Reis twijfels

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Reis twijfels

Bericht door Renée76 »

Het is het idee om volgend jaar met ons gezin een rondreis in het zuidwesten te maken. Route staat vast, aantal overnachtingen zelfs al geboekt alleen nu krijgen we twijfels.
Dat heeft te maken met de volgende dingen: onze oudste is glutenintolerant, we zorgen normaal dat we zelf kunnen koken we zijn nog nooit zo lang afhankelijk geweest van restaurants. Ik zou liever zelf kunnen koken. Verder hebben we allemaal een hekel aan drukte, we zoeken bij vakanties bewust de rust op. Rust als in weinig mensen om ons heen. Vooral onze oudste heeft dat hard nodig (ADD). Ik ben bang dat het bij dit gebied zwaar gaat tegenvallen. Maar is er een gebied in Amerika wat wel rustig is?
Dan nog het probleem dat man Parkinson heeft, goede nachtrust, bedden etc is dus zeker bij een reis van 3,5 week wel belangrijk. We willen wandelen maar de vraag is hoeveel man over een jaar kan wandelen. Zijn ziekte is de reden dat we deze reis nu willen maken en niet over een paar jaar.
We zijn enthousiast met plannen begonnen maar worden steeds banger dat hoe wij het willen niet mogelijk is. Rust, zelf kunnen koken, mogelijk in combi met man zijn ziekte. Zijn er hier nog mensen die ons advies en tips kunnen geven hoe we de reis kunnen plannen zodat die beter voor ons te doen is. Alles wat we nu geboekt hebben is annuleerbaar, we willen alleen zeker weten dat eht mogelijk is voordat we over een paar weken tickets moeten boeken.
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis twijfels

Bericht door Elsvr »

Ik ben zelf ook glutenintolerant en ik heb geen enkel probleem gehad tijdens onze rondreis,wij zijn alle dagen uit gaan eten.In Amerika is er veel meer glutenvrij te vinden dan in België.
Op de andere vragen kan ik niet direkt heel gericht antwoorden.Buiten de drukte logeren is denk ik ook niet echt een probleem,maar vooral in het hoogseizoen is het wel druk op alle plaatsen met bezienswaardigheden.In Zion en Grand Canyon bijvoorbeeld was het heel erg druk om de shuttlebus te nemen die je van het ene punt naar het andere brengt in het park.In Bryce kan je dan weer alles met je eigen wagen doen dus dat maak je zo druk als je zelf wil.Death Valley was behoorlijk rustig :mrgreen:
Wat de bedden betreft,ons viel vooral tegen hoe smal de tweepersoonsbedden daar zijn,dus voor iemand met Parkinson zou ik zeker al op zoek gaan naar hotels met bedden die groot genoeg zijn,dat staat meestal wel op hun website maar wij hadden er niet echt op gelet.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis twijfels

Bericht door babarage »

ik weet even niet precies wat voor rondje jullie gaan rijden maar ook in het zuidwesten zijn er zat rustige plekken te vinden. ook op de drukkere plekken kun je aan de randen van de dag rust vinden.

verder is Amerika heel geschikt voor minder mobiele mensen. Ik heb zelf MS en loop vaak met twee krukken, hoeveel ik per dag kan doen wisselt nogal. Toch kan ik veel zien. Bij parken zijn er meestal wel accessible trails waarbij je over een goed pad kan lopen. mocht je man een gpk hebben dan kun je die ook in de US gebruiken.

kwa hotels hebben wij er dit jaar voor gekozen om de (hogere) middenklasse te nemen zodat ik een goede nachtrust kan hebben. Onze ervaring is dat je bij Comfort Suites, Hampton Inn, Best Western Plus, Holiday Inn Express eigenlijk altijd goede bedden hebt. LaQuinta vaak ook. Is wel duurder maar kan redelijk meevallen en was het ons waard.

kwa eten. glutenvrij zie ik vaak op een menu staan en ze zijn er gok ik hier zorgvuldig mee. ik heb zelf een zware notenallergie en ik eet hier altijd geruster dan in Nl. wil je zelf koken kijk dan ook eens naar huisjes of long stay hotels. in de longstay hotels heb je een minikeuken. tis niet veel en lang niet altijd met fornuis. maar goed.

kortom, ik zou me geen zorgen maken is echt niet nodig. gaat echt goedkomen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis twijfels

Bericht door Renée76 »

In principe is man nog goed mobiel, hij heeft door de ziekte alleen sneller rugklachten en is sneller moe. De ziekte is echter onvoorspelbaar en zo' n vakantie is nieuw voor ons. Het zal er denk ik ook op neer komen dat wd per dag moeten bekijken wat kan en wat niet kan.
Qua drukte werd ik een beetje huiverig omdat ik de laatste tijd hier veel verhalen las over extreme drukte in de parken. Oudste is erg snel overprikkeld daarom zoeken we in vakanties vaak rust en natuur. We hadden al gedacht om haar ook gewoon af en toe alleen te laten op een hotelkamer en dan gaan wij wat wandelen.

We gaan het bekende rondje doen, LA, SF yosemite Sequioa DV LV Zion bryce page. Dus wel de echte toeristentrekkers.
Gast

Re: Reis twijfels

Bericht door Gast »

Welke tijd in het jaar gaan jullie?
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis twijfels

Bericht door Renée76 »

Medio juli tot medio augustus, we kunnen helaas in een andere periode niet zo lang vrij krijgen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis twijfels

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik dit zo lees denk ik dat het verstandig is om je rondje kleiner te maken, met meer rustmomenten, en zo nu en dan een cabin of huis waar je zelf kunt koken.
Je kunt natuurlijk ook voor je accommodatie kijken naar hotels met kookgelegenheid. Een camper is geen optie?
Tja, die drukte is wel een punt. Vroeg in een park zijn of de laatste uren van de dag gebruiken scheelt al heel veel. En zodra je een wat langere wandeling maakt valt het ook erg mee. En natuurlijk zijn er rustiger plaatsen in Amerika, maar die zijn dan niet voor niets rustig - oftewel, daar valt niets te beleven. :wink:
Elsvr schreef:Wat de bedden betreft,ons viel vooral tegen hoe smal de tweepersoonsbedden daar zijn,dus voor iemand met Parkinson zou ik zeker al op zoek gaan naar hotels met bedden die groot genoeg zijn,dat staat meestal wel op hun website maar wij hadden er niet echt op gelet.
Een double (full bed) is niet heel breed, maar een queen vinden wij prima. Zie bijvoorbeeld hier voor maten.

Marianne
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis twijfels

Bericht door Elsvr »

Wij hadden overal queenbedden,behalve in Las Vegas,daar hadden we een king.Thuis hebben we een bed van 1,80m dus voor ons was 1,53 echt heel erg wennen.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis twijfels

Bericht door SanFran »

Wij zijn 2x in september naar Amerika geweest en nu voor het eerst in augustus. Ik maakte me ook een beetje zorgen om het feit dat het veel drukker zou zijn, maar het is mij echt 200% meegevallen. Ik vond het zelfs niet echt drukker dan september. Ja yosemite was druk, maar dat was ook in september. Het scheelt als je zorgt dat je niet in weekenden in de drukste parken zit.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis twijfels

Bericht door Renée76 »

We gaan ervan uit dat ik met oudste in 1 bed slaap en man met jongste. Oudste (puberdochter) zit er niet meer op te wachten om met broertje in 1 bed te slapen.

Reis korter maken hebben we al eerder over nagedacht alleen komen we net eruit ware e dan skippen, man wil juist het stuk oost van LV zien en ik west. :roll:
Daarbij weten we ook niet hoevaak we nog zo'n reis zullen kunnen maken. Zowel financieel als met man zijn ziekte.

Yosemite zitten we in het weekend, was stom genoeg de enige periode dat we nog housekeeping camp konden boeken. Ik heb wel begrepen dat housekeeping niet het drukste stuk is. Dus vroeg opstaan wandelen en dan bij de tent blijven en de drukte vermijden lijkt me
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis twijfels

Bericht door PSVwally »

Dus vroeg opstaan wandelen en dan bij de tent blijven en de drukte vermijden lijkt me
Waarom zou je bij de tent blijven? Er zijn genoeg plekken in Yosemite waar je gewoon lekker even kunt gaan zitten als je de vallei uitgaat. Koop als je in Amerika aankomt een koelbox en een kleed en ga op sommige plekken lekker picknicken. Heel veel Amerikanen gaan 's middags terug naar de campgrounds, of die komen niet van de campgrounds af, dus daar zal ook altijd wel genoeg volk rondlopen. Ik denk dat je eerder wat problemen gaat ondervinden met bv files of wachten op bepaalde bussen in sommige parken.

Ik denk dat je juist in de steden wat korter moet blijven. Die zijn juist altijd heel erg druk.
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Reis twijfels

Bericht door Fre en Isa »

Over de drukte zou ik me nu ook niet meteen zorgen maken. In de zomer ben je natuurlijk niet alleen in de nationale parken maar echt druk is het daar nu toch ook weer niet. Steden lijken me inderdaad iets problematischer.
Voor het eten heb ik er deze zomer ook op gelet dat er bijna altijd glutenvrije gerechten op de kaart staan. Het aanbod was niet super maar er staan meestal zulke gerechtjes op. En in het slechtste geval vraag je dit eerst aan de ober vooraleer je plaats neemt.

Ik begrijp wel dat je je zorgen maakt als ik alles goed lees maar ik denk dat de USA juist zeer geschikt is voor jullie. Europese reizen doen me altijd drukker aan dan reizen in de VS. Probeer er toch maar van te genieten, het zal heus wel meevallen!
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reis twijfels

Bericht door bello »

Ik begrijp dat er al heel wat werk is gaan zitten in het boeken van hotels, maar hebben jullie overwogen een camper/RV te huren? Dat is voor kinderen (en vooral ook voor kinderen die hun rust nodig hebben) wellicht fijner dan van hotelkamer naar hotelkamer te moeten, met z'n tweeën in een twijfelaar. In een camper heeft iedereen zijn eigen bed, en het is makkelijk om je even terug te trekken, terwijl de rest buiten zit, of om even een ommetje te maken over de campground. Het tempo ligt ook een stuk lager en (ook weer voor de rust) je hoeft niet steeds je koffers in en uit te pakken. En je kunt zelf koken, zodat je optimaal rekening kan houden met je dochters dieet.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis twijfels

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite zitten we in het weekend, was stom genoeg de enige periode dat we nog housekeeping camp konden boeken. Ik heb wel begrepen dat housekeeping niet het drukste stuk is. Dus vroeg opstaan wandelen en dan bij de tent blijven en de drukte vermijden lijkt me
Het zal in de zomer niet heel erg veel uitmaken denk ik of je er in het weekend zit of niet.
Ik weet niet wat je beeld is bij HKC en wat je bedoelt met dat dat niet het drukste stuk is. Het is kleiner en minder druk (minder voorzieningen) dan Half Dome Village, maar het is er wel lekker druk, en zeker overdag ook aardig lawaaierig. Veel Amerikanen zitten daar meerdere nachten en brengen ook wel tijd bij de tent door. Maar normaal gesproken zit je daar niet, hooguit tegen de avond, rond etenstijd. Je kunt er aan het strand zitten en bij de tent heb je een picknicktafel, maar je kunt er niet echt lekker zitten. Als je iets gaat doen moet je op de (drukke) shuttlebus stappen.

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis twijfels

Bericht door SuzieQ »

Elsvr schreef:Wij hadden overal queenbedden,behalve in Las Vegas,daar hadden we een king.Thuis hebben we een bed van 1,80m dus voor ons was 1,53 echt heel erg wennen.
Wij hebben heel erg op de bedden gelet.
Meestal twee queen bedden (elk een bed dus) en soms een king bed.

Ik zou vooral genoeg rust inbouwen en het rondje niet te lang maken qua rij afstanden.
Ook de reistijd beperken dus niet elke dag 6 uur rijden.
En uiteraard een auto met een hoge instap.
Ik neem aan dat het sowieso geen optie is om lang te rijden ivm stijfheid?

En jij gaat alles rijden denk ik?
En inderdaad nu doen, mijn schoonvader heeft het nu nog over een reis van 10 jaar geleden door Canada, die hij nu niet meer kan maken.
Het is een erg onvoorspelbare ziekte maar feit is dat er sowieso altijd achteruit gang is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis twijfels

Bericht door Anneleen »

Ik zou ook een camper overwegen en een groter model kiezen dan jullie strikt gezien nodig hebben voor 4 personen, zodat je zeker voldoende ruimte hebt. Je kan campingplaatsen in de parken reserveren en gemakkelijk 's ochtends en/of 's avonds een wandeling maken, als het nog lekker rustig is. Als het te druk voor jullie wordt, kan je dan rustig bij de camper gaan zitten. Wij vinden de campings in de parken altijd opvallend rustig. Zelfs de grote campings, met veel plaatsen. Je hebt ook alles altijd bij de hand, je kan om het even waar even stoppen en rusten, als het nodig is. Je kan zelf koken.
Wij hebben vorig jaar voor het eerst en dit jaar opnieuw voor deze reisvorm gekozen, o.a. omdat een van onze kinderen snel overprikkeld geraakt en een rondreis voor haar rustiger is als ze zich even kan terugtrekken en niet elke keer van hotelkamer moet switchen. Als het voor haar te veel werd, bleef ze soms ook in de camper als wij gingen wandelen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis twijfels

Bericht door ingrid14 »

Ik heb net even naar jullie route topic gekeken.
Het lijkt me een erg doenbare route.
Ik begrijp dat het misschien beangstigend is (en twijfel is een slechte raadgever hé) maar er zitten voldoende rustpunten in je route.

Misschien is het wel drukker op de shuttle bus in Yosemite of Zion. Verder zal het wel goed meevallen.
Als het te druk is in Yosemite kan je altijd bij de Merced River gaan zitten of ga naar Yosemite Village. Daar is een leuk museum (en het is er minder druk) Om de drukte op de bus wat te omzeilen in Yosemite zou je bv met je oudste een stukje door de vallei kunnen wandelen, terwijl je man de bus neemt met je jongste.

In erg veel restaurants kan je prima gluten free eten. Ik heb al vaak gerechten op het menu zien staan.
Wellicht heb je iets aan deze link: https://theceliacscene.com/gluten-free- ... ed-states/

In veel kamers heb je ook de mogelijkheid om een rollaway bed bij te plaatsen. (zeker als je de situatie uitlegt) Dat kan misschien op sommige plaatsen ook helpen met de bedindeling.
Verder zeker altijd 2 queen bedden boeken. Een king bed is nog groter maar zelden zijn er kamers met 2 king bedden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis twijfels

Bericht door Renée76 »

Een camper wil man absoluut niet, voelt zich er niet prettig bij.
Suzy, man zal het merendeel rijden. De stijfheid is niet zo erg dat het niet meer kan. Hij zit nog redelijk in het begin van de ziekte en is nog jong. Hij houdt van rijden en ik wat minder. De stijfheid is vooral een probleem bij wandelen, daarnaast is hij wat sneller moe.

Marianne, ik meende gelezen te hebben dat HKC minder druk was dan half dome village. We hebben gekozen voor een tent river side, ik weet echter niet of dat zorgt voor een vrije ligging aan 1 kant. Was wel een beetje mijn gedachte.

Ik weet ook niet goed waar ik me druk om maak, ik denk omdat we net met de kinderen 5 dagen in een stad waren op vakantie en oudste dat niet heel goed trok. Daarbij waren we hier afhankelijk van restaurants en dat viel ook vies tegen. Dan begin ik opeens bergen te zien die er misschien niet zijn.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis twijfels

Bericht door SuzieQ »

Slikt je man dan nog geen medicijnen? Wil jij evt rijden als hij wel medicijnen moet slikken? Met zulke dingen moet je helaas ook rekening houden. ( met medicijnen rijden is lastig in Amerika, helemaal met verzekering).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis twijfels

Bericht door Renée76 »

Ja hij krijgt medicijnen, daar mag hij hier gewoon mee rijden. Zou dat daar een probleem kunnen zijn?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer