Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget en begroting 28 dagen ZW.
-
Stefan038
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Budget en begroting 28 dagen ZW.
Hallo allemaal,
Al vaker kwam ik met vraagjes en nu heb ik eens even het financiële plaatje compleet gemaakt. Ik vind het alleen lastig om te zien of ik een beetje in de goede richting zit of niet. Hopelijk kunnen/willen mensen mee kijken naar hoe het er nu bij ons voor staat.
Wij zijn 3 jongens van 22-23 jaar en we gaan dus 28 dagen naar Zuid-Westen in APRIL van 2017 en hebben dit gebaseerd op de voorbeeldroute alleen hebben wij hier monument valley en capitol reef bij aangeplakt.
3 Personen:
6400 EURO budget. (De eerste 7 dagen zijn wij met z'n 2en, op de 7e dag sluit de 3de aan in LA)
Vliegtickets: Al betaald.(Staat los van dit budget)
Camper: Al betaald. (Staat los van dit budget)
Overnachtingen(RV CAMPS): 1220 Euro. (Alle vooraf geboekte camps staan er in, voor de rest van de dagen $50 aangehouden per nacht)
Benzine: 660 Euro (Op basis van 2.90 per gallon, 3000Miles en een Cruise America C25 RV die +-12M per gallon rijd)
Eten en boodschappen. 1970 Euro (75$ Per dag. We zijn van plan ontbijt zelf te maken, en af en toe te lunchen en dineren buiten de deur)
Simkaart(Internet) 56 Euro
Eigen risico afkopen 300 Euro
Totaal: 4203 EURO.
Is dit reeël? Zijn er mensen die dit anders zouden doen? Rekenen we ergens te weinig voor?
Mocht deze begroting overeen komen met de realiteit dan zouden we 2200 euro over hebben voor excursies, uber, entreekosten en onvoorziene uitgaven.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier even naar willen kijken en hun mening hier over willen achter laten. Bedankt alvast!
Al vaker kwam ik met vraagjes en nu heb ik eens even het financiële plaatje compleet gemaakt. Ik vind het alleen lastig om te zien of ik een beetje in de goede richting zit of niet. Hopelijk kunnen/willen mensen mee kijken naar hoe het er nu bij ons voor staat.
Wij zijn 3 jongens van 22-23 jaar en we gaan dus 28 dagen naar Zuid-Westen in APRIL van 2017 en hebben dit gebaseerd op de voorbeeldroute alleen hebben wij hier monument valley en capitol reef bij aangeplakt.
3 Personen:
6400 EURO budget. (De eerste 7 dagen zijn wij met z'n 2en, op de 7e dag sluit de 3de aan in LA)
Vliegtickets: Al betaald.(Staat los van dit budget)
Camper: Al betaald. (Staat los van dit budget)
Overnachtingen(RV CAMPS): 1220 Euro. (Alle vooraf geboekte camps staan er in, voor de rest van de dagen $50 aangehouden per nacht)
Benzine: 660 Euro (Op basis van 2.90 per gallon, 3000Miles en een Cruise America C25 RV die +-12M per gallon rijd)
Eten en boodschappen. 1970 Euro (75$ Per dag. We zijn van plan ontbijt zelf te maken, en af en toe te lunchen en dineren buiten de deur)
Simkaart(Internet) 56 Euro
Eigen risico afkopen 300 Euro
Totaal: 4203 EURO.
Is dit reeël? Zijn er mensen die dit anders zouden doen? Rekenen we ergens te weinig voor?
Mocht deze begroting overeen komen met de realiteit dan zouden we 2200 euro over hebben voor excursies, uber, entreekosten en onvoorziene uitgaven.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier even naar willen kijken en hun mening hier over willen achter laten. Bedankt alvast!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Budget en begroting 28 dagen ZW.
Volgens mij heb je een heel reëel budget zo. Als je geen excursies/extra's meetelt lijkt me die 4200 euro aardig te kloppen.
Je vliegtickets heb je al, je camper heb je al en de overnachtingen kun je ook zo ongeveer wel uitrekenen dus het lijkt me niet zo'n ingewikkelde puzzel. Wat je allemaal aan extra's uit gaat geven is natuurlijk moeilijker in te schatten.
Je vliegtickets heb je al, je camper heb je al en de overnachtingen kun je ook zo ongeveer wel uitrekenen dus het lijkt me niet zo'n ingewikkelde puzzel. Wat je allemaal aan extra's uit gaat geven is natuurlijk moeilijker in te schatten.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wij hebben een 26-daagse trip gemaakt door het Zuidwesten en ons budget bijgehouden.
Dit zal wellicht interessant zijn voor jullie.
Hier kan je onze bevindingen lezen.
Veel plezier!
Dit zal wellicht interessant zijn voor jullie.
Hier kan je onze bevindingen lezen.
Veel plezier!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Mooie post op je blog dmx
Wij vinden kamperen met ons tentje ook heerlijk.
Daar zijn hier de meningen duidelijk over verdeeld: you love it or you hate it
Wij vinden kamperen met ons tentje ook heerlijk.
Daar zijn hier de meningen duidelijk over verdeeld: you love it or you hate it
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Bedankt, michelly 
Ja, wij zouden het zo opnieuw doen!
Gelukkig zijn de meeste het er hier wel over eens dat kamperen, of het nu met tent of camper is, een meerwaarde geeft aan dit avontuur!
Ja, wij zouden het zo opnieuw doen!
Gelukkig zijn de meeste het er hier wel over eens dat kamperen, of het nu met tent of camper is, een meerwaarde geeft aan dit avontuur!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begrijp ik hieruit dat je altijd buiten de deur wilt dineren? Dan moet je misschien iets meer rekenen. Is die 75 dollar voor 3 personen?Stefan038 schreef:Eten en boodschappen. 1970 Euro (75$ Per dag. We zijn van plan ontbijt zelf te maken, en af en toe te lunchen en dineren buiten de deur)
Ik neem aan dat je de eerste en laatste nacht een hotel hebt? Hebben jullie die kosten ook meegenomen?
Marianne
-
Stefan038
- Amerika-ontdekker
@Martin & Marianne
Ja, rekening gehouden met hotel. Eerste dag is dat 70$ en laatste dag is niet nodig aangezien we de camper tot 29 April huren en onze vliegtuig 's avonds gaat. Dus nadat wij deze hebben ingeleverd is het nog maar een paar uurtjes voor dat we op het vliegveld moeten zijn.
De meeste dagen willen we wel buiten de deur eten ja, maar bbq'en zijn we ook wel van. Dus waarschijnlijk gaan we dit ook wel veel doen.
Zou $100 per dag reëler zijn? Natuurlijk geef je dit niet iedere dag uit, maar om als begroting aan te houden lijkt me dit prima toch?
Dat zou beteken dat we $1535 over hebben voor kosten als taxi, entree en excursies etc.
Ja, rekening gehouden met hotel. Eerste dag is dat 70$ en laatste dag is niet nodig aangezien we de camper tot 29 April huren en onze vliegtuig 's avonds gaat. Dus nadat wij deze hebben ingeleverd is het nog maar een paar uurtjes voor dat we op het vliegveld moeten zijn.
De meeste dagen willen we wel buiten de deur eten ja, maar bbq'en zijn we ook wel van. Dus waarschijnlijk gaan we dit ook wel veel doen.
Zou $100 per dag reëler zijn? Natuurlijk geef je dit niet iedere dag uit, maar om als begroting aan te houden lijkt me dit prima toch?
Dat zou beteken dat we $1535 over hebben voor kosten als taxi, entree en excursies etc.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat hangt er vanaf wat je als buiten de deur eten beschouwd. De Mac kan je goed eten voor 10 dollar pp. Die dagen ga je echt geen 100 dollar opmaken aan eten. Ga je naar een restaurant dan kan je veel meer kwijt zijn.
Koop een koelbox en sla zo nu en dan proviant in voor ontbijt en lunch en ga idd bbq-en, dan komt het wel goed met je budget.
Hou alleen wel in de gaten dan een biertje of ander drankje hier en daar en tussen de middag een lunch in een cafe en ergens een goede snack tussendoor snel op kan lopen qua geld.
Koop een koelbox en sla zo nu en dan proviant in voor ontbijt en lunch en ga idd bbq-en, dan komt het wel goed met je budget.
Hou alleen wel in de gaten dan een biertje of ander drankje hier en daar en tussen de middag een lunch in een cafe en ergens een goede snack tussendoor snel op kan lopen qua geld.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is mij nog onduidelijk of dit pp is of voor 3 personen.
Lunchen zou ik zeker niet buiten de deur doen, in elk geval niet regelmatig. Het kost je tijd en geld (tenzij je het doet in plaats van een avondmaaltijd). Neem eens een Amerikaans ontbijt; dan heb je de rest van de dag niets meer nodig.
Ze gaan met een camper Paul, dus een koelbox is niet nodig.
Marianne
Lunchen zou ik zeker niet buiten de deur doen, in elk geval niet regelmatig. Het kost je tijd en geld (tenzij je het doet in plaats van een avondmaaltijd). Neem eens een Amerikaans ontbijt; dan heb je de rest van de dag niets meer nodig.
Ze gaan met een camper Paul, dus een koelbox is niet nodig.
Marianne
-
Stefan038
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties!
Die 100 is niet pp. Dus $33 pp per dag. Te doen?
Als we gaan uit eten zullen dit geen dure restaurants zijn. Af en toe wat fastfood en misschien wat goedkopere restaurantjes.
En de eerste dagen zijn we maar met z'n 2en dus dan zullen we wat minder kwijt zijn.
Die 100 is niet pp. Dus $33 pp per dag. Te doen?
Als we gaan uit eten zullen dit geen dure restaurants zijn. Af en toe wat fastfood en misschien wat goedkopere restaurantjes.
En de eerste dagen zijn we maar met z'n 2en dus dan zullen we wat minder kwijt zijn.
Als je niet elke dag uit eten gaat en het bij goedkopere restaurants eet moet het te doen zijn. Alhoewel ik moet zeggen dat ik de boodschappen in Amerika best duur vindt! (je met natuurlijk wel boodschappen doen als je met een camper bent) maar er zijn vast anderen die daar meer over kunnen zeggen, ik heb zelf niet met een camper gereisd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Volgens mij is die $33 pp best te doen, tenzij jullie hele grote eters zijn natuurlijk. Er zijn over het algemeen zat restaurants te vinden waar je voor $10-15 prima kunt eten. Komt natuurlijk nog drankje (water is dan weer gratis), belasting en fooi bij, maar dan kost het avondeten dus sowieso minder dan $25, en onder de $20 moet toch ook vaak lukken. Als je ontbijt en avondeten in de supermarkt koopt moet je voor $33 pppd dus best kunnen uitkomen.
Wordt natuurlijk anders al anders als je er bijvoorbeeld een toetje bij bestelt, en als je alcohol gaat drinken wordt het zeker een ander verhaal, maar als budget belangrijk is dan kan dit prima.
Wordt natuurlijk anders al anders als je er bijvoorbeeld een toetje bij bestelt, en als je alcohol gaat drinken wordt het zeker een ander verhaal, maar als budget belangrijk is dan kan dit prima.
Terug in Texas!
-
Stefan038
- Amerika-ontdekker
Top! Bedankt voor jullie reacties.
Ik houd voor nu gewoon de 100 aan. We hebben dus ook nog $1630 over dus mochten we een keer gek willen doen met het eten dan kan dat ook wel een keer.
Ik houd voor nu gewoon de 100 aan. We hebben dus ook nog $1630 over dus mochten we een keer gek willen doen met het eten dan kan dat ook wel een keer.
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Na mijn vorige camperreis heb ik hier een overzicht gemaakt van de kosten (prijzen zijn voor 2 personen):
viewtopic.php?f=7&t=49047&p=835689#p835689A
Hou er rekening met dat die prijzen gebaseerd zijn op een dollarkoers van 1.3 $/€. Nu is dit natuurlijk een stuk ongunstiger.
Ik denk dat 12 miles per gallon nogal optimistisch is. Wij zaten aan 9.1 (C25 van Cruise America). Je rijdt toch regelmatig door bergachtige gebieden, en dat drijft het verbruik natuurlijk op.
75$ per dag voor eten met 3 personen lijkt mij ook wat weinig.
Het budget voor campgrounds is dan weer vrij hoog, tenzij jullie vaak op full hook-up campgrounds staan. Op NPS campgrounds is dit vaak goedkoper.
viewtopic.php?f=7&t=49047&p=835689#p835689A
Hou er rekening met dat die prijzen gebaseerd zijn op een dollarkoers van 1.3 $/€. Nu is dit natuurlijk een stuk ongunstiger.
Ik denk dat 12 miles per gallon nogal optimistisch is. Wij zaten aan 9.1 (C25 van Cruise America). Je rijdt toch regelmatig door bergachtige gebieden, en dat drijft het verbruik natuurlijk op.
75$ per dag voor eten met 3 personen lijkt mij ook wat weinig.
Het budget voor campgrounds is dan weer vrij hoog, tenzij jullie vaak op full hook-up campgrounds staan. Op NPS campgrounds is dit vaak goedkoper.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 19638 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 23 Reacties