Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cottonwood Canyon Road van Cannonville naar HW89 (Page)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Cottonwood canyon road
We zouden in juli de Cottonwood canyon road doen. Dit is optioneel en (nog) geen onderdeel van onze reis. Nu lezen we op het net verschillende getuigenissen gaande van; Great alternative for tourist roads tot Do not attempt without proper 4X4 vehicle!
We hebben voor de moment een Dodge Grand Caravan of gelijkaardig, onze andere optie is een Ford Explorer. Ik weet dat het met die Dodge een no go wordt, eventueel zouden we dit dan doen met een Ford Explorer.
Heeft er iemand deze weg al gedaan en wat moeten we geloven van de weinige ervaringen die we vinden online? Dat het geen "great alternative for tourist road" is mij wel duidelijk na het zien van de filmpjes op Youtube.
Is het überhaupt doenbaar door iemand met geen 4X4 ervaring?
We hebben voor de moment een Dodge Grand Caravan of gelijkaardig, onze andere optie is een Ford Explorer. Ik weet dat het met die Dodge een no go wordt, eventueel zouden we dit dan doen met een Ford Explorer.
Heeft er iemand deze weg al gedaan en wat moeten we geloven van de weinige ervaringen die we vinden online? Dat het geen "great alternative for tourist road" is mij wel duidelijk na het zien van de filmpjes op Youtube.
Is het überhaupt doenbaar door iemand met geen 4X4 ervaring?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Re: Cottonwood canyon road
wij hebben hem in 2010 gereden (en wellicht gaan we hem in september nog een keer rijden ) en wij vonden het geweldig!! Op sommige stukjes wel even goed kijken of je de bumper niet raakt, of van te voren even kijken hoe je de hobbels moest nemen, maar dat maakte het juist extra leuk. En het meeste was gewoon goed te doen met een SUV. Het 'technische' gedeelte was in mijn herinnering niet zo heel veel.
Wij rijden thuis met een normale personenauto, dus hebben geen echte 4X4 ervaring. (al weten we wel hoe een 4x4 werkt)
Onze auto was trouwens een 4WD, geen 'echte' 4x4.
Wij rijden thuis met een normale personenauto, dus hebben geen echte 4X4 ervaring. (al weten we wel hoe een 4x4 werkt)
Onze auto was trouwens een 4WD, geen 'echte' 4x4.
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Cottonwood Canyon Road van Cannonville naar HW89 (Page)
De berichten die je leest over de Cottonwood Canyon Road zijn zeer verschillend.
Van aanrader tot beslist niet doen. Van niet begaanbaar tot goed te doen.
Is dit een realistische verbinding tussen Bryce Canyon en Page?
De hoofdroute tussen Bryce en Page hebben we al vaker gereden; daarom lijkt ons dit een mooi alternatief met Kodachrome State Park en de Grosvenor Double Arch.
Hoe zit het nu werkelijk?
Wie heeft deze route recent gereden?
Wij willen hem rijden met een gehuurde Dodge Grand Caravan/Chrysler Grand Voyager of gelijkwaardig.
Van aanrader tot beslist niet doen. Van niet begaanbaar tot goed te doen.
Is dit een realistische verbinding tussen Bryce Canyon en Page?
De hoofdroute tussen Bryce en Page hebben we al vaker gereden; daarom lijkt ons dit een mooi alternatief met Kodachrome State Park en de Grosvenor Double Arch.
Hoe zit het nu werkelijk?
Wie heeft deze route recent gereden?
Wij willen hem rijden met een gehuurde Dodge Grand Caravan/Chrysler Grand Voyager of gelijkwaardig.
A good life is a collection of good memories
http://www.alweervakantie.nl/noord-amerika
http://www.alweervakantie.nl/noord-amerika
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Cottonwood Canyon Road van Cannonville naar HW89 (Page)
Niemand kan het voorspellen nadat de laatste bui gevallen is voordat jij vertrekt.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
We hebben die 3 weken geleden nog gereden en een andere keer in 2014.
Via onze indexpagina vind je meer info én video van een groot stuk van de CCR.
Via onze indexpagina vind je meer info én video van een groot stuk van de CCR.
-
- Amerikafan
Dus als ik het zo'n beetje lees en zie is het afhankelijk van de weersomstandigheden met welk voertuig je de weg kan afleggen.
@Kalaman: jullie vliegen nogal zeg!!
Ook chique beelden van het zuidwesten met de drone, chapeau!
Mss. domme vraag maar zie je dan een livefeed van de beelden die je maakt met je drone terwijl je vliegt, of is het trail and error.
@Kalaman: jullie vliegen nogal zeg!!

Mss. domme vraag maar zie je dan een livefeed van de beelden die je maakt met je drone terwijl je vliegt, of is het trail and error.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
De weersomstandigheden bepalen alles voor alle dirt roads in het Zuidwesten. De ondergrond maakt dat die totaal "impassable".worden "when wet", met om het even welke auto.
Alle roadvideo's worden in onze blogs weergegeven aan 1,5x de werkelijke snelheid.
Alle beelden worden live doorgestuurd naar de iPad of ander device.
Alle roadvideo's worden in onze blogs weergegeven aan 1,5x de werkelijke snelheid.

Alle beelden worden live doorgestuurd naar de iPad of ander device.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Door ons ook gereden in 2015, van Bryce naar Page, met een SUV. Was heel goed te doen, gewoon 50 km. p/u meestal. Het was toen al wel drie weken droog, dat scheelt veel.
Ik weet niet vanaf welke kant je gaat rijden? Wij hebben voordat we erover gingen in het Visitor center van Canonville informatie bekeken over de weg. Daar wordt op een lijst bijgehouden hoe de staat van alle dirtroads in de omgeving op dat moment is, en dan weet je wat je kunt verwachten en waf ze aanraden, bij ons stond er inderdaad op dat het met een gewone personenauto zelfs te doen was op dat moment.
Volgens mij is het ook op internet te vinden.
Ik weet niet vanaf welke kant je gaat rijden? Wij hebben voordat we erover gingen in het Visitor center van Canonville informatie bekeken over de weg. Daar wordt op een lijst bijgehouden hoe de staat van alle dirtroads in de omgeving op dat moment is, en dan weet je wat je kunt verwachten en waf ze aanraden, bij ons stond er inderdaad op dat het met een gewone personenauto zelfs te doen was op dat moment.
Volgens mij is het ook op internet te vinden.
Vorige week nog gereden. De Cottenwood Canyon Road van Bryce tot aan de 89 was onlangs geschaafd, heel erg vlak en zeer goed begaanbaar. Geen gaten, geen stenen, af en toe beetje hobbelig. Wij reden deze met een Fullsize SUV, maar we kwamen geregeld personenauto's tegen, waarvoor het ook makkelijk te doen is. 4WD was niet noodzakelijk en ook high clearance niet.
Hetzelfde geldt overigens ook voor andere dirtroads, zoals de Valley of the Gods Road, de Moki Dugway, de Schafer trail en de Burr trail. Al deze dirtroads waren goed vlak geschaafd en zeer goed begaanbaar. Zoals hier al eerder opgemerkt.... bij ons was het al dagen/weken droog. De wegen kunnen echter snel veranderen.
Daarentegen is de Schnebly Hill Road absoluut niet te doen. Een en al stenen, rotsen en grote gaten. Hierbij zijn we om moeten draaien. Ook zijn we bij de Burr Trail niet geheel tot aan de Stike Valley Overlook gekomen, omdat daar flinke stenen in een droog staande rivierbedding liggen, waar ik niet door kon, omdat 2 andere auto's daar niet doorheen durfde en daar zijn omgedraaid. Later had ik er spijt van dat ik er niets alsnog doorheen gereden ben, een Ford Expedition ging er alsnog door.
Hetzelfde geldt overigens ook voor andere dirtroads, zoals de Valley of the Gods Road, de Moki Dugway, de Schafer trail en de Burr trail. Al deze dirtroads waren goed vlak geschaafd en zeer goed begaanbaar. Zoals hier al eerder opgemerkt.... bij ons was het al dagen/weken droog. De wegen kunnen echter snel veranderen.
Daarentegen is de Schnebly Hill Road absoluut niet te doen. Een en al stenen, rotsen en grote gaten. Hierbij zijn we om moeten draaien. Ook zijn we bij de Burr Trail niet geheel tot aan de Stike Valley Overlook gekomen, omdat daar flinke stenen in een droog staande rivierbedding liggen, waar ik niet door kon, omdat 2 andere auto's daar niet doorheen durfde en daar zijn omgedraaid. Later had ik er spijt van dat ik er niets alsnog doorheen gereden ben, een Ford Expedition ging er alsnog door.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De CCR is zeker een mooiere en niet eens veel tragere route naar Bryce van de 89 of omgekeerd. Officieel mag je met de huurauto er niet op. Dus zorg dat je een goed reservewiel en krik hebt. Rijdt voorzichtig en geniet van de weg.
Zoals al vermeld informeer je best ter plaatse In Cannonville bij het ranger station naar de status van de weg. Bij de U.S. 89 is dat het Big Water Visitor Center of Paria Contact Station.
Strike Valley overlook is inderdaad de moeite, maar de weg er naartoe is gewoon een droge rivierbedding vol met stenen. Zeker veel moeilijker dan de CCR.
Note mod: 2 topics samengevoegd!
Zoals al vermeld informeer je best ter plaatse In Cannonville bij het ranger station naar de status van de weg. Bij de U.S. 89 is dat het Big Water Visitor Center of Paria Contact Station.
Strike Valley overlook is inderdaad de moeite, maar de weg er naartoe is gewoon een droge rivierbedding vol met stenen. Zeker veel moeilijker dan de CCR.
Note mod: 2 topics samengevoegd!
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerikafan
We rijden trouwens van Page naar Bryce. Hopelijk regent het niet te veel in de weken voor we daar zijn.
Ik denk dat er veel huurwagens op plaatsen komen waar ze niet mogen zijn, zolang er niets gebeurt....
Ik denk dat er veel huurwagens op plaatsen komen waar ze niet mogen zijn, zolang er niets gebeurt....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht