Voorbeeldreis - Beste reismaand

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Magge
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2012, 22:25

Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Magge »

Beste Amerika liefhebbers,

Wat is voor jullie de beste maand/periode om de voorbeeldreis te maken?
Ik bedoel dus wanneer je met niemand of niets rekening moet houden...
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en of deze van elkaar gaan verschillen.

Magge
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Hinko »

Volgens mij moet je altijd rekening houden met iemand of iets anders :wink:
Bedoel je of je overnachtingen van te voren moet regelen?

Ik heb een deel van de route in januari 2015 gereden. Prachtige tijd, erg rustig overal.
Ik denk dat elke periode prachtig is, buiten het hoogseizoen om (juli/augustus) kun je gemakkelijk plekken vinden om te slapen.
In de parken is altijd druk vanaf mei tot en met september met als hoogtepunten juli en augustus.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Mrvanilla »

Zoals Hinko ook al aangeeft heeft elkr periode wel iets. De voorbeeldreis gaat bijvoorbeeld ook via de Tioga Pass (tussen Yosemite en Death Valley) en die is traditioneel gezien open tussen eind mei en november.

Ik vond mei een prettige periode; het is dan nog rustig en de watervallen van Yosemite zijn op z'n krachtigst. Het weer kan echter grillig zijn.

September is ook fijn; het weer is nog erg warm en de ergste drukte is voorbij. De watervallen in Yosemite staan dan vrijwel allemaal droog.

Het absolute hoogseizoen is druk en duur; als het kan zou ik dat mijden.

Het hangt er dus een beetje vanaf wat je zelf prettig vind. Wil je liever rust en geef je niet zoveel om warm weer dan kun je ook in april of oktober gaan. Wil je per se mooi weer dan zul je tussen juni en oktober moeten gaan.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Martin & Marianne »

Er is niet een beste periode voor de voorbeeldreis. En wat is ideaal? Om wat te doen? Wandelen, aan het strand llggen, watersporten, zo goedkoop en rustig mogrlijk rondreizen? Het verschilt ook per locatie. Voor elk onderdeel hebij je een ideale periode. Voor de watervallen in Yosemite zijn mei en juni prachtig. Wil je de Tioga Pass rijden dan moet je in de zomermaanden gaan. Death Valley is in de winter het beste te bezoeken.
September is een mooie maand met meestal goed weer en begaanbare wegen en wandelpaden.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door SanFran »

Ik ben zelf 2x in september geweest. Was prachtig. Nadeel is dat de watervallen in Yosemite droog staan. Maar dat was dit jaar in augustus ook al zo. Qua drukte heb ik weinig verschil gemerkt tussen augustus en september. Mei/juni lijkt me ook een prachtige periode.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Dave_m
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Dave_m »

Afgelopen jaar zijn we in midden juni naar het zuidwesten geweest. Ik vond het een goede keuze.
Yosemite was mooi, met nog wat sneeuw hier en daar en de watervallen draaide op volle toeren.
We hebben in deze 3 weken maar 1 dag minder goed weer gehad. De rest was rond 25 a 30 graden of zelfs hoger.
De drukte overal viel reuze mee, ik had het erger verwacht... Zelfs Arches NP was goed te doen!
Ik ben ook in september in het zuidwesten geweest, wat ook goed was.
Als ik tussen deze 2 periodes moest kiezen zou ik zeker midden juni weer kiezen.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door ina »

Als je buiten het hoogseizoen wil/kan gaan vind ik de periode mei/juni het best, met name vanwege de lange dagen. Wij zijn dit jaar eind mei/half juni geweest en in november, beide keren buitengewoon goed en warm weer gehad. In november moesten we wel meer rekening houden met hoe we alles plande, het was om 5 uur al donker. In de periode mei/juni hebben we tot laat nog buiten kunnen zitten(wij kampeerden beide keren) en hadden we een heel lange dag om van alles te ondernemen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door mtl »

Magge, ik zie dat jullie in 2014 ook zijn gegaan en wel in september. Hoe beviel dat?
Magge
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2012, 22:25

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Magge »

@mtl
Nee hoor, ik heb sinds 2014 goesting om te gaan.
Helaas is het er nog niet van gekomen, maar het blijft kriebelen.
Mogelijk gaan we dit jaar, en ik denk dat mei-juni een mooie periode is.
Bednkt iedereen voor de reacties!
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Fre en Isa »

Wij zijn eens in september geweest en een tweede keer in juli. Ik moet natuurlijk niet meer zeggen dat het in juli wel een pak drukker was in de parken dan in september. September is wellicht ook een betere maand naar temperaturen toe maar het weer is soms zo grillig dat je daar niet van op aan kan.

Wij hebben de drukte op onze reis in juli zeker de pret niet laten bederven. Uiteindelijk ben je nog steeds in een schitterend gebied waar het nog altijd genieten is van de mooie plekken die je overal tegenkomt. Wij moeten er de komende jaren mee leren leven dat het reizen (naar gelijk waar) altijd voor juli of augustus is, rekening houdende met de kinderen die niet zomaar even een maandje kunnen skippen van de schoolbanken.
Magge
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2012, 22:25

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Magge »

De kogel is door de kerk, wij vertrekken begin september richting Westkust.
Wij willen ons min of meer houden aan de route van de voorbeeldreis.
We moeten nog beginnen deze aan te passen naar onze behoeftes en de eerste vraag rijst al: Los Angeles trekt ons niet zo aan, we zouden deze stad links laten liggen om meer tijd over te houden voor andere dingen. ( misschien gewoon een beetje relaxen?)
Disneyland, Hollywood , Beverly Hills, het zegt ons niet veel...
Bovendien zijn we bang verloren te lopen (figuurlijk dan) in deze grote stad, wat we zonde van de tijd vinden.
Toch wil ik het even dubbelchecken met de kenners: gaan we spijt krijgen van onze beslissing L.A niet te bezoeken?

mvg
Magge
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door SanFran »

De meningen over LA zijn erg verdeeld, het is natuurlijk lastig te zeggen of je er spijt van gaat krijgen als je niet gaat. Mijn persoonlijke mening is dat als je toch naar west Amerika gaat en praktisch langs LA komt, je het wel gezien 'moet' hebben. Je kunt er natuurlijk pas echt iets over zeggen als je er geweest bent. Ik vind LA best een leuke 'stad' (ik zie het meer als een gebied). In dit topic heeft Rivercola recent een paar hele leuke tips geschreven viewtopic.php?f=7&t=66521

Maar goed, uiteindelijk is het jullie vakantie en aan jullie de keuze om wel of niet LA te bezoeken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Marcopstal »

Als je een rondje maakt is het "bijna onmogelijk" om LA links te laten liggen. Persoonlijk vind ik dat Venice Beach en Santa Monica toch echt wel een bezoek waard zijn, en van daaruit kan je dan ook via de kust en Malibu noordelijk rijden (tenzij je van de andere komt natuurlijk want dan rijd je uiteraard zuidelijk).

Beverly Hills is eens mooi om te zien. Hollywood is zo een "verplichte" stop die eigenlijk niet zo bijzonder is, maar ook hier geldt voor velen het principe van "je moet er eens geweest" zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Mrvanilla »

Ik sluit me volledig aan bij SanFran. Je bent er, dus het is goed je eigen mening te vormen en er misschien een dagje aan te besteden. Ik vond LA super, maar er zijn ook veel mensen die het wat minder vinden. Als het je echt niets lijkt kun je het skippen, maar dat ga je, zoals Marcopstal zegt, bijna moeite doen om het te ontwijken.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door PSVwally »

Ik kan het nu even niet zo snel kopieren en plakken op ee gsm, maar er is behalve dat all about la topic van Rivercola ook een topic over la waar bv gisteren nog op gereageerd is, daar staan ook nog tips in. Dat topic wordt een dezer dagen wel in dat anders topic bijgevoegd
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door RiverCola »

Je kunt LA natuurlijk prima skippen. Na aankomst kun je gewoon in een AirPort hotel verblijven en de volgende ochtend direct wegrijden (afhankelijk van je route in noordelijke, zuidelijke of oostelijke richting). Door de jetlag ben je waarschijnlijk vroeg op en kun je lekker voor het verkeer uitrijden. Of je rijdt na aankomst direct naar de rand van de stad om de nacht door te brengen.

Ik zou het zonde vinden, want vind het een geweldige stad. Maar eerlijk is eerlijk, het is wel een beetje een stad die zich enkel 'openbaart' aan de echte urban dweller: diegene die graag van de gebaande paden afgaan, wat vooronderzoek willen doen en het leuk vinden om op aparte dingen te stuiten. Als je daar niet van bent is het nog altijd mogelijk er een leuke tijd te hebben maar zul je misschien niet die wow-factor voelen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door PSVwally »

Ik kreeg gisteren bv nog de vraag of het te doen was om wandelend van de Santa Monica Pier, via Beverly Hills, naar de theaters bij de walk of fame te gaan. Nou, dat soort dingen gaan m.i. gewoon niet in LA. Of je moet een fikse wandelaar zijn :mrgreen: .
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door SanFran »

Haha, nee dat is niet te doen :lol: Als ik aan familie of collega's vertel dat je soms van A naar B in LA wel 45 minuten onderweg kan zijn met de auto geloven ze het niet :P
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door Marcopstal »

PSVwally schreef:Ik kreeg gisteren bv nog de vraag of het te doen was om wandelend van de Santa Monica Pier, via Beverly Hills, naar de theaters bij de walk of fame te gaan. Nou, dat soort dingen gaan m.i. gewoon niet in LA. Of je moet een fikse wandelaar zijn :mrgreen: .
Bah, t'is eigenlijk vrij recht op recht, 20 kilometer, 4 uurtjes. :P
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
gastxyz

Re: Voorbeeldreis - Beste reismaand

Bericht door gastxyz »

Een beetje urban dweller heeft daar geen moeite mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer