reisverslagen in een fotoboek

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

reisverslagen in een fotoboek

Bericht door SuperFieke » 08 aug 2016, 11:04

Tijdens onze reis naar Amerika heb ik een blog geschreven. Nu zou ik graag deze blog op papier hebben, in de vorm van een soort fotoboek. Dat lijkt me leuk om door te bladeren.
Hoe doen jullie dat? Is er een aan te raden website hiervoor? Hoe krijg je die tekst daarbij? Moet je dat dan allemaal handmatig kopiëren en plakken? Of printen jullie dat zelf af op fotopapier en dan laten inbinden?
Graag ideetjes.

asv60
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: reisverslagen in een fotoboek

Bericht door asv60 » 08 aug 2016, 11:16

Ik doe dat altijd via www.blurb.com
Al mijn blogs op: http://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Marenko » 08 aug 2016, 15:03

Ik maak ook altijd een fotoboek bij Blurb en verwerk daar ons reisverslag in.

troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door troetelbeer79 » 08 aug 2016, 21:08

Vroeger (zeg tot zo'n 2 jaar geleden...) printte ik de blog gewoon uit en plakte het in het fotoboek (met echte foto's, dus geen online gemaakt fotoboek!), maar aangezien echte fotoboeken onnoemelijk veel plek innemen, ben ik overgestapt naar het online fotoboek maken. Blurb heb ik geprobeerd, kon er geen wijs uit en heb gewoon via het Kruidvat een (nouja 2 per USA-reis...) fotoboek gemaakt. Blog gekopieerd, geplakt in wordpad en van daaruit weer gekopieerd en in het fotoboek van Kruidvat 'geplakt'.

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 08 aug 2016, 21:18

Ik maak ze altijd via Albelli.
Dan knip en plak ik de tekst en de foto's zet ik over.
Blurb heb ik geprobeerd maar daar begrijp ik niet veel van.

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 10 aug 2016, 17:59

Gaat dat vlot via Albelli? Het lijkt me gigantisch veel werk om alle kleine stukjes tekst te kopiëren, dan de foto's erbij te zetten en alles juist te schikken.

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 10 aug 2016, 18:12

Ja het is best wel wat werk.

Gast

Bericht door Gast » 10 aug 2016, 18:23

Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo » 10 aug 2016, 18:46

Ik maak albums rechtstreeks in/via iPhoto en plak dan ook de tekst van de reisverslagen ertussen. Er zijn vast even goede/betere alternatieven wat kwaliteit betreft, maar ik vind het wel handig om het allemaal via 1 programma te doen zonder vooraf foto's te moeten uploaded.

Sowieso is een album maken tijdrovend, dus de tekst in tekstvakken ertussen plakken is relatief gezien niet zo heel veel extra werk :wink: .

theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh » 11 aug 2016, 09:45

Mijn vrouw schrijf altijd met pen het reisverslag.
Van elke pagina foto gemaakt en in fotoboek gezet.
http://www.albelli.nl/onlinefotoboek-be ... 1e5ea5a314

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Tantelotje » 11 aug 2016, 12:00

Ik hou van grote foto's in een digitaal fotoboek. Helaas betekent dat dan ook direct dat er geen tekst bij past. Of nou ja, niet meer dan een plaatsnaam of naam van park, NM, SP etc. Zelfs niet in de vierkante XL versie van Albelli met maximale pagina's... Kan ook aan het aantal foto's liggen natuurlijk :D
Het reisverslag komt dus heel ouderwets in een multomap, waar dan ook gelijk toegangsbewijzen, memory pennies, gekke bonnetjes, you name it, bij geplakt worden :mrgreen: Dus niet direct een ruimte besparing (of eigenlijk zeker niet), maar wel een geweldige herinnering aan een geweldige reis!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NY-Boston-Niagra Falls-DC-Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - Las Vegas
2018: Hawaii San Francisco - Las Vegas
2019: Seattle - LA

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars » 11 aug 2016, 12:12

Ik doe ook net als Charlotte :D
Ik laat de foto's los afdrukken ( dat is trouwens best duur geworden, tegenwoordig) en ik maak er een plakboek van. Ook in een multomap, met allerlei dingen erbij: boekjes, bonnetjes, kaartjes en de tekst van mijn blog die ik heb uitgeprint. Ik pak die boeken er nog vaak bij om even terug te dromen of dingen op te zoeken :wink:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 11 aug 2016, 12:19

Ik heb via die linken hierboven gekeken om de blog automatisch over te zetten, maar dan is het toch niet helemaal zoals je wil, je kan daar niets meer aan toevoegen of veranderen.
Misschien is het idd nog een idee om de tekst aan de rechterkant te plaatsen en de foto's aan de linkerkant. Dat zal rapper gaan dan die kleine stukjes telkens kopiëren en plakken, en je kan er dan ook grote foto's tussen zetten. Al vraag ik me wel af aan hoeveel pagina's ik dan zal uitkomen :D

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 11 aug 2016, 13:09

Ik heb van mijn eerste Amerika reis ook een plakboek gemaakt maar dat neemt best veel ruimte in.

Ik houd al vanaf 199 tijdens al onze Europese reizen een geschreven dagboek bij. De afgelopen twee jaar heb ik van die dagboeken eerst reisverslagen bij wordpress gemaakt en daarna heb ik van die verslagen een aantal Albelli boeken gemaakt (een paar jaren in één boek bij elkaar) Het was wel een klus want ik moest alles nog intypen en de foto's van de eerste jaren scannen maar nu heb ik alles op een site bij elkaar en heb ik dunne boeken met verslag en foto's. Binnenkort ga ik hetzelfde met de verslagen van onze Amerika reizen doen en daarna zijn alle familiefoto's aan de beurt (ik heb foto's vanaf 1890 maar gelukkig heb ik alles al ingescand)

Op deze manier heb ik al mijn foto's en verslagen heel overzichtelijk en het neemt niet veel ruimte in. Het geeft me ook een prettig gevoel nadat we een brand gehad hebben en ik me realiseerde dat ik nooit al die 30+ foto albums en dozen foto's zou kunnen redden. En zo zitten onze kinderen later niet opgescheept met een kast vol fotoalbums en dozen vol foto's. Ik heb hoop dat het op deze manier ook de volgende generaties gaat overleven :)

Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Meggy » 11 aug 2016, 18:59

Ik maak ook altijd een fotoboek bij Albelli, met mijn blogteksten erin geplakt dmv tekstvakken. Ik plaats meestal de tekst op de linker of rechter pagina en dan aan de andere kant de (mooiste) foto's van die dag. En sommige dagen krijgen meerdere pagina's :D Ik neem altijd de grootste albums (XL geloof ik, die grote vierkante), en dan nog kom ik rustig op 50 pagina's of meer uit... Het is een flinke klus, maar het resultaat is super!
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

New York foto's: TheStates.nl

Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin » 15 aug 2016, 12:36

Ik heb, net terug van onze reis, gisteren een boekje gemaakt van mijn reisblog via http://intorealpages.com/Start. Het ging, na even puzzelen, vrij makkelijk, de website stelt een boek samen op basis van je blog, door het rechtstreeks uit bijvoorbeeld Wordpress te trekken. Naar wens kun je berichten weglaten of de volgorde wijzigen en je kunt er nog dingen aan toevoegen. Het is niet goedkoop (45 dollar voor het blog van een reis, inclusief de foto's), maar op het totale bedrag dat de reis gekost heeft een schijntje natuurlijk. Naast dit boekje (20x20 cm) wordt er nog een hoogwaardig fotoalbum gemaakt, dat doe ik altijd bij de Fotofabriek.

Zodra ik het boekje binnen heb, zal ik hier nog even posten hoe de kwaliteit is.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/

Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya » 15 aug 2016, 19:37

We hebben ons boekje via Intorealpages een paar weken geleden ontvangen, ziet er goed en strak uit. Wij kregen alleen de foto's niet zoals we wilden, waarschijnlijk doordat de foto's op het blog zelfs vrij klein zijn. Maar zijn er verder erg tevreden over.

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR » 15 aug 2016, 19:48

Ik heb een verslag bijgehouden op Waarbenjijnu.nl daar heb ik ook het voorbeeld van een fotoboek bekeken. Ziet er aardig uit. Niet echt een hoge kwaliteit ( je kunt volgens mij zelf niet met foto's schuiven o.i.d.) En de prijs is ook niet echt goedkoop. Maar wel makkelijk als reisverslag. Alles is klaar....en je hoeft alleen maar op bestellen te klikken. Heb een boek van een ander gezien en het resultaat is best aardig.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA » 16 aug 2016, 07:06

Dit is een goede review site:
https://www.tipsfotoalbummaken.nl

Fotofababriek komt goed uit de tests.

Teuntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Teuntje » 16 aug 2016, 11:02

Ik maak mijn reisverslag in traveldiariesapp.com. Je kunt hierin makkelijk teksten plakken en foto's toevoegen. Na afloop kun je een mooi boekje laten drukken in a-5 formaat.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer