Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AroundA
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 dec 2015, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door AroundA »

Zo'n éénpitter met twee pannetjes is dus het handigst?
http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikel ... der-206-s/

Daar zijn dus kleine gasflesjes voor nodig - volgens mij? Kan me voorstellen dat je dat bij Wallmart allemaal kan kopen.

Verder - wat is de handigste manier om een beetje vuur te maken voor de BBQ/kampvuur? :thumbup:

Tips ten aanzien van gerechten of hulpmiddelen welkom :D
Gast

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door Gast »

sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door sep »

Camping Gaz kun je in Amerika niet krijgen! Je zult dus daar ter plekke een gasbrandertje moeten kopen. Kost ongeveer $15. Bij de Walmart zijn de vullingen het goedkoopst, daarbuiten betaal je vaak minstens 2x maar soms zelfs 3x zoveel. Overigens zijn er ook andere systemen maar wij vinden het gas het makkelijkst. Je verbruikt trouwens wel meer van dit gas dan je met camping gaz doet, voor 4 weken kamperen en koken hebben we ongeveer 6 vullingen propaangas nodig. Dat kostte ons zo'n $15 aan gas.

De laatste jaren hebben wij in plaats van een enkele brander een tweepits toestel gekocht, iets duurder natuurlijk maar toch nog heel betaalbaar ($30), omdat daar een windscherm omheen zit. We hadden iets te vaak last van veel wind gehad waardoor het erg lang duurde voor je het water aan de kook kreeg. Dat is met deze brander verleden tijd. Bovendien koken we echt bijna altijd zelf, van ontbijt tot en met het avondeten, dus dan kan het wel uit. We laten het toestel aan het eind achter bij de kringloop (met alle andere spullen die we niet mee terug nemen), is er weer iemand anders blij mee.

Een firestarter werkt inderdaad super. We kregen de tip van een local om vooral gebruik te maken van de reclamekrantjes die in elke supermarkt bij de ingang liggen: daarmee kun je snel je vuur aanmaken. Hoewel we ook altijd wel een pak aanmaakblokjes kopen.


@Eoms: rendiervlees is echt lekker!

Saskia
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door Marenko »

Voor het aanmaken van de firepit voor het kampvuur gebruiken wij altijd de kooltjes die we gebruikt hebben voor de bbq. We kopen altijd een kleine bbq, de roosters van de firepit zijn meestal niet erg schoon. De bbq kooltjes steken we aan met firestarter. Als we het vlees klaar hebben gooien we de kooltje in de firepit, en zetten daar het hout boven op. Werkt super en als het hout droog genoeg is, brand het altijd zeer snel!
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door Toon de Valck »

Wil dat recept van die ananas met chili wel eens hebben.....
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door ina »

Marenko schreef: We kopen altijd een kleine bbq, de roosters van de firepit zijn meestal niet erg schoon.
Wij kopen roosters voor op de firepit bij de Walmart, die leggen we op de firepit. Voor een paar dollar heb je een setje van 3 roosters dus je kan er nog eens een vergeten :wink:
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door sep »

Chili met ananas maken wij altijd heel simpel: koop een (of meer) blikken chili, met of zonder vlees. Dan verse tomaten in stukken erbij en de inhoud van een blik ananas erin. Klaar!
AroundA
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 dec 2015, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door AroundA »

Galapogos schreef:Ik gebruik m'n brandertje alléén om thee te koken en heel incidenteel voor wat instant noodles of een of ander gevriesdroogd gerecht. Voor al het andere ben ik te lui, zéker op vakantie :thumbup:.
Hoe maak je dan gehakt, pasta, rijst ed klaar?

Wij hebben nu zo'n eenpits-brandertje en een kleine BBQ
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door sep »

Zie mijn bericht van 25 juli. Je kunt echt van alles maken met een pit en een bbq!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door BonnyR »

We hadden standaard op de BBQ heerlijk zoete maïs. lekker sausje erover.... :D
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door Gast »

AroundA schreef:Wij hebben nu zo'n eenpits-brandertje en een kleine BBQ
In de VS heet dat trouwens een grill. Ze zullen je raar aankijken in de winkel als je om een BBQ vraagt. :D

Met BBQ bedoelt men meestal het gerecht.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door Galapogos »

AroundA schreef:Hoe maak je dan gehakt, pasta, rijst ed klaar?
Pasta/rijst als in gevriesdroogde maaltijden, en voor de rest: niet :thumbup:
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Graag wil ik dit draadje weer eens omhoog halen want ik ben erg benieuwd naar jullie favoriete en makkelijke camping recepten.
Hier is onze favoriet:
Pasta met roomkaas
Pasta koken en warm houden in bv slaapzak
Spekjes/bacon bakken daarna groenten erbij doen die je lekker vindt, denk aan: ui, champignons, courgette en paprika
Samen bakken en als het gaar is een pakje kruidenroomkaas erbij (bv Philadelphia) en als dat gesmolten is alles bij elkaar doen in de pasta pan.
Lekker samen met bv een salade en heel snel klaar!

Wat is jullie favo recept?
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door HildeV »

sep schreef:
11 aug 2016, 11:56
Chili met ananas maken wij altijd heel simpel: koop een (of meer) blikken chili, met of zonder vlees. Dan verse tomaten in stukken erbij en de inhoud van een blik ananas erin. Klaar!
Die zou ik gewoon zelf maken: tomaten uit blik, wat uien, look, gehakt, bonen en paprika's. En uiteraard mijn eigen tacokruidenmix. Zonder ananas. Cheddar, zure room erover en eventueel wat guacamole. Rijst erbij en je hebt gegeten. De restjes kan je gebruiken voor een breakfastburrito. Mijn vriend heeft al iets meer ervaring met kamperen en is tevreden met gevriesdroogde maaltijden, hotdogs en hamburgers op het kampvuur maar voor mij is goed eten (van lokale ingrediënten zoals seafood aan de Oregon coast) toch ook een deel van de vakantie. We gaan voor het eerst met een campervan op reis in september (tweepitsvuurtje en -hopelijk geregeld- gewoon een houtvuur). Ik heb al wel wat ideetjes maar meer recepten zijn welkom.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door Elendan »

Koop aluminiumfolio en je kunt bijna alles maken op de bbq. Buideltjes maken van alu folio en dan afwisselen: vis, garnalen, diverse groenten, aardappeltjes erin, wat olie, knoflook en kruiden toevoegen naar smaak en klaar ben je. Je kunt het zo gezond maken als je zelf wilt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door sep »

@hildeV: Dat zou ik thuis ook doen hoor. Maar wij slaan aan het begin van de reis zoveel mogelijk houdbare producten in omdat we vaak in gebieden zitten waar je niets - of bijna niets- kunt krijgen. 'Even naar de winkel' is er niet bij. Waar mogelijk kopen we onderweg natuurlijk verse ingrediënten - en dan is het nog de kunst die goed te houden - maar dat lukt lang niet altijd. Ik herinner me een keer dat we perse verse tomaten wilden, en op onze vraag in de supermarkt waar we die konden vinden keken ze me aan of ik gek was. Maar we legden ook wel eens groene asperges op de grill, :wink:

Wat dat aangaat is kamperen in de VS een totaal andere ervaring dan in Frankrijk of Spanje, waar je om de oren geslagen wordt met de meest lekkere producten.
Trouwens, afhankelijk natuurlijk van waar je heen gaat, maar we hebben ook vaak meegemaakt dat er helemaal geen vuurtjes gestookt mochten worden, dus ook niet voor de grill. Dan wordt het weer improviseren met nagaren in de slaapzak (wat ook uitstekend lukt). Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je reist. Met een campervan heb je misschien een koelkastje tot je beschikking.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer