Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camping Rocky Mountain NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Camping Rocky Mountain NP

Bericht door Anneleen »

Bijna iedereen lijkt in RMNP voor Moraine Park Campground te kiezen. Toch lijkt Glacier Basin CG het voordeel te hebben dat je maar 1 shuttlebus hoeft te nemen om Bear Lake te bereiken? Of zie ik dat verkeerd? Of misschien zie ik nadelen van Glacier Basin CG over het hoofd?
Welke van beide campings zouden jullie adviseren?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camping Rocky Mountain NP

Bericht door PSVwally »

Glacier Basin Campground is closed for the season (8500 ft). Located on Bear Lake Road approximately six miles south of the Beaver Meadows Entrance Station, this campground has 150 sites.

Summer Reservations for 2016 are recommended. However, due to a water construction project reservations will not be available until the Spring 2016.
Camping fee is $26/site/night.
Recreational vehicle and trailer length limit is 35 feet.
Access the free summer shuttle buses to Bear Lake and Estes Park from the campground.
Ranger-led evening programs may be offered in summer.
The mountain pine beetle outbreak resulted in the removal of most trees so there is no shade in the C and D Loops. These sites have expansive views and are good for slide-outs.
Many remaining trees in this campground are treated with insecticide to prevent mountain pine beetle infestation.
Food storage lockers are located throughout the campground.
To see campground photos, click here.
To view a campground map (pdf), click here.
To download a printable brochure with map (pdf), click here.
To view a table of tent pad sizes by site, click here.
Moraine Park Campground (8160 ft), the park's only year-round campground, is located in a ponderosa pine forest above the meadows of Moraine Park on Bear Lake Road approximately two and a half miles south of the Beaver Meadows Entrance Station. In summer this campground has 244 reservable sites; in winter there are 77 first-come, first-served sites.

Moraine Park Campground is currently open first-come, first-served through the winter. The B and E (group) Loops are open. There is one water spigot near the campground entrance so the winter camping fee is $18/site/night.
Summer Reservations for 2016 are recommended. Reservations begin December, 1, 2015. Reservations can be made for loops A, B, C and D starting May 26th. Loop A sites 63-140 & Loop D sites 141-169 are reservable through Sunday night, October 2, due to water shutoff. Loop A sites 1-62, Loop C & Loop B are reservable through Sunday night, October 9.
Camping fee $26/site/night during the reservation period and when water is on.
Recreational vehicle and trailer length limit is 40 feet.
Trails from the campground connect to numerous other trails.
Walking distance to Moraine Park Discovery Center.
Access the free summer shuttle buses to Bear Lake and Estes Park from the campground.
To see campground photos, click here.
To view a campground map (pdf), click here.
To download a printable brochure with map (pdf), click here.
To view a table of tent pad sizes by site, click here.
D Loop: no generators allowed.
Food storage lockers are located throughout the campground.
Solar-heated shower bag stall facility located in the campground.
Summer flush toilets, except the B and E Loops have vault toilets year-round, and there is one vault toilet in the C Loop by the amhitheater.
Ranger-led evening programs may be offered in summer.
Many trees in this campground are treated with insecticide to prevent mountain pine beetle infestation.
Misschien de aanwezigheid van toiletten? Ranger programmas voor de kinderen. Lijkt me dus een camping met wat meer activiteit
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ja, dat had ik ook al allemaal gelezen, Paul. Ook al foto's bekeken en zo, maar ik wou graag eens de mening horen van kampeerders hier op het forum. Aangezien wij met een camper reizen, maken die toiletten niet zoveel uit. En de rangerprogramma's ook niet.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Ik heb vorig jaar in juni op de Glacier Basin campground gestaan. De loops die je op voorhand kunt reserveren hebben meer schaduw (2 nachten gestaan) en het was er vrij druk. De eerste nacht (wegens geen reservatie) heb ik (ben niet honderd procent zeker) op de D- loop gestaan, minder schaduw, maar prachtig zicht op de bergen en minder druk. Wc' s zijn er alleszins, drinkbaar water ook.
Met de andere camping heb ik geen ervaring. Was een van de nachten volledig volzet, zal er dus ook wel druk zijn.
Ik vond Glacier Basin handig omdat die het dichtst bij de meeste trailheads lag. Ook veel wildlife gezien op de camping.
Ik vond het een leuke camping, enkel te druk, maar ja, eind juni is er nu eenmaal veel volk in het park.
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Uw hoofdvraag i.v.m. de shuttle is eigenlijk nog niet beantwoord.
Glacier Basin ligt vlakbij de zogenaamde "Park and Ride". Dit is de verzamelplaats van shuttles naar en van Bear Lake en naar en van Moraine en Fern Lake. Van Moraine en Fern Lake moet men eerst naar park and Ride en daar overstappen. Van Glacier Basin kunnen beide richtingen dus rechtstreeks.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

@ ed97: zou je dan om die reden voor Glacier Basin kiezen? Of is Moraine Park toch aangenamer en/of mooier om te staan? Die ene extra bus maakt misschien ook niet zoveel uit?
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

We spreken over amper 7 en 6 kilometer. Dit lijkt me inderdaad, zoals je zelf schrijft, niet erg bepalend in uw keuze en beide ritten zijn ver van onaangenaam.
We stonden op Moraine en kennen Glacier Basin dus niet maar voor beide campings zal wel iets te zeggen zijn.
In ieder geval heeft men in Moraine een mooi zicht op de vallei waar veel Wapiti herten lopen (Elk in het Engels) en met wat geluk ziet men die ook gewoon op de camping tussen de tenten en RV's.
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

Ook wij stonden met onze C25 camper twee keer op Moraine. Over Glacier Basin kan ik niets zeggen, maar Moraine vonden wij een prachtige campground. We stonden aan de buitenrand met een vrij uitzicht op de weide en de bergen. Beide keren hertjes rond de camper, echt fantastisch! Ruime plekken, rotsen om op te klauteren voor de kids. Die paar kilometer rijden van en naar de park en ride was voor ons geen enkel probleem. Op tijd daarheen, genoeg parkeerplek (hoogseizoen!) en de wachttijden voor de shuttle waren minimaal.
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik heb intussen een plaats op Moraine Park CG gereserveerd! Tijdens onze vorige reis is gebleken dat we meestal vrij vroeg gingen slapen en 's morgens vroeg opstonden (tegen onze gewoontes in :D ), ideaal om eventuele warmte en drukte voor te zijn!
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Een oud topic, maar voor komende zomer twijfel ik ook tussen deze 2 campings. Glacier Basin lijkt me gunstiger gelegen, omdat je dan niet hoeft over te stappen met de shuttle, maar ver uit de meeste toeristen lijken te kiezen voor Moraine Campground, gezien het verschil in aantal reviews.
Iemand een idee wat de reden is dat de meesten kiezen voor Moraine?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hier werd dezelfde vraag gesteld, misschien heb je er iets aan.
Ik kan me voorstellen dat de keuze ook afhankelijk kan zijn van de plaats die je kunt boeken. Voordeel van Glacier Basin zou voor mij zijn dat je daarvandaan naar Sprague Lake kunt lopen.
Deze site is ook wel aardig.

Forumlid @michelly heeft op Moraine gestaan. Misschien heeft Elly vanuit Egypte even tijd. :wink:

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ja , ook vanwege de wandeling naar Sprague Lake gaat onze voorkeur uit naar Glacier Basin , en dus vanwege de rechtstreekse shuttle naar Bear Lake, maar ik vind het daarom dus zo raar dat de meesten lijken te kiezen voor Moraine. Ik ga de linkjes even bekijken.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb er laatst ook naar gekeken, moet binnenkort ook boeken, maar ben er ook nog niet uit. De oude draadjes hier hielpen me ook niet echt verder.
Terug in Texas!
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik word ook nog niet echt wijzer, ik denk dat we toch bij Glacier Basin blijven vanwege de directe shuttle en de wandeling naar Sprague Lake. Dat vind ik toch 2 grote pluspunten. Ik kan ook weinig vinden over welke loop het mooist is (met mooi uitzicht) dus daar ga ik ook nog verder in duiken.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ben er inmiddels achter dat loop A en B op Glacier Basin veel bomen hebben en loop C en D weinig bomen maar wel hele mooie uitzichten op de bergen. Gaan we voor scahduw of voor uitzicht is dus de vraag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer