Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon, met of zonder tour?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Antelope Canyon, met of zonder tour?

Bericht door Ivy123 »

Hi allemaal,

Aangezien ik hier steeds lees hoe snel 'alles' in het Zuidwesten is volgeboekt, ben ik in het kader van 'beter te vroeg dan te laat' alvast wat excursies/activiteiten aan het boeken voor onze reis over 3 maanden. Als ik over Antelope Canyon lees hier op het forum, dan valt me op dat forum leden eigenlijk altijd een tour boeken. Is dit verplicht? Of is het zo dat je niet overal kan komen zonder guided tour? Ik slenter liever altijd zelf een beetje rond op mijn eigen tempo, maar ik ben hier nog nooit geweest dus ik kan er niet over oordelen. Wellicht geeft de tour wel een enorme meerwaarde aan de ervaring?! Wat voor tijdstip voor de tour raden jullie aan?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Antelope Canyon, met of zonder tour?

Bericht door Vito »

Antelope Canyon kun je niet in zonder guided tour.
Lees anders dit artikel eerst, daar staan veel tips in.

http://www.allesamerika.com/antelope-canyon.html
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Top, dank voor de snelle reactie, ga ik gelijk boeken ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ga je voor de lower of de upper? Tegenwoordig kan je beide vooraf boeken, maar bij de lower is dit niet verplicht. Vooral bij de vroege bezoeken kan je vaak nog snel mee, terwijl je wat later kans hebt dat je een paar uur moet wachten. De upper is gelijkvloers en drukker dan de lower, die een stuk smaller is en wat trappen en opstapjes heeft
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Ik heb zojuist de Lower geboekt via Ken's Tours om 9.00 uur! Was nog even aan het twijfelen, maar de Lower lijkt me toch mooier (en iets rustiger ;))
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Prima hoor. Zoals ik al aangaf zijn de 1e tours vaak iets rustiger, maar heeeeel veel mensen hebben de afgelopen jaren Page leren kennen en de foto's van Antelope Canyon op internet gezien. Het aantal toeristen daar is enorm gestegen.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Klopt het dat je ongeveer 50 euro per persoon kwijt bent voor de upper?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Upper Antelope Canyon Tour Cost:

Rates March 1st to October 31st:
Adult $40.00 (ages 13 and up)
Child $30.00 (ages 8-12 years)
Child $22.00 (ages 3-7 years)
Children 2 and under free.

**11:30 AM rates:
Adult $50.00 (ages 13 years & up)
Child $40.00 (ages 8-12 years)
Child $32.00 (ages 3-7 years)
Children 2 and under no fees

Rates inclusive with: base fare, taxes and Navajo Park fee
(Taxes & Navajo Park fee subject to change)

Current Navajo Park entrance fee is $8.00 and is included in the cost
applies to everyone 8 years and older.

There is an additional booking fee, this fee is an additional 5% on top of the tour cost - Fee is Non-Refundable
(Be sure you're 100% sure on the date you're booking).

Off-season tour information is located here.
off season is from November through February
we are open year round, 7 days a week, even in the Winter.

Ga er dus vanuit dat je idd minimaal 50 dollar kwijt bent voor de upper antelope canyon.
De lower zal eerder rond de 30 dollar in totaal uitvallen incl de Navajo fee. en kinderen 20 dollar
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Das best een hoop geld. Dankjewel.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

Ik lift even mee op dit onderwerp maar dan over een bepaalde tour bij Ken's...

Weet één van jullie of het mogelijk is om aan de photographer tour mee te doen als je niet in het bezit bent van een spiegelreflex camera? Ik heb er wel één maar mijn vriendin niet, aangezien we natuurlijk wel met z'n tweeën aan de tour mee willen doen vraag ik me dit dus af. Ik wil graag aan de photo-tour meedoen omdat fotografie een hobby is, maar het is dan ook wel zo leuk om met z'n tweeën aan die tour mee te kunnen doen, hoe streng zijn ze hierin? Als ik bij de boeking kijk zie ik staan...geen (d)slr camera = geen tour...maar geldt dat ook dus voor je partner/reisgenoot/..
Martin
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ja, daar zijn ze streng in. Verleden jaar was er bij ons een gezelschap van 3 mannen en een jongedame. De mannen waren behangen met spiegelreflexcamera's en statieven. De jongedame niet. Zelfs met 3 betalende photographers mocht ze niet mee en ze was dus ook in tranen want ze had niet verwacht dat ze alleen achter moest blijven en een gewone tour moest doen. Dus nee, je vriendin mag niet mee. Imo ook terecht, ze neemt wel de plaats in van iemand die wel graag met een goede camera foto's zou willen nemen.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Het is me niet helemaal duidelijk bij welke canyon je nu wel of niet je eigen statief (3poot) mee mag nemen, weten jullie dat?
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Volgens mij mag dat bij beide gewone "tours" niet. 2 jaar geleden waren wij bij de lower en toen werd een stel weggestuurd ondanks dat ze flink bij wilden betalen. Ik denk dat statieven alleen maar meemogen bij de speciale foto-tours. Persoonlijk vind ik dat trouwens weggegooid geld, want er zijn uitstekende foto's te maken zonder statief (en mensen op de achtergrond), door of vooraan te gaan lopen met af en toe de gids en de voorgaande groep in de weg, of achteraan te blijven...

Overigens vonden wij het veel leuker en relaxter om naar de Waterholes Canyon te gaan. Konden daar de hele dag vertoeven, liepen heerlijk alleen en is zeker zo mooi!! Naast het feit dat deze Canyon nog eens 4x zo goedkoop is ( mei 2015 betaalden wij 12 dollar pp voor de permit).
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Wat een goede tip!!
Is de Waterholes Canyon makkelijk toegankelijk?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

Wij deden vorig jaar eind juni de lower antelope Tour. Ik vond het echt schandalig hoe druk het was. We liepen bijna hand in hand die canyon door. We moesten zelfs wachten om de canyon in te kunnen omdat hij vol was. Ik begrijp dat veel mensen hem willen bezoeken maar vind het echt niet kunnen hoe vol ze hem maken.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

SuzieQ schreef:Wat een goede tip!!
Is de Waterholes Canyon makkelijk toegankelijk?
In het dorpje Lechee naast Page de permits halen en daar krijg je gelijk een kaartje bij. Toegang is redelijk te doen, direct door het hek bij de parkeerplaats.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2013 bij de Waterholes Slotcanyon. We hadden het tijdstip niet goed gekozen, we waren er midden op de dag. De Lower Antelope Canyon heeft veel meer indruk gemaakt op ons. Maar als je van rust houdt is Waterholes Slotcanyon wel aan te raden. Hier ons verslag van ons bezoek.
En kijk ook op www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Anneke_88 schreef:Wij deden vorig jaar eind juni de lower antelope Tour. Ik vond het echt schandalig hoe druk het was. We liepen bijna hand in hand die canyon door. We moesten zelfs wachten om de canyon in te kunnen omdat hij vol was. Ik begrijp dat veel mensen hem willen bezoeken maar vind het echt niet kunnen hoe vol ze hem maken.
Die ervaring hadden wij helemaal niet. Onze groep bestond uit ongeveer 14 personen. We moesten ook even wachten, maar kregen in de Canyon toch voldoende tijd om alles te bekijken en foto's te maken. Ja, waren we hier zonder gids / tour geweest, dan waren we er véél langer gebleven. Dat geldt allicht voor de meeste bezoekers, maar dan zouden er per dag maar heel weinig mensen dit prachtige natuurfenomeen kunnen bekijken!
Gast

Bericht door Gast »

Anneke_88 schreef:Wij deden vorig jaar eind juni de lower antelope Tour. Ik vond het echt schandalig hoe druk het was. We liepen bijna hand in hand die canyon door. We moesten zelfs wachten om de canyon in te kunnen omdat hij vol was. Ik begrijp dat veel mensen hem willen bezoeken maar vind het echt niet kunnen hoe vol ze hem maken.

Je kunt ze hier emailen om je ongenoegen te uiten. :thumbup:
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

Vito schreef:Ja, daar zijn ze streng in. Dus nee, je vriendin mag niet mee. Imo ook terecht, ze neemt wel de plaats in van iemand die wel graag met een goede camera foto's zou willen nemen.
Bedankt Vito voor je antwoord! Jammer dat ze streng zijn maar inderdaad ook wel weer terecht. Wij weten het nu in ieder geval en voor ons blijft dan de "gewone" tour over. Om nu 2 spiegelreflex camera's mee te nemen op vakantie vind ik iets teveel van het goede (en gesjouw ;-) )
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer