Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Evita2017 »

Eind augustus dit jaar zal onze camperreis eindigen in Denver. Op 26 augustus willen we overnachten in Boyd Lake State Park (we komen die dag van Wind Cave/Hot Springs), op 27 augustus plannen we een bezoek aan Denver (centrum). Heeft er iemand een idee waar we dicht bij het centrum kunnen parkeren met een camper (24ft)? Of kunnen we best buiten de stad parkeren en gebruik maken van het openbaar vervoer of taxi? Waar is dit best mogelijk?

Voor onze laatste nacht dachten we aan de camping in Cherry Creek SP te boeken waarna we op 28 augustus de camper terug moeten inleveren bij Road Bear. Iemand ervaring met deze camping? Of tips voor eventueel een andere camping?

Alvast bedankt!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door ina »

Ik heb ook gekeken naar Cherry creek, ziet er op google afbeeldingen mooi uit, ben ook benieuwd of iemand ervaring met dit park heeft??
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Hans B »

Ik heb zelf voor drie dagen gereserveerd bij Prospect RV park.
http://prospectrv.com/
Ze schrijven dat de bus naar downtown voor de camping lang komt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Marenko »

Cherry creek hebben wij twee keer gestaan. Perfecte plek wanneer je de camper moet inleveren bij Roadbear. Full hook-up, zelfs WiFi, herten op de camping, je kunt er zelfs nog een leuke wandeling maken. Zou er zeker weer voor kiezen. Zie ook onze ervaring
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door ina »

Ook iets voor een tent Marenko?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Marenko »

Ja dat denk ik wel. Volgens mij hebben ze ook mooie tentplekken.
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Evita2017 »

Marenko schreef:Cherry creek hebben wij twee keer gestaan. Perfecte plek wanneer je de camper moet inleveren bij Roadbear. Full hook-up, zelfs WiFi, herten op de camping, je kunt er zelfs nog een leuke wandeling maken. Zou er zeker weer voor kiezen. Zie ook onze ervaring
't zal toch Cherry Creek worden, die camping spreekt ons toch meer aan dan die Hans voorstelde.
Marenko, hebben jullie ervaring met parkeren in Denver (met camper) om dan de stad te bezoeken? Jullie ervaringen had ik al eerder gelezen :D

Iemand anders ervaring met parkeren?

Of park en ride en dan de trein of bus nemen? Via deze website http://www.rtd-denver.com/ kan je ook ritten uitzoeken met het park en ride systeem. Maar daar is het mij ook niet duidelijk of deze parkings geschikt zijn voor campers.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Marenko »

Wij hebben aan het eind van de reis nog een paar nachten Denver gedaan en toen een auto gehuurd. Dus geen ervaring met parkeren van de camper
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Evita2017 »

Marenko, wij zijn hier maar 1 dag, camper ligt al vast. Een auto huren zit er niet in voor ons. Toch bedankt voor de tips en uitleg!
Gebruikersavatar
Harry-Carla
Amerikafan
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 feb 2008, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Harry-Carla »

Top! :thumbup:
De tip over Cherry Creek nemen wij graag over voor onze 2018 rondreis 8)
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
MarjonG
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2019, 23:12

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door MarjonG »

Hallo
Ik heb ongeveer dezelfde vraag als Evita2017: wij hebben onze camper al gehuurd voor onze rondreis deze zomer en willen onze laatste volledige dag toch nog Denver bezoeken. We zoeken dus een geschikte camping om twee dagen te verblijven en liefst met openbaar vervoer naar centrum Denver te gaan. Ik las ook dat Prospect RV een bus voor de deur heeft, maar dit lijkt zo'n grijze camping.
Is een stadsbezoek (evt. met openbaar vervoer) te doen vanaf Cherry Creek Campground? Dit lijkt ons de aantrekkelijkste camping dicht bij de stad.
Ik vind ook nergens terug of je op de Park & Ride met een camper kan staan (en of dat dan veilig is om je camper met alle bezittingen daar te laten staan). Als iemand hier info over heeft...
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Denver: Parkeerplaats voor campers en welke camping?

Bericht door Evita2017 »

Beste MarjonG,

Wij logeerden in 2017 op Cherry Creek Campground voor onze laatste nacht. De dag ervoor (komende van Custer State park) sliepen we in Boyd Lake State Park. Wij gingen van daaruit rechtstreeks naar Denver stad. Ik heb op voorhand nagevraagd of het mogelijk was op de park & ride parkeerplaatsen te staan met een camper maar volgens de uitbaters mocht dat niet. Deze parkings zijn thans groot genoeg.
Zij stelden voor om op een Wallmart parking te staan en van daaruit het openbaar vervoer te nemen.
Ik had een website gevonden met parkings in het centrum waar ook oversized vehicles kunnen staan.
Die gok gingen we dus wagen en onze camper op meerdere parkingplaatsen parkeren, een 4 tal en dus ook betalen voor 4 plaatsen.
Aangekomen in Denver waren de meeste parkings leeg …. vreemd maar het was zondag. Tot we ons nog eens gingen bevragen bij een inwoner en wat bleek: zondag mag je gratis parkeren langs de weg. Dus dat hebben we gedaan.
Ik weet niet op welke dag jullie gaan maar moest het zondag zijn is het echt geen probleem.
Indien jullie 2 nachten zouden slapen op Cherry Creek Campground is het volgens mij ook mogelijk om vanaf daar met het openbaar vervoer (trein / tram) naar het centrum te gaan. Het is wel nog een klein stukje lopen dacht ik.
http://www.rtd-denver.com/index.shtml
Dit is de website met de uren van het openbaar vervoer.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer