Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Las Vegas Valley Of Fire

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Frank&Yvon
Amerika-ontdekker

Route Las Vegas Valley Of Fire

Bericht door Frank&Yvon »

Goede middag.

Wij gaan begin juni een trip maken naar omgeving Utah. Nu gaan we vanaf Las Vegas naar Valley of fire (Valley of fire highway)
Onze vraag is of we beter bovenlangs (15) of onderlangs ( 167) kunnen rijden?
Wat is de mooiste route?
Duurt 167 beduidend langer met een C30? Als we onderlangs gaan missen we dus stukje 169. Is dat een groot gemis?

Met vriendelijke groet,
Frank
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Route Las Vegas Valley Of Fire

Bericht door michelly »

Als je tijd genoeg hebt zou ik onderlangs gaan. Afgelopen zomer was dat voor ons ook de bedoeling met een C30 maar het ophalen van de camper in Las Vegas duurde vrij lang zodat we niet zoveel tijd meer hadden. Daarom namen wij de 15. Gewoon een snelweg waar weinig te zien is.
Overnachten jullie in Valley of Fire? De campground aldaar is erg mooi gelegen :thumbup:
Hier ons verslag.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Langs de 167 zal je een halfuurtje langer rijden, meer ook niet. Het is een heel rustige 2-vaks weg waar je amper iemand zal tegenkomen. De uitzichten zijn wel totaal anders dan via de I-15.
Hou er wel rekening mee dat je, via de 167, door Lake Mead National Recreation Area rijdt, en dus ook ofwel moet betalen, ofwel de Annual Pass moet laten zien.
Kijk anders eens op onze indexpagina, daar vind je directe links naar onze bezoeken aan VOF en ook een video (dec 2013) van de route langs de 167.
We waren 3 weken geleden nog in VOF en kunnen maar niet genoeg krijgen van dat park. Ook nu zijn we weer langs de 167 gereden.
Theofold
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Theofold »

Persoonlijk zou ik de 167 doen die gebruik ik eigenlijk altijd als ik vanuit Las Vegas VoF bezoek (min of meer een verplicht nummer en iedere keer even mooi)
De 169 is imo niet zo mooi dat hem missen erg is.
usdreamer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door usdreamer »

@kalaman
Welke Walmart hadden jullie op die route bezocht (ik meen dat toch in jullie verslag gelezen te hebben)? Is het een grote? Ik zou daar eventueel nog wat kleding voor de kinderen willen kopen..
usdreamer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door usdreamer »

Heb je vanaf de 167 dan ook mooie uitzichtspunten op Lake Mead of moet je daar voor omrijden?
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

WIl je wat langere tijd doorbrengen in VoF, dan kan je de site van Isabel and Steffen Synnatschke http://www.synnatschke.com aanbevelen. Vooral de eGuide (kost €4,-) is héél gedetailleerd.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

usdreamer schreef:Heb je vanaf de 167 dan ook mooie uitzichtspunten op Lake Mead of moet je daar voor omrijden?
Vanaf de weg heb je geen uitzichten op Lake Mead. Daarvoor zal je echt een zijweg naar het meer moeten inslaan.
Als je bij de oase Rogers Spring, dat ligt aan de 167, parkeert en een stukje tegen de heuvel oploopt, dan zie je een stukje van het meer, dat in de verte ligt.
In mijn reisverslag, klik hier, kan je op dag 13 op een foto er iets van zien.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

usdreamer schreef:Welke Walmart hadden jullie op die route bezocht (ik meen dat toch in jullie verslag gelezen te hebben)? Is het een grote? Ik zou daar eventueel nog wat kleding voor de kinderen willen kopen..
Ik meen mij te herinneren dat er daar ook kledij te koop was en dat het een vrij grote Walmart was.
Kijk anders eens op Google Street/Satelite op deze coördinaten: 36.196359, -115.029000, want daar was het.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer