Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekend Las Vegas of Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Noedi
Amerika-ontdekker

Weekend Las Vegas of Yosemite

Bericht door Noedi »

Ik ben bezig onze rondreis LA-LA te plannen en linksom of rechtsom komen we in het weekend ofwel terecht in Las Vegas ofwel in Yosemite NP terecht. Wat heeft wat jullie betreft de voorkeur voor wel of niet er zijn in het weekend?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Weekend Las Vegas of Yosemite

Bericht door PSVwally »

Dat hangt van een aantal zaken af denk ik. Wanneer ben je er? Is er in één van die weekenden een feestdag? Vrijdag en zaterdag zijn de 'dure' dagen in Vegas. Vooral zaterdag en zondagmorgen zijn de drukke dagen in Yosemite. Wat voor overnachting in Vegas zoek je en wat vragen ze ervoor in het weekend? Sommige downtown hotels zijn vaak ook in het weekend nog betaalbaar. Of kijk bv of je MyVegas kan spelen voor een gratis overnachting in bepaalde hotels op een zondag. Overnacht je in Yosemite in of buiten het park (of wat zijn je plannen daarvoor?).
Het is een beetje appels met peren vergelijken. Je moet namelijk ergens in het weekend zijn. Beide plekken zijn in de zomermaanden altijd erg druk. Ik zou zelf denk ik kiezen voor Vegas in het weekend, maar dat hangt ook gewoon van de rest vd route af. Dus misschien kan je die hier ook delen?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou zonder enige twijfel kiezen om in het weekend in Vegas te zitten. Daar is het altijd al beredruk, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. Yosemite is eigenlijk ook altijd druk, maar daar vind ik het veel storender. Bij Vegas hoor het erbij en stel je je erop in. In Yosemite is het ook wel lekker als je niet over de koppen hoeft te lopen en past iets meer rust meer bij de omgeving.
Groetjes,
Daniel
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Helemaal eens met wat Daniel schrijft. In 2012 op een zondag naar Yosemity geweest en stond in de Valley gewoon in een vette file, niet voor herhaling vatbaar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Noedi
Amerika-ontdekker

Bericht door Noedi »

Dank jullie wel voor het antwoord!
Dan ga ik toch voor Vegas in het weekend. Makes sense om meer rust in een mooi park te hebben dan in het toch al drukke Las Vegas. We willen in Yosemite ook echt in het park overnachten en om dan in een file te staan.....
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Mijn ervaring van vorig jaar begin juni is dat er dagelijks een file staat aan het einde van de dag. Het gaat dan om dagbezoekers die massaal tegelijkertijd het park willen verlaten. Maar omdat dat heel specifiek in de vroege avonduren was heb ik er eigenlijk weinig last van gehad.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je er in juni bent is het verstandig om het weekend te vermijden omdat er dan veel dagjes- en weekendmensen komen om de watervallen te zien. Wij zagen dat in 2013 begin juni heel duidelijk; toen kwamen we op zondag aan en het was toen veel drukker dan de dagen erna.
In juli en augustus zal het verschil tussen weekend en daarbuiten minder groot zijn lijkt mij.
Noedi schreef:We willen in Yosemite ook echt in het park overnachten en om dan in een file te staan.....
Als je in het park overnacht zul je niet snel in de file staan.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Probeer eerst eens een plekje in Yosemite te krijgen, dat zal al lastig worden. Beter wel een plek en veel mensen, dan geen plek. Las Vegas mag dan wat duurder zijn, je kunt daar vast altijd wel een plekje vinden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ