Wandeling in Bryce Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door josea »

Voor onze volgende vakantie in ZW Amerika, wil ik graag een mooie wandeling tussen de hoodoos maken. Nadere bestudering van de mogelijkheden leert dat ik voor Queens Garden/Navajo Loop wil gaan, of combinatie Peekaboo/Navajo of Peekaboo/Queens Garden.
Maar die laatste dan alleen "one way", naar beneden bij Bryce Point en naar boven bij Sunrise of Sunset Point.
Is er iemand die in de laatste twee gevallen kan aanraden welke poot van de Peekabo het beste genomen kan worden, qua bezienswaardigheden?
Of nog een andere mooie optie heeft, maar niet veel langer dan bovengenoemde i.v.m. kinderen die niet de hele dag willen wandelen....
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door Koen70 »

Ik zou via Wall Street terug naar boven gaan. Ik vond dat bij mijn eerste reis zeer indrukwekkend en vond het jammer dat die bij onze vorige reis gesloten was.
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door amboly »

Ik ben het helemaal eens met Koen. Kijk hier maar eens: https://www.google.nl/search?q=wall+str ... 37&bih=159.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door josea »

Dat was ook zeker de bedoeling, door Wall Street, lijkt me prachtig! Ik vroeg me meer af welke kant ik van de Peekabo loop zou doen...?
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door monnie »

Ik weet niet wanneer je gaat, ik was er zon 2,5 week geleden en toen was Wall Street dicht. Je kunt dan via Two Bridges lopen.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door josea »

Ik ga volgend jaar zomer.... :D
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door SuzieQ »

Ik ben mij ook aan het verdiepen.
Vorig jaar door tijdgebrek alleen een korte wandeling kunnen doen.
De dag dat wij Bryce zouden bezoeken regende en onweerde het.
Toen verschoven maar uiteraard te weinig tijd.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door Felicitas »

josea schreef:Ik vroeg me meer af welke kant ik van de Peekabo loop zou doen...?
Als je maar een deel van de Peekaboo loop gaat lopen zou ik het gedeelte doen dat dichter bij de rim ligt. Daar heb je de mooiste uitzichten.
Gebruikersavatar
Arianne1
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 nov 2013, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door Arianne1 »

Weet iemand als ik de navajo loop pak en dan terug over wall street wat de afstand dan is?
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door markro »

Zie op de parklandkaart bij het Sunset Point de Navajo Loop Trail en op de NPS-website bij "Moderate Hikes" de "Navajo Trail".
Deze is 1.3 mijl / 2.2 km round trip. Je komt dan door "Wall Street".

The Navajo Loop begins at Sunset Point and goes down into Bryce Amphitheater through a "slot" canyon where large Douglas Fir trees are stretching to reach sunlight high above.

parklandkaart: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/maps.htm (inzoomen)
moderate hikes: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/ ... ehikes.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door markro »

Ik heb niet alle wandelingen in het Bryce Canyon NP gedaan, maar mijn favoriet is toch wel de Navajo Trail in combinatie met de Queens Garden Trail. Bij het Sunset Point naar beneden lopen via Wall Street en bij het Sunrise Point uit de canyon omhoog lopen. Dit laatste is omhoog minder inspannend, dan via Wall Street omhoog lopen.
Zie http://wandelingen-usa.nl/Bryce/queensgardennavajo.html

Een andere aardige wandeling, ook voor kinderen, is de minder intensieve Mossy Cave Trail. Het begin van het wandelpad (trailhead) ligt niet in het park, maar langs de Highway 12; komende vanuit het park naar het oosten in de richting van de plaats Tropic. Je loopt tussen de hoodoos door, er stroomt een riviertje en er is een watervalletje. De hoeveelheid water zal afhangen van de regenval op de dagen voor het bezoek. De Mossy Cave is een grot, deze is echter niet zo spectaculair.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door SuzieQ »

Ik denk dat wij voor de Queen's Garden & Navajo Combinatie gaan als dit allemaal open is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door PSVwally »

Ik heb die tussen een aantal fikse buien door gedaan. Dan is het niet zo'n aanrader. Behalve een dikke laag rode modder overal op mijn schoenen en kleren, veranderde de omgeving ook snel van mooi rood zand naar rode stroompjes overal om me heen, maar vooral een spekglad pad.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door Galapogos »

Vorig jaar bij goed weer gedaan, en toen was het prachtig!
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door Max Kool »

Wj hebben vorige winter Navajo loop, Queens Gardens en een stuk van Peekaboo Loop gedaan (niet in 1 dag hoor).

Er was de dag dat we aankwamen net verse sneeuw gevallen. Het was min 20 en supermooi (en heel erg rustig uiteraard)!
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door PSVwally »

Het was min 20 ..... (en heel erg rustig uiteraard)!

Hahah, ja met min 20 zullen er inderdaad niet veel gaan lopen
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door ingrid1955 »

Een heel makkelijke wandeling zonder klimmen of dalen maar waar je toch aan de voet van de hoodoos geraakt is de zogenaamde wandeling via de achterdeur van Bryce, in Tropic. Is zeker een fantastische zonsopgangwandeling, terwijl je richting hoodoos stapt zie je ze meer en meer goudgeelrood worden. Wij noemden het een posterwandeling. Ook makkelijk met kleine kinderen. Eenmaal aan de voet van de hoodoos kan je alle kanten uit en de wandeling zo lang maken als je wil.

Hierbij link naar side met wat info over tropic trail http://www.stonecanyoninn.com/Tropic-Trail.html

Jacques
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door SuzieQ »

PSVwally schreef:Ik heb die tussen een aantal fikse buien door gedaan. Dan is het niet zo'n aanrader. Behalve een dikke laag rode modder overal op mijn schoenen en kleren, veranderde de omgeving ook snel van mooi rood zand naar rode stroompjes overal om me heen, maar vooral een spekglad pad.
Vorig jaar ivm onweer dus het park niet ingegaan en het de dag erna moeten doen voor een korte wandeling boven bij de rim.
We slapen nu twee nachten vlakbij het park en hebben een volle dag de tijd, plus eventueel extra mochten we weer pech hebben.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door IngridZw »

De Mossy Cave Trail is inderdaad aan te bevelen. Wij hebben hem dit jaar ook gelopen en we vonden het verrassend mooi mede door het beekje, de waterval (toen wij er waren stroomde er veel water), de bruggetjes waar je over gaat en de aanblik op de omliggende hoodoo's. Ook leuk voor kinderen.

@Ingrid1955: Via de Tropic trail kom je dus ook terecht tussen de Hoodoo's ?. Dan zou dat betekenen dat Tropic veel lager ligt dan Bryce Canyon (de Rim) omdat zoals de site ook aangeeft er bijna geen hoogteverschil is. Eigenlijk wel jammer dat we hier niet eerder van op de hoogte waren want wij hebben dit jaar overnacht in Tropic. Lijkt me interessant voor diegene die de zware klim terug naar boven niet kunnen of willen doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Wandeling in Bryce Canyon

Bericht door ingrid1955 »

Via de Tropic trail kom je dus ook terecht tussen de Hoodoo's ?.
Inderdaad, Tropic ligt lager, je zult je zeker nog herinneren dat komende van Bryce de weg richting Tropic lange tijd daalt , bijna beneden heb je dan de trail naar Mossy Cave en vervolgens kom je in de vlakke vallei waar Tropic ligt. Via het Tropic Trail kom je heel langzaam stijgend inderdaad aan de voet van de hoodoo's en kan je naar al de beroemde trails :

Take Bryce Way about 2.5 miles after it turns southwest from Tropic and becomes a well-graded dirt road. It dead ends in a parking loop at the east boundary of the park. There is a fence ladder and trail sign clearly marked there.

The trail is well-maintained and feels nearly flat, although it gains about 600 feet in about 1.8 miles to the Navajo Loop Junction. Access to Peek-a-Boo, Navajo and Queen's Garden loops is available via the Tropic Trail.

It is mostly-wooded, revealing few of Bryce Canyon's famous features until the latter part of the trail, but the Ponderosa and juniper forest offers a tranquil alternative.

And yes, sunrise is best observed from *within the park* and this trail provides access to several locations for viewing. It is easy to hike before sunrise and it worth the effort.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer