Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door BjornStorme »

Hoi iedereen,

Ben volop bezig met de planning voor volgend jaar, enfin ben eigenlijk 2 reizen aan het uitwerken omdat we momenteel nog zwaar aan het twijfelen zijn ... :D

één van de vragen die eventueel wel wat kan mee beslissen is de volgende, is Texas te doen in de periode Juli en Augustus? Is het nog veel warmer dan bv Utah/Arizona of is het te vergelijken? We zouden zeker graag Big Bend en de regio rond San Antonio willen verkennen .... maar dit jaar was 38° toch net op het randje in Utah, veel moet je dan niet meer gaan hiken overdag ... en om 6u opstaan is wel goed voor een paar dagen maar niet voor een hele reis :wink:

muchos graçias
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
ir. Auditor
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2016, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door ir. Auditor »

San Antonio is in Juli/Augustus te doen, het is erg warm in Texas, maar overal is airconditioning. Die regio is inderdaad erg de moeite waard, zeker het stuk een uur ten westen van de stad.

Big Bend zou ik afraden, zelf ben ik er in Oktober geweest vorig jaar, het was er toen te doen, maar nog steeds heel erg heet. Het is een prachtig park, maar eerder dan Oktober zou ik het niet doen.

Ik heb 8 maanden in Houston gewoond, daar was men van mening dat April en Oktober weer technisch gezien de mooiste maanden zijn om door Texas te reizen.

Hou er richting de golf van Mexico wel rekening mee dat het 's nachts ook niet afkoelt, het verschil tussen Houston en San Antonio is wat dat betreft bijvoorbeeld erg groot.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Tipsy_1 »

Wij waren in Big Bend in oktober en dat was warm maar verder perfect te doen. Een deel van het park ligt ook vrij hoog, dat scheelt.
Een van de mooiste / meest bijzondere (ook owv de ligging en de variatie!) parken die we ooit bezochten! :thumbup: wel een aanrader hoor.
Texas is eigenlijk een zalige bestemming voor voor of najaar maar ja als je afhangt van de zomervakantie is dat niet mogelijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door michelly »

Wij zijn er in maart en in jul/aug geweest. Maart was qua temperatuur fijner maar ook in de zomer hebben wij prachtige wandelingen gemaakt in Big Bend. In het Chisos Mountain gedeelte scheelt het al snel zo'n 10 graden met beneden in het dal. We hebben daar gekampeerd met onze tent en dat was prima te doen.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Laura&Edwin »

Wij waren drie weken geleden in San Antonio en Big Bend. Allebei prima te doen in de zomer. Natuurlijk was het warm, maar met airco hier dn daar prima te doen. Big Bend is met namd in Chisos Mountains lekker.

Maar het kan ook verkeren. We hadden op beide plekken ook heel veel regen en de temperatuur was dan rond de 67 graden. Da's toch niet warm te noemen.

Wij vonden het er in ieder geval niet warmer dan onze eerdere reizen in het zuid westen. Of het nu warmer of koeler is dan Utah kan ik niet zeggen. Ook in die staat zijn erg warme en ook koele plekken te vinden.

Ik zou me door de temperatuur niet laten tegenhouden als ik jou was. Voor lange wandeltochten in de zomer minder geschikt, maar ik zou hoogzomer ook niet in Zion Canyon de Angels Landing Trail lopen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door BjornStorme »

Dag iedereen, bedankt voor jullie reacties.

Jammer genoeg hangen we inderdaad vast aan deze periode omdat we enkel dan verlof kunnen nemen.
Alles zal een beetje afhangen van de beslissing welke reis we zullen doen.

Hebben momenteel 2 reizen in ons hoofd namelijk van Arizona door New Mexico naar Texas ofwel van Nevada door Oregon naar Washington.

Keuze is moeilijk ... :D
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door harryh »

Wij zijn net weer terug, hebben van 4 t/m 16 augustus een rondreis door Texas (en 2 dagen OK en NM) gemaakt, waaronder 3 dagen Big Bend (maar ook Dallas/Fort Worth, Amarillo, Carlsbad, San Antonio en Austin).
Net toen wij vertrokken uit Big Bend hebben we 2 dagen onophoudelijk regen gehad, we zagen dat die regen daar ook was, maar ook in Dallas/Fort Worth, San Antonio en Austin. Dat was dezelfde regen die in Louisiana de overstromingen veroorzaakte.
In Big Bend was het warm/heet (95-100 gr F) maar best te doen, inderdaad net als Zion of Arches in de zomer, dus goed plannen.
Wij hebben de langere/zwaardere hikes in de bergen 's morgens gedaan, dat was prima te doen. Big Bend is een absolute aanrader, wij vonden het een geweldig mooi park met elementen die je in het zuidwesten ook tegenkomt, maar toch ook weer anders.

Wat wel een dingetje was, was stroom. Wij zaten in Terlingua (spookstadje). Goed gelegen, vlakbij de westelijke ingang. Alleen viel daar dagelijks de stroom uit van een uur of 5 's middags, en dan niet even maar 7 tot 9 uur, en wij hoorden dat het soms zelfs wel 2 dagen kan duren. Dat maakte slapen in de hitte (zonder airco) wel een uitdaging. En geen koelkast etc.

Juli/augustus zijn echt laagseizoen, wij kwamen bijna niemand tegen en al zeker geen buitenlandse toeristen. Dus @BjornStorme, ik kan het zeker aanraden, probeer alleen een hotel te boeken met nood aggregaat ;)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Tipsy_1 »

Mij deed Big Bend ook een beetje denken aan het zuidwesten. Je hebt er zo veel afwisseling en leuke hikes en ook veel wildlife (javalina's bvb - too cute!!!!!!!!!!).
Ik kan van harte de Chisos Mountain Lodge aanraden; die ligt op 1600 meter hoogte dus al wat frisser. En het eten is er heerlijk! Een van mijn mooiste vakantieherinneringen ever; echt genoten daar van de eenvoud en de natuur.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Laura&Edwin »

Helemaal eens met Tipsy,

Ook wij sliepen daar. Veel wildlife (geen Javelina's gezien, maar wel een vosje dat dagelijks langs kwam, veel verschillende vogels enz). Geen last gehad van stroomuitval en inderdaad prima eten in de lodge. Door de hoogte lekker koel en prima uitgangspunt voor wandeltochten. En je bent ook snel bij Panther Junction; zo'n beetje het centrale punt van het park.

Wij reden ook de route AZ-NM-TX en weer terug. Let wel op de grote reisafstanden. Die zijn in Texas echt groot. Da's geen geintje.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Nikie
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Nikie »

Wij zijn een paar jaar geleden ook in juli in Big Bend geweest (was een tussenstop op onze roadtrip van Atlanta naar Las Vegas). Ik vond Texas prima te doen in de zomer, maar uiteraard is het wel echt warm. (overigens dit jaar hebben we 52 graden gehad in Death Valley, dat was echt heet :)
Big Bend hadden we maar 1 dag voor en helaas regende het die hele dag. Het was daardoor ook minder heet dan de dagen ervoor en erna. Helaas was het park door de regen toch minder mooi, de lucht was helemaal donkergrijs en het was best een beetje triestig. Het was ook echt enorm verlaten, als we die dag in het hele park 10 auto's hebben gezien is het veel. De wegen waren op veel plekken overstroomd, dus het was soms ook nog best spannend om door het water te rijden. We hebben overnacht in Lajitas.
We hebben toevallig deze zomer de route van Seattle naar Vegas gedaan, die was erg mooi en groen en watervallen en riviertjes etc. Maar als ik moest kiezen tussen jouw twee routes ging ik voor Arizona, New Mexico en Texas. Ik vond dat toch veel meer ruiger, wilder, woestijn, wijdser, meer de landschappen en omgeving die mij zelf meer aanspreken.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 506
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Fiesta68 »

Net terug van een rondje Texas (19 augustus tot en met 8 september).
Texas heeft ons aangenaam verrast, zouden gerust nog een paar daagjes langer kunnen blijven.

Wat het weer betreft hadden we toch regelmatig regen (de regen die overkwam van Louisiana),
temperaturen van 30 à 37 graden, in Big Bend Chisos (hogere gedeelte tss 22 en 25 graden) hadden we geen airco nodig (zelfs een truitje konden we gebruiken). In het lagere gedeelte was het in de middag heet (+-38 graden).
De wandelingen hebben we in de voormiddag gedaan en in de middag de scenic drive).

De toppertjes van Texas zijn volgens ons Big Bend, Palo Duro, Dallas, San Antonio, The Big Texan (waren er toen iemand de 72 oz challange aanging en het ook haalde :clap: )....
Enkele voordelen van Texas in augustus-> laagseizoen, minder druk, betaalbare hotels, benzine heel goedkoop...

We zijn vorig jaar naar Phoenix geweest en daar was het echt té warm 47 graden, Las Vegas 43 graden...

Wat rondje Seattle betreft..... staat op ons todo-lijsje :wink:

Grtjs F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door katrienenluc »

Fijn om te lezen dat Big Bend nog goed te doen is in hoge zomer. We hebben nl net tickets geboekt voor een rondje Dallas!
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door katrienenluc »

Tipsy_1 schreef: Ik kan van harte de Chisos Mountain Lodge aanraden; die ligt op 1600 meter hoogte dus al wat frisser. En het eten is er heerlijk! Een van mijn mooiste vakantieherinneringen ever; echt genoten daar van de eenvoud en de natuur.
Was daar wifi in de kamers? Weet je dat nog?
En heb je een SUV nodig in Big Bend zelf?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door michelly »

Er is daar iig wifi op het terras. Daar hebben we regelmatig gebruik van gemaakt, genietend van het fantastische uitzicht :thumbup:
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 506
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Fiesta68 »

Wifi op de kamer was héél slecht, van het terras hebben we zo goed als geen gebruik gemaakt, was 's avonds ietwat te fris (en onweer).
SUV is niet nodig, wij hadden een Ford Fusion US.
Veel plezier alvast met de voorbereidingen :thumbup:
Laatst gewijzigd door Fiesta68 op 18 sep 2016, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door Tipsy_1 »

idd wifi maar ik weet niet meer of er op er op de kamer was. Ik heb daar alleszins op internet gezeten.
er zijn daar veel dirt roads maar sommige zijn heel goed berijdbaar met gewone auto (sommige zijn 4WD)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door hemmie »

Voor degenen die afgelopen zomer in TX waren, we hebben een ongekend nat voorjaar en zomer achter de rug, en dus is het ook koeler geweest dan andere jaren. Grote kans dus dat het volgend jaar wel wat warmer zal zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door hemmie »

Sorry, dubbel.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door BjornStorme »

hemmie schreef:Voor degenen die afgelopen zomer in TX waren, we hebben een ongekend nat voorjaar en zomer achter de rug, en dus is het ook koeler geweest dan andere jaren. Grote kans dus dat het volgend jaar wel wat warmer zal zijn.

of misschien net hetzelfde :wink: uitzondering begint regel te worden :D

zijn er trouwens nog steeds niet uit of het zuidwesten of Canada zal worden ... heeel moeilijke keuze ...
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Texas (Big Bend) in Juli/Augustus

Bericht door chippie777 »

Wij zijn ook in juli in Texas geweest. Dit was in 2014. Deze trip behoort tot een van onze mooiste trips naar de USA. Wat een geweldige staat is Texas! Uiteraard was het heet, heel heet maar met de juiste voorbereiding vonden wij dat geen probleem. Big Bend was geweldig, in de bergen daar was erg prettig en relatief koel. Daar buiten uiteraard warm maar voor ons goede doen. Neem eens een kijkje in ons verslag van 2014 wie weet haal je er tips uit die je kunt gebruiken.
De hierboven genoemde tips onderschrijf ik zeker. Paulo Duro was erg mooi, de Big Texan Toeristisch maar o zo leuk!, Cadillac ranch een must see (althans, een hoop zooi en modder maar het heeft wel iets) en Big Bend mag je eigenlijk niet missen, wat een prachtig park is dat zeg. Mocht je tijd hebben zou ik zeker een uitstapje richting New Mexico maken want de White Sands zijn ook geweldig. Als ik dit zo scheef zou ik heel graag weer terug gaan. Texas heeft ons echt aangenaam verrast.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer