annual admission national parks

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
freddyfingers
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2015, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

annual admission national parks

Bericht door freddyfingers »

Hello,
we gaan in paasvakantie verschillende nationale parken bezoeken: Grand canyon south rim,Lake powell,Monument valley, arch and Canyon NP, Capital reef, Zion, Bryce ---> moeten we per NP een toegang betalen of kan je beter jaarabonnement nemen.
Indien dit laatste, is dit per auto of per persoon (we zijn met 4 pers. 2 kids en 2 volwassenen) en waar koop je dit?
groeten,
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: annual admission national parks

Bericht door Marcopstal »

Bij het eerste park koop je een "annual pass" (america the beautifull pass) en deze kan je in elk nationaal park gebruiken. Opgelet vb Monument Valley valt hier niet onder. Deze is goed voor een wagen met 4.

Van zodra je meer dan drie parken aandoet haal je er al winst uit.

Overigens wel een heel andere reis dan het idee was en naar mijn gevoel zeer ambitieus voor twee weekjes (afhankelijk dan nog wat de luchthaven van aankomst en vertrek zijn). Houd er alvast rekening mee dat waar je op hoogte komt het, zeker 'snachts, nog flink koud kan zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door PSVwally »

Idd bij het eerste NP wat je binnengaat een America the beautiful pass aanschaffen. Dit kan je behalve bij de Nationale Parken ook bij de Nationale forests en monumenten gebruiken. Monument Valley valt onder Navajo Nation en hoort hier dus niet bij. Dit kost éénmalig 80 dollar en dat haal je er zeker en vast uit.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door Hans B »

Dit allemaal in 14 dagen ? Max Verstappen I presume .........
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door PSVwally »

Als het een rondje vegas is kom je denk ik een heel eind
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: annual admission national parks

Bericht door bloodymarie »

Ik heb ook nog een vraagje hierover, wij gaan in 2018 weer richting de USA en natuurlijk meerdere NP's bezoeken. Wij zijn echter met 5 personen in 1 auto, hoe werkt het dan? Moet je dan steeds voor 1 persoon apart betalen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door michelly »

Nee, je betaalt per auto. Dit staat op de site van nps.gov:
If I have more than four people in my car, how many passes do I need?

One pass covers the vehicle at sites that charge "per vehicle".
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door Galapogos »

Voor de volledigheid: er zijn plekken waar je niet per auto maar per persoon betaalt. Ik vermoed dat dit er niet heel veel zullen zijn, maar wij kwamen het bijvoorbeeld tegen bij Hyde Street Pier in San Francisco (niet bepaald een must-see ofzo). Op dat soort plekken krijg je per pas toegang voor maximaal 4 volwassenen (kinderen t/m 15 jaar zijn sowieso gratis). Zie ook https://store.usgs.gov/pass/annual.html.
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: annual admission national parks

Bericht door bloodymarie »

Ik was er van overtuigd dat het voor max 4 personen was, mooi dat het voor alle inzittenden geldt, bedankt!
Afbeelding
verocom
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jun 2015, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: annual admission national parks

Bericht door verocom »

Kunnen we de pas kopen aan de ingang van joshua tree park of moeten we eerst via het visitor center?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door markro »

Als het Joshua Tree NP het eerste nationale park/monument is dat je bezoekt, kan je daar de parkenpas kopen. Afhankelijk van bij welke ingang jij het park binnenkomt, kan je de pas kopen bij een bezoekerscentrum of de tolpoort (parkrangerhuisje), net het eerste dat je tegenkomt. Ben je heel vroeg, dan kan het zijn dat het bezoekerscentrum nog gesloten is of dat de rangerpost nog niet bemand is. Dan kan je het park gewoon binnenrijden en kan je later ergens de pas aanschaffen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door PSVwally »

Joshua Tree is overigens het eerste park waar ik de pas ook moest laten zien toen ik het park uit reed...Iedereen werd gecontroleerd.
Lex77
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 okt 2012, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Rijen

Re: annual admission national parks

Bericht door Lex77 »

Deze pas is ook online verkrijgbaar, zijn er mensen die deze online op voorhand gekocht hebben?
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door PSVwally »

Ik denk weinig, het kost je een minuutje wachten in de auto namelijk. Net of je bij de McDrive staat te wachten op je bestelling...
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door markro »

Lex77 schreef:Deze pas is ook online verkrijgbaar, zijn er mensen die deze online op voorhand gekocht hebben?
Voor inwoners van Europa is dat niet interessant, want voor hen is de pas niet online te bestellen, maar via post/fax en bovendien zijn er extra kosten aan verbonden.

Kijk op de website: https://store.usgs.gov/pass/index.html
en als je doorklikt op "Purchase pass online" en daarna "International orders", zal je zien, dat je een formulier moet uitprinten en dit moet invullen, dan faxen/opsturen, betalen en extra kosten moet voldoen voor:
Handling Fee (per order mailed) 5.00 USD, 
Shipping Charge (per order mailed) 20.00 USD

Van de website:
International Orders.  Orders outside the United States, Mexico, or Canada  can not  be submitted online. Please print this form, then fax or mail it in. All international orders must be prepaid. Payment for orders shipped outside the United States may be made with any major credit card or international money order drawn on U.S. funds. Customers are responsible for shipping costs, customs fees, and any other charges associated with international shipment. Please designate a preferred carrier (FedEx, DHL, or UPS) and provide your carrier account number and telephone number for shipping. If a courier account is not available, the actual shipping cost will be charged to your order. A handling fee of  $20  will be charged for each international order.
 
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Lex77
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 okt 2012, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Rijen

Re: annual admission national parks

Bericht door Lex77 »

Bedankt Marco en Paul!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: annual admission national parks

Bericht door Meisje22 »

Ik lees in het overzicht ( van de link naar de pas) ook Alcatraz? Ben je daar ook de pas voor nodig? Je betaald daar toch apart voor via toegangs tickets... zijn er nog meer plekken in SF waar je de pas voor nodig bent? Of ik begrijp niet goed hoe de lijst precies in elkaar zit :D
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: annual admission national parks

Bericht door flex123 »

En het mooie is dat de pas een jaar geldig is, zo kan ik mn pas gebruiken komend mei die ik in september heb gekocht tijdens mn vorige trip:)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: annual admission national parks

Bericht door Martin & Marianne »

Meisje22 schreef:Ik lees in het overzicht ( van de link naar de pas) ook Alcatraz? Ben je daar ook de pas voor nodig? Je betaald daar toch apart voor via toegangs tickets... zijn er nog meer plekken in SF waar je de pas voor nodig bent? Of ik begrijp niet goed hoe de lijst precies in elkaar zit :D
Alcatraz valt wel onder de NPS, maar je betaalt geen fee. Zie ook https://www.nps.gov/alca/planyourvisit/fees.htm
Er zijn wel ander plekken waar je de pas kunt gebruiken, dus altijd bij je hebben is wel handig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer