De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.

De mooiste route(s) van het Zuidwesten

Peiling eindigde op 04 feb 2017, 11:05

Highway 1, California
21
20%
Tioga Pass, California
22
21%
Scenic Byway 12, Utah
29
28%
Kings Canyon Scenic Byway
6
6%
Utah State Route 95
15
15%
Highway 89A, Arizona
4
4%
Trail Ridge Road, Colorado
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 103

groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door groennom »

Markstaal schreef:
18 feb 2019, 18:09
.. Dit jaar gaan we de Trail Ridge Road, Bighorn Scenic Byway 14 en Beartooth Highway rijden. Erg benieuwd naar deze 3.
Vond persoonlijk de Beartooth highway ook een van de mooiste! Naast de Scenic Byway 12.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

tetouani schreef:
13 feb 2019, 15:58
Het is misschien een kleine route, ongeveer 26 miles, maar ik vond die geweldig!! Glendora Ridge Road in de Los Angeles National Forest.
Dank voor de tip. De route houdt op bij Mt Baldy, klopt dat? Weet jij toevallig of er tijdens die route ook korte hikes te doen zijn? Ik wil deze route over drie weken rijden.
Groetjes,
Daniel
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door tetouani »

@Mrvanilla

Je kunt die hele route afrijden zonder weer terug te hoeven, tenzij je dat zelf wilt natuurlijk.

Ik rij normaal vanuit Glendora op de Glendora Mountain road. Na een paar kilometer heet de weg opeens Glendora Ridge road. Dit is dezelfde weg maar hij heet opeens anders omdat de weg opeens op de top van de berg is met mooie uitzichten. Als je dan doorrijdt, kom je bij Mt Baldy. Je kunt dan ervoor kiezen om dezelfde weg terug te nemen, of je rijdt hem af richting San Antonio Hights over de Mt Baldy road.

Er zijn heel veel hikes te vinden op de Glendora Ridge road. En ook bij Mt Baldy. Zelf heb ik daar nooit een hike gedaan want ik vind het gewoon heerlijk rijden daar. Vooral met zonsondergang.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Division »

Glendora Mountain/Ridge Road en Mt Baldy Road heb ik ook in de planning staan voor oktober. En daarna rij ik door naar Arrowhead voor de 18 naar Crestline, dan rechtsaf over de Rim of the World Highway naar Running Forest en dan via de 330 weer naar beneden naar Highland. Lijken me ook fantastische wegen om te rijden. Ik probeer altijd een aantal mooie routes mee te nemen in een trip.

Vorig jaar al in januari vanuit Redlands de 38 naar Big Bear Lake gereden, daarna de 18 naar Crestline en daar overgegaan in de 138 naar Lake Silverwood voor meer prachtige uitzichten. Daar overnacht in de Best Western Cajon Pass (geen aanrader) en de volgende dag voor een aantal mijlen de 138 verder gevolgd naar Mountain Top Junction. Daar kan je naar de 2, de Angeles Crest Highway, helemaal tot aan La Canada Flintridge. Die weg was waanzinnig. Je hebt eerst prachtige uitzichten over de woestijn richting Victorville en daarna kijk je de andere kant op naar het Angeles National Forest. Hopelijk gaat ooit de 39 van Azusa via Falling Springs naar de Angeles Crest Highway weer open.

@tetouani als je van die echte rijderswegen houdt, dan is de 74 vanuit Palm Desert ook wel iets voor jou. De Pines to Palms Highway volg je dan tot aan Mountain Center, daar sla je rechtsaf de 243 op richting Banning. Prachtige slingerende wegen met mooie uitzichten. Vooral het eerste deel van de Pines to Palms Highway. Dan ga je redelijk de hoogte in tot je bij een stopplaats komt waar je de hele Coachella Valley kan overzien.
Afbeelding
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door MrsBucket »

UT128 vond ik briljant mooi om te rijden, maar ook de UT261 vanaf Natural Bridges Monument naar de Valley of the Gods vond ik heel erg tof.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Trails »

Afgelopen september en oktober hebben we weer 5 weken met camper rond gereisd.
We hebben wat pareltjes gereden!!!

Op weg van Flaming Gorge naar Wyoming hebben we de Sheep Creek Geological Scenic Byway gereden. Veel verschil in landschappen en ontzettend rustig.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/West%2 ... /23-9.html

De dag erna reden we de Mirror Lake Scenic Byway, nog mooier dan voorgaande route.
De naam zegt het al: veel meren langs deze weg met veel mogelijkheden tot wandelen.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/West%2 ... /24-9.html

En de dag daarna reden we Nebo Loop Scenic Byway. Ook weer geweldig mooi.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/West%2 ... /25-9.html

De mooiste weg die we ooit hebben gereden staat nog niet online op onze website. Die vermeld ik later.
Weg 12 in Utah hebben we inmiddels meerdere keren gedaan maar die haalt het niet bij de andere wegen die we dit jaar hebben gereden.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Trails »

Ook deze was weer een pareltje: de Grand Mesa Scenic Byway in Colorado
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/West%2 ... /4-10.html
https://www.colorado.com/articles/color ... grand-mesa

Weg 92 van Hotchkiss naar Sapinero was trouwens ook zeer de moeite waard. Die loopt aan de noordkant van Black Canyon of the Gunnison NP met diverse schitterende uitzichtpunten.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/West%2 ... /5-10.html
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Trails »

De allermooiste weg die we tijdens onze 5 weken hebben gereden was wel de Silver Thread Scenic Byway van South Fork naar Gunnison (Colorado).
Divers en zó mooi. Mooie watervallen onderweg die door de hele lage temperaturen ook nog eens deels bevroren waren. Dat was dan weer het voordeel van de enorme kou...
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/West%2 ... 11-10.html

Ander voordeel van de wegen die wij hebben gereden: heerlijk rustig en totaal geen andere Europeanen.

Nogmaals, weg 12 is Utah is mooi maar wij vonden dit de minste van de Scenic Byways op onze reis.
Maar, smaken verschillen.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door tanteto »

Interstate 15 door de Virgin River Canyon vonden we adembenemend.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer