Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Yassine_1
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Yassine_1 »

Onze vakantie gaat 3 weken duren, met een volle week gereserveerd voor LA. Is dit een realistische schema? Zijn de afstanden te overbruggen in zo'n korte tijd, is er genoeg te zien in Oregan en Washington? Dank!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Marcopstal »

Dus blijven er twee weken over.

Is dit realistisch ? In mijn ogen niet. Via de snelste route is dit een 3600 kilometer. Er is meer dan genoeg te zien onderweg, maar waar ga je daar tijd voor vinden ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Mrvanilla »

De afstanden zijn prima te overbruggen in twee weken tijd. De vraag is meer of het het dan waard is, want je gaat veel tijd in de auto doorbrengen zo.

Wanneer ga je? Oregon en Washington zijn twee staten die erg weesafhankelijk zijn. Waarom wil je per se naar Seattle bijvoorbeeld? Misschien is iets meer info geven handig, want je zou ook staten als Utah en Arizona kunnen bezoeken, dat kost je veel minder tijd omdat je daar toch al in de buurt bent. Met meer info zouden wij ook wat gerichter advies kunnen geven.
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door roelb »

Waarom zou je een week in LA blijven? Wat wil je verder allemaal bezoeken? Heb je iets bijzonders waardoor je in Seattle wilt zijn?

Rijden van Las Vegas naar Seattle kost je anderhalve dag. Van Seattle naar LA kost je ook anderhalve dag. En daarmee bedoel ik: continu rijden via de meest efficiente route. Dus gewoon om 9 uur 's ochtends in de auto en om 10 uur 's avonds op je bestemming, met drie of vier stops onderweg om even te tanken, naar de WC te gaan en koffie te halen. Voor de rest gewoon de cruise control aan op de interstate.

Dat kost dus al zo'n 3 dagen van je vakantie. Als je dan maar twee weken neemt voor dit rondje lever je al een fors deel in puur voor het rijden. Als je ook nog dingen wilt bezoeken onderweg dan gaat dit schema totaal niet op.

Zonder wat meer informatie wordt het lastig om zinvol advies te geven..
Yassine_1
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Yassine_1 »

Mrvanilla, het idee is dat wij noordelijk California, Oregon en Washington willen meemaken. Seattle is helemaal geen must, het was voor ons een mooi idee om het noordelijke punt van het land te benaderen, wij wilden in het bijzonder Olympia (onder Seattle) bezocht hebben, ivm de prachtige omgeving daar. Maar ook Olympia is geen must, het idee is gewoon om zoveel mogelijk kilometers afgelegd te hebben, om zo veel mogelijk gezien te hebben. Zo is het bijvoorbeeld ook een idee om van Vegas naar Portland te rijden? Is dat wel te doen? Is er genoeg te zien in Oregon? dank voor je reactie!
Yassine_1
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Yassine_1 »

roelb, LA trekt ons allebei heel erg aan. Ik ben er eerder geweest, maar heb er niet veel tijd voor gehad. Een week LA, inclusief de omgeving en een uitstapje naar San Diego, lijkt ons heerlijk. De laatste zeven nachten doorbrengen in Los Angeles. Dat geeft ons twee weken om het Noord-Westen te verkennen.

Met Seattle hebben wij weinig. Zie mijn vorige berichtje. Het gaat er ons om dat we het roadtrip gevoel krijgen, langs e westkust. Eindigen in Portland is wat ons betreft ook een optie? Of zelfs meer zuidelijk. Vraag is alleen of je dan genoeg van de mooie natuur van het Noord-Westen meekrijgt..? Ik weet dat de omgeving Portland hele mooie plekken kent. Watervallen, enz. Maar is Portland wel realistisch? Jullie hebben mij er iig van overtuigd dat Seattle het niet wordt!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door roelb »

Tja, je kunt een stukje van de pacific northwest meepikken door het rondje via de I84 te rijden. Rond Portland heb je inderdaad mooie natuur, maar dat is allemaal wel redelijk geciviliseerd. Je zult ook echt keuzes moeten maken. Want als je die kant op rijdt zou ik een park als Yellowstone bijvoorbeeld niet overslaan. Of Craters of the moon NP, erg leuk om die lava tunnels een keer van binnen te zien. Maar goed, dan ga je alweer een stuk buiten de interstate en voeg je dus redelijk wat tijd toe. Hoe lang wil je in en rond Vegas blijven? Wil je ook naar de parken in Utah en Arizona? Wil je op de terugweg naar CA ook naar San Francisco? Wil jij tijd doorbrengen in wine country?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Almere vak V »

Zoals gezegd. Het is veel rijden. Als je er van houdt geen probleem. Als je onderweg af en toe ook ergens wilt uitstappen om te bekijken. Dan wordt het wellicht krap. Want er is genoeg te zien.

Wat je een volle week wil doen in LA is me een raadsel. Wellicht dat je vliegtuig er vertrekt. Dat zou voor mij de enige reden zijn om naar LA te gaan. Dat is niet helemaal waar, als de Ducks er moeten spelen kom ik er graag. Maar rij er nog veel liever weer weg. Je hebt hier op het forum voor- en tegenstanders. Ik denk dat je wel kunt raden in welk kamp ik zit.
Als je toch persee naar LA wilt rijden kom je langs San Fransisco. Daar zou ik als ik jou was een paar dagen uitstappen. Echt 100 keer gaver dan LA!! Maar goed dat is mijn voorkeur.

Over Oregon en Washington kan ik alleen maar enthousiast zijn. Na al die keren dat ik er geweest ben, lijkt het erop dat ik het steeds meer ga missen. kan echt heimwee hebben. Maar gelukkig kom ik er een paar keer per jaar. Dus het doet nooit lang zeer.

Hou zoals gezegd rekening met de afstanden. Niet overal ligt een fantastische highway waar je even overheen zoeft. Heel plat gezegd is Oregon 6 keer zo groot als Nederland. Wonen er 3 miljoen mensen. Waarvan meer dan de helft in Portland of directe omgeving. Dus heel veel snelwegen ga je niet vinden buiten de I5. Belangrijk is ook de periode. Van mei tot september is het veelal prachtig weer. Met soms een vreselijk hoosbui er tussendoor. Maar daarbuiten kan het aardig spoken en is het heel wisselvallig. Vorige week vroor het nog en lag er sneeuw bij onze vrienden. Nu is het er 15 graden. Volgende week kan het er 25 gradebn zijn. Maar er kan ook een pak sneeuw liggen. Als je echt naar de hoger gelegen gebieden gaat moet je sowieso rekening houden met de sneeuw.

Maar goed, hieronder een lijstje met zaken die je zou kunnen doen...

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de 4100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Zeker in Oregon niet. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Marcopstal »

Waarom vlieg je dan op Vegas en terug van LA ? Zijn overigens er al tickets geboekt ?

Als je dit toch wil doen is het bvb al veel handiger om van Vegas naar LA te rijden en dan naar het noorden te rijden en vanuit bvb Seattle terug te vliegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Ik ben wel een voorstander van LA. Ik zou het zelf nooit zo in een trip stoppen met de afstanden die jullie willen doen en een keuze maken tussen 1 of 2 regios, maar goed, het is jullie reis. Lekker een paar daagjes de bergen in of langs de kust. Lekker op de fiets langs de kust of juist langs de LA river de stad in. Kroegje pakken in Belmont Shore of Long Beach. 's Avonds Abott Kinney afslenteren in Venice (ik zou de boardwalk dan links laten liggen). Genoeg te beleven in die metropool. Misschien qua sfeer een stuk minder 'gezellig' aandoend als SF of Las Vegas (welke ik overigens ook fijne steden vind), maar er is enorm veel te doen. San Diego vanuit LA kan wel een risico zijn wat het verkeer betreft. Hetzelfde geldt voor 'even' op en neer naar bv Palm Springs. Als je pech hebt rij je 3u heen en 3u terug.

Ik zou als ik jullie zo lees vooral op zoek gaan naar scenic wegen en zo weinig mogelijk de highways pakken. Dat is vaak ook veel leuker. Alleen denk ik dan wel dat je echt in tijdnood komt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Yassine_1 schreef: Maar ook Olympia is geen must, het idee is gewoon om zoveel mogelijk kilometers afgelegd te hebben, om zo veel mogelijk gezien te hebben.
Zoveel mogelijk kilometers is iets anders dan zoveel mogelijk zien. Jullie willen geen parken bezoeken? Wandelingen maken?
Van Las Vegas naar Portland is een redelijk saaie route als je de snelste route neemt.
Als je wel zo hier en daar wilt wandelen hou er dan rekening mee dat er tot in juli nog sneeuw kan liggen in hoger gelegen gebieden.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor een route van Seattle naar SF, met ook LA en Las Vegas. En kijk eens in ons 2015-verslag voor Oregon en de kust ten noorden van SF.

Mairanne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Souraia »

Wow geweldig die tips van Almere Vak V, ik heb ze gelijk opgeslagen. Thanks :)

Yassine, wij houden ook van kilometers maken, maar jij spant de kroon :D
Je bent met deze route alleen maar aan het rijden, zo zonde.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door opvakantie »

Als je wil rijden dan zit je wel in het juiste land.
De vraag of je ook veel ziet en meemaakt en de echte ervaring van het land opsnuift is dan maar de vraag.
Je zult toch uit de auto moeten, eens in een cafe of diner moeten gaan zitten, relaxen met een kopje koffie.
Of onderweg genieten van de prachtige natuur en vergezichten.
Met alleen maar in de auto zitten zie je soms wel mooie dingen maar die rij je zo voorbij zonder dat je weet wat het was.
We hebben vorig jaar 5200 mijl gereden maar dan wel in vijf weken. Daarbij zijn we ook in Oregon en Washington geweest en die staten zijn zeker de moeite waarde.
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Sentinel »

Wij zijn in 2011 4 weken alleen al in WA en OR geweest met een klein uitstapje naar noord-CA.
Als ik dit zo lees is het echt zonde van de reis. Je hebt, in mijn ogen, veel te weinig tijd om al het moois te zien.

Seatlle is trouwens een geweldige stad.
Waarom niet vliegen op Seattle en dan naar LA rijden? Dan vind ik het persoonlijk nog te weinig tijd weinig tijd in WA en OR maar het word wel wat rustiger dan de route Las Vegas - Seatlle - LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is al een heel oud topic. En als ik het andere topic van Yassine zie zijn ze nu waarschijnlijk al aan het rondreizen. Ik ben wel heel benieuwd wat het geworden is en of het bevalt.

Marianne
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Sentinel »

Marianne,

Oeps....
Ik zag hem doordat "opvakantie" heeft gereageerd en dacht, laat ik mijn mening ook eens geven.
Yassine_1
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Yassine_1 »

Martin & Marianne schreef:Dit is al een heel oud topic. En als ik het andere topic van Yassine zie zijn ze nu waarschijnlijk al aan het rondreizen. Ik ben wel heel benieuwd wat het geworden is en of het bevalt.

Marianne
We vertrekken volgende week. Dit wordt onze definitieve planning.

Dag 1 (28-6) Amsterdam - Las Vegas (aankomst 18:00 uur)
Dag 2 (29-6) Las Vegas
Dag 3 (30-6) Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
- Mount Whitney
Dag 4 (01-07) Lone Pine - Carson City
Dag 4 (01-07) Carson City
- Lake Tahoe
Dag 5 (02-07) Carson City - Eugene
Dag 6 (03-07) Eugene
- Terwilliger Springs
Dag 7 (04-07) Eugene - Portland - Newport
Dag 8 (05-07) Newport - Crescent City
- Redwood Parks (California)
Dag 9 (06-07) Crescent City - San Fransisco
Dag 10 (07-07) San Fransisco
Dag 11 (08-07) San Fransisco
Dag 12 (09-07) San Fransisco
Dag 13 (10-07) San Fransisco
Dag 14 (11-07) San Fransisco - Monterey
Dag 15 (12-07) Monterey - Los Angeles
Dag 16 (13-07) Los Angeles
Dag 17 (14-07) Los Angeles
Dag 18 (15-07) Los Angeles
Dag 19 (16-07) Los Angeles
Dag 20 (17-07) Los Angeles
Dag 21 (18-07) Los Angeles - San Diego - Los Angeles
Dag 22 (19-07) Los Angeles - Las Vegas
Dag 23 (20-07) Las Vegas - Amsterdam

Haalbaar of niet, dit moet het worden.. Los Angeles is een stad waar ik verliefd op ben geworden. Ben er eerder geweest en de stad is wat ons betreft de hoofdprijs van onze vakantie! Vandaar. Heel erg bedankt voor jullie adviezen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rijden van Vegas naar Seattle en weer terug naar Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Het blijft een bijzondere verdeling. Op zich niets mis met die dagen LA, maar stem dan de rest daar op af en probeer niet alles te willen zien. Die rit van Crescent City bijvoorbeeld naar SF: je ziet toch niets van de kust of van de Redwood Parks op die manier? Wij deden nog twee stops op dat stuk, en hadden echt niet te veel tijd. Kijk eens in ons 2015-verslag daarvoor. Misschien een dag minder SF?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer