camping bryce canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lotte.steel
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2017, 22:28

camping bryce canyon

Bericht door Lotte.steel »

Beste,
Het lukt me niet om een camping in bryce canyon te reserveren. Blijkbaar first come, first serve. Is dit haalbaar in juli. Zou er dan nog plaats zijn.iemand hier ervaring mee?
Thanks.
Lotte
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: camping bryce canyon

Bericht door Marcopstal »

*
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 16 jan 2017, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camping bryce canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ga je met een tent of camper? Er zijn wel plaatsen te reserveren; dit kan vanaf 6 maanden van te voren. Een deel is first come first served. Zie ook hier: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/campgrounds.htm. Ik weet niet of je makkelijk een fcfs plaats vindt. Een alternatief is Ruby's; dan zit je vlak bij het park.

Marianne
MrJavier
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 okt 2014, 09:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: camping bryce canyon

Bericht door MrJavier »

Wij hebben twee jaar geleden op Sunset Campground in Bryce Canyon gestaan en konden reserveren vooraf. Wel heel koud gehad 's nachts :? (mei)

Wouter
Lotte.steel
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2017, 22:28

Re: camping bryce canyon

Bericht door Lotte.steel »

Met de camper, Marianne.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: camping bryce canyon

Bericht door Volucris »

Ook de North campground kun je vooraf reserveren. Dit hebben wij afgelopen september nog gedaan.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: camping bryce canyon

Bericht door Galapogos »

Als je voor een RV vooraf wilt reserveren kun je alleen op North terecht, niet op Sunset. Op Sunset zijn de enige reserveerbare plekken tent-only.

Slechts 13 plekken op North zijn te reserveren. Die gaan zo te zien hard, want er is bijna niets meer beschikbaar in de zomer. Hooguit een losse nacht hier of daar. Wanneer ben je van plan te overnachten in Bryce? Reserveren kan vanaf 6 maanden van tevoren. Je zult er op tijd bij moeten zijn. Anders zoals Marianne ook al suggereert maar voor Ruby's gaan?
Lotte.steel
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2017, 22:28

Re: camping bryce canyon

Bericht door Lotte.steel »

We wilden er overnachten op 10 en 11 juli, net te laat om te reserveren dus. Verdorie. Kan je het riskeren om er zo maar naar toe te rijden om de walk up plaatsen te krijgen? Iemand die dat al heeft gedaan? En mag je hier dan ook twee nachten blijven?
Al hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: camping bryce canyon

Bericht door Galapogos »

Als het je lukt een FCFS-plek te bemachtigen, dan mag je ook gewoon twee nachten blijven. Ik heb werkelijk geen idee hoe vroeg je er moet zijn voor een plekje. Wellicht iemand anders?

De campground bij Ruby's is maar 10 minuten rijden, en daar is nog wel plek. Zelf zou ik gewoon daar een plekje boeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camping bryce canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Op de link die ik gaf staat:
No group site is available at North Campground and sites fill by early afternoon during the summer months.

Maar volgens mij staat dat er al jaren en ik kan me voorstellen dat het inmiddels wel iets drukker geworden is.

Marianne
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: camping bryce canyon

Bericht door Koen70 »

Ik weet niet hoe relevant mei is voor juli, maar wij waren er in mei 2013 kort na de middag en toen was er nog voldoende plaats.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer