Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

California & Nevada in winter

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2781
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

California & Nevada in winter

Bericht door Grandu »

Hi all,

Ik ben een aantal jaren actief geweest of dit forum en ben weer even ingelogd om wat informatie op te doen.

Heeft iemand hier ervaring met een 2.5 weken rondreis door California & Nevada (incl. Los Angeles, San Francisco en Las Vegas) during de feestdagen? Dit wordt vaak gezien als een ultieme zomerbestemming, maar ik ben benieuwd hoe dit in de winter zal zijn. Alle informatie is welkom.

Thanks!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 5187
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: California & Nevada in winter

Bericht door hemmie »

Wij zijn afgelopen januari in 2 weken van LA naar Phoenix gereisd, met stops in Palm Springs, Joshua Tree, Death Valley, LV en Tucson. Wij hadden geloof ik relatief wat koeler weer, maar dat was verder geen punt, het was natuurlijk nooit heel koud. We hadden wel de pech dat we in Joshua Tree en vooral Palm Springs heel veel regen hadden, maar die kans is natuurlijk klein en dat kan je op een andere tijd in het jaar gebeuren. Wij hebben bewust het noorden van CA overgeslagen omdat we geen zin hadden in echt koud weer. Ook hebben we genoten van de relatieve rust, maar wij begonnen onze reis op 1 januari, dus grotendeels na de feestdagen. Al met al vonden wij het een prima winterbestemming.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19494
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: California & Nevada in winter

Bericht door PSVwally »

En als je wilt skiën kan dat rond LA ook prima, net als bij Lake Tahoe, Yosemite en buiten Las Vegas.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13785
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: California & Nevada in winter

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat het weer vergelijkbaar is met dat van ons in Spanje. Prettige dagtemperature, koude avonden en sneeuw in de hoger gelegen gebieden. Die laatste zou ik vermijden of in elk geval zorgen voor een 4x4 met winterbanden. Verder lijkt het me prima!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 6405
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: California & Nevada in winter

Bericht door bedeve »

Grandu schreef: Dit wordt vaak gezien als een ultieme zomerbestemming,!
?????
Als het nou iets uitgesproken niet is....
Je moet er in de zomer eigenlijk helemaal niet komen.
Voorjaar en najaar zijn de momenten voor de natuur.
Het gebied is te groot om even de winterkwaliteiten te benoemen.
Voor bijv Joshua Tree eo is de winter het topseizoen
Hemmie raad ik aan om een volgende keer ook noordelijker te gaan kijken.
Rond Lake Tahoe is het er echt een wintersport paradijs zonder echt koud te zijn.
In een plek als Truckee is het heel leuk verblijven .
Paul noemt al wat plekken ,even de bergen in en je bent op wintersport even het dal in of richting kust en je zit in een lekkere warmte.
Maar regenbuien in Palm Springs.....
Dat zouden ze moeten verbieden !
Echt de ultieme overwinterplek,maar ook daar in de bergen wintersport.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19494
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: California & Nevada in winter

Bericht door PSVwally »

Was Palm Springs niet net als Florida zo'n overwinterplek voor de wat ouderen?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7629
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: California & Nevada in winter

Bericht door Marcopstal »

Palm Springs op zich iets minder, alhoewel uiteraard ook populair, maar heel velen trekken naar Arizona. Quartzsite is zo bvb een plek waar tienduizenden RV's samenkomen.

Zoals reeds gezegd is het zuidwesten "groot" en divers. Zo kan je in Las Vegas ook in vriestemperaturen terecht komen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 44401
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: California & Nevada in winter

Bericht door Martin & Marianne »

Wel lekker verengelst Derk! :wink:
Wij waren in 2011 een paar dagen in december in de omgeving van LA. Het was er toen heerlijk. Zie hier ons verslag.
Ook Death Valley is dan heel aangenaam.
Ik zou graag naar Yosemite willen in de winter maar je hebt dan vrijwel zeker winterbanden nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6109
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: California & Nevada in winter

Bericht door Old Faithful »

En sneeuwkettingen.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 44401
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: California & Nevada in winter

Bericht door Martin & Marianne »

O inderdaad: ik bedoelde sneeuwkettingen. :oops:
Aan winterbanden heb je niets daar.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 5187
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: California & Nevada in winter

Bericht door hemmie »

bedeve schreef: Hemmie raad ik aan om een volgende keer ook noordelijker te gaan kijken.
Ik moet er misschien even bijvermelden dat wij vanuit Rio de Janeiro kwamen waar het hoogzomer was, en sowieso geen winterkleding bezaten op dat moment. Ik ben heel blij dat we niet naar de nog koudere gebieden zijn gegaan, we zijn die weken allemaal bijna continue ziek of verkouden geweest, deze overgang was groot genoeg voor ons ;-) En nu we weer in de VS wonen komt Noord-CA vanzelf een keer, maar dan wel in de zomer.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1201
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: California & Nevada in winter

Bericht door Joke »

En 2-1/2 uur rijden van Phoenix kan je 's winters ook skien.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2781
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: California & Nevada in winter

Bericht door Grandu »

Martin & Marianne schreef:Wel lekker verengelst Derk! :wink:
Wij waren in 2011 een paar dagen in december in de omgeving van LA. Het was er toen heerlijk. Zie hier ons verslag.
Ook Death Valley is dan heel aangenaam.
Ik zou graag naar Yosemite willen in de winter maar je hebt dan vrijwel zeker winterbanden nodig.

Marianne
:lol: Lees het nu nog een keer, slecht hoor van me haha.. (ik vind het juist altijd zo erg wanneer anderen Engels en Nederlands door elkaar gooien :oops: )

Bedankt iedereen voor de informatie! Erg welkom.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7190
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: California & Nevada in winter

Bericht door Dude »

hemmie schreef: en Tucson. Wij hadden geloof ik relatief wat koeler weer, maar dat was verder geen punt, het was natuurlijk nooit heel koud.
Tucson heeft een van de koudste winters gehad in jaren, met redelijk wat vriesnachten.
De snowbirds klaagden in de winkel tegen Evy dat het veel te koud was :lol:

Je hebt dus 'pech' gehad dat je net in die koude winter op bezoek gekomen bent.
Verder is het hier dus zeer aangenaam vertoeven in de winter, zoals gezegd, in November kan het nog makkelijk 30gr zijn, december, januari en februari zijn de koudste maanden.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 5187
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: California & Nevada in winter

Bericht door hemmie »

Tegen de tijd dat we in Tucson waren was het best aardig weer, dat was het eind van onze vakantie. Maar toen wij het koude weer hadden was het volgens mij in Tucson ook fris. Hier in Houston is het deze winter niet extreem koud geweest, maar wel een lang en koel voorjaar. 2e helft maart nog een keer nachtvorst, dat was heel apart! Je kunt altijd pech hebben maar als je het weer hebt dat wij in januari hadden is het prima te doen, alleen de extreme regen was wat vervelend.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer