Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Helicoptervlucht Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Frank&Yvon
Amerika-ontdekker

Helicoptervlucht Grand Canyon

Bericht door Frank&Yvon »

Goede morgen,

Wij zijn een gezinnetje met een zoon van 1.3 jaar en we gaan in Juni naar West Amerika.
De kwestie die ons nu al even achtervolgt is de vraag of we de vlucht gaan doen ..... Prijzig!
Wie heeft er hier een vlucht door de Grand Canyon gemaakt?
Welke organisatie kunnen jullie aanbevelen? Welke organisatie maakt de spectaculairste vluchten?

Belangrijkste vraag is voor ons eigenlijk wel mag ons zoontje (1.7) mee in de helicopter????

Help ons van de twijfel af :wink:

Met vriendelijke groet,

Frank
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Helicoptervlucht Grand Canyon

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden in 2010 een tour (de iets langere versie zelfs) met Papillon. Zie ons reisverslag via link in onderschrift - noord amerika reizen - 2010 (op het einde van de reis).

De trip was zeker OK. Goed geregeld, je vloog tot bij de North Rim enzovoort. Maar wij hadden er geen van beiden een wauw gevoel bij. Ik vind het dus eigenlijk geen aanrader (gezien de hoge prijs). je vliegt ook "boven" de canyon, dus het uizicht is niet zo heel anders dan bij de rim zelf. Ik bedoel daar mee dat het even "onwerkelijk" blijft.

Nu is in een helicopter zitten op zich een ervaring as such, als je het nog nooit gedaan hebt is het eventueel wel een aanrader. Maar andere helicopter tours die ik deed (in mijn eigen dorp, boven Mount St helens, en in New York) vond ik veel veel indrukwekkender. Bij de Grand Canyon ga je echt compleet op in de massa trouwens, die daar zo'n tour komt maken. Bij bvb Mount St Helens waren wij de enigen (misschien zelfs de enige van een ganse dag) waardoor er tijd was voor babbeltjes met de pilote en zo.
Floris&Carola
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Floris&Carola »

Wij hebben ook met Papillon gevlogen in 2012. Wij vonden het wel zeer indrukwekkend en de moeite waard. Je vliegt eerst over een stuk bos en dan opeens is er die enorme canyon. Dat is echt wel wat anders dan wanneer je aan de Rim staat vind ik.

Geen idee of jonge kinderen mee mogen in de helicopter. Je wordt wel op gewicht in de helicopter gezet geloof ik. Wij hadden geluk (en extra betaald volgens mij) om voorin te zitten, daar heb je veruit het beste zicht. Ik denk wanneer je op de 2e rij in het midden zit, je een stuk minder kunt zien...

Kortom: ik zou het zeker aanbevelen, zeker wanneer het je eerste helicoptervlucht is! :thumbup:
September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik sluit me een beetje aan bij Tipsy. Allemaal oké, goed georganiseerd, en zeker wel mooi, daar niet van, maar voor mij niet iets waarvan ik tegen iedereen zal zeggen: dàt moet je nu zéker doen! Ook niet het mooiste of indrukwekkendste dat we tijdens onze reis hebben gedaan. Ik heb ooit, héél lang geleden, in een klein vliegtuigje over New York gevlogen en dat vond ik veel indrukwekkender.
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

@ Anneleen: wat vond je dan nog indrukwekkender op deze reis?
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tandenfee »

Wij hebben ook de tour bij papilon gedaan. Mijn vriend en ik zaten voorin, mijn ouders achterin maar die konden het ook prima zien. Ik vond het wel echt heel indrukwekkend maar het was onze 2e dag in de usa dus we waren nog niet zoveel gewend natuurlijk.
Wij gingen trouwens wel ook een stukje de canyon in hoor, niet alleen erboven hangen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hadden het dus precies andersom. Grand Canyon was ons laatste park van de 2012 reis en zo aan de rand hadden wij iets van. Sja, mooi, maar is dit het nou? De volgende ochtend hadden wij een vlucht met een vliegtuigje (was de helft goedkoper dan de helivlucht) en daar pakte de grootsheid ons dus juist wel toen we erover vlogen. De plek die op mij het meeste indruk heeft gemaakt was Grand View point overlook in Canyonlands NP. Ik denk mede omdat ik er een tijdje helemaal alleen stond. Die grootsheid en daar sta je als nietig mensje tussen met behalve de wind helemaal geen geluid.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

@ AroundA: de walvistocht op een zeilboot in Monterey. Twee keer een school dolfijnen rond de boot. Enkele walvissen gezien. En ik heb héél vaak 'wauw' gedacht in de parken en onderweg van de ene plek naar de andere. Misschien had ik dat 'wauw'-gevoel minder bij de helikoptervlucht omdat de Grand Canyon het laatste park was dat we aandeden (op een paar kleine staatsparken langs de kust na) en we al zoveel moois hadden gezien. Ik vond de Grand Canyon zelf trouwens niet het mooiste of indrukwekkendste park dat we gezien hebben. Maar misschien wordt dat verhaal te veel :offtopic: ...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

idem hier Anneleen; bij ons was de Grand Canyon ook het laatste park van die reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer