Tips/advies autostoeltje kinderen camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GerbenW
Amerika-newbie

Tips/advies autostoeltje kinderen camper

Bericht door GerbenW » 18 apr 2017, 12:22

Dag AA-Forummers,

Wij gaan mei/juni een rondje West Amerika doen (LA-LA) met kleine kinderen (net 1 en bijna 4) in een camper. Nu vinden wij het heel lastig om de goede tips en adviezen voor wat betreft welke autostoeltjes benodigd zijn hier van het forum te achterhalen.

Dus daarom zou ik hier nog eens willen vragen of mede forummers tips of een goed advies hebben welke type autostoeltje het beste gebruikt kan worden (m.n. die voor ons kleintje van net 1 jaar)?? Onze voorkeur heeft het om de stoeltjes in Amerika aan te schaffen om te voorkomen dat we ze vanaf NL hoeven mee te nemen. Ter info: we reizen in een camper van Cruise America en (zoals bekend) is er alleen een heupgordel in de camper.

Alvast heel hartelijk dank voor jullie reactie!!

Gerben

Janbren
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips/advies autostoeltje kinderen camper

Bericht door Janbren » 22 apr 2017, 16:04

Ben ook wel benieuwd welk merk meegenomen word :)
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Playlist: Play

Blog: Bekijk

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 22 apr 2017, 16:55

Daar is al veel over geschreven, lees vooral ook dit recente draadje, zeker als je naar California gaat.
Terug in Texas!

Janbren
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Janbren » 22 apr 2017, 17:36

Tnx! :thumbup:
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Playlist: Play

Blog: Bekijk

MMaas
Amerika-newbie

Bericht door MMaas » 29 jun 2017, 21:34

Beste Gerben,

Wij willen volgend jaar ook in West USA gaan rondreizen met twee kinderen van 1 en 4. Ben wel benieuwd hoe jullie het stoeltjesdilemma hebben opgelost, of jullie nog problemen hebben gehad met die nieuwe regelgeving in Californie, en hoe het reizen met twee kinderen van die leeftijd in een camper is bevallen (wat voor camper hadden jullie?). Kun je daar iets over vertellen? Heb je nog tips? (Kan ook evt. in een persoonlijk bericht?)

Groeten,
Miriam

melanie0479
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door melanie0479 » 07 jul 2017, 14:30

Hallo,

Hoe hebben jullie dit opgelost? Wij gaan in oktober met 2 kinderen van 4 en 1,5 jaar.

Groetjes
Melanie

Bergen
Amerika-ontdekker

Bericht door Bergen » 31 jul 2017, 21:53

Ik ben ook benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan? Wij gaan in september met camper Cruise Amerika met zoontje van 3 jaar.
Hoe bevestig je de stoel?
We willen een nieuwe kopen, en bijv laten bezorgen bij Cruise Amerika.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 31 jul 2017, 23:49

Er zijn echt heel veel draadjes over autostoeltjes, ik heb hierboven al naar eentje verwezen, maar je kunt ook rechtsboven in het google zoekveld zoeken op autostoel of autostoeltje. Belangrijkste om te onthouden als het specifiek om een camper gaat is dat je met 2-puntsgordels zit. Nederlandse autostoeltje zijn daar, volgens de handleiding, niet mee vast te zetten (vaak kan het wel, maar het is een eigen leuze om dat te doen), bij Amerikaanse stoeltjes is dat normaal gesproken geen probleem. Een verhoger is dan weer een ander verhaal, die is sowieso niet veilig icm alleen een heupgordel.
Terug in Texas!

Edith81
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Edith81 » 02 aug 2017, 20:58

beste hemmie,

ik heb er idd al een hele boel over gelezen, maar volgens mij is op bijna geen enkele manier om mijn kinderen goed ter vervoeren in de camper. helaas hebben we die al geboekt dus ik moet creatie zijn. mijn meiden zijn beide te groot voor een normale kinderstoel. maar moeten nog wel in een booster volgens de regelgeving. de booster is echter onveilig met alleen een heup gordel.... dus probleem waar geen goede oplossing voor is. zelf heb ik nu maar besloten om een booster te kopen die ook een 5 punt gordel heeft. deze mag ik officieel maar gebruiken tot 40lb maar dit limiet ga ik dus maar iets op rekken. helaas had ik ook een mooi plaatje voor me dat mijn meiden onder het rijden lekker aan de tafel wat kunnen knutselen maar deze moet waarschijnlijk naar beneden ivm de beentjes. maar hier heb ik niet echt iets over kunnen vinden.
grt edith

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 02 aug 2017, 22:37

Hoe zwaar en groot zijn je kinderen? Er zijn wel stoelen waar ze tot veel meer dan 40lbs in kunnen. 40lbs zal sowieso niet snel het maximum zijn, want je mag een kind pas VANAF 40lbs in een booster vervoeren.

Toen wij jaren geleden in een camper reisden met een Romer King (groep 1) stoel met onze zoon van net 1 pastte dat al niet met de tafel, die moest er elke keer af. Aan de andere kant, zo'n romer king is forser met een veel hogere zitting dan een eenvoudige groep 1-2-3 stoel, dus wellicht dat het met die nog wel past.
Terug in Texas!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer