegtuig is een loszittende broek fijn (harembroek) of een elastische strechjeans. Aan schoeisel: sneakers, wandelschoenen en teva sandalen. Tijdens de vakantie (drie weken) doen we meestal twee keer een wasje in een coin laundry. En toch: iedere vakantie heb ik sommige kleding niet gedragen :D
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door ingrid1955 »

'' my coldest winter was a summer in san francisco" , Marc Twain.

Zo erg is het nu ook weer niet maar neem daar toch altijd maar een pull of vest mee, het kan daar heel vlug veranderen.

Jacques
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Ing »

Renée76 schreef:Mijn puberdochter is geen standaard pubermeisje. Kleding boeit haar totaal niet. Jurken wil ze vooral omdat dat makkelijk zit en je hoeft niks te combineren.
Oh haha, nou dat is wel handig dan. Ik maakte uit de jurkjes iets anders op, haha, maar dit klinkt ook logisch.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door SuzieQ »

Wij vinden met die hitte een lange broek het fijnste met lopen (en staat ook beter). Wij nemen nooit zoveel mee qua kleding. Je kunt altijd wassen of iets kopen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb net een nieuwe wandelbroek gekocht; lekker luchtig, droogt snel en neemt weinig ruimte in. Geen afrits-exemplaar; ik voelde de rits hinderlijk tegen mijn kuiten (dus even goed passen als je je dat overweegt, met slanke benen zul je er geen last van hebben). Wandelen in een spijkerbroek is niet zo fijn vind ik; te warm en minder soepel.
Wij nemen niet veel mee maar toch altijd weer te veel. Vaak heb je toch wel je favorieten en dan was je dan regelmatig even. Ik vermoed dat ik deze zomer wat meer op de kleding zal (moeten) letten want onze dochters gaan mee. Die zijn wat kritischer. :wink:
We nemen altijd een licht regenjack mee. Ook handig als het eens fris is, met wat laagjes er onder. Maar vaak gaat het ongebruikt weer mee terug. Omdat wij gaan kamperen zullen we dit keer wat minder mee kunnen nemen, maar je hebt natuurlijk voldoende ruimte in je koffer voor wat extra kleding.
En neem ook een setje mee in je handbagage; Wij kwamen de laatste keer in Las Vegas aan, gekleed in spijkerbroek en wandelschoenen terwijl onze bagage pas de volgende dag aan kwam. Ik had wel een extra shirt en ondergoed maar geen andere schoenen of broek. en dat was niet fijn. :lol:

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door SanFran »

Sequoia, San Francisco en andere plaatsen aan de kust kunnen soms fris zijn in die periode. Ik zou dus 1/2 lange broeken meenemen. Verder lekker veel jurkjes, korte broeken en t-shirts. Ik ga hier niet eens plaatsen hoeveel ik meeneem :oops: :oops: Mijn motto is dan ook: If you don't need it, pack it anyway. You might need it. :lol:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door IngridZw »

Wij zijn net een week terug en achteraf hebben we ook weer teveel kleding meegenomen. Wij hadden samen 1 grote en 1 kleine koffer bij ons. De kleine koffer met de warmere kleding, extra spijkerbroeken en vesten, hebben we zelfs niet gebruikt. De enigste keren dat we een lange broek droegen was in het vliegtuig. We hebben dan ook ontzettend mazzel gehad met het weer. Elke dag zon, gemiddeld 25 tot 35 graden en geen drup regen. Alleen in Pismo Beach was het fris. Ondergoed, sokken en af en toe een shirt deden we regelmatig in een handwasje. Is zo gepiept en de volgende ochtend weer droog. En anders zijn er in veel hotels wel was- en droogmachines.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ionnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 dec 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door Ionnie »

Wij gaan van 7 juli tot 8 augustus; man, vrouw en twee puberzoons van 17 en 15. Heen gaan we met drie stuks bagage, terug met vier. Als we LV uitrijden met de camper gaan we zeker eerst langs een outlet om kleding te kopen. Vorige maand zijn we gaan inslaan bij de Decathlon, want wandelen in een spijkerbroek zie ik echt niet zitten. Je hebt daar voor weinig leuk spul, ook voor pubers! We nemen ieder een wandelbroek mee en nog een lange broek, ieder drie korte broeken, 5 shirts, een vest en voor mij nog een jurkje. Niet te veel dus, zoals gezegd verwacht ikdaar nog eea in te slaan en ook zeker onderweg te wassen. Drie paar wandelschoenen maat 45-46 nemen al genoeg ruimte in beslag :roll:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee

Bericht door mtl »

Ik neem minder mee dan ik nodig heb, de rest koop ik bij. Bij zomerse temperaturen heb ik desondanks altijd een trui en jas achter de hand. Met kousen en ondergoed is het vaak zo dat ik oude meeneem die ik na gebruik weggooi zodat ik geen vuile kousen en ondergoed heb op de terugreis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer