Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lassen, Cinder Cone Painted dunes
- Peterentruus
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Lassen, Cinder Cone Painted dunes
Wij gaan naar Lassen eind September, maar we vrezen dat het beklimmen van de Cinder Cone te zwaar voor ons is (leeftijd/Conditie).
Weet iemand of je de painted dunes ook kan benaderen, door de Cinder Cone richting zuid oost langs de voet van de Cinder Cone te volgen?
(Dus aan de voet van de Cone links aanhouden en zo naar de painted dunes lopen).
Daarmee zounden we geen pittige klim te hoeven ondernemen. Wellicht minder mooi voor het uitzicht maar ik verwacht wel dat het geweldig mooi kan zijn.
Weet iemand of je de painted dunes ook kan benaderen, door de Cinder Cone richting zuid oost langs de voet van de Cinder Cone te volgen?
(Dus aan de voet van de Cone links aanhouden en zo naar de painted dunes lopen).
Daarmee zounden we geen pittige klim te hoeven ondernemen. Wellicht minder mooi voor het uitzicht maar ik verwacht wel dat het geweldig mooi kan zijn.
Re: Lassen, Cinder Cone Painted dunes
De beklimming is inderdaad zwaar en hoog, met wandelstick en pauze om de 20 stappen ben ik er toch geraakt, het uitzicht en de voldoening achteraf maakten het absoluut de moeite! Ik zou zeggen , goed voorbereid (veeeeel water) eraan beginnen. Maar anderzijds splitst het wandelpad zich om een gegeven moment en kan je volgens mij langs rechts, achterom de kegel tot aan de painted dunes
- Peterentruus
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik vrees dat we het dan toch moeten proberen.
Dank voor de reactie.
Dank voor de reactie.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik ben er zelf nog niet geweest maar misschien heb je iets aan het plannetje "view park map" op de nps site,
wanneer je inzoomt zie je de tracks ronde de cone
wanneer je inzoomt zie je de tracks ronde de cone
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Peterentruus
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik was deze link al eens eerder tegengekomen. Echter via Google earth leek er een beduidend kortere route te zijn. Ik was erg benieuwd of dit een vertekend beeld geeft, of dat iemand dit al geprobeerd had. Er staat nl. geen pad ingetekend maar het ziet er wel vlak uit. Ook de hoogte coordinaten bevestigden dit. Vandaar mijn vraag op het forum.