We vliegen met United op 22 mei via Washington naar Phoenix en de terugreis is op 27 juni vanaf Las Vegas via Washington naar Amsterdam (aankomst 28 juni). In totaal een reis van ruim vijf weken!....
We willen weer een 4x4 huren en op ontdekkingstocht gaan in de ook wat minder bekende en toeristische gebieden in het zuidwesten. Er staan diverse unpaved en dirtroads op het verlanglijstje evenals een paar mooie "zware" hikes in bijv. het gebied van de Coyotes Buttes (bekend van de Wave) en de Bisti Badlands.
In Canyonlands NP gaan we weer de Shäfertrail doen met aansluitend de White Rim Trail. De afstand is te groot om in één dag te doen en we gaan dan ook, mits de roadcondities goed zijn, een nacht in ons tentje onderin de Canyonlands overnachten. Ook doen we weer een poging om de Narrows in Zion te lopen. De afgelopen twee jaar was steeds de waterstand te hoog toen wij er waren.
Verder willen we de steden San Diego en Los Angeles weer eens bezoeken. Dat is alweer een aantal jaren geleden dat wij daar waren. Ook de dit jaar mislukte hike naar de Vernal Falls in Yosemite staat weer op het programma evenals een bezoek aan de Alabama Hills bij Lone Pine met aansluitend Death Valley.
Hoe de route er precies uit gaat zien heb ik nog geen idee van, maar het plannen en de voorpret kan nu beginnen. We hebben ruim de tijd in die vijfenhalve week en een beetje flexibel en relaxed willen we het eigenlijk wel doen.
Ook hopen we in deze vakantie weer enkele AAforumleden te kunnen ontmoeten. Voor zover ik weet lukt het met Monique (Nieuwenoord) deze keer niet gezien de data, maar van Rob weet ik dat hij ook "in de buurt" is. We hebben dit jaar ook een paar dagen heel gezellig met elkaar opgetrokken...
Als alles meezit hebben we voor het najaar nog een reisje van 2 weken naar het Noordoosten in gedachten. We willen graag weer naar Washington DC en de Fall Folliage in New England meemaken.
Genoeg ons op te verheugen in ieder geval........
Groetjes Marjan