Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting Mammoth Lakes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Noedi
Amerika-ontdekker

Overnachting Mammoth Lakes

Bericht door Noedi »

Ik heb op 4 augustus een overnachting geboekt in de Motel 6 in Mammoth Lakes. Het is een kamer met twee 2 persoonsbedden. Dus geen queensize. Nu denk ik dat deze bedden te klein zijn voor twee pubers en twee volwassenen. Is Bishop een goed alternatief om te overnachten? Wij komen van Yosemite en rijden naar Death Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overnachting Mammoth Lakes

Bericht door Martin & Marianne »

Dat "dus" begrijp ik niet helemaal: een queen is toch ook een tweepersoonsbed? Een queen is wel prettiger dan een double/full maar wij hebben met onze dochters ook vaak 2 doubles gehad. Dat ging ook wel.
Lijkt me geen reden om naar Bishop te gaan, er zijn in ML wel meer mogelijkheden dan de Motel6.

Marianne
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

De motel 6 in Bishop kan ik ook aanraden ipv de motel 6 in ML, we hebben in beide een keer overnacht. Meestal boeken wij een kamer met 2 queensize bedden, maar als het niet anders kan dan doen we een nacht in een double bed.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Bishop is prijs/kwaliteit veel interessanter dan Mammoth Lakes (hotels, winkels, eten en drinken), dus als je niet echt in Mammoth Lakes moet zijn zou ik in Bishop overnachten.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ons tweepersoonsbed in Nederland is nagenoeg net zo breed als een double bed in de staten. Slapen we ook met z'n tweeën op, en van slaapgebrek heb ik nooit last. :thumbup:
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door ChristaDoel »

Wij hebben voor a.s. zomer ook een nacht Motel 6 in Mammoth Lakes geboekt nadat we uit Mariposa komen en de Tioga pass zullen rijden, maar we twijfelen nog of we dit wel de moeite waard vinden (prijs/kwaliteit en mammoth lakes zelf) om hier te overnachten of niet toch door zullen rijden naar Bischop.

Is het haalbaar om de Tioga pass te rijden (en onderweg te stoppen om Sequoias te spotten) en dan door te rijden naar Bischop of zal dit een te lange rit worden?

Eigenlijk willen we ook nog wel Bodie bezoeken, dat is vanuit Mammoth lakes wel te doen, maar vanuit Bodie weer niet handig op weg naar Death Valley.
Om dit ook nog te doen op de reisdag van Mariposa naar evt Bodie lijkt me niet echt haalbaar denk ik?..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het gaat niet om Mammoth Lakes zelf maar om de verdeling van de reistijden. ML is puur een overnachtingsplaats - howel er genoeg te zien is in de omgeving.
Vanuit Mariposa en met een van de sequoia groves en Bodie vind ik Mammoth Lakes al te ver, en ook zonder Bodie zou ik niet verder doorrijden.
Zie bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk tussen Mammoth Lakes en het park.
Is je volgende overnachting in Death Valley? Als je tussen ML en DV naar Bodie wilt kun je ook overwegen om in Lee Vining te overnachten.
Waarom de voorkeur voor Bishop? Wat wil je tussen Bishop en DV doen?

Marianne
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

En het is zonde om Mammoth Lakes helemaal over te slaan.
Als je van wandelen houdt, dan is bijvoorbeeld Duck Pass Lake Trail een geweldige wandeling. Dit vind ik zelf een mooiere tocht dan wat ik heb gelopen in Yosemite, waaronder de Upper Falls en de Half Dome Hike.
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Peterentruus »

Wij hebben in Motel 6 afgelopen jaar geslapen. Netjes, maar erg klein.
Met 2 personen op een double queen kamer hadden we te weinig ruimte voor onze koffers.

Daarnaast is het erg gehorig. Geen aanrader.
Daika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Daika »

Wij zaten vorig jaar in Mammoth Lakes in Quality Inn near Mammoth Lakes ski resort. Ik moet zeggen dat de kamers hier zeer ruim waren. Ook een ruim ontbijt inbegrepen.
Als je nog een aantal dingen wil doen langs de tioga pass zoals wij vorig jaar, was Mammoth lakes de ideale stop om te overnachten.
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

Daika, goed om te lezen, wij hebben ook een overnachting geboekt in Quality Inn near Mammoth Lakes.
Prijzen daarvoor zijn wel enorm gestegen sinds wij hebben geboekt (in november, voor aankomende augustus)

Onze planning voor dit stuk van de reis is als volgt:

Las Vegas - Death Valley - overnachting Lone Pine
Lone Pine - Alabama Hills - Bodie - Mono Lake - overnachting Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Tioga Pass - (indien nog wat tijd over, vandaag al naar Yosemite Valley) - overnachting El Portal
Mies2301
Amerikakenner

Bericht door Mies2301 »

ReisM schreef:Lone Pine - Alabama Hills - Bodie - Mono Lake - overnachting Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Tioga Pass - (indien nog wat tijd over, vandaag al naar Yosemite Valley) - overnachting El Portal
Even uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom rijden jullie na Bodie/Mono lake weer terug naar Mammoth Lakes?
Je hebt ook hotels in Lee Vining en dat ligt naast Mono Lake. Mammoth Lakes is alweer snel 40 minuten rijden en die mag je de volgende ochtend ook weer terug rijden.
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

@Mies2301, omdat we in Lee Vining geen relatief voordelig overnachtingsadres voor 3 personen konden vinden. Naar aanleiding van jouw post ben ik zojuist opnieuw gaan zoeken naar vrije accommodatie in Lee Vining, want qua afstand heb je helemaal gelijk :D

Ook als ik nu zoek op onze datum (5 augustus) komen Booking en Expedia met accommodaties in June Lake of Bridgeport, en dan nog duurder dan dat we voor Quality Inn bij Mammoth Lakes betalen.
Mies2301
Amerikakenner

Bericht door Mies2301 »

@ReisM: Ja dat geloof ik wel in het hoogseizoen op een zaterdag ! Dan is inderdaad de vraag wat je er voor over hebt om die 80 minuten extra te rijden (of juist niet :D)

Nog een vraagje; zijn jullie al eens in Yosemite geweest, want je gaat best hard door het park heen. Zeker als je van Mammoth Lakes naar El Portal gaat. Ik zie indien tijd over dat je dan nog naar de Valley wil. Dat gaat denk ik niet lukken, tenzij je heen gaat om ergens even een pizza te scoren ;). Als je de volgende dag naar de Valley wilt, moet je weer een stuk terug rijden. Willen jullie bijvoorbeeld ook nog naar Glacier Point? Dat is bv 1,5 uur rijden vanaf El Portal. Van Glacier Point naar Yosemite Valley weer 5 kwartier. Ik neem aan de je die dag doorreist richting San Francisco of Kings Canyon? Je zal waarschijnlijk wel een tussenstop hebben in Oakhurst (1,5 uur rijden) of Modesto (2,5 uur rijden).
Zo wordt het best veel auto zitten op een dag.

Houden jullie van wandelen? Ik gaf het net al eerder in een post aan, maar in Mammoth Lakes kan je mooi wandelen, alsook in Tuolumne Meadows.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet alleen via de boekingssites kijken, maar ook rechtstreeks bij de hotels. Kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport; dat ligt gunstig voor een bezoek aan Bodie.
Voor wandelmogelijkheden aan de oostkant van Yosemite zie ons 2015-verslag bij 25, 26 en 27 juni.

Marianne
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Mies2301 schreef:@ReisM: Ja dat geloof ik wel in het hoogseizoen op een zaterdag ! Dan is inderdaad de vraag wat je er voor over hebt om die 80 minuten extra te rijden (of juist niet :D)

Nog een vraagje; zijn jullie al eens in Yosemite geweest, want je gaat best hard door het park heen. Zeker als je van Mammoth Lakes naar El Portal gaat. Ik zie indien tijd over dat je dan nog naar de Valley wil. Dat gaat denk ik niet lukken, tenzij je heen gaat om ergens even een pizza te scoren ;). Als je de volgende dag naar de Valley wilt, moet je weer een stuk terug rijden. Willen jullie bijvoorbeeld ook nog naar Glacier Point? Dat is bv 1,5 uur rijden vanaf El Portal. Van Glacier Point naar Yosemite Valley weer 5 kwartier. Ik neem aan de je die dag doorreist richting San Francisco of Kings Canyon? Je zal waarschijnlijk wel een tussenstop hebben in Oakhurst (1,5 uur rijden) of Modesto (2,5 uur rijden).
Zo wordt het best veel auto zitten op een dag.

Houden jullie van wandelen? Ik gaf het net al eerder in een post aan, maar in Mammoth Lakes kan je mooi wandelen, alsook in Tuolumne Meadows.
Ja, we houden van wandelen!
Ja, we zijn eerder in Yosemite geweest, maar dat is 20 jaar geleden :D.
De Tioga pass hebben we toen niet gezien, daar ligt nu onze focus. Tuolomne Meadows staat op ons lijstje, evenals Olmstead Point en Tenaya Lake. In de Valley zou ik naar het bezoekerscentrum willen, zodat dat de volgende ochtend niet meer hoeft :D .

Vanaf Yosemite (El Portal) rijden we inderdaad door naar Kings Canyon. Voor Yosemite staat die dag alleen de valley op de planning, met een wandeling (Sentinal / Cooks meadow loop uit mijn hoofd). Dan Bridalveil Fall / Tunnel View. We overnachten in Fresno. (Scheelde meer dan 100 euro met Oakhurst... In totaal dus zo'n 3 uur in de auto die dag. Verder overnachten we telkens wel in/zeer dichtbij de parken gelukkig :) )

Ik verwacht dat het smoordruk is in Yosemite en hoop dat het in SeKi iets rustiger is. Daar willen we meerdere wandelingen gaan maken.

Na Fresno overnachten we 2 nachten in Grant Grove Cabins.
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Martin & Marianne schreef:Ik zou niet alleen via de boekingssites kijken, maar ook rechtstreeks bij de hotels. Kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport; dat ligt gunstig voor een bezoek aan Bodie.
Voor wandelmogelijkheden aan de oostkant van Yosemite zie ons 2015-verslag bij 25, 26 en 27 juni.

Marianne
Dank voor de tip. Op onze datum is hier alleen nog een basic tent vrij. Wel spotgoedkoop maar tenten zijn niet ons "ding" :)
Mies2301
Amerikakenner

Bericht door Mies2301 »

ReisM schreef:Ja, we houden van wandelen!
Ja, we zijn eerder in Yosemite geweest, maar dat is 20 jaar geleden :D.
De Tioga pass hebben we toen niet gezien, daar ligt nu onze focus. Tuolomne Meadows staat op ons lijstje, evenals Olmstead Point en Tenaya Lake. In de Valley zou ik naar het bezoekerscentrum willen, zodat dat de volgende ochtend niet meer hoeft :D .

Vanaf Yosemite (El Portal) rijden we inderdaad door naar Kings Canyon. Voor Yosemite staat die dag alleen de valley op de planning, met een wandeling (Sentinal / Cooks meadow loop uit mijn hoofd). Dan Bridalveil Fall / Tunnel View. We overnachten in Fresno. (Scheelde meer dan 100 euro met Oakhurst... In totaal dus zo'n 3 uur in de auto die dag. Verder overnachten we telkens wel in/zeer dichtbij de parken gelukkig :) )

Ik verwacht dat het smoordruk is in Yosemite en hoop dat het in SeKi iets rustiger is. Daar willen we meerdere wandelingen gaan maken.

Na Fresno overnachten we 2 nachten in Grant Grove Cabins.
Wat zonde dat jullie dan Mammoth Lakes overslaan met wandelen.
Een van mijn favoriete hikes in de regio daar is de Duck Pass Trail. Deze hike heeft het allemaal ! Begin op tijd en je loopt bijna alleen.
Je begint omhoog te lopen door de bossen, je ziet meertjes, loopt over weides (meadows) om vervolgens bergjes te zien. Deze kale berg loop je vervolgens op en je ziet een onwijs mooi vergezicht richting de Mammoth Mountain:
Afbeelding

Daarna kom je bij Duck Lake terecht. Een heel mooi blauw meer. Probeer vooral bij Pika Lake het kleine hutje te spotten :)

Meer info: http://www.hikingwalking.com/destinatio ... /duck_pass

In Tuolumne Meadows is het uitzicht vanaf Lembert Dome erg mooi.
Slaan jullie Glacier Point over ?
ReisM
Amerikafan

Bericht door ReisM »

Ziet er prachtig uit Mies, maar we moeten keuzes maken :).
Ik denk dat een hike van 10 km niet veel goeds doet voor onze plannen langs de Tioga pass ;).

Glacier Point slaan we waarschijnlijk over, maar dat bekijken we ter plekke wel. Ligt er maar net aan waar we zin in hebben :)
Mies2301
Amerikakenner

Bericht door Mies2301 »

Ik zei toch al dat jullie te snel door Yosemite heen gingen ;) ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer