Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Galveston Island

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
trekkingfan
Amerikafan

Galveston Island

Bericht door trekkingfan »

Ik heb nog een vraag voor mijn reisplanning van binnen 2 weken. Ik wil graag een strand erbij doen voor mijn dochter en had eerst Galveston Island ingepland. Nu denk ik eraan om dit in mijn schema te vervangen door Orange Beach Alabama, is dit een goed idee ?

Is Galveston Island speciaal en heel mooi om te zien en niet om te missen ? Als jullie er ervaring mee hebben, dan hoor ik het heel graag. Alvast bedankt.

Als het niet echt een omweg waard is, dan kies ik voor een ander strand zodat mijn laatste dag een minder lange afstand krijgt.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Galveston Island

Bericht door Laura&Edwin »

Ik ben niet zelf op Galveston geweest. Wel bij het voorbereiden en plannen van onze reis gekeken of het de moeite waard was om hier naar toe te gaan. Ikzelf vond Galveston niet meteen de moeite waard: druk vanwege de nabijheid van Houston, veel industrie in de buurt en een 'gewoon' strand met lage duintjes en huizen 'op pootjes'.

De veerboot is weer wel leuk, omdat je vaak bezoek krijgt van dolfijnen.

Als je een echte strandganger bent en je moet ervoor omrijden zijn er denk ik mooiere en leukere stranden te vinden. Meer naar het zuid-westen Corpus Christi bijvoorbeeld. En als je naar het oosten gaat kom je vanzelf in Orange Beach: weinig industrie maar weer veel hoogbouw-hotels. Het is dus wat je wilt.

O ja, wij hebben besloten het strand links te laten liggen. Paste moeilijk in ons schema en wij vonden het toch wat minder scenic dan gehoopt.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik ken Orange Beach niet, maar vind Galveston niet echt bijzonder. Zeker het strand bij de stad niet (al is het oude centrum wel leuk), verderop op het eiland zijn er wel leuke plekjes te vinden. Maar als iets anders makkelijker in je route is in te passen zou ik geen moeite doen voor Galveston.
Terug in Texas!
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Bedankt voor de tips. Ik heb mijn reisschema zo aangepast bij de Deep South.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Tijdens onze reis door Texas hebben wij Galveston overgeslagen, we zijn er door/langs gereden maar vond het er niet geweldig uit zien. Veel industrie. Ik weet niet hoe je route loopt maar kom je misschien in de buurt van Corpus Christi? Dan is de Padre Island zeker de moeite waard.
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... l-seahore/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer