Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zion in 1,5 dag
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zion in 1,5 dag
Beste forum leden,
Er bestaan veel topics over Zion, steeds lees ik andere argumenten mbt planning rond Zion.
Wij gaan in augustus een redelijk uitgebreide USA SW reis maken en hebben een enigszins strak schema, dit is expres gedaan om in 1 reis zoveel mogelijk hoogtepunten te zien. Wij zijn geen actieve wandelaars, een enkele wandeling en verder de highlights bekijken is voor ons het belangrijkste.
Wij komen aan in LV en gaan 's ochtends met de auto richting Zion. We hebben een overnachting in St George, mede vanwege de prijs van de overnachting. Het ligt een half uur verder rijden vanaf Zion echter is dat geen bezwaar. De oorspronkelijke planning is:
Las Vegas (ochtend) -> Kolob Canyons -> overnachting St George -> vroeg naar Zion, met de shuttle bus de scenic drive af en een wandeling naar de Emerald pools + Riverside Walk aan het einde van de weg.Halverwege de middag wilden we terug naar de auto en via de weg 9 Zion weer uit (richting Panguitch / Bryce). Na de tunnel wilden we nog de Canyon Overlook trail doen.
Nu twijfelen we of het niet beter is om vanuit Las Vegas direct naar Zion scenic drive te gaan en die middag in Zion zelf al te besteden in plaats van de Kolob Canyons te bekijken. Mijn vermoeden is dat je op die eerste dag na de Kolob Canyons nog tijd over hebt en die zou ik dan liever nuttig besteden in Zion zelf (althans rondom de scenic road).
Anderhalve dag is natuurlijk nooit voldoende voor al het moois in dit park, maar qua planning moeten we het hiermee doen.
Heeft iemand zoiets al gedaan en/of zijn er tips voor de indeling van 1 dag. Bedankt.
Er bestaan veel topics over Zion, steeds lees ik andere argumenten mbt planning rond Zion.
Wij gaan in augustus een redelijk uitgebreide USA SW reis maken en hebben een enigszins strak schema, dit is expres gedaan om in 1 reis zoveel mogelijk hoogtepunten te zien. Wij zijn geen actieve wandelaars, een enkele wandeling en verder de highlights bekijken is voor ons het belangrijkste.
Wij komen aan in LV en gaan 's ochtends met de auto richting Zion. We hebben een overnachting in St George, mede vanwege de prijs van de overnachting. Het ligt een half uur verder rijden vanaf Zion echter is dat geen bezwaar. De oorspronkelijke planning is:
Las Vegas (ochtend) -> Kolob Canyons -> overnachting St George -> vroeg naar Zion, met de shuttle bus de scenic drive af en een wandeling naar de Emerald pools + Riverside Walk aan het einde van de weg.Halverwege de middag wilden we terug naar de auto en via de weg 9 Zion weer uit (richting Panguitch / Bryce). Na de tunnel wilden we nog de Canyon Overlook trail doen.
Nu twijfelen we of het niet beter is om vanuit Las Vegas direct naar Zion scenic drive te gaan en die middag in Zion zelf al te besteden in plaats van de Kolob Canyons te bekijken. Mijn vermoeden is dat je op die eerste dag na de Kolob Canyons nog tijd over hebt en die zou ik dan liever nuttig besteden in Zion zelf (althans rondom de scenic road).
Anderhalve dag is natuurlijk nooit voldoende voor al het moois in dit park, maar qua planning moeten we het hiermee doen.
Heeft iemand zoiets al gedaan en/of zijn er tips voor de indeling van 1 dag. Bedankt.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Zion in 1,5 dag
Kolob Canyon is heel mooi om te doen en te zien maar niet iets wat je in een eerste reis doet, volgens mij. Je kan hier ook niet zoveel korte wandelingen maken.
Ik zou aanraden om Kolob Canyon te laten voor wat het is en die tijd die je hebt aan Zion te besteden. Zion is echt prachtig met mooie wandelingen. Het is één van onze favoriete NP. We gaan er dit jaar voor de 3de maal naartoe. Vorig jaar deden we Kolob Canyon, ook heel mooi maar ik zou dit houden voor een eventuele volgende reis.
Jullie spreken over de riverside walk met the Narrows, heel mooi maar onderschat het niet, je ben hier vlug een halve dag of langer aan kwijt. Je kan hier namelijk zo ver al je wil wandelen maar je moet dat hele stuk ook nog terug.
De Emerald Pools zijn zeker aan te raden, Zowel de lower, middle als de upper zou ik doen. Het is telkens een klein stukje hoger klimmen met als kers op de taart de upper. Heel mooie wandeling, bij het terug wandelen kan je via de Kayenta Trail terug tot aan de Shuttle is ongeveer even ver als het stuk van de Emerald Pool trail terug tot aan de shuttle.
Ik zou aanraden om Kolob Canyon te laten voor wat het is en die tijd die je hebt aan Zion te besteden. Zion is echt prachtig met mooie wandelingen. Het is één van onze favoriete NP. We gaan er dit jaar voor de 3de maal naartoe. Vorig jaar deden we Kolob Canyon, ook heel mooi maar ik zou dit houden voor een eventuele volgende reis.
Jullie spreken over de riverside walk met the Narrows, heel mooi maar onderschat het niet, je ben hier vlug een halve dag of langer aan kwijt. Je kan hier namelijk zo ver al je wil wandelen maar je moet dat hele stuk ook nog terug.
De Emerald Pools zijn zeker aan te raden, Zowel de lower, middle als de upper zou ik doen. Het is telkens een klein stukje hoger klimmen met als kers op de taart de upper. Heel mooie wandeling, bij het terug wandelen kan je via de Kayenta Trail terug tot aan de Shuttle is ongeveer even ver als het stuk van de Emerald Pool trail terug tot aan de shuttle.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Feit is natuurlijk dat tegen dat je van LV in Zion aankomt het daar superdruk zal zijn. Je verliest daarenboven ook nog een uur door het tijdsverschil.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
St George is eerder een klein uurtje rijden dan een half uur. Niet erg als het een bewussie is, maar je zou ook nog kunnen kijken of je iets in Hurricane kan vinden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet wat je bedoelt met andere argumenten, maar ik denk dat je niet heel verschillende adviezen krijgt zolang het maar duidelijk is wat je wensen zijn en in welke periode van het jaar je er bent.mcvandermeer schreef: Er bestaan veel topics over Zion, steeds lees ik andere argumenten mbt planning rond Zion.
Als je de eerste dag al naar Zion Canyon wilt zou ik Kolob Cabyon vergeten. Met het terug rijden naar St George ben je toch al aardig veel tijd kwijt. En ook parkeren etc kost de nodige tijd. Je kunt het beste proberen om in Springdale een parkeerplaats te vinden en dan met de shuttle naar het park. Daar moet je overstappen op de parkshuttle.
Bron: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... system.htmParking is limited inside Zion, and parking lots at the Zion Canyon Visitor Center commonly fill by mid-morning. To avoid parking hassles, park in the town of Springdale and ride the free town shuttle to the park. You can park anywhere along the road in town that does not have a parking restriction.
Voor die ene nacht vind ik het wel jammer dat je in St George gaat zitten; het kost je zeker 2 uur extra reistijd. Hurricane is al beter. En heb je al eens naar het Zion Park Motel in Springdale gekeken?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 mei 2017, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarcelGr
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
In zo'n strak schema kun je niet alles doen. Aan het begin van de vakantie moet je nog wat wennen en zou ik niet de hele dag volproppen. Mijn idee: vanuit Las Vegas langs Lake Mead naar de Valley of Fire, daar kun je vanuit de auto veel zien en ook wat korte wandelingen maken. Daarna door richting Zion en proberen zo dicht mogelijk bij de ingang te overnachten (in Zion is ook een aanrader, maar in het hoogseizoen vast nog veel duurder en al vol). De andere dag vroeg op pad en dan de Emerald Pools trail doen en evt. de Kayenta eraan plakken. Evt. met de shuttle nog even naar het eind rijden en bij Riverside Walk de Narrows bekijken. In de loop van de middag dan naar de volgende overnachting. Succes met uitstippelen!
Ik zou voor dat laatste voorstel gaan.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties