Aftermovie - Bedankt AA-forum !

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Aftermovie - Bedankt AA-forum !

Bericht door Maartnn » 30 aug 2016, 20:29

Net een dikke week terug van de reis van ons leven, en hier heb ik ook een aftermovie van gemaakt :D . Van de vele vele vele beelden heb ik geprobeerd de mooiste te gebruiken in dit filmpje. Zie hier de link:

Ik heb heel veel informatie (misschien zelfs de meeste informatie) op dit forum gevonden. Zonder al jullie antwoorden, hulp en tips was het ons zeker niet gelukt om zo'n mooie reis voor elkaar te krijgen. Daarmee in naam van ons allen: DANKUWEL !!!

Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Aftermovie - Bedankt AA-forum !

Bericht door Désirée » 30 aug 2016, 20:38

Leuk filmpje!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2020 Florida

SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran » 30 aug 2016, 22:11

Leuk! Thanks voor het delen!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 30 aug 2016, 23:14

leuk filmpje. Ik zie wel dat je er een filtertje overheen hebt gegooid qua kleuren.

Ik ben wel benieuwd wat je van de Heart Attack Grill in Vegas vond? Blijft een aparte zaak toch?

Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn » 30 aug 2016, 23:36

Dankje. Ik heb inderdaad de kleuren/contrast/belichting wat aangepast :).

Ik vond het een heel leuke ervaring, zal ik zeker nog eens een bezoekje brengen als ik terugga (de burger was ook heel goed!). Alleen is eten onder druk niet zo leuk; omdat ik de burger per se wou opeten was het op het einde echt proppen. Maar we hebben wel goed gelachen!

moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 » 30 aug 2016, 23:49

Wat een mooi filmpje heb je gemaakt! :thumbup:

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 31 aug 2016, 07:58

Fijn dat jullie een mooie reis hebben gemaakt. Dank voor het delen van de leuke video.
Marco.

Onze Amerikareisverslagen: klik hier.

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 31 aug 2016, 08:55

:thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 31 aug 2016, 09:01

Leuk dat je het hier post! :thumbup:
Groetjes,
Daniel

Anonymous123

Bericht door Anonymous123 » 31 aug 2016, 09:04

PSVwally schreef: Ik ben wel benieuwd wat je van de Heart Attack Grill in Vegas vond? Blijft een aparte zaak toch?

Ben ook een grote eter, maar die tripple moest ik ook echt naar binnen duwen! Wat zijn die burgers groot daar...

Dave_m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dave_m » 31 aug 2016, 17:52

Leuk Filmpje! Tof! :thumbup:

RobinCarlo
Amerika-ontdekker

Bericht door RobinCarlo » 31 aug 2016, 23:11

cool filmpje!

was voor ons ook de mooiste reis van ons leven, ook voor een groot deel dankzij deze website.
Welke camera heb jij gebruikt?

Ik denk dat ik je ken van ziens, Maasmechelen, metalcore gebeuren, toch? :)

Greetz,
Robin
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466

Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn » 31 aug 2016, 23:45

Bedankt! :)

Ik heb een GoPro Hero4 Silver gebruikt, en het filmpje gemaakt in Adobe Premiere.

Dat kan kloppen ja. Ik drumde bij An Ocean Tide :D .

Frank2k
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank2k » 01 sep 2016, 13:29

Heel leuk filmpje :thumbup: :clap:
Vraag: Hebben jullie geslapen in de lodge in Havasupai of zijn jullie in 1 dag op en neer geweest ?
Wij willen de Havasupai ook graag bezoeken (eind november) heb je nog tips?

Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn » 01 sep 2016, 18:18

Dankje!

Wij hebben overnacht in de lodge. Boven aan de hilltop waar je aan de wandeling begint stonden overal borden dat het verboden was om naar beneden en terug naar boven te gaan op 1 dag. Toen wij begonnen aan onze afdaling stond een Nederlands koppel die dezelfde dag terug omhoog wilden, waarop de vrouw in het kleine kantoortje boven zei dat ze enkel naar beneden mochten als ze een reservering in de lodge of op de campground hadden. Uiteindelijk hebben we hen ook niet meer gezien beneden.

Ik weet niet hoe druk het ginder is in november, maar ik heb al in januari gereserveerd voor de nacht van 14 op 15 augustus. Misschien eens een telefoontje plegen naar de lodge om te vragen of je nog een reservering kan doen dan? Tenzij je nog geen definitieve datum hebt natuurlijk :wink: .

Een tip die ik je zou meegeven (is misschien persoonlijk, maar is wel mijn ervaring). De nacht voordat je afdaalt naar Supai, én de nacht nadat je weer vanuit Supai weer boven aan de hilltop komt, zou ik overnachten in de Hualapai Lodge in Peach Springs (zo'n uur en kwartier rijden van de hilltop).
Wij zijn zo 's morgens vroeg kunnen vertrekken naar de hilltop, waardoor we vroeg aan onze wandeling konden beginnen en voor de grote hitte in Supai waren. Na ons verblijf in Supai hadden wij nog een rit naar Las Vegas opstaan. Hierdoor moesten wij 's morgens vertrekken uit Supai om 's middags bij de hilltop aan te komen en vervolgens 's avonds te arriveren in Las Vegas. Hierdoor hebben we dus onze tweede dag ginder niet meer kunnen genieten van de watervallen. Een volgende keer zou ik dan de tweede dag pas tegen de late namiddag vertrekken uit Supai om dan 's avonds aan te komen bij de auto, en door te rijden naar de Hualapai Lodge in Peach Springs. Zo kun je langer genieten van de mooie watervallen beneden.

Ik raad het je zeer hard aan om naar Havasupai te gaan. Tijdens de volledige reis hebben we geweldige dingen gezien en meegemaakt, maar Havasupai blijft voor ons allen toch het hoogtepunt. Ik ben er wel al geweest, maar het staat alvast op mijn bucketlist om er sowieso nog een keertje naartoe te gaan!

moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 » 01 sep 2016, 19:39

Het lijkt me erg gaaf om te doen! Hoe lang is het lopen naar beneden en naar boven (bij gemiddeld tempo)?
En hoe gaat dat met je bagage? Ik neem aan dat je alleen het hoogst noodzakelijke mee naar beneden neemt en de rest boven laat staan? Kun je die daar ergens veilig achterlaten, of gewoon in de auto?

Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn » 01 sep 2016, 20:49

Wij hebben heel erg goed doorgestapt, waardoor onze wandeling heen 2u15min duurde en terug 3u (we zijn nog jonge twintigers :p). Bij onze aankomst terug boven bij de hilltop kwamen wij gelijktijdig aan met mensen die 6u hadden gedaan op de wandeling naar boven. Bij het inlezen over Havasupai had ik gelezen dat een wandeling gemiddeld 4u duurt. Het hangt er vooral vanaf hoeveel en hoelang je pauzeert denk ik.

Wij namen alleen het broodnodige mee in een rugzak, en de overige bagage lieten wij in de auto op de parking. Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om je bagage boven ergens achter te laten. Het is ook mogelijk om je bagage naar beneden (en boven) te laten brengen door paarden/ezels, maar hoe dit in zijn werk gaat weet ik eigenlijk niet.

HennyCox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door HennyCox » 01 sep 2016, 23:33

Supermooi filmpje, veel dingen die wij in juni ook hebben gezien, maar Havasupai lijkt me heel mooi om eens te gaan bezoeken.
Staat op mijn bucketlist !

Grappig om te lezen dat jullie uit Maasmechelen komen, mijn vriendin komt uit ook uit Maasmechelen (Eijsden).

Danny360
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Danny360 » 02 sep 2016, 00:32

Supertof filmpje! :thumbup:
Krijg gelijk zin in onze reis :D

M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus » 02 sep 2016, 10:03

Heel leuk filmpje inderdaad, ook met fijne muziek en montage.
Wat is de wandeling die jullie in Yosemite hebben gelopen? Is het Clouds Rest, of was het aan Glacier Point? Dat kon ik er niet zo goed uit halen... Zag er wel een coole uit. Ik vond het namelijk niet terug in jullie topic :)

Edit: Bij nader inzien lijkt het me Sentinel Dome te zijn? Die gaat ook op het lijstje bij ons, denk ik ;)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer