Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TIReppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2016, 22:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door TIReppie »

Hallo allen,

we hebben met succes een plaats gereserveerd op Upper Pines. Nu vraag ik me af of ik op de dag na de overnachting de RV mag laten staan op Upper Pines? Of zijn er parkeerplaatsen waar de RV kan blijven staan tot het einde van de dag.
En dan schiet me nog een vraag te binnen; als we op de dag voor de overnachting pas om 15:00 uur op Upper pines arriveren, ben je dan op tijd om "in te checken"? Of moet je onderweg contact opnemen met de campground? Dus is er een tijdstip waarop ze je gereserveerde site weggeven?

Groetjes René
Bekijk onze familiewebsite over onze eerste Amerikatrip: https://familyof4roadtrip.wordpress.com/
Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Marenko »

Er is geen tijdstip voor check in. Alleen als je verwacht heel laat in de avond aan te komen zou ik dat even melden.
De volgende ochtend kun je vroeg op pad en is er nog wel plek om de camper in de village te parkeren. Check out op de campground is 11.00 uur.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Anneleen »

Als het hokje waar je je moet aanmelden al gesloten is, kan je gewoon op je plaats gaan staan en je de volgende ochtend aanmelden. Volgens mij geven ze je plekje niet weg, tenzij je meer dan 24 uur na de eerste reservatiedag nog niet aangekomen bent (als je voor meerdere dagen gereserveerd hebt).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Martin & Marianne »

In je reserveringsbevestiging (onder Know before you go) staat hoe lang je plaats wordt vastgehouden, net als een telefoonnummr wat je kunt bellen mocht je later komen dan die 24 uur na je geplande aankomstdatum.
Bij Half Dome Village is een groot parkeerterrein met plaatsen voor campers. Of kijk op de andere visitor parking. Op www.nps.gov/yose kun je onder maps een kaart van de vallei vinden met de ligging van de parkeerplaatsen. Je kunt ter plekke ook al bekijken wat een handige plaats is.

Marianne
TIReppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2016, 22:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door TIReppie »

Top! Dank voor jullie heldere reacties. We komen waarschijnlijk laat in de namiddag aan dus dat zal geen probleem opleveren.
grt René
Bekijk onze familiewebsite over onze eerste Amerikatrip: https://familyof4roadtrip.wordpress.com/
Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk ook even hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rv.htm onder parking. De tweede mogelijkheid die ik gaf is niet geschikt voor grotere campers. Je kunt wel die bij de lodge proberen.

Marianne
kuramathi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2016, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door kuramathi »

Wij wilden de dag van vertrek nog even parkeren om even naar het visitor center te gaan maar met de camper was dit echt heel erg lastig, alles druk en vol. Dit was begin mei.
TIReppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2016, 22:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door TIReppie »

kuramathi schreef:Wij wilden de dag van vertrek nog even parkeren om even naar het visitor center te gaan maar met de camper was dit echt heel erg lastig, alles druk en vol. Dit was begin mei.
En hoe laat was je 's morgens op deze parking?
Bekijk onze familiewebsite over onze eerste Amerikatrip: https://familyof4roadtrip.wordpress.com/
Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Isis »

Je kunt 's morgens vroeg van de camping wegrijden en gewoon ergens parkeren.. in vroege ochtend is er overal gewoon plek.. ga je wandelen naar Vernal Falls (mist trail)? Dan kun je gewoon parkeren bij het begin van de trail!
Er zijn veel parkeer plekken en in de valley rijdt de shuttle ook naar het VC. Zoek even op de website van Yosemite, er is zoveel online te vinden.
Waar moet je in de avond naartoe???

Het nergens reserveren in hoogseizoen lijkt me niet zon heel prettig idee... het tevoren reserveren kost wel wat i soanning tevoren maar geeft rust ter plekke omdat je gewoon tot 19-20 uur kunt aankomen, anders moet je al gauw om 15 uur gaan zoeken naar een plek. Ja je legt je vast maar dat is in hoogseizoen in Europa vaak ook... in US zijn afstanden ook tussen campings groter en na dag wil he graag plekje en douche.
Qua campings kun je kijken op ons 2010 en evt 2012 verslag, hoewel t al iets langer geleden is...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
TIReppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2016, 22:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door TIReppie »

Hi Isis,

we rijden op 19 augustus van SF naar Yosemite en zullen die dag een deel van Yosemite doen. We verblijven dan op Upper Pines (reeds gereserveerd). De volgende dag willen we ook Yosemite doen. Aan het eind van de dag rijden we dan naar Crane Flat. Die is ook reeds gereserveerd.
Mijn idee is om bij de VC de camper te parkeren en dan de shuttlebus te pakken. Of denk je dat je Yosemite ook verder in kunt met de camper en dan parkeren bij de trails/viewpoints?
Bekijk onze familiewebsite over onze eerste Amerikatrip: https://familyof4roadtrip.wordpress.com/
Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Martin & Marianne »

Isis schreef:Je kunt 's morgens vroeg van de camping wegrijden en gewoon ergens parkeren.. in vroege ochtend is er overal gewoon plek.. ga je wandelen naar Vernal Falls (mist trail)? Dan kun je gewoon parkeren bij het begin van de trail!
Dat is niet helemaal juist. Het dichtst bij kan je parkeren op de Happy Isles Day-use Parking Lot. Die ligt op ongeveer een halve mijl afstand van het begin van de trail.
00 parkeren.JPG
Zie de twee rode cirkeltjes. Links is de parking, rechtsonder is het begin van de trail naar Vernal Falls

Martin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Martin & Marianne »

Nou, lekker duidelijk plaatje Martin. :lol:

Kijk eens op deze kaart van de vallei. Daar zie je de trailhead parking en ook de trailhead voor de Mist Trail en andere trails.
Wat zijn jullie plannen precies voor die volle dag? Als je in de vallei blijft dan is het inderdaad het beste om de camper ergens te parkeren en met de shuttlebus verder te gaan. Op het kaartje zie je waar de bus loopt en welke stops er zijn.
Buiten de vallei zul je niet anders kunnen dan met eigen vervoer. Als je naar Glacier Point wilt kan het zijn dat je met een shuttlebus moet gaan; die wordt ingezet als er geen parkeerplaatsen meer vrij zijn. Die shuttlebussen vertrekken vanaf Badger Pas. daar moet je dan parkeren. Zie voor meer informatie: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/glacierpoint.htm.
Je kunt ook met de Glacier Poin Tour bus naar GP. Daar moet je echter wel fors voor betalen. Als je naar beneden wilt lopen (via de Panorama Trail) is dat wel een mogelijkheid.
Voor de Tioga Road ben je ook op eigen vervoer aangewezen (er gaat een bus maar dat lijkt me niet praktisch). Rij je no over de Tioga Pass? wat is je stop na Crane Flat?
Het kan bij de trailheads buiten de vallei wel lastig zijn om een parkeerplaats te vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Martin & Marianne »

Nou, lekker duidelijk plaatje Martin. :lol:
Zo, gaan we nu via het forum discussiëren? :boxing:

Jouw kaartje is een tekening. Die van mij is een 'foto'. Dat is mooier. (Alleen vanwege de beperking van de grootte van de op te laden bijlagen kon ik hem niet duidelijker maken). Hij is afkomstig van deze site. http://wikimapia.org/#lang=en&lat=37.73 ... 6&m=bs&v=2

Je kan er in- en uitzoomen, terwijl er staat aan gegeven wat er te zien is. Dus wie Yosemite vanuit de lucht wil zien....

Terug naar de vraag van TIReppie. Luister naar Marianne. Meestal zegt ze wel verstandige dingen. 8)

Martin
TIReppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2016, 22:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door TIReppie »

Ha Martin en Marianne,
Dank voor jullie reacties. :clap: . Ik begrijp je foto, Martin. Dit is de parkeerplaats onder Upper Pines. (Trailhead Parking)
We gaan vanaf Crane Flat via de Tioga Pass naar Bodie. Beide doen we op advies van mensen op dit forum. Lijkt me super :D
Of en welke trails we gaan doen is nu nog niet bekend. Hangt een beetje af van de fitheid van mijn vrouw na een operatie die reeds achter de rug is. Ik heb nu iig een beeld van wat er mogelijk is: vroeg opstaan, RV parkeren en de pendelbussen pakken lijkt nu zo de beste optie.

Groetjes René
Bekijk onze familiewebsite over onze eerste Amerikatrip: https://familyof4roadtrip.wordpress.com/
Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Isis »

Is dat dan veranderd? Wij hebben net buiten de camping geparkeerd volgens mij... maar wellicht is het ook veranderd. Martin en Marianne weten het vast beter dan ik... :clap: :D
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door Martin & Marianne »

Net buiten de camping zou kunnen; dat kan de trailhead parking geweest zijn. Die ligt nog zo'n 0,5 mijl voor de trailhead. Er is voor zover ik weet nooit een parking geweest bij het begin van de Mist Trail.

Marianne
kuramathi
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2016, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar RV parkeren na overnachting Upper Pines.

Bericht door kuramathi »

TIReppie schreef:
kuramathi schreef:Wij wilden de dag van vertrek nog even parkeren om even naar het visitor center te gaan maar met de camper was dit echt heel erg lastig, alles druk en vol. Dit was begin mei.
En hoe laat was je 's morgens op deze parking?
Zo rond 10 uur, half 11.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer