Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camper parkeren bij vista point golden gate bridge

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
charliebrown
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

camper parkeren bij vista point golden gate bridge

Bericht door charliebrown »

Dag forumleden,

Dankzij jullie adviezen heb ik onze reis naar de westkust van Amerika al uitgestippeld en de campings zijn inmiddels ook geboekt (inclusief Upper Pines dankzij de goede tips op dit forum :thumbup: ). Ik ben nu aan het kijken wat we in San Francisco kunnen gaan doen. We hebben hier anderhalve dag en willen zeker met de kids naar Alcatraz gaan. We overnachten in Marin RV Park en rijden na onze dagen in San Francisco door naar Santa Cruz. Zou het mogelijk zijn om de dag dat we naar Santa Cruz rijden via de Golden Gate Bridge te rijden en de camper te parkeren op een van de vista points om de noodzakelijke " kijk ons eens bij de Golden Gate bridge staan" :wink: foto's te maken? Ik heb namelijk geen idee of je op deze parkeerplaatsen ook een camper van 26 feet kunt/mag parkeren? Heeft iemand tips voor mij? En is een hop on hop off tour aan te raden met kinderen of is het praktischer om met het openbaar vervoer te gaan?

Alvast bedankt.
Groet,
Sylvia
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: camper parkeren bij vista point golden gate bridge

Bericht door bloodymarie »

Ik kan je niet helpen met je vraag over de camper, maar heb wel een tip. Boek Alcatraz z.s.m. vooraf! Regelmatig is hier te lezen dat het uitverkocht is, het zou jammer zijn als je daar aankomt en er geen mogelijkheid is om het te bezoeken. Het is echt een aanrader! :thumbup:
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Er is aan de stadzijde van de brug een aantal parkeerplaatsen, bereikbaar vanaf Lincoln bvd. Op de parkeerplaats aan oostkant van de brug zijn wat plekken voor bussen, of je daar met je RV mag staan weet ik niet. Het is sowieso betaald parkeren daar (niet heel duur, reken op $2 per uur oid).

Jezelf verplaatsen in SF kan met de bus (muni), cable car (vooral touristisch, maar ook wel praktisch voor de route union sq - fishermans wf of de street car op Embarcadero en Market. Ook kun je Uber gebruiken. Ik zou niet met een RV gaan rijden. Hop-on, hop off bussen zijn niet mijn ding dus daar kan ik je niet over adviseren.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hierbij een website voor bezoekers van de Golden Gate Bridge: http://goldengatebridge.org/visitors/directions.php

Even een paar aandachtspunten:
- de Golden Gate Bridge is een tolbrug, de tol moet je betalen als je van noord naar zuid rijdt, dus naar de stad toe. De tol wordt elektronisch geheven, je kan dus op geen enkele manier (cash, creditcard) betalen aan een tolpoortje.
Hierbij de website voor de tol: http://goldengate.org/tolls/ .
- als je vanuit het noorden komt, kan je aan de noordoostijde van de brug niet afslaan naar het "Vista Point" (website). Wil je daar toch naar toe, dan moet je over de brug rijden naar de stad toe, meteen na de brug er rechts af, onder de weg door en de brug weer op gaan in noordelijke richting en dan meteen na de brug er af naar het "Vista Point". Wil je na het bezoek aan het uitkijkpunt weer terug naar het zuiden via de brug, dan zal je ergens moeten keren en de weg naar de brug opnieuw opgaan, en ik neem aan dat je opnieuw tol voor de brug moet betalen.
YouTube-video van het "Vista Point" aan de noordoostzijde (video niet van mij): .
- aan de noordwestzijde is/zijn ook 1 of meer uitkijkpunten, maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien is dit voor jullie praktischer.
- regelmatig is er veel dichte zeemist rond de brug, meer kans 's morgens.

Hierbij een eigen foto van het "Vista Point" aan de noordoostzijde van de Golden Gate Bridge. Wij hadden binnenrollende zeemist en zagen de brug gedeeltelijk, en de stad San Francisco aan de andere zijde van de brug helemaal niet:
Afbeelding
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ah, jij bedoelde die parkeerplaats bij Sausalito. Nooit geweest, maar je kunt ook even de afrit naar Sausalito nemen (sowieso een leuk dorpje voor een drankje of een ijsje) en dan naar Moore road rijden. Hier dus:

https://www.google.nl/maps/place/Moore+ ... 1978?hl=en

Dan zie je de brug van onderen.

De parkeerplaats die ik bedoelde is aan de stadzijde van de brug, aan het Golden Gate park waar je lekker kunt wandelen en ook over de brug over kunt wandelen.
charliebrown
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door charliebrown »

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb naar het filmpje gekeken en ik vraag me af of je inderdaad met een camper kunt parkeren op de parkeerplaats van het vista point. Ik zag wel een paar bussen staan dus mogelijk dat het hier zou kunnen.
Volgens mij ligt het mooiste uitzichtpunt bij battery spencer maar ik heb gelezen dat dit een bochtige weg is en dat er weinig parkeerplekken zijn, laat staan voor een camper van 26 feet. Iemand nog ervaring met dit uitzichtpunt? Aangezien ik niet met de RV door SF wil gaan rijden denk ik toch dat we de brug gaan bezichtigen via het openbaar vervoer danwel via de hop-on-hop-off bus. Dit scheelt toch wat stress om de camper ergens te kunnen parkeren.

De Alcatraz tickets boek ik een aantal maanden van tevoren om zeker te weten dat we een plekje hebben!
Lianne1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lianne1990 »

Hallo

Dan had ik ook nog een vraag. Misschien niet bij het juiste onderwerp geplaatst. Maar wij gaan fietsen over de golden gate bridge. Kun je dan ook naar de conzelman rd fietsen? En dan naar de uitzicht punten battery spencer en golden gate bridge vista point?

Alvast bedankt!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja, dat kan, maar de vraag is of je dat moet willen.

Gewoon lekker downhill naar Sausalito of Tiburon fietsen, ferry terug en als je naar die parkeerplaats aan de overkant wilt dat een ander moment met de auto doen. Je moet anders een flink stuk omhoog fietsen langs een weg met veel onoverzichtelijke bochten waar best wordt doorgereden. Niet de meest ideale fietsweg.

Edit: ik zie dat die weg wel een fietsstrook heeft. Wat minder problematisch dan ik dacht dus. Je kunt dus even op en neer vanaf de parkeerplaats aan de noordzijde van de brug. Wel heuvelop :-)
Laatst gewijzigd door roelb op 06 apr 2017, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Wij fietsten van Marin RV Park in Greenbrae via Sausalito naar San Francisco, een fantastische trip!
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij plannen een bezoek aan Baker Beach voor het uitzicht. Heeft iemand daar (parkeer)ervaring mee?

@Lianne1990: het kan, zie googlemaps, maar ik zou het ook niet willen.
conzelman rd.JPG
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 apr 2017, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik meen me te herinneren dat wij gewoon langs de weg geparkeerd hebben bij Baker Beach maar zeker weten doe ik het niet meer.
Bereid je wel voor op een iets ander uitzicht soms :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, ja ik las al ergens een waarschuwing. :lol:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves