Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bear country: wat doen jullie?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bear country: wat doen jullie?

Bericht door Trails »

In september-oktober gaan we 6 weken met een camper rondreizen. Dit wordt onze eerst vakantie met een camper. We beginnen in Yosemite en gaan dan door naar Mammoth Lakes.
Bear country dus.
We lezen zo veel tegenstrijdige berichten, zelfs op officiële sites als die van Inyo Forest en van de Forest Service.
De ene keer lezen we dat je alles gewoon goed moet opbergen in je camper en de andere keer lezen we dat je vooral niks eetbaars in je camper moet laten liggen maar alles, te allen tijde, in een bear box moet doen.
Mijn vraag aan de ervaren camper kampeerders: wat doen jullie?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Bear country: wat doen jullie?

Bericht door michelly »

In de camper kun je gerust je etenswaren opbergen zelfs in Yosemite. Ik zou het wel in de koelkast/kast stoppen en niet los op het oprecht bijvoorbeeld. Ik vind het ook vreemd dat de spullen in de auto's wel allemaal opgeborgen moeten worden in lockers maar ik heb aan de andere kant nog nooit gehoord dat een camper opengebroken is.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als ze het zien of het kunnen ruien (en ze ruiken beter dan ons) dan kan je prijs hebben. Dit zowel met een camper als met een auto. Nu is de zichtbaarheid naar een auto toe wel makkelijker dan een camper.

Dus: alles goed opbergen en bij twijfelgevallen een bear locker gebruiken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Evita2017
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Evita2017 »

Wij hebben enkele jaren geleden een rondreis gemaakt met een camper in Canada. Eten in de camper bewaren was toen geen enkel probleem. Er werd wel overal vermeld om geen vuilnis buiten te laten liggen en de gebruikte bbq 's nachts in de camper op te bergen. Wij zijn op de campings trouwens nooit een beer tegengekomen hoewel er op veel plaatsen voor werd gewaarschuwd. Onderweg daarentegen stond onze teller op het einde van de reis op 15 stuks :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er leven daar beren, maar het is niet zo dat je overal zomaar beren tegenkomt. De kans is zelfs vrij klein. Op elke campground kan je de regels omtrent bear safety vinden, met meestal het vaste plaatje van een beer in een auto.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Toen wij in Yosemite waren hebben we het nagevraagd bij de campinghost omdat wij ook twijfelden. Die gaf aan dat je gewoon alles in de camper kunt opbergen en niet de bear box hoeft te gebruiken. Wel wat Michelly zegt, alles opbergen en niet op het aanrecht laten liggen.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Tijdens het hiken ook maar niets in je rugzak :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Om even voort te borduren op deze discussie vroeg ik me af hoe je in Canada het beste om kan gaan met voedsel wanneer je per auto reist. In de VS heb ik ooit op campings gestaan waar men dit afraadde en zelfs adviseerde tandpasta in de beerbox op te bergen. Is het jullie ervaring dat beerboxen op elke camping aanwezig zijn of moet je het soms ook per net in een boom hijsen? Met dat laatste heb ik geen ervaring, dus ik vraag me af of je de benodigdheden daarvoor ook ter plaatse kunt aanschaffen? Iemand tips hieromtrent?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

nie om vervelend te zijn maar het is niet beerbox maar bearbox hoewel ik vaker de term bearlocker heb gezien

beer = bier
bear = beer
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer