Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terug van 1e keer Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anouschka
Amerikakenner

Terug van 1e keer Amerika

Bericht door Anouschka »

Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen woensdag teruggekomen van mijn 1e reis naar Amerika. Ik ben daar met mijn vader samen geweest en we hebben de Grand Canyon, Monument Valley, Mesa Verde, Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce Canyon, Zion NP en Las Vegas gezien. Het was een verschrikkelijk indrukwekkende reis. We hebben het heel erg naar onze zin gehad en wat de mensen hier allemaal schrijven klopt: Ik wil zeker terug ! Dat geldt trouwens ook voor mijn vader, die nu mijn moeder aan het overhalen is om ook te gaan :wink: . (En dat is een hele opgave, want die heeft vliegangst :? )

We hebben veel parken gezien met rode rotsen, maar geen één park is hetzelfde en ieder park heeft zijn eigen charme, dus het verveelt geen minuut. Ook de mensen waren supervriendelijk. Het was gewoon geweldig. Ik heb ongeveer 1000 foto's gemaakt, dus we kunnen er nog heel lang van nagenieten.

Door al onze verhalen heeft mijn zus gisteren haar eerste reis naar Amerika geboekt met haar gezin. Dus het virus vliegt al aardig over :D .

Groetjes,
Anouschka
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Fijn, Anouschka, dat het zo goed bevallen is :)

En dat virus... ja... ik ken het ;)
Riep ik net voordat we zouden gaan nog dat dit voorlopig de enige keer zou zijn dat we naar Amerika gingen, inmiddels ben ik me al weer druk aan het oriënteren op een reis naar Amerika in de zomer van 2007 :D
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik heb mijn reactie van toen even opgezocht.

Dit is dus van 4 juli, 3 dagen voordat ik vertrok :D
Marjol schreef:

Nou, dat weet ik zo net nog niet :) Ik weet bijna zeker dat ik het geweldig ga vinden, maar het heeft ook wel een behoorlijk kostenplaatje en omdat we in de komende jaren toch ergens willen gaan trouwen moet daar ook voor gespaard worden. Dus ik denk dat dit de eerste en voorlopig ook de laatste reis naar Amerika gaat worden. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk weer iets goedkopers doen. Maar ja, je weet maar nooit :)
Nou ja, het laatste zinnetje wordt waarschijnlijk dus de waarheid ;)
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Haha :lol: ja, ik zou ook heel graag snel terug willen, maar ja, het moet wel haalbaar zijn. Mijn zus vroeg ook al of ik mee ging. Zij gaan in mei, maar dan naar Florida. Maar dat vind ik toch wel iets té snel. (Ook financieel gezien..)

Maar in 2008 ga ik zeker terug. Dan wil ik graag naar het Oosten. Dat weet ik nu zeker. Dus daar ga ik maar hard voor sparen :) .

Groetjes,
Anouschka
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Leuk dat iedereen zo enthousiast is, hè?

Ik ben in 1998 naar Canada/USA geweest en toen ik thuis kwam wist ik ook - ik ga terug, ik wil terug, ik moet terug!! Dat duurde 4 jaar dus in 2002 werd het Florida, the Keys, Alabama, Tennessee enz. Mijn streven was om over 4 jaar weer te gaan dus 2006. Helaas is dat door allerlei omstandigheden niet gelukt maar .. de kans is erg, erg groot dat ik in 2007 wél terug ga en dan is het Westen aan de beurt. Vandaar mijn berichtjes hier, zo af en toe, ter voorbereiding.
Ben misschien de enige (nouja, waarschijnlijk dus niet!!!) maar ik voel de adrenaline soms echt door m'n lichaam gaan als ik foto's zie, routes bekijken, reisverslagen lees etc etc
Het is nog een hele tijd tot mei/juni maar ik red het wel, dankzij die foto's en routes en reisverslagen - heeerlijk, echt.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Anouschka schreef:Haha :lol: ja, ik zou ook heel graag snel terug willen, maar ja, het moet wel haalbaar zijn. Mijn zus vroeg ook al of ik mee ging. Zij gaan in mei, maar dan naar Florida. Maar dat vind ik toch wel iets té snel. (Ook financieel gezien..)

Maar in 2008 ga ik zeker terug. Dan wil ik graag naar het Oosten. Dat weet ik nu zeker. Dus daar ga ik maar hard voor sparen :) .

Groetjes,
Anouschka
Ik zit nog heel erg in dubio over wat ik precies wil gaan doen. Voor mij is het nog extra lastig omdat we met een georganiseerde busreis willen gaan en dus ten eerste moeten afwachten tot de brochures uitkomen en ten tweede afhankelijk zijn van wat de reisorganisaties aanbieden.
Momenteen neig ik heel erg naar het Noordwesten en een stukje Canada :) Maar het zou ook goed het Oosten & weekje Florida of het Zuiden & Florida kunnen worden :) In december weet ik meer ;)
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

mrloes schreef:Ben misschien de enige (nouja, waarschijnlijk dus niet!!!) maar ik voel de adrenaline soms echt door m'n lichaam gaan als ik foto's zie, routes bekijken, reisverslagen lees etc etc
Het is nog een hele tijd tot mei/juni maar ik red het wel, dankzij die foto's en routes en reisverslagen - heeerlijk, echt.
Ja, ik begrijp precies wat je bedoelt !! Ik word er ook helemaal opgewonden van als ik die reisverslagen lees en de foto's zie. En nu helemaal, want nu weet ik eindelijk hoe het ook in het echt is. Zoals bij de Grand Canyon. Op een foto krijg je dat gevoel niet voor elkaar dat je in het echt hebt als je dat gat in de aarde ziet. Ook op film is dat volgens mij niet goed vast te leggen. Dat moet je gewoon in het echt zien !

Ik ben nu trouwens zelf bezig met mijn web-log. Daar wil ik het reisverslag met foto's op zetten. Als deze klaar is (dat kan nog wel even duren :oops: ) zal ik het hier laten weten. Dan kun je dat ook lezen en bekijken als je dat wilt :wink: .

Groetjes,
Anouschka
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Marjol schreef:Ik zit nog heel erg in dubio over wat ik precies wil gaan doen. Voor mij is het nog extra lastig omdat we met een georganiseerde busreis willen gaan en dus ten eerste moeten afwachten tot de brochures uitkomen en ten tweede afhankelijk zijn van wat de reisorganisaties aanbieden.
Momenteen neig ik heel erg naar het Noordwesten en een stukje Canada :) Maar het zou ook goed het Oosten & weekje Florida of het Zuiden & Florida kunnen worden :) In december weet ik meer ;)
Ik ben benieuwd !! De eerstvolgende keer wil ik graag naar het oosten. Dan zal het waarschijnlijk ook een georganiseerde groepsreis worden, aangezien ik dan zeer waarschijnlijk alleen zal gaan. En ik zou zelf niet in m'n uppie een auto gaan huren. Dus dan wordt het ook een busreis. Maar in de toekomst wil ik ook zeker een keer terug naar het zuid-westen. Maar Amerika heeft volgens mij zoveel te bieden, dat ik ook graag andere delen wil zien. Dus eerst een reis in het Oosten. En dan het liefste beginnen in New York, via een klein stukje Canada naar het zuiden eindigen in Florida. Dat lijkt me ook helemaal te gek.
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

ik ben nu ook een weekje terug van de USA.
Het was mijn eerste Amerika-ervaring, en ook IK wil terug.

Ik ken enkele mensen die voor mij de usa al hadden bezocht, en zij zeiden telkens "ik wil terug"... ik kon dit verhaal nooit geloven, maar nu ervaar ik het zelf. Zo'n reis pakt je zo hard, dat je er bijna verslaafd aan geraakt.

Ik zou volgend jaar graag terug gaan. Kheb al prijzen gezocht voor vliegtuigtickets (jaja, ik ben nog maar 1 w terug 8) ) maar het kost jammer genoeg veel geld.

ik ga ook proberen een weblog te maken, maar vermits ik momenteel te weinig tijd heb, zal het pas over 3 weken af geraken denk ik... ik heb +/- 2000 foto's en 90min film :D ik kan dus nog eventjes nagenieten, hihi

America is like a drug!! I'm totally addicted to it!
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

HEY

Ik kijk nu al uit naar jullie reisverslagen/foto's maar: neem de tijd, hihi.
Er is nog zoveel te vinden op het i-net dat ik nog jaren vooruit kan maar dan mis ik mijn vliegtuig, volgend jaar .. naar San Francisco ofzo!!

hOie
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zo'n reis pakt je zo hard, dat je er bijna verslaafd aan geraakt
Geweldig he? Ik heb dat gevoel al meer dan mijn halve leven en ga volgend jaar 'pas' voor de vierde keer!

In 1983 ging ik met mijn ouders logeren bij vrienden van hen die in de jaren '60 geëmigreerd zijn. Ik was 17 en had net eindexamen VWO gedaan. Járen heb ik geroepen dat ik na mijn studie terug zou gaan, misschien wel voor een jaar. Ik was inderdaad zo enorm gepakt door dat land! En wat had ik nou helemaal gezien? Stukje Noord-Californië, dat was het wel zo'n beetje. Yosemite, San Francisco, de Redwoods ... maar ik wist dat ik dus héél veel niet gezien had.

Het liep heel anders. Na mijn studie trouwde ik, met een boer en dus ook met 200 koeien. Niks vakanties naar Amerika, gewoon werken. Ik verlegde mijn doel naar 'ooit', ooit als de kinderen de deur uit zijn en het bedrijf verkocht, dan wil ik nog een keer naar Amerika.

En weer liep het anders. Mijn man overleed jong, ik verkocht het bedrijf en liep tegen Albert aan. Ook weduwnaar, ook twee kinderen en samen gingen we verder. De derde dag dat ik met Albert was, heb ik het gezegd: 'met jou wil ik een keer naar Amerika!'. In 2002 (we waren toen bijna 3 jaar samen) gingen we! Naar vrienden (ook oude kennissen van mijn ouders waar ik al vanaf 1983 contact mee had gehouden) in Californië en eraan vast een kleine rondreis met een camper langs de kustweg, naar San Diego, Palm Springs en terug naar San Francisco.

Dit jaar zijn we weer geweest, maar liefst 6,5 week en we waren nog maar amper terug of we hadden al weer geboekt voor 2007! Op 24 april gaan we weer, voor een hele maand.

En eerlijk gezegd denk ik dat we dat nog heel vaak zullen doen, ik vind het geweldig!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Grappig is dat,die "verslaving".
Wij roepen elke keer dat we nu toch echt ergens anders heen gaan,mei 2007 wordt dus de derde keer in anderhalf jaar dat we weer naar Amerika gaan.....lol.

Ik ga zelf minimaal 1 keer per jaar,maar het lijkt erop dat ik mijn vriendin nu ook verslaafd heb gekregen....... :lol:
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Ik ben nu ook pas voor de 1e keer geweest, maar als je zo'n vakantie hebt beleefd dan lijken al die vakanties in Europa of waar dan ook, gewoon in het niet te vallen. Eigenlijk belachelijk misschien, maar ja, zo voelt het op dit moment wel. Ik sla nu liever een jaartje over zodat ik het jaar erop goed op vakantie kan (naar Amerika in mijn geval) dan dat ik ieder jaar naar bijv. Mallorca of Griekenland zou gaan. Dat soort vakanties ben je toch snel vergeten. Deze vakantie blijft me volgens mij m'n hele leven bij. (Ik weet het....ik ben net een halve week terug, dus misschien klinkt het een beetje onzinnig uit mijn mond :? )
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Anouschka schreef:(Ik weet het....ik ben net een halve week terug, dus misschien klinkt het een beetje onzinnig uit mijn mond :? )
Anouschka,

iedereen die al eens in Amerika geweest is, weet dat het helemaal niet onzinnig klinkt. Bij iedereen slaat immers de verslaving aan Amerika toe! :)

Sinds ik in 1982 voor het eerst naar Amerika geweest ben, heeft het land mijn hart gestolen. Toen, op 11-jarige leeftijd, wist ik al dat ik later, als ik groot zou zijn, nog eens terug zou keren. Inmiddels ben ik alweer 12 keer geweest en het land blijft mij boeien en ik ben er nog lang niet uitgekeken! :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Toen ik vorig jaar 3 maanden stage ging lopen in USA (eerste ervaring met USA) was ik "blij" dat ik na die maanden weer naar huis kon om mijn vrienden te zien, normaal te eten en mijn eigen dingen te doen. Na 2 dagen janken en bellen met mijn gastgezin kwam ik erachter dat het land me toch besmet heeft met iets wat volgens mij erg chronisch is :roll:
9 maanden later zat ik weer in het vliegtuig voor een maandje USA.... deze keer wilde ik niet eens naar huis........
Vandaag ben ik precies 5 weken thuis, en ik heb vorige week alweer mijn ticket geboekt voor 2 weken in februari :D Wel maar 2 weken, maar beter dan niks..... Ik hoorde het mezelf afgelopen zomer nog zeggen....."volgend jaar wil ik wel weer eens goedkoper/normaal op vakantie, naar Griekenland ofzo" Yeah right! Nog 4,5 maand wachten en ik tel nu al de dagen..........wist niet dat het ZO besmettelijk kon zijn.....3 keer USA in 2 jaar tijd :roll: Hoezo arme student? :oops: (gewoon goed zoeken en vroeg boeken :) en zorgen dat je vrienden maakt daar)
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Terug van 1e keer Amerika

Bericht door Bertorelli »

Anouschka schreef:.....we hebben de Grand Canyon, Monument Valley, Mesa Verde, Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce Canyon, Zion NP en Las Vegas gezien. Het was een verschrikkelijk indrukwekkende reis......
Hi,

Ik weet niet of het toeval is, maar wij gaan volgend jaar nagenoeg exact dezelfde route rijden met mijn ouders.

Hoe lang heb je over deze route gedaan en waar heb je overnacht e.d.
Voor het geval ik wat over het hoofd gezien heb, wat moeilijk is want ik heb al zo'n beetje elke website bekeken :roll:

Wij zijn dus zeer benieuwd.

Groetjes

Bert & Hilda
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik ben er ondertussen 3 keer geweest. Het leuke aan dit soort reizen is de lange voorbereidingstijd. Je bent er eigenlijk al een heel jaar naartoe aan het leven, en als de reis zelf dan ook nog goed is, dan is het helemaal geweldig natuurlijk.

Ik ben nu al 3 maanden aan het voorbereiden voor mijn reis van volgend jaar september :P (dit jaar konden we niet gaan wegens aankoop huis :( ), we waren nog aan het overwegen om een korte strandvakantie te maken of zo, maar uiteindelijk is dat zijn geld niet waard als je het vergelijkt met een "echte"vakantie naar de VS.

Ik zou trouwens ook nog wel zo willen gaan rondtrekken in Australië. Maar eerst moet ik nog een keer of 4-5 keer naar ginder gaan om het meeste gezien te hebben.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Bertorelli schreef:Hi,

Ik weet niet of het toeval is, maar wij gaan volgend jaar nagenoeg exact dezelfde route rijden met mijn ouders.

Hoe lang heb je over deze route gedaan en waar heb je overnacht e.d.
Voor het geval ik wat over het hoofd gezien heb, wat moeilijk is want ik heb al zo'n beetje elke website bekeken :roll:

Wij zijn dus zeer benieuwd.

Groetjes

Bert & Hilda
Hoi,

Wij hebben er 2 weken over gedaan.
Eerste nacht in Laughlin geslapen (omdat we maar 2 weken hadden en we via Kuoni 2 nachten in Las Vegas moesten blijven en dit op het eind gedaan hebben) in het Flamingo Laughlin.
Toen 2 nachten in Tusayan in het Quality Inn.
Daarna 1 nacht in het San Juan Inn in Mexican Hat.
Vervolgens 1 nacht in het Comfort Inn in Cortez.
Dan 2 nachten in Moab in de Big Horn Lodge.
Daarna 1 nacht in het Best Western Capitol Reef Resort in Torrey.
Daarna 2 nachten in de Bryce View Lodge in Bryce.
Dan 1 nacht in het Ramada Inn in St. George.
En op het laatst 2 nachten in het Circus Circus in Las Vegas.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Anouschka schreef: Hoi,

Wij hebben er 2 weken over gedaan.
Eerste nacht in Laughlin geslapen (omdat we maar 2 weken hadden en we via Kuoni 2 nachten in Las Vegas moesten blijven en dit op het eind gedaan hebben) in het Flamingo Laughlin.
Toen 2 nachten in Tusayan in het Quality Inn.
Daarna 1 nacht in het San Juan Inn in Mexican Hat.
Vervolgens 1 nacht in het Comfort Inn in Cortez.
Dan 2 nachten in Moab in de Big Horn Lodge.
Daarna 1 nacht in het Best Western Capitol Reef Resort in Torrey.
Daarna 2 nachten in de Bryce View Lodge in Bryce.
Dan 1 nacht in het Ramada Inn in St. George.
En op het laatst 2 nachten in het Circus Circus in Las Vegas.
Wij willen over dit stuk ook 2 weken doen.
Daarna zetten we mijn ouders op het vliegtuig terug en gaan met zijn tweetjes nog 2 weekjes verder 8)

Onze route ziet er (op dit moment) alsvolgt uit:
Aankomst 2 juni 2007 in Phoenix

1 nacht Phoenix
1 nacht Flagstaff (of Williams)
1 nacht Grand Canyon (South Rim) (reeds besproken)
1 nacht Kayenta
1 nacht Cortez
3 nachten Moab
1 nacht Torrey
1 nacht in de buurt van Bryce NP
1 nacht in de buurt van Zion NP
1 nacht St. George
2 nachten Las Vegas
Vertrek 16 juni vanaf Las Vegas

Als iemand nog tips heeft over motels op deze route, dan hoor ik dat graag...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bertorelli schreef:
Onze route ziet er (op dit moment) alsvolgt uit:
Aankomst 2 juni 2007 in Phoenix

1 nacht Phoenix
1 nacht Flagstaff (of Williams)
1 nacht Grand Canyon (South Rim) (reeds besproken)
1 nacht Kayenta
1 nacht Cortez
3 nachten Moab
1 nacht Torrey
1 nacht in de buurt van Bryce NP
1 nacht in de buurt van Zion NP
1 nacht St. George
2 nachten Las Vegas
Vertrek 16 juni vanaf Las Vegas

Als iemand nog tips heeft over motels op deze route, dan hoor ik dat graag...
Voor Zion kan ik je de Desert Pearl Inn ( http://www.desertpearl.com ) in Springdale van harte aanbevelen. Het is het mooiste motel waar wij ooit gelogeerd hebben. Niet goedkoop maar wel een uitstekende prijs-kwaliteitverhoudig. Wordt het toch te prijzig dan kun je kijken naar de Pioneer Lodge. Ligt ook gunstig, je hebt een gratis shuttle naar de ingang van Zion.
Bij Bryce heb ik alleen kampeerervaringen, maar Ruby's Inn lijkt mij heel geschikt, ligt net buiten het park en er zijn veel voorzieningen.
Waarom die nacht in St George? Ik zou voor 1 nacht Bryce en 2 nachten Srpingdale gaan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer