Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hekkie goes USA mei/juni 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Hekkie goes USA mei/juni 2007

Bericht door hekkie »

Onze Amerikareis voor 2007 is nu ook definitief. Via internet heb ik twee tickets gekocht voor € 929,30 all in. Dat is € 464,65 p.p. incl. alle taxes, toeslagen, vliegticketverzekering, adm. kosten etc.

We vliegen met United op 22 mei via Washington naar Phoenix en de terugreis is op 27 juni vanaf Las Vegas via Washington naar Amsterdam (aankomst 28 juni). In totaal een reis van ruim vijf weken!.... :lol:

We willen weer een 4x4 huren en op ontdekkingstocht gaan in de ook wat minder bekende en toeristische gebieden in het zuidwesten. Er staan diverse unpaved en dirtroads op het verlanglijstje evenals een paar mooie "zware" hikes in bijv. het gebied van de Coyotes Buttes (bekend van de Wave) en de Bisti Badlands.

In Canyonlands NP gaan we weer de Shäfertrail doen met aansluitend de White Rim Trail. De afstand is te groot om in één dag te doen en we gaan dan ook, mits de roadcondities goed zijn, een nacht in ons tentje onderin de Canyonlands overnachten. Ook doen we weer een poging om de Narrows in Zion te lopen. De afgelopen twee jaar was steeds de waterstand te hoog toen wij er waren.

Verder willen we de steden San Diego en Los Angeles weer eens bezoeken. Dat is alweer een aantal jaren geleden dat wij daar waren. Ook de dit jaar mislukte hike naar de Vernal Falls in Yosemite staat weer op het programma evenals een bezoek aan de Alabama Hills bij Lone Pine met aansluitend Death Valley.

Hoe de route er precies uit gaat zien heb ik nog geen idee van, maar het plannen en de voorpret kan nu beginnen. We hebben ruim de tijd in die vijfenhalve week en een beetje flexibel en relaxed willen we het eigenlijk wel doen.

Ook hopen we in deze vakantie weer enkele AAforumleden te kunnen ontmoeten. Voor zover ik weet lukt het met Monique (Nieuwenoord) deze keer niet gezien de data, maar van Rob weet ik dat hij ook "in de buurt" is. We hebben dit jaar ook een paar dagen heel gezellig met elkaar opgetrokken... :wink:

Als alles meezit hebben we voor het najaar nog een reisje van 2 weken naar het Noordoosten in gedachten. We willen graag weer naar Washington DC en de Fall Folliage in New England meemaken.

Genoeg ons op te verheugen in ieder geval........ :lol:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wow Marjan, dat klinkt goed! 5 weken Amerika!!!! :doublethumb:
En wat een mooie prijs voor de tickets.
Veel plezier met de voorbereidingen.

:dance:

Groetjes van Marloes
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat een geweldig vooruitzicht Marjan! Heerlijk dat je nu weer lekker kan gaan plannen...
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Lekker hè als je geboekt hebt? De voorpret kan beginnen!!!

En wat heerlijk dat jullie in mei/juni gaan. Dat is een mooie tijd daar én het scheelt enorm in de ticketprijs. Wij zitten helaas aan het hoogseizoen vast :sad:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Hekkie goes USA mei/juni 2007

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Ook hopen we in deze vakantie weer enkele AAforumleden te kunnen ontmoeten. Voor zover ik weet lukt het met Monique (Nieuwenoord) deze keer niet gezien de data, maar van Rob weet ik dat hij ook "in de buurt" is. We hebben dit jaar ook een paar dagen heel gezellig met elkaar opgetrokken... :wink:
Groetjes Marjan
Je weet ons globale route dus kan je hier en daar ons pad kruisen :wink:
De laatste dagen (vanaf zondag 24 juni) zitten wij zo wie zo in en om Las Vegas.
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor zover ik weet lukt het met Monique (Nieuwenoord) deze keer niet gezien de data
Nee, dat gaat niet meevallen :lol: Wij vliegen de 23e mei al weer terug. Super plannen trouwens Marjan!
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

hekkie schreef:De afstand is te groot om in één dag te doen en we gaan dan ook, mits de roadcondities goed zijn, een nacht in ons tentje onderin de Canyonlands overnachten
Cool :D
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

hekkie schreef: ...
Ook hopen we in deze vakantie weer enkele AAforumleden te kunnen ontmoeten.
...
Je zit dit keer wat verder uit de buurt, maar als jij en Jan willen komen buurten ben je altijd van harte welkom!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

He, jammer, dat jullie niet in DC stoppen, dan! Maar misschien volgend najaar. Vandaag ook weer heel gezellig een paar Nederlandse dames (de nichten van Petra (Staceybeessie)) rondgeleid in een prachtig Washington met zomerse temperaturen. Ik blijf het leuk vinden (hielp natuurlijk ook, dat ze me op een heerlijke lunch bij het American Indian Museum tracteerden ;)). In ieder geval veel plezier met plannen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

WOW :lol:
Wordt vast weer een prachtige reis, en zo lang :D ik ben jaloers... :oops:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie!
Jullie gaan weer met de tent, aangezien jullie een 4x4 willen huren? Zo ja, is dat dan toch beter bevallen dan met de camper?
Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen wat dat betreft, wij hebben het er ook wel over gehad om een keer met te tent te gaan.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Nou lekker hoor, maak ons even gek :wink: Maareeh da's niet duur voor die tickets. Ziet er goed uit en als het even meezit kwa weer en sneeuw enzo kan ik je aanraden om Cloud's Rest te lopen.
1 van de mooiste hikes in Yosemite.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Geweldig Marjan dat jullie weer geboekt hebben!
Toch weer met de tent dus?
Als ik het zo lees gaan jullie een schitterende reis tegemoet. En wat een lage prijs voor de tickets!
Heel veel plezier met de voorbereidingen.

Marjon
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ja die lage prijs verbaast me nog steeds, waar heb je die op de kop getikt Marjan?
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Geweldig Marjan dat jullie ook weer geboekt hebben, ook wij hebben vandaag de grote stap genomen.
Van harte gefeliciteerd en veel succes met de voorbereiding!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Geweldig Marjan! Wat een fijn vooruitzicht weer!
En krijgen we nu ook weer zo'n geweldig liveverslag? :wink:

Groetjes Elly
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef: En wat een lage prijs voor de tickets!
Heel veel plezier met de voorbereidingen.
Marjon
Bart40 schreef:Ja die lage prijs verbaast me nog steeds, waar heb je die op de kop getikt Marjan?
Ik heb inderdaad verzuimd te vermelden hoe ik aan die ticktetprijs kom. Ik heb de tickets geboekt bij http://www.vliegtarieven.nl en er is de afgelopen tijd best heel wat uurtjes speurwerk aan vooraf gegaan.

Bijna dagelijks heb ik de laatste weken de bekende sites bekeken, zoals, Vliegwinkel, Montys Travel, D-reizen, de Airlinesites zelf en nog een boel meer. Steeds bleek ik bij Vliegtarieven.nl het voordeligst uit te zijn op vergelijkbare (lees dezelfde) vluchten. Momenteel hebben zij een actie waarbij je sowieso voor bijv. een Unitedvlucht € 40 korting krijgt per persoon. (Voor Delta was dit bijv. € 10).

Toen ben ik gaan zoeken naar div aanvlieghavens en combinaties hiervan. (We hebben nl ook een tijd lang in gedachten gehad om van Washington DC over land naar het westen te gaan). Al gauw kwam ik er achter dat hier enorm veel verschil in zit.

Om een voorbeeld te noemen:
Vlieg je bijv heen naar LA en terug van LV of PHX (Phoenix) ben je aanmerkelijk duurder uit dan dat je het omgekeerd doet. Dus vlieg je heen naar PHX en terug vanaf LA bijv, ben je weer veel goedkoper uit. Heel gek. Ik heb dus steeds van alles geprobeerd.

Ook kwam ik er achter dat de dag van vliegen enorm veel verschil kan maken. In principe ben je op maandag, dinsdag of woensdag het goedkoopst uit. Alleen gaat dit ook niet altijd op (helaas). Het verschilt echt per dag en soms zelfs per uur. Ook kwam ik bij de goedkopere vluchten soms "rare" vluchttijden en/of dubbele overstaps tegen.

Om nog een voorbeeld te geven:
Drie dagen geleden kon ik dezelfde vlucht die ik nu geboekt heb, op maandag heen en terug voor die goedkope prijs krijgen. Alle andere dagen was het duurder. Gisteren wilde ik die bewuste vlucht dus boeken en toen was die er niet meer voor die prijs, maar wel op dinsdag terwijl dat een dag eerder niet mogelijk was.

Met andere woorden: het is een warrige en ondoorzichte boel die hele ticketbusiness. Gelukkig vind ik het leuk om het allemaal uit te zoeken op internet en daar tijd in te steken. Bovendien zit ik niet aan bepaalde data vast of aan bepaalde dagen en dat maakt ons dus erg flexibel waardoor je ook goedkoper uit kunt komen.

Weten jullie ook weer hoe ik aan zulke voordelige tickets kom...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Dat is natuurlijk heerlijk die vrijheid. Voor ons zit het er volgend jaar niet in (helaas). Als leerkracht zal ik altijd vast zitten aan de "dure" periode.
In het hoogseizoen liggen de prijzen voor komende zomer toch echt rond de 3200 euro voor 4 personen, dat is ongeveer 3 en half x zo duur als jij dus nu betaalt!!
Geeft niks hoor, we sparen nog wel een jaartje door en genieten gewoon weer mee met jouw live verslagen!!
WendyD
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door WendyD »

Marjan, het klinkt weer als een superavontuur!!!! Echt geweldig!

Overigens hebben wij tijdens onze vakantie van een local een niet toeristische route in de buurt van Zion gekregen die erg mooi moet zijn met een prachtig uitzicht over Zion. Wij hebben helaas de route niet kunnen rijden. Misschien jullie ook niet, maar ik zal een dezer dagen de route een keer hier op het forum gooien. Misschien dat er ooit iemand is die hem wel kan rijden.

En nogmaals bedankt voor je reacties op ons live-verslag.

Groetjes,
Wendy
2013 4de reis VS, Noordwesten. http://weblog.wenmar.org/?q=node/249" onclick="window.open(this.href);return false;
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Mooi verhaal Marjan, eigenlijk heb ik precies hetzelfde gedaan en ook geboekt bij vlliegtarieven.nl. Natuurlijk niet voor die prijs die jullie betaald hebben want wij MOETEN ook helaas in het hoogseizoen, maar inderdaad het loont de moeite :)

En natuurlijk veel plezier met de voorbereidingen, die hier al in volle gang zijn :D

Theo
Laatst gewijzigd door Tokheim op 21 okt 2006, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer