paardrijden in Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mie en co
Amerika-newbie

paardrijden in Monument Valley

Bericht door Mie en co » 21 mei 2016, 11:36

Heeft er iemand tips om een een tocht te paard te reserveren in Monument Valley?
Bedankt!

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: paardrijden in Monument Valley

Bericht door Vito » 21 mei 2016, 14:05

Er zitten genoeg aanbieders in het park. Zelf had ik via Roy Black een private tour geboekt omdat ik niet met andere mensen wilde rijden als ervaren ruiter. Dit is me super bevallen.
Ik weet niet wanneer je gaat maar ik vond het niet heel druk en volgens mij kun je makkelijk ter plekke nog reserveren.

Mie en co
Amerika-newbie

Bericht door Mie en co » 21 mei 2016, 14:38

Dankjewel voor de tip!
Wij (ouders met drie tieners) gaan in augustus. Onze jongens hebben nooit eerder paardgereden maar dit is blijkbaar geen must.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 22 mei 2016, 19:26

Wij hadden ook geboekt bij Roy Black. We hebben zelfs onze overnachting er gehad ook. In een hogan. Fantastische belevenis eigenlijk. Je mag je paard uitkiezen en het niveau wordt aan je ervaring aangepast.

Dorien_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dorien_ » 22 mei 2016, 20:31

Wij willen over vier weken gaan paardrijden in MV. Ik heb nog niks gereserveerd en twijfel of ik dit nog moet doen, welk tijdstip is het beste om te gaan en hoe lang zouden jullie adviseren? En is het nodig om te reserveren of kan dit in juni nog goed ter plaatse?

Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel » 23 mei 2016, 11:28

Ik heb dit in 2013 ook gedaan samen met mijn vrouw, gewoon tp gekeken en iemand aangesproken. Was super, waren in totaal met 4 man inc gids....

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 23 mei 2016, 22:30

Wij hadden vooraf gereserveerd, maar ik denk dat je in juni ter plaatse ook nog wel kan beslissen hoor. Wij hadden een Tour in de ochtend van 3 uur. Dat vond ik best goed zo.

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick » 18 aug 2016, 10:20

Ik geef dit topic even een kick omdat er hier al wat zaken werden uitgewisseld, alleen nog erg weinig ervaringen van onervaren ruiters.
Het lijkt ons geweldig om ook een tocht door Monument Valley te maken op een paard. Dan heb je echt het idee dat je in een westernfilm speelt 8)
Nu gaat onze paarden-ervaring niet verder dan een rondje in Ponypark Slagharen zeg maar.
Is het dan toch te doen? Is er een speciale aanbieder die daar beter op inspeelt dan een ander?
Bedankt voor jullie tips!

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 18 aug 2016, 13:27

Mijn vriend had ook geen paardrij-ervaring hoor. Het niveau werd hieraan aangepast. We hebben dus vooral veel gestapt en af en toe een klein drafje gedaan. Fantastische ervaring! Zoals ik reeds had vermeld, hadden wij gereserveerd bij Roy Black. In mijn verslag vind je wat meer details eventueel. Veel plezier alvast!

OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD » 18 aug 2016, 13:36

Mijn allereerste keer op een paard, was in Monument Valley :D . Gewoon op het gemak. Een super ervaring...

christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john » 18 aug 2016, 21:43

Onze eerste paard-rij ervaring was in Hacienda del Sol Guest Ranch (regio Tuscon) en was een prachtige ervaring.
We waren met ons gezin, wij en onze 2 meisjes van 6 en 9 jaar oud. De meiden vonden het best spannend, wij ook :shock:
Alles verliep zeer goed op één puntje na - het blijven beestjes natuurlijk - paarden liepen aan rustig tempo want het was behoorlijk heet in Tuscon in augustus toen(112°) ; mijn man zat op een zwart paard, ik reed achter hem, toen het dier plots inhield en aanstalten maakte om iets te doen ... hij liet zich op de grond vallen, gelukkig reageerde mijn man snel en kon opzij springen. Ik mag er niet aan denken dat één van mijn dochters erop zou gezeten hebben ! Er werd ons gezegd dat het zwarte paard het waarschijnlijk té heet kreeg door de felle zon (we liepen niet constant in de schaduw) en dat hij daarom afkoeling zocht in het frisse zand. Dit gebeurt niet vaak zeiden ze, maar we hadden het net wel getroffen. Je bent dan toch wel eventjes minder zeker hoor.
Maar laat dit verhaal je zeker niet weerhouden om ergens paard te rijden. Dit stond hoog om mijn verlanglijstje van ervaringen die ik in Amerika wou doen met de kinderen en ik ben superblij dat we dat gedaan hebben. :thumbup:
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika

Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya » 18 aug 2016, 22:06

Ook wij hadden nooit eerder paardgereden op een rondje tijdens een kinderfeestje na lang, lang geleden (toen ik nog een ukkie was). Was wel wat gespannen, had vooraf niet bedacht dat ik zelf echt de teugels moest gebruiken :oops:. Dacht dat ze elkaar gzouden volgens zoals muilezels. Maar het wendde snel en had er uiteindelijk echt lol in gekregen. Was een super ervaring.

MrJavier
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MrJavier » 19 aug 2016, 00:45

Ik had ook geen ervaring met paardrijden tot in Monument Valley, eveneens met Roy Black. We waren met twee en hadden onze eigen gids. Heel rustige tocht en als je wil kan je in galop, wat niet echt hoefde voor mij :D

Wel even moeten zoeken waar we ons moesten aanmelden. Net voor het indraaien op Monument Valley Road heb je het Welcome Center dat er heel doods bij lag. Ergens achteraan in een klein gebouwtje konden we ons inschrijven, zie ons reisverslag.

Wouter

Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz » 18 sep 2016, 21:44

Ik heb samen met mijn oom en tante (60+) die nog nooit op een paard gezeten hadden, ook bij Roy Black in 2009 een tocht te paard geboekt.
Het was een geweldige ervaring!! Ik ben zelf een ervaren ruiter en mijn oom en tante hadden er nog nooit opgezeten. We gingen met een indiaan als gids een tocht van een uur of 3 doen wat een onvergetelijke ervaring was.

Op een gegeven moment vroeg onze gids of ik zin had om een flink stuk te galopperen. Ja, dat had ik wel :lol: , maar wat met mijn oom en tante? Dat kon ik ze niet aandoen. "No Problem" zei hij, die paarden blijven gewoon rustig doorstappen. Dus wij er in volle vaart ervandoor.... en de paarden van mijn oom en tante bleven rustig doorstappen. Dat zou je hier niet kunnen doen! Daar zou de rest in volle galop mee gaan :D .
Onderweg ook wat fotomomentjes gehad, op een gegeven moment sprong die indiaan bij mij achterop het paard en moesten mijn oom en tante daar een foto van maken :D , geweldig!

Voor ons alle 2 dus een onvergetelijke ervaring, ondanks het verschil in niveau. Zie mijn profielfoto.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA

lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl » 18 sep 2016, 22:45

In Monument Valley heb je voor zover ik weet 4 mogelijkheden.
De eerste is boeken aan de "booth" op de parking, je vertrekt dan waarschijnlijk aan de stallen die een 300 meter westelijker liggen en stapt zo eerst ten noorden van de vallei richting oost, daalt daarna zuid af in de vallei om tenslotte er west terug uit te klimmen. Je komt met een tour van 2 tot 3 uur echter niet in de buurt van de buttes in de vallei maar heb wel continu een mooi uitzicht op de vallei.
Verder liggen in de vallei zelf langs de self-drive tour minstens 2 plaatsen waar je een rit kunt boeken. Dit is een veel betere optie wanneer je in de vallei zelf wil rijden.
De laatste optie is Roy Black, die heeft meerdere vertrekplaatsen, prijzen en mogelijkheden.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ

Willemijn7
Amerika-newbie

Bericht door Willemijn7 » 21 sep 2016, 21:18

Wij hebben in mei van dit jaar paardgereden via Roy Black in Monument Valley. Wij hebben het vooraf gereserveerd en betaald.
Ik wilde perse paardrijden in Monument Valley want had het vroeger gedaan met mijn ouders toen ik 11 jaar oud was en vond het toen zo gaaf. Dit was toen wel een andere tour als die wij nu hebben gedaan. Qua site seeing was deze echt veel mooier. De tour met mn ouders was puur rijden door de natuur. Mijn vriend had 1 keer eerder op een paard gezeten in Costa Rica in 2015.

We moesten ons melden bij de parkeerplaats en reden toen via de valley drive naar de stallen. hier stonden 2 paarden voor ons klaar en gingen door de valley rijden met 1 begeleider die reed op een super mooi bijna goudkleurig paard. Wij reden op 2 mooie paarden die goed verzorgd waren. Mijn vriend heeft zelf even gegaloppeerd omdat hij het zelf wilde, maar had hij dat niet gewild dan was het absoluut geen paard die dit uit zichzelf zou doen, terwijl het een mustang was. Heel goed getraind.

Het was echt een magische ervaring. Met z'n 2en en de begeleider rijdend door de vallei zonder toeristen om je heen. Wij hebben de tour van 2.5 uur gedaan en ging ook langs muurschilderingen en natuurlijke bogen.

Ik kan het echt iedereen aanraden. We zagen ook een jeep tour rijden in hetzelfde gedeelte, maar als je nu in het land van de cowboys bent, dan wil je er toch paardrijdend doorheen! Wij moesten om 15.30 uur op de parkeerplaats zijn en zijn rond 16.00 - 16.30 gaan rijden. We waren voor het donker weer terug. Wij vonden het een fijn tijdstip. Je kan ervoor lunchen, eventueel de valley drive alvast rijden (weet je wat je te wachten staat en kan je overal rustig kijken en foto's maken) en daarna paardrijden.

Wij sliepen in de Monument Valley Tipi Village, in een tipi. Heel dicht bij de ingang van het park voor een hele mooie prijs ($90,50 p/n). Dit is echt een aanrader. Heel romantisch. Je hebt daar ieder een eigen BBQ waar we ook gebruik van hebben gemaakt (boodschappen gedaan bij de supermarkt bij Gouldings) en een kampvuur (koop hout bij de supermarkt, de eigenaar verkoopt t voor meer geld). Je hebt een tipi met een verwarminkje, 2 goede bedden en tafel. Verder is er nog een buitenkeuken waar je gebruik kan maken van de koelkast. er is een mannen en vrouwen badkamer om te delen en deze waren schoon en prima.
bij iedere tipi is een afdakje met een picknicktafel. Je hebt er prachtig uitzicht over monument valley en een sterrenhemel met miljoenen sterren.
Het is er zo'n mooie plek dat mijn vriend mij hier ten huwelijk heeft gevraagd! Het was dus echt een top dag!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer