Death Valley Excess Heat Warning

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door PSVwally »

maar hoe erg is het om één of twee keer in je vakantie zo vroeg op te staan, zodat je een prachtige zonsopgang kunt zien?
Ja, bij de grand canyon en bij bryce :wink: en eens om 3:30 om wolven te gaan spotten in Yellowstone. Ieder zijn/haar eigen ding natuurlijk, maar ik vind dat in death valley in dat opzich niet echt zo boeiend.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Martin & Marianne »

IngridZw schreef:Je zou de overnachting in DV kunnen skippen en een overnachting plannen in bv Bishop of dichterbij in Lone Pine. Een aantal jaren terug waren wij er ook tijdens het hoogseizoen en het was inderdaad heet (50 graden). Alsof er constant een hete föhn in je gezicht blies en dat voelde, tenminste voor mij, niet prettig. Je kunt ook gewoon de route door het park nemen zonder veel uit de auto te stappen.
Maar dat staat toch los van er overnachten of niet? Als je in Bishop overnacht ben je er op het heetst van de dag en het licht is dan veel fletser. De kleuren en schaduwen voor zonsondergang en rond zonsopgang zijn zoveel mooier
En ja, vroeg opstaan voor de zonsopgang bij Zabriskie Point is zeer de moeite waard.

Marianne
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door jan_nl »

Wij waren op 21 mei in DV. Rond 5 uur ingecheckt en naar Badwater gereden. Temperatuur was rond de 45gr (volgens het visitor centre). In Badwater dan ook niet de vlakte op gelopen.

De volgende ochtend rond 8 uur weer vertrokken naar Las Vegas via Zabriskie en Dantes view. Heel goed te doen qua temp. rond die tijd vonden wij.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door SuzieQ »

Veel mensen verklaarden ons vorig jaar bij thuiskomst voor gek dat wij in sommige parken niet lang gewandelt hadden, dat is toch zonde etc. Ik neem zo'n warning altijd serieus.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door jan_nl »

Dat, en niet iedereen kan/wil evenveel wandelen.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door SanFran »

Wij hebben vorig jaar augustus de horsehoe bend niet bezocht. Ja verklaar ons voor gek, maar wij zouden daar rond 2 uur 's middags zijn. Ik had gelezen dat het over de 40 graden was en dat je een stuk door mul zand moest lopen. Jammer dan.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Marcopstal »

Daar laat ik het niet voor. Ik zou niet weten waarom. Toen ik er kwam was het verplicht om een flesje water mee te nemen. Ik heb mijn flesje mooi weer terug mee gebracht. :D
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door SuzieQ »

Mijn man heeft hem wel gedaan. Ik ben blijven blijven wachten in die overkapping. Het was voor mij echt niet veilig.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door PSVwally »

Ik had gelezen dat het over de 40 graden was en dat je een stuk door mul zand moest lopen
Bij mijn weten was alleen het eerste stukje omhoog los zand, daarna wat strakker en rotsig. Die hitte is altijd wat persoonlijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Dude »

Marcopstal schreef:Daar laat ik het niet voor. Ik zou niet weten waarom. Toen ik er kwam was het verplicht om een flesje water mee te nemen. Ik heb mijn flesje mooi weer terug mee gebracht. :D
slim :roll:
hier is een paar weken geleden weer iemand gestorven in de hitte, en het was pas mid 90F.
http://www.tucsonnewsnow.com/story/3554 ... ro-np-west
Vandaag geven ze 107 en de komende 3 dagen 114F.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Marcopstal »

Dude schreef:
Marcopstal schreef:Daar laat ik het niet voor. Ik zou niet weten waarom. Toen ik er kwam was het verplicht om een flesje water mee te nemen. Ik heb mijn flesje mooi weer terug mee gebracht. :D
slim :roll:
Hoezo slim ??? Ik had mijn flesje water mee, maar ik heb er nooit behoefte aan gehad om te drinken. Dat is iets anders dan zonder op stap zijn en dan dorst krijgen..... De ene persoon zal er beter tegen kunnen dan de andere zeker. Dat stukje tot aan de horseshoe resulteerde voor mij alvast niet in een nood aan vocht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Dude »

En dat is net waarom mensen in de problemen komen. Ze zijn dit soort droge hitte niet gewoon en dénken dat het niet nodig is om te drinken. Dat wil niet zeggen dat je lichaam het niet nodig heeft. Je zweet bijna niet maar verliest wel degelijk veel vocht tijdens een wandeling in de hitte. Als je echt dorst krijgt is het eigenlijk al te laat (voor je lichaam dan).
Wij hebben deze week nog 'training' gekregen over heat stroke en heat exhaustion, want dat zijn wel degelijk twee verschillende dingen met verschillende symptonen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door vana »

Ik heb zelf een zonnesteek gehad tijdens een wandeling bij Fisher Towers in Moab en ik kan je vertellen dat zoiets je ineens overvalt. Ik had ook nergens last van tijdens de wandeling en dacht ook voldoende water gedronken te hebben, maar ineens kreeg ik vreselijke hoofdpijn, werd enorm misselijk en begon te klappertanden. Als ik niet vlakbij het eindpunt was geweest weet ik niet hoe het afgelopen was.
Onderschat het niet en denk niet oh, ik heb geen behoefte aan water. Drink heel veel in die hitte, je lichaam heeft het nodig!
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Linda85 »

Ik heb in augustus 2012 een nacht in DV op een camping zonder faciliteiten en weg van alles doorgebracht, we waren de enigen en hebben betaald in een automaat, en het was de hele nacht tegen de 45 graden. MAAR hoewel lekker slapen in de tent er niet echt in zat heb ik hier misschien wel de meest bijzondere herinneringen aan! De meest prachtige sterrenhemel (toffe foto's met statief gemaakt, ook langere sluitertijd van onszelf bij kampvuurtje waardoor we net geesten zijn), waanzinnige alleen op de wereld ervaring, en we vonden onszelf ook best wel bikkel reizigers. Verder stonden er in de ochtend coyotes even van de tent, super tof! :thumbup:

Kortom niet erg comfortabel maar wel awesome!
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Marcopstal »

Deshydratatie en een zonnesteek zijn twee verschillende zaken.

Uiteraard moet men bij warm weer de vochtbalans op peil houden. Alleen moet men niet gaan overdrijven als zou je ter plekke neervallen als je de auto verlaat. Ik las vandaag een artikel over mensen die bewust naar Death Valley gaan als er een hittegolf voorspeld is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Elendan »

Anderhalve week geleden waren we nog in DV, bij het visitor centrum Furnace Creek sprong de thermometer net van 118F naar 117F en het was half 5 in de namiddag. Het was inderdaad snoeiheet, maar wat een ervaring. De wind was zo heet dat ook mijn man bij wijze van spreken zijn beenharen kwijt was toen we even uitstapten bij de Harmony Borax mijn en een rondje liepen :lol:
Inderdaad net of je een föhn op de warmste stand tegen je benen aan voelt blazen. Maar je zweet niet, dat doe je pas als je weer in de auto zit bij de airco, dan gutst het aan alle kanten uit je poriën. Hoogglanzend vroeg ik bij de balie in het visitor centrum om een campsite zonder elektra. We zouden de airco in de camper wel even aanzetten en 's avonds daalt de temperatuur toch wel ?! De medewerkster aan de balie raadde ons aan om toch maar elektra te nemen, want de temperatuur daalt niet zoveel in DV. Wat waren we blij 's avonds dat de airco aan kon in de camper zeg. We hebben gebbq'ed die avond maar wel lekker in het campertje alles opgegeten :)
Er waren mensen met tentjes en inderdaad dat is wel afzien Linda85, dan mag je wel zeggen dat je een bikkel bent.

Belangrijkste is drinken en geen wandelingen maken na 10.00 uur zoals overal stond aangegeven. Ik vond het geweldig om mee te maken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door SuzieQ »

Waar ik mij in DV nog het meest over verbaasd heb, zijn de mensen die op teenslippers en ontbloot bovenlijf door het warme zand lopen naar het "water"......
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Inges »

IngridZw schreef:Je zou de overnachting in DV kunnen skippen en een overnachting plannen in bv Bishop of dichterbij in Lone Pine. Een aantal jaren terug waren wij er ook tijdens het hoogseizoen en het was inderdaad heet (50 graden). Alsof er constant een hete föhn in je gezicht blies en dat voelde, tenminste voor mij, niet prettig. Je kunt ook gewoon de route door het park nemen zonder veel uit de auto te stappen. De route is sowieso mooi en op die manier mis je niet de Tioga pas.
Als je niet van hitte houdt zal een dag wandelen in Valley of Fire ook niet meevallen. Als je die nacht skipt en de overnachting in DV kun je na Yosemity Sequoia nog aandoen. Prachtig park en nog relatief rustig in verhouding tot andere parken.
Dat gaat niet. Na Yosemite gaan wij omhoog richting Portland.

Ik neem dit wel serieus hoor. Mijn zoon heeft al 3 keer een zonnesteek gehad en dat is niet leuk om mee te maken. Hij is er erg gevoelig voor. Sinds we daar rekening mee houden is het gelukkig niet meer voor gekomen. Ik begrijp jullie verhalen en neem het allemaal nog eens in beraad. Ik kan wel een extra dag Valley of the Fire skippen en naar Grand Canyon rijden. Die extra dag VoF had ik gedaan omdat wij niet in LV willen slapen maar de stad wel willen bezoeken. Ik denk dat mijn man en ik alleen naar de Fire wave lopen (waarschijnlijk om 6u 's morgens inderdaad) en we kunnen ook daarna met de kinderen naar LV rijden. Dan heb ik die extra dag niet nodig. Ik puzzel nog wel even verder.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Galapogos »

SuzieQ schreef:Waar ik mij in DV nog het meest over verbaasd heb, zijn de mensen die op teenslippers en ontbloot bovenlijf door het warme zand lopen naar het "water"......
Tenzij je het zwembad bij Furnace Creek bedoelt. :mrgreen:
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door babarage »

Inges schreef:...omdat wij niet in LV willen slapen maar de stad wel willen bezoeken.
Als je niet in Las Vegas wil slapen vraag ik me af of het wel de moeite is om er heen te gaan. De stad is vooral in het donker boeiend. Is het kwa temperatuur net wat lekkerder (t koelt ook niet echt super af maar toch) maar vooral de lichtjes enzo zijn dan de moeite waard, dat krijg je toch minder overdag mee.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer