Huwelijk Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lynne
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2016, 14:06

Huwelijk Las Vegas

Bericht door Lynne »

Hoi!

Ik en mijn vriend zouden graag trouwen in Las Vegas.

Ik heb al verschillende site bezocht van Chapels.

Is het handig om dit nual te boeken of beter in Las Vegas zelf?

De verschillende packages die ik al tegen gekomen ben zijn min. 200$. Zijn er goedkopere?


Iemand ervaring met de website http://www.alittlewhitechapel.com/?
Volgens google zou deze gehackt zijn.

Alvast bedankt!
Gast

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Gast »

Je gaat trouwen in Las Vegas, dan kijk je toch niet op een paar centen... :wink:
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door M Kactus »

Wil je daar officieel trouwen, zodat het hier ook meteen geldig is? Dan moet je wat papierwerk in orde brengen op voorhand hier, en ginds.
Als het niet officieel hoeft, dan kan het gewoon
Ik zou wel op voorhand boeken. Dat maakt het allemaal iets handiger. Als je ter plekke nog wat moet zoeken, in de hoop dat er nog wat vrij is op de dagen dat jij er bent, ben je toch weer heel wat vakantietijd kwijt. En ja, volgens mij zitten al die packages wel een beetje rond die prijs. Wij hadden er in eerste instantie geen foto's bij genomen, geloof ik, maar hebben die ter plekke wel bij gekocht. Dat ging dus ook nog, je zit niet noodzakelijk vast aan één optie.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Marenko »

Als je daar gaat trouwen hoef je hier helemaal niets van te voren te regelen. Alleen je paspoort meenemen is genoeg. En daar trouwen betekend ook dat je echt getrouwd bent of je het nu wel of niet in laat schrijven in Nederland.
Je moet bij het stadhuis in Las Vegas je marriage license ophalen, daar mee ga je naar de Chapel, en dan ben je in principe getrouwd. Er volgt daarna nog wat papierwerk, en daarna moet je het in Nederland nog in laten schrijven. Het papierwerk achteraf (de hele trouwerij trouwens) hebben wij laten regelen door Las Vegas travel guide (ik weet niet precies wat je achtera allemaal moet doen daardoor).
Een misverstand is dat veel mensen denken, dat wanneer ze het niet in Nederland laten inschrijven, het huwelijk dan niet rechtsgeldig is, maar dat is het dus wel.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door M Kactus »

Dat klopt wel, Marenko, maar niet per se. Je kunt er ook trouwen zonder dat het rechtsgeldig is, hier noch ginds. Dat is nog een derde optie.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Marenko »

Dat moet je dan wel goed van te voren aangeven. En dan hoef je ook geen license te halen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Maar dan trouw je dus ook niet echt, dan is het meer een vriendschapsceremonie welke lijkt op een huwelijksceremonie
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door M Kactus »

Dat hangt natuurlijk maar net van je eigen insteek af ;)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door HennyCox »

Ik ben in 2009 in Las Vegas getrouwd. Je moet een "vergunning" halen op dit adres : 201 East Clark Avenue.
Wij hadden vantervore niks gereserveerd omdat er buiten bij dit kantoor genoeg mensen van chapels staan om je mee te lokken.
Wij zijn toen in een limo meegegaan en binnen een uurtje waren we getrouwd door een "minister" die was opgetrommeld. We zijn buiten in de tuin getrouwd in een gazebo, erg leuk, iemand heeft foto's gemaakt die we op een cd meekregen. De cheuffeur vd limo wildde ons zsm terugbrengen naar onze auto, zo snel zelfs dat we uiteindelijk niks betaald hebben :lol:

In Nederland hebben we via het County Clerk's Office in Carson City het apostille gekregen per post en met dit kun je huwelijk bij je gemeente officieel laten maken.

Wij hadden deze chapel. http://www.aspecialmemory.com/
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Sandy40 »

Zijn er ook stellen die vows renewen hebben gedaan? Ik kan daar heel weinig over vinden...
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door M Kactus »

Tja, je geloftes vernieuwen is eigenlijk hetzelfde als de ceremoniële trouw van hierboven. Daar is niks officieels aan, dus dan is het gewoon de trouwerij zoals normaal (maar dan geef je wel aan dat je de geloftes wilt vernieuwen), en vergeet je alle papierwinkel.
Marissie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Marissie »

Wij trouwen op 21 juni in Las Vegas, voor het eggie.

We hebben een drive up wedding geboekt via Las Vegas Travelguide.

Hele pakket (incl. de papieren om het hier in NL officieel te laten maken) kost ongeveer €600.-, maar dan ben je wel klaar :).
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door MarjoleinB »

Ik ben in September 2014 in Las Vegas getrouwd. Hebben zelf alles geregeld, deel van tevoren en deel daar.
Alles kost wel geld dus weet niet of je echt voor minder dan 200 dollar kan trouwen. Wij gingen wel echt met het idee: we trouwen maar 1x dus we maken er echt een leuke en geweldige dag van (en dan kost het dus best wat meer geld).
Nog wat praktische tips:
Marriage license kan je vantevoren (vanuit NL) al aanvragen via: http://www.clarkcountynv.gov/Depts/cler ... reApp.aspx. Dan hoef je m in Las Vegas alleen nog maar op te halen. Hiervoor heb je wel de volledige voor + achternaam van jullie beiden ouders nodig.
Kapel hebben wij in Las Vegas geboekt, ik had van tevoren een top 3 van kapellen waar we zouden willen trouwen en de 1e had plek en is het geworden: http://www.littlechapel.com/
was echt top geregeld! dag van tevoren naar binnen gelopen, pakket geboekt en de dag erna getrouwd. Zijn heel vriendelijk en aardig, denken met alles mee. Hadden geen fotograaf geboekt maar die krijg je er toch bij. Maken heel veel foto's en dan kan je achteraf kijken welke foto's je wilt hebben (doen ze heel slim want hebben uiteindelijk alle foto's gekocht voor 600 dollar). Kregen ook een dvd van de ceremonie en je kan zelfs familie uit NL live laten meekijken.
Jurk heb ik ook ter plaatse gehuurd bij: http://www.iaformalwear.com/site/index.php
Ook weer top geregeld, je loopt naar binnen, vertelt wat je ongeveer wilt en een paar jurken later heb je een topjurk, schoenen en sluier (kost wel weer 500 dollar)
Dag na de bruiloft lever je m in bij de receptie van je hotel en dan halen zij m weer op.
Wij zijn aan het begin van onze vakantie getrouwd en waren op het eind nog weer een dag in Las Vegas (ongeveer 2 weken later). Toen de marriage certificate opgehaald bij de Clark County. Daar staat een soort machine, hier tik je je achternaam in en je trouwdatum, creditcard om te betalen (weet niet meer wat dit kostte) en dan komt er zo een scan van je marriage certificate uit. Dit weer opgestuurd naar de Secretary of State voor een apostille (onze gemeente deed onduidelijk of dit nodig was of niet dus maar aangevraagd) en toen we een paar weken thuis waren lag het in de bus (dit aanvragen kost 20 dollar).
bastiaan76
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 aug 2014, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Nederland

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door bastiaan76 »

HennyCox schreef:Ik ben in 2009 in Las Vegas getrouwd. Je moet een "vergunning" halen op dit adres : 201 East Clark Avenue.
Wij hadden vantervore niks gereserveerd omdat er buiten bij dit kantoor genoeg mensen van chapels staan om je mee te lokken.
Wij zijn toen in een limo meegegaan en binnen een uurtje waren we getrouwd door een "minister" die was opgetrommeld. We zijn buiten in de tuin getrouwd in een gazebo, erg leuk, iemand heeft foto's gemaakt die we op een cd meekregen. De cheuffeur vd limo wildde ons zsm terugbrengen naar onze auto, zo snel zelfs dat we uiteindelijk niks betaald hebben :lol:

In Nederland hebben we via het County Clerk's Office in Carson City het apostille gekregen per post en met dit kun je huwelijk bij je gemeente officieel laten maken.

Wij hadden deze chapel. http://www.aspecialmemory.com/
Ik begrijp dat jullie de apostille zelf hebben geregeld is dat veel/lastig werk?
Sites zoals Las vegas travel guide vragen daar namelijk 239 euro voor (199 als je via hun de rest ook boekt) dat leek mij wat veel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door HennyCox »

@Bastiaan; Volgens mij hebben we daar iets van $20,00 voor betaald. Die is toen per gewone post bij ons in Nederland aangekomen.
Zie deze site voor meer info : http://nvsos.gov/index.aspx?page=162
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door georgesken »

Wij zijn dit jaar 10 jaar getrouwd en gaan daarom op 16 mei onze trouwbeloften hernieuwen. Dit leek ons gewoon een leuk idee om te doen, maar dit hoefde niet al te bijzonder te zijn voor ons. Dus hebben we een trouwgroupon aangeschaft. Dit was helemaal niet duur, maar er komen na het boeken nog wel,wat kosten bij zoals fooien voor de minister en de fotograaf.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Marenko »

HennyCox schreef:Wij hadden deze chapel. http://www.aspecialmemory.com/
Hier zijn wij ook getrouwd :thumbup:
bastiaan76 schreef:Ik begrijp dat jullie de apostille zelf hebben geregeld is dat veel/lastig werk?
Sites zoals Las vegas travel guide vragen daar namelijk 239 euro voor (199 als je via hun de rest ook boekt) dat leek mij wat veel.
Zo die prijzen zijn ook behoorlijk gestegen, volgens mij was dat bij ons iets van 90 euro!
Lief klein meisje
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2015, 15:54

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Lief klein meisje »

georgesken schreef:Wij zijn dit jaar 10 jaar getrouwd en gaan daarom op 16 mei onze trouwbeloften hernieuwen. Dit leek ons gewoon een leuk idee om te doen, maar dit hoefde niet al te bijzonder te zijn voor ons. Dus hebben we een trouwgroupon aangeschaft. Dit was helemaal niet duur, maar er komen na het boeken nog wel,wat kosten bij zoals fooien voor de minister en de fotograaf.

ik wilde ook een trouw groupon aanschaffen maar bij het invullen van de cc gegevens moet ik een staat aanvinken. mag ik vragen hoe jullie dat hebben gedaan? :oops:

groetjes petra
Gast

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door Gast »

Een trouwgroupon?

Sorry hoor, maar ik lig hier helemaal in een deuk :lol:
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Huwelijk Las Vegas

Bericht door tomhster »

Ik wil niemand beledigen, maar zou nog liever op een maandagochtend in november in Den Helder trouwen dan in Las Vegas. Ik vind het echt de overtreffende trap van treurigheid met een nep-Elvis van 130 kilo en een voormalig prostituee als ceremoniemeesteres, maar ieder zijn ding. Kortom, weet waar je aan begint (en dat is inderdaad op meerdere manieren op te vatten), want het kan zomaar de meest sneue dag van je leven worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer